Е39 и снега

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: e39 и снега

Мнение от Elesar74 » 10 Фев 2010, 13:18

Колко е тоя сняг да питам като см.? На другия ден беше повече.....
Изображение
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: e39 и снега

Мнение от DAEL » 10 Фев 2010, 13:36

Gemar написа:Има техники които трябва да опита човек преди да се предаде и да каже, че не може да излезе. БМВ още в началото на 90-те пускат серия филмчета обучаващи шофьорите да тръгват на сняг - това старата школа: една жена в Е34-ка показва как се тръгва на сняг.. по следния начин - лоста на 2-ра скорост, ръчната спирачка дръпната до горе, отпускане на съединителя и съвсем леко газ (наистина леко) и плавно отпускане на ръчната (в случая ръчната го играе шпер при потеглянето.. разбира се, не трябва да се прекалява за да не подпалите накладките... целта на упражнението е да не боксуват колелата, затова леко с газта и съединителя).

Конкретно по върпоса на момчето: В преспите нещата седят по различен начин. Тези дни го играя всяка сутрин - вечер със засилка паркирам върху преспи наринат сняг отстрани на пътя с ясната мисъл, че сутрин като се кача за работа няма да мога да тръгна от първия път (още повече ако има коли през мен и зад мен). Паля, ASC-то включено, разклащам се назад-напред-назад. При всяко разклащане навивам волана все повече към отъпканото платно (не го навивам пълно на ляво веднага с опита ми да потегла - предните колела се окопават и задните само си бутат - навивам го постепенно с тласъците). Необходими са ми 2 до 3 "разклащания" и съм на път за работа. Навия ли волана силно в ляво да подам газ и да опитам да тръгна - ще си въртя до Гергьовден. А да - стремя се да не превъртат колелата - затова ASC-то го държа включено, защото лесно може да се заледи под гумите. Докато разклащам го правя до момента в който гумите започва да превъртат (ASC-то светва).

Онази вечер тичам с едно парче луканка от магазина към нас и гледам един колега (в последствие се оказа monogamnia - поздрави :) ) се опитва да се измъкне от преспите на същата улица на която бях аз, но на отсрещния тротоар. Клати напред-назад, ама автоматик клати ли се :) Качих се на моята Е39-ка, излязох от преспите, навих куката и си го издърпах като рейс, при все, че пътя също беше заснежен, а куката я сложих на предната броня (демек задницата е лекия мост в случая и дърпах на задна скорост). Никакъв проблем.

И с риск да повторя много колеги, които се изказаха горе - нови гуми. Майната му на ASC-то.. преди карах Е34-ка.. а още по-преди Е30-ка (тя нямаше хубави зимни гуми, но и зима май нямаше тази година като хората) - не съм имал проблеми със затъването, потеглянето, катеренето и т.н. Опитайте тази техника, за която ви говоря горе :angel:

Ами аз затова го псувам автоматика, защото не може да го "разклатиш"!

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: e39 и снега

Мнение от Giorceto » 10 Фев 2010, 14:23

DAEL написа:
Gemar написа:.....

Ами аз затова го псувам автоматика, защото не може да го "разклатиш"!


То може, ама знаеш ли колко зле му действа.. :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: e39 и снега

Мнение от El Diablo » 10 Фев 2010, 14:28

Giorceto , издаи таината и кажи как минаваш по уличките с коловозите, с М окачване и М брони

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: e39 и снега

Мнение от Feanor » 11 Фев 2010, 11:58

vlindos написа:...
Какъв шпер, какви 5 лева... :mhihi:
Обяснявам:
Функцията на ASC-то се свежда до това да връща газта вместо теб, когато усети превъртане на някоя гума. Което обяснява защо с включено ASC колата не може да реши да тръгне ли или не. Така че - да, в такива условия се дъни тая система.
Когато го изключиш, колата си се държи както би очаквал от кола със задно и отворен диференциал. С едно колело на лед (или ако си го закопал в снега и си го загладил вече хубаво с превъртане) през отворения диф въртящият момент ще отива право към него по пътя на най-малко съпротивление и... ще се върти само то. Ако имаше шпер (на Е39 фабрично такъв диф имат само М5-ците), блокажа би закарал част от усилието и на другото колело, което ще ти помогне да излезеш. Или, евентуално, да закопаеш и него. Истината е, че просто трябва да внимаваш и да знаеш какво се случва с колелетата, така че да не се набутваш в такава ситуация.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 10.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 525 TDSA
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Е39 и снега

Мнение от monogamnia » 11 Фев 2010, 18:45

Добре де асц-то това асц-то онова, аз карам с летни гуми цяла зима вече и съм затънал точно 3 пъти в сняг.... може би проблема не е там кадето го търсите а в шофиора или не преценявате каде и как влизате с колата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: e39 и снега

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Фев 2010, 20:21

Feanor написа:
vlindos написа:Здравейте,
Искам да ви питам дали проблема е моя телевизор или е дефект за за е39 (520и както е при мен).
Значи навалява оня ден 30 см сняг по софийските квартали и тръгвам аз с колата както винаги ентуасиаст (защо пък трябва да има проблем?). Тъкмо излизам от паркинга и виждам една пежо с багаж мацка на шофьорската седалка с/у мене. Викам дай да и отстъпим в тоя сняг, че се не знае какви ще са последствията. Излизам от "коловозите" и съм до там. Неще тъпото бмв да потегли и неще. Върти едната гума само с изключено АСЦ. С включено не мое да реши да завърти ли да не завърти ли. Случи ми се още 2 пъти същия ден и се замислих е толкова ли е тъпа тая система? Излизам от паркинг една гума в/у лед другата в/у сняг - върти само тая в/у леда ама няма достатъчно сцепление да дръпне колата. Е значи полудях. Обесняват ми колеги и като изключиш АСЦ-то шпера си бачкал та затова так. Въобще шпер било лошо инжинерно решение въобще - зацепвал или твърде късно или твърде рано.
Я някой по-назнайните да каже нещо по-въпроса. Интересно ми е аз ли имам нерви само тия дни или слагате 2 торби цимент и шапка на тояга ?


Какъв шпер, какви 5 лева... :mhihi:
Обяснявам:
Функцията на ASC-то се свежда до това да връща газта вместо теб, когато усети превъртане на някоя гума. Което обяснява защо с включено ASC колата не може да реши да тръгне ли или не. Така че - да, в такива условия се дъни тая система.
Когато го изключиш, колата си се държи както би очаквал от кола със задно и отворен диференциал. С едно колело на лед (или ако си го закопал в снега и си го загладил вече хубаво с превъртане) през отворения диф въртящият момент ще отива право към него по пътя на най-малко съпротивление и... ще се върти само то. Ако имаше шпер (на Е39 фабрично такъв диф имат само М5-ците), блокажа би закарал част от усилието и на другото колело, което ще ти помогне да излезеш. Или, евентуално, да закопаеш и него. Истината е, че просто трябва да внимаваш и да знаеш какво се случва с колелетата, така че да не се набутваш в такава ситуация.

Колега ASC-то действа като натиска спирачката на колелото което буксува.Един вид тракшън контрол.На заледени,хлъзгави участъци или малко сняг си върши работата много добре.Но в дълбок сняг както казваш трябва да се внимава че няма мърдане :mhihi: Сутринта от тая киша която беше станала от снощи /около 15-20 см/ нямаше измъкване докато не почистих снега.Само се окопаваше и това е.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 8.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525d '02
Мечтае да кара: 850i или M6

Re: Е39 и снега

Мнение от Glamav » 11 Фев 2010, 20:58

И аз мисля че само връща газта. Не натиска спирачка. Тук е момента някой колега да даде линк с обяснения и да прекрати спора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Е39 и снега

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Фев 2010, 21:31

При DSC мисля че се отнема газта.Или работеше комбинирано с ABS-а :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Е39 и снега

Мнение от gentata » 11 Фев 2010, 21:40

Здравейте колеги ето и обяснението за начина на действие на системите ASC и DSC мисля че някъде из форума имаше теми за тези системи.

Automatic Stability Control (ASC).
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html

On uneven or slippery road surfaces the Automatic Stability Control (ASC) system ensures you can accelerate out of each bend safely and with maximum traction.

Automatic Stability Control (ASC) is an element of the Dynamic Stability Control (DSC) system. It prevents loss of traction on the drive wheels when setting off, when accelerating out of curves and in other critical moments. When one wheel has good traction but the other is on a slippery patch of road, the wheel with less traction is braked until it is again able to gain a grip on the road surface.
If both wheels lose traction, the engine management system also intervenes and reduces the power output, which significantly reduces the danger of the rear of the vehicle skidding out. The entire process takes place in milliseconds.
Thus ASC quickly brings the vehicle back to stability and restores traction. Drivers wishing to attain a degree of wheel slip, for example when aiming to have a certain amount of "drift", can disengage ASC if desired.

Накратко ASC задейства спирачката на превъртащото колело за да се прехвърли въртящия момент към другото но и ако другото превърти се намалява и мощноста от двигателя т.е. все едно отпуска 'газта' :winky:

Dynamic Stability Control (DSC) е съвкупност от няколко ситеми работещи за стабилността на автомобила
ето линк към обяснението на принципа на действие (на англииски е) http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm

Поздрави :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Е39 и снега

Мнение от tsb_bg » 11 Фев 2010, 21:52

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: Е39 и снега

Мнение от blacksapphire » 11 Фев 2010, 22:11

http://www.youtube.com/watch?v=en0PTA4XJ8Q :mhihi: Тва още преди големия сняг :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 18.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 525 DA Touring 01г

Re: e39 и снега

Мнение от kbarterov » 11 Фев 2010, 22:18

kotak написа:аз съм с автомат и Мокачване и на лед и пресен сняг -гола вода :paranoid:

:yes: Само присветва блокажа, ама :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Е39 и снега

Мнение от spacepl » 11 Фев 2010, 23:34

Мдааа, тази вечер даже напрайхме малък тест със колегата @Sesko. На баир, едната гума на сняг, другата на асфалт, при включено АСЦ колата превъртя леко със гумата на сняг и после прехвърли на гумата на асфлта и колата си тръгна нагоре. После пак на същото място, но със изключено АСЦ, миииии гумата на снега си въртеше и ние си гледахме и тя си се въртеше и можеше да стойм там докато ни писне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Е39 и снега

Мнение от bera » 11 Фев 2010, 23:50

Като ходих с колата на вилата в планината имаше сняг навалял, 15-20 санта ама нямаше проблем помолих двама дядовци да ме бутнат и всичко заспа. Въртях се като пумпал Тая грешка за втори път я правя първия път с волга сега с тая....Задното не струва на сняг.
Личен опит.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook