Няма празен ход - РЕШЕН.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Няма празен ход.
mad_presley написа:omegaart написа:Като си в София ела да ти пусна моята да я видишПерфектно поведение на мотора и сутрин и вечер и по всяко време. Няма газ и никога не е имала !!!
Пък и някоя бира да изпием.
Вярвай ми, ще намеря кусур, най малкото сутрешното пукане в ауспусите![]()
V8 никога не може да работи, като 6 цилиндров. Даже четох статия от BMW GmbH, че 8 цилиндровите мотори никога не са успели да ги направят да работят гладко, като 6 цилиндровите. То само като напишеш в гугъл bmw 540i (или 740i) rough idle и ще видиш колко теми, въпроси и още повече отговори има по въпроса![]()
При колегата @anttonev проблема със сигурност е в настройките на газовото, защото докато колата беше при мен, си палеше сутрин съвсем нормално, като за V8, но само на бензин. Газовия инжекцион е настройван в германия при смучещ въздух мотор. Общо взето проблемите се появиха, след като сменихме гарнитурите и вече не смуче въздух (поне не и от стандартните за мотора места).
Такъв мотор, кара ли се на газ, трябва да се примириш със сутрешното затрисане. Говорил съм с много специалисти по газови уредби и всички казват едно и също. Аз съм си гледал живи данни на мотора (в INPA ->status ->F2) и докато не започне да дава данни за lambdaregulator 1 и 2 и adaption value additiv 1 и 2, мотора си тресе. Започнат ли адаптациите, всичко се нормализира. Това важи САМО за коли с ГИ. При такива без ГИ, нещата не стоят толкова брутално, но пак ги има.
Бирата не е проблем, само да намеря време да дойда до Сф за забавления, че все съм като малкия мук, върша работа и бягам обратно
Да и съм ги изчел почти всичките и съм проверил 99 % от нещата

В момента двигателя спи и то на ~550 оборота без клима. Общо взето направих това което съм почти сигурен , че никой от форума не е правил и няма и да направи.
т.е. бутнах главите и си направих пълна ревизия на мотора, това стана като сменях гарнитура на Valley Pan-a , но не защото имаше някъв проблем мотора а просто за ревизия. Клапаните бяха на гъз от нагар и не затваряха плътно от което и се получава това сутрешно тресене при тоя мотор. Като се почисти и сменят гумички и там секвите му простотии мотора стана като нов , много по плавен като поведение и много по-тих.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Няма празен ход.
omegaart написа:Да и съм ги изчел почти всичките и съм проверил 99 % от нещата![]()
В момента двигателя спи и то на ~550 оборота без клима. Общо взето направих това което съм почти сигурен , че никой от форума не е правил и няма и да направи.
т.е. бутнах главите и си направих пълна ревизия на мотора, това стана като сменях гарнитура на Valley Pan-a , но не защото имаше някъв проблем мотора а просто за ревизия. Клапаните бяха на гъз от нагар и не затваряха плътно от което и се получава това сутрешно тресене при тоя мотор. Като се почисти и сменят гумички и там секвите му простотии мотора стана като нов , много по плавен като поведение и много по-тих.
Еееее, ти с това трябваше да започнеш

Аз само главите още не съм свалил, но ми се върти из главата и това. Наистина по клапаните има много нагар, вижда се като се свали всмукателния колектор.
@anttonev, това от кога започна да дава мисфайър на бензин? Нямам спомен, дали сме проверявали свещите. Свали една-две, да видиш в какво състояние са.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Няма празен ход.
mad_presley написа:omegaart написа:Да и съм ги изчел почти всичките и съм проверил 99 % от нещата![]()
В момента двигателя спи и то на ~550 оборота без клима. Общо взето направих това което съм почти сигурен , че никой от форума не е правил и няма и да направи.
т.е. бутнах главите и си направих пълна ревизия на мотора, това стана като сменях гарнитура на Valley Pan-a , но не защото имаше някъв проблем мотора а просто за ревизия. Клапаните бяха на гъз от нагар и не затваряха плътно от което и се получава това сутрешно тресене при тоя мотор. Като се почисти и сменят гумички и там секвите му простотии мотора стана като нов , много по плавен като поведение и много по-тих.
Еееее, ти с това трябваше да започнеш![]()
Аз само главите още не съм свалил, но ми се върти из главата и това. Наистина по клапаните има много нагар, вижда се като се свали всмукателния колектор.
@anttonev, това от кога започна да дава мисфайър на бензин? Нямам спомен, дали сме проверявали свещите. Свали една-две, да видиш в какво състояние са.
Еми ето , виждаш че има начин да работи като хората мотора :Р
м/у другото един колега предлага интересен уред ( не съм го пробвал ) за чистене на дюзи и нагар от клапани с едни химикали. Гледах в нет-а разни коли третирани с такива препарати и определено има мнооого подобрение , включително падане на вреедните емисии.
Включва се директно преди инжекторите ( вместо бензин ) и с бензина влиза няква химия и преви лудница , но не съм сигурен дали и колко вреди на другия метал под нагара

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Няма празен ход.
omegaart написа:м/у другото един колега предлага интересен уред ( не съм го пробвал ) за чистене на дюзи и нагар от клапани с едни химикали. Гледах в нет-а разни коли третирани с такива препарати и определено има мнооого подобрение , включително падане на вреедните емисии.
Включва се директно преди инжекторите ( вместо бензин ) и с бензина влиза няква химия и преви лудница , но не съм сигурен дали и колко вреди на другия метал под нагараЩото като знам , че чистенето на нагара се прави с бормашина и яко шкурене :Р
Абе и аз го гледам това http://www.pechenek-avtogas.com/index.php?act=clean от миналата година, ама нещо никак му нямам доверие, особено като знам, какво представлява нагара и как се стърже, за да се махне. Някой пробвал ли е такова почистване на горивната система, да даде отзив, че едно сваляне на глави си излиза едни 600-700лв от воле.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Няма празен ход.
Около 600лв. са само материалите.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Няма празен ход.
gentata написа:Около 600лв. са само материалите.
Ако сменяш клапаните да , но иначе не толкова много.
Доволно работа си е ...

http://www.motoforum.bg/index.php?topic=73792.15
Ето тук може да се види кви са били и след почистване от нагара кво става.
Естествено трябва и шлайф глава задължително , след като се сваля и там едни 60-100лв на бройка.
- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: Няма празен ход.
Добре де, един не ми отговори, нормално ли е да се чуват някакви вихри в колектора при отпускане на педала на газта?
При все тоя проблем, снощи натупах едно 330i Е46 комби
, на 210 изостана
А за свещите х*й, свалих всичко, барабар с бубините и
удължителя на тресчотката е прекалено дълъг и опира, ще купя по къс и ще ги сменя направо. А какви свещи да взема?
Казаха ми да пробвам да запаля с откачен CPS и тя запали, разлика никаква. Това нормално ли е?
При все тоя проблем, снощи натупах едно 330i Е46 комби




А за свещите х*й, свалих всичко, барабар с бубините и

Казаха ми да пробвам да запаля с откачен CPS и тя запали, разлика никаква. Това нормално ли е?
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Няма празен ход.
gentata написа:Около 600лв. са само материалите.
2х150лв гарнитури глави (не от Дару), 2х60лв шлайф и напасване на клапани, 110лв гумички на клапаните (от Дару). Тотал - 530лв. без труд.
Разбира се, гумичките на клапаните може и по-евтини, за ~70лв. Не съм сложил и гарнитури на капаците на главите, но то си е по желание.
anttonev написа:Добре де, един не ми отговори, нормално ли е да се чуват някакви вихри в колектора при отпускане на педала на газта?
...
На този мотор колектора му е като меча хралупа, чува се че и акустика има

Свещи си вземи BOSCH F 7 LDCR, няма смисъл от другите по-скъпи.
- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: Няма празен ход.
Хм, значи след толкова изпръскано по двигателя, и след като не вдигна оборотите, може и да не смуче въздух, а просто да си се чува така.
След като се върна от командировка, сменям свещите, кажете какви да взема?
Бубините има ли как да се проверят?
На диагностика отчиташе доста повече въздух да влиза, при 20 kg/h норма, влизаха 30, всъщност тези данни, които излизат на диагностиката, дебитомера ли ги дава?
След като се върна от командировка, сменям свещите, кажете какви да взема?
Бубините има ли как да се проверят?
На диагностика отчиташе доста повече въздух да влиза, при 20 kg/h норма, влизаха 30, всъщност тези данни, които излизат на диагностиката, дебитомера ли ги дава?

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Няма празен ход.
Бобините могат да се проверят като се завъртят по цилиндрите както и свещите. И ако и misfire-то се движи с тях хвърляш.
Малко извън темата на колегата за което се извинявам но така и стана въпрос за главите и профилактичното им сваляне. Понеже ми е прясно поне като калкулация за M62TU44 но едва ли ще има кой знае каква разлика за тези неща на M62B44
Като марки възможно най-доброто афтърмаркет:
Ганитури на главите 2Х157лв = 314лв.
Болтове за главите 4Х44лв = 176лв.
Гарнитури изпускателни колектори 4Х14,30лв = 57,20лв
Вложки (гумички) 32Х1.20лв = 38,40лв.
Гарнитури на капаците 2Х54лв. = 108лв.
Тотал 693,60лв.
Това е с болтовете които е желателно да не кажа задължително да се сменят с нови след отварянето на двигателя. А при един такъв ремонт със сигурност интервенцията няма да са само по главите. В тази сума не е включен и шлайфа на главите и напасването на клапаните. Грубо това излиза около 200лв на глава. Така че спокойно могат да се праснат едни 1000лв.


Като марки възможно най-доброто афтърмаркет:
Ганитури на главите 2Х157лв = 314лв.
Болтове за главите 4Х44лв = 176лв.
Гарнитури изпускателни колектори 4Х14,30лв = 57,20лв
Вложки (гумички) 32Х1.20лв = 38,40лв.
Гарнитури на капаците 2Х54лв. = 108лв.
Тотал 693,60лв.
Това е с болтовете които е желателно да не кажа задължително да се сменят с нови след отварянето на двигателя. А при един такъв ремонт със сигурност интервенцията няма да са само по главите. В тази сума не е включен и шлайфа на главите и напасването на клапаните. Грубо това излиза около 200лв на глава. Така че спокойно могат да се праснат едни 1000лв.
Последна промяна gentata на 21 Мар 2014, 19:44, променена общо 2 пъти
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Няма празен ход.
ivan_krilov написа::OT: Извинявам се, че не помагам конкретно по темата, но има ли поне едно БМВ, което да няма нито един проблем, след слагане на ГИ? Едно време слагахме обикновени газови, то гърмежи, то чудо!!! Имаше газаджии, които уж ги настройват отлично, а после пак БУМ! Е, поне с ГИ е много рядко, но колата вече не е това, което е била преди! Аз също съм потърпевш, та затова си позволявам този коментар!
И аз се извинявам, че не е точно по темата, но аз мога да ви покажа 2 автомобила, които са с ГИ и палят сутрин на бензин и си тръгваш директно без да чакаш и без да забиват муцуните... Едното е с M50B20 Vanos и с ГИ от много километри насам, а другото е с M62TUB44 - с ГИ на по-малко километри.
По-темата: Въпросното M62 си пали сутрин без пукане в ауспуха и си тръгваш на бензин без никакви драми. След това си минава на газ (50 градуса по менюто на таблото, а по стрелката е на излизането от синьото) и продължаваш да си караш. Честно казано усещам едно едва доловимо притрисане в този мотор, когато работи на място, но не мога да кажа, че го няма и на загрял мотор, а това което е сигурно - в движение НЯМА никакви проблеми.
И двете ГИ-та са слагани от мен ( да не се счита за хвалба нещо

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: Няма празен ход.
Свещите са сменени, докато не загрее, пак не върви и пак има misfirе и пука в генерацията бензин!
Явно има някаква връзка между термостатната грешка и прекъсването на цилиндрите.
There is only 1 thermostat, it regulates the engines temperature by allowing coolant to pass through the radiator. More often than not, they stick in the open position, which means your vehicle will never fully get to operating temperature.
This code COULD cause some misfires if the vehicle is never entering its closed loop fuel status, but hard to say at this point. This is a condition that needs fixed first then w can further diagnose the problem.
Явно има някаква връзка между термостатната грешка и прекъсването на цилиндрите.
There is only 1 thermostat, it regulates the engines temperature by allowing coolant to pass through the radiator. More often than not, they stick in the open position, which means your vehicle will never fully get to operating temperature.
This code COULD cause some misfires if the vehicle is never entering its closed loop fuel status, but hard to say at this point. This is a condition that needs fixed first then w can further diagnose the problem.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Няма празен ход.
anttonev написа:Свещите са сменени, докато не загрее, пак не върви и пак има misfirе и пука в генерацията бензин!
На едни и същи цилиндри ли дава мисфайър? Освен мисфайър, някаква друга грешка записва ли?
- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: Няма празен ход.
Дава на първи и втори цилиндър и 139 activation map cooling.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Няма празен ход.
anttonev написа:Дава на първи и втори цилиндър и 139 activation map cooling.
А игра ли си да смениш лулите и бобините с тия от съседните цилиндри ?
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани