Добавка за масло ,препоръки!?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Ivo_Borisov написа:Да бе, дали е 0 или 10 W40 са еднакво тънки масла нали

- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
http://moto.zonebg.com/%D0%9F%D0%BE%D0% ... 0%BB%D0%BE
Мисля, че е обяснено достатъчно добре и всякакви спорове са излишни.
Мисля, че е обяснено достатъчно добре и всякакви спорове са излишни.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Сипвайте пълна синтетика и забравете всякакви добавки в маслото 

Si non confectus, non reficiat.
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Ivo_Borisov написа:Да бе, дали е 0 или 10 W40 са еднакво тънки масла нали
Тънки, дебели такива класификации за масла няма



- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Добавка за масло ,препоръки!?



п.п. Обясни ми господин Разбирач, защо след като един мотор гори масло 5W40 и се сложи 10w40 спира да го гори, обясни на нас невежите


- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Понеже се зароди един спор, като гледам, си поиграх токущо да направя една картинка.
Използвана литература:
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nformation
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nformation
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nformation
Едно масло се предполага, че работи най-добре при 100 градуса по Целзий и за това съм оградил стойността на вискозитета при тази температура, а отдолу се вижда каква е разликата при 40 град. Целзий при 5W-, 10W-, 15W-.
П.П.: Пълна глупост е, че мотор, който гори 5W-40 и като му се сложи 10W-40 ще спре да гори. Дълго е за обяснение...
Използвана литература:
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nformation
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nformation
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nformation
Едно масло се предполага, че работи най-добре при 100 градуса по Целзий и за това съм оградил стойността на вискозитета при тази температура, а отдолу се вижда каква е разликата при 40 град. Целзий при 5W-, 10W-, 15W-.
П.П.: Пълна глупост е, че мотор, който гори 5W-40 и като му се сложи 10W-40 ще спре да гори. Дълго е за обяснение...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Е, добре колега, пълна глупост е но всеки втори може да ти го каже че е така. Имам познат, преди години си взе голф 2, вика слагам най хубавото масло което има. Е хубаво, 0W40! Издуха го за норматив. После си сложи 10w40 и нещата се оправиха. Обясни моля ти се защо е така! Най малкото ще бъде интересно за всички.
Всъщност аз знам или поне от това което съм чел. Че колкото първата цифра е по малка, маслото е по течливо при ниски температури т.е. по лесно преминава през триещите се части. Това се показва и от таблицата която си дал. Значи при студени стартове, непълно загряване, маслата които са с по малка първа цифра /да не ги наричам по тънки/ се "горят" от мотора. Ясно че при високи температури и напълно загрял мотор това го няма. И от това следва че 5W40 и 10W40 не са еднакво тънки при ниска температура и се "горят" от мотора. Поправи ме ако греша!
Всъщност аз знам или поне от това което съм чел. Че колкото първата цифра е по малка, маслото е по течливо при ниски температури т.е. по лесно преминава през триещите се части. Това се показва и от таблицата която си дал. Значи при студени стартове, непълно загряване, маслата които са с по малка първа цифра /да не ги наричам по тънки/ се "горят" от мотора. Ясно че при високи температури и напълно загрял мотор това го няма. И от това следва че 5W40 и 10W40 не са еднакво тънки при ниска температура и се "горят" от мотора. Поправи ме ако греша!

- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Ivo_Borisov написа:Е, добре колега, пълна глупост е но всеки втори може да ти го каже че е така. Имам познат, преди години си взе голф 2, вика слагам най хубавото масло което има. Е хубаво, 0W40! Издуха го за норматив. После си сложи 10w40 и нещата се оправиха. Обясни моля ти се защо е така! Най малкото ще бъде интересно за всички.
Всъщност аз знам или поне от това което съм чел. Че колкото първата цифра е по малка, маслото е по течливо при ниски температури т.е. по лесно преминава през триещите се части. Това се показва и от таблицата която си дал. Значи при студени стартове, непълно загряване, маслата които са с по малка първа цифра /да не ги наричам по тънки/ се "горят" от мотора. Ясно че при високи температури и напълно загрял мотор това го няма. И от това следва че 5W40 и 10W40 не са еднакво тънки при ниска температура и се "горят" от мотора. Поправи ме ако греша!
Веднага ти обяснявам за голфа:
Най-хубавото масло за голф 2(примерно 1.6Д) е 10в40, а не 0в40.
Този мотор не е проектиран за такова масло и е нормално с 10в40 да се държи по-добре, при старите някога така се получава.
А дали 5в40 и 10в40 са еднакво тънки при работна температура, колегата по-горе е обяснил с таблиците даже и няма нужда се повтаряме. Аз пък съм го обяснил в една друга тема в друг раздел.
За конректното м52 с разход 3л масло, може да пробваш с друго масло, понеже тотала е хубава марка, но много вносители се появиха и вече аз специално не мога да разчитам на него. Изхождам ,че може да е от марката, понеже си споменал, че с предното не си имал проблеми.
Поздрави
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Ivo_Borisov написа::kuku: Викаш М10Д и то е тънко и става за Е39 аАз не видях едно смислено мнение да си написал за маслата в който и раздел да пишеш, само пишеш че всички нищо не се сещаме и се излагаме а ти си големия разбирач
п.п. Обясни ми господин Разбирач, защо след като един мотор гори масло 5W40 и се сложи 10w40 спира да го гори, обясни на нас невежите
Продължаваш да пишеш глупости


Обяснявам много накратко! първата цифра е вискозитет при студен мотор, а втората при загрял при 5W40 и 10W40 вискозитета при напълно загрял мотор е един и същ, по просто от това здраве му кажи

И смислени мнения нямаш ти, не аз



Re: Добавка за масло ,препоръки!?
AutoCoil написа:За конректното м52 с разход 3л масло, може да пробваш с друго масло, понеже тотала е хубава марка, но много вносители се появиха и вече аз специално не мога да разчитам на него. Изхождам ,че може да е от марката, понеже си споменал, че с предното не си имал проблеми.
Поздрави
Тотала беше добро, но до преди около 2г. когато се произвеждаше в Франция, от около 2г. обаче завода им е изцяло в Румъния и качеството е доста занижено...

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Jivko7777 написа:Ivo_Borisov написа::kuku: Викаш М10Д и то е тънко и става за Е39 аАз не видях едно смислено мнение да си написал за маслата в който и раздел да пишеш, само пишеш че всички нищо не се сещаме и се излагаме а ти си големия разбирач
п.п. Обясни ми господин Разбирач, защо след като един мотор гори масло 5W40 и се сложи 10w40 спира да го гори, обясни на нас невежите
Продължаваш да пишеш глупостидобре че има на кой да му се занимава да ти обясни подробно
Обяснявам много накратко! първата цифра е вискозитет при студен мотор, а втората при загрял при 5W40 и 10W40 вискозитета при напълно загрял мотор е един и същ, по просто от това здраве му кажи
И смислени мнения нямаш ти, не аза и по добре си задръж коментарите за себе си кой какъв, надявам се че още двама колеги ти казват това което аз ти казах пръв и да спреш да спориш за неща които си далеч от тях
Не искам да давам квалификации, това направи ти



- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Jivko7777 написа:AutoCoil написа:За конректното м52 с разход 3л масло, може да пробваш с друго масло, понеже тотала е хубава марка, но много вносители се появиха и вече аз специално не мога да разчитам на него. Изхождам ,че може да е от марката, понеже си споменал, че с предното не си имал проблеми.
Поздрави
Тотала беше добро, но до преди около 2г. когато се произвеждаше в Франция, от около 2г. обаче завода им е изцяло в Румъния и качеството е доста занижено...
Не е само от Румънията да ти кажа, защото Елфа същото идва от Румъния(все пак в 1 рафинерия ги правят) и значително повече недоволни хора от тотала има, поне в моя район. Но факта е на лице и той е, че все по-малко доволни от тотала клиенти ще има.
Ivo_Borisov написа:Jivko7777 написа:Ivo_Borisov написа::kuku: Викаш М10Д и то е тънко и става за Е39 аАз не видях едно смислено мнение да си написал за маслата в който и раздел да пишеш, само пишеш че всички нищо не се сещаме и се излагаме а ти си големия разбирач
п.п. Обясни ми господин Разбирач, защо след като един мотор гори масло 5W40 и се сложи 10w40 спира да го гори, обясни на нас невежите
Продължаваш да пишеш глупостидобре че има на кой да му се занимава да ти обясни подробно
Обяснявам много накратко! първата цифра е вискозитет при студен мотор, а втората при загрял при 5W40 и 10W40 вискозитета при напълно загрял мотор е един и същ, по просто от това здраве му кажи
И смислени мнения нямаш ти, не аза и по добре си задръж коментарите за себе си кой какъв, надявам се че още двама колеги ти казват това което аз ти казах пръв и да спреш да спориш за неща които си далеч от тях
Не искам да давам квалификации, това направи тиАз също написах че маслата когато са загрети на работна температура са с еднакъв вискозитет, на при студения старт това с по малка цифра е по тънко и съответно се "гори" от мотора. Не е ли така
И нека за да е смислен спора да се подкрепяме с обяснения а не квалификации кой какъв е и колко знае!
Моторите горят маслото по принцип във високите температури, защото последното е винаги по-течливо на 100 градуса. Или иначе казано 5в40 е по-рядко от 10в40 при температура на маслото до 40 градуса, но след това стават еднакво рядки, течливи и т.н.
За да не мислиш, че те бъзикам виж когато ти точат маслото, което е загряло с каква скорост се излива(независимо дали е 5в40,5в30,10в40) и обърни внимание след това като ти изливат новата туба(която е била на стайна температура) колко по-трудно(бавно) се налива. Това последното го написах с цел да си избиеш теорията, че 5в40 го гори за разлика от 10в40 в температурата до 40 градуса.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Добре де, защо тогава масла 0 или 5 се горят на някои мотори например B20 на повече километри и като се сложи 10W горят по малко? Това ако го обясниш ще хвърлиш много светлина по въпроса и ще ни отвориш очите. Това последното го казвам без никаква ирония 


- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Ivo_Borisov написа:Добре де, защо тогава масла 0 или 5 се горят на някои мотори например B20 на повече километри и като се сложи 10W горят по малко? Това ако го обясниш ще хвърлиш много светлина по въпроса и ще ни отвориш очите. Това последното го казвам без никаква ирония
Първо масла "0", които ти го водиш не са изобщо за м50/52.
Дай пример за тези някои мотори, които горят повече 5в40 от 10в40 и да не се окаже,
че 5в40 е една марка и после се заменя с 10в40 от друга марка и се правят заключения.
Другото, което може да стане е да излезне някой проблем по колата преждевременно, я гарнитура текнала, я гумички тръгнали да се вкаменяват и пак се прави извод, който естествено е грешен.
Аз мога да дам пример с 2 братчета, които имат е34 520 м50 и 2мата. Единият кара с 5в40, другия кара с 10в40, защото е твърдоглав. Колите са лично/служебни, минават по 40 000 средно на година. И двете горят по литър и половина до смяна,с разликата, че тази с 10в40-то е по-шумна(забележи твърдоглавия си признава).
Няма логика при еднакъв динамичен вискозитет при 100 градуса едната да гори по-малко.
Загледай се в таблиците горе и виж 14.2мм2/с на всичките масла.
Re: Добавка за масло ,препоръки!?
Ivo_Borisov написа:Не искам да давам квалификации, това направи тиАз също написах че маслата когато са загрети на работна температура са с еднакъв вискозитет, на при студения старт това с по малка цифра е по тънко и съответно се "гори" от мотора. Не е ли така
И нека за да е смислен спора да се подкрепяме с обяснения а не квалификации кой какъв е и колко знае!
Аз също не искам да определям никой, ти ме нападаш, както и да е важното е накрая да разрешим спора и да си помагаме


65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани