540i - от къде да търся?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от gentata » 28 Дек 2013, 23:38

Както и за другите коли втора употреба така и за Е39 540i с пълна сила важи въпроса за късмета при покупката на дадената кола. В момента на покупката всичко може да е 6 но в последствие да почнат разните проблеми и проблемчета. На този двигател M62 както казаха нагоре колегите детските болести ако може да се нарекат такива са: гарнитури, клапан картерни газове (не само за М62), казанчето на хидравликата и маркучите му (не само за 540), елементите на охладителната с-ма (важи не само за м62), ваносите ако е ТУ. Елементите на ангренажа, има не една и две теми по чуждите форуми за счупен обтегач на веригата, има мнения че всичко по ангренажа трябва да се сменя на 250000км но цифрата варира незнам точния пробег но е желателно да се ревизира и там всичко че става мармалад. Та май са това в общи линии известните и често срещани болежки.
За разликата във вървенето на ръчка и автомат не мога да кажа нищо че 540 съм карал само автомат. Автомата е по-лесно намираемата 540-ка там идват разходите за евентуално скапаната кутия, която втора употреба би могло да се намери на приемлива цена. Ръчката са дефицитни малко, освен усещането за по-вървяща 40-ка идват периодично (според ръчкането) и едни 1500лв (ориентировъчно) за компелкт феродов и претискателен диск но да речем че няма да се сменя съединителя всеки ден а и за маховика $$ ако е тръгнал :D. 540i с ръчна ск. кутия по подразбиране не е галена с перце а от това следва че има и много голяма вероятност за изненади.
Този двигател не е маслояд освен ако има проблем с клапана на картерните газове или е нарушена херметичността на двигателя че тогава стават едни магарии :D .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 7.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M62B44

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от anttonev » 29 Дек 2013, 17:41

За 500лв, все си мисля че за маслото ще ми стигне. А какви друго обслужване да е че да гълта всеки месец по толкова? Ремонт като дойде, ок, но периодично по толкова? :conf:

На Е39 частите, ако струват от 1 порядък, то дали е 520, 523, ..., 540, все ще се хвърлят пари, и по-приятното би било да е за 40-ка. Тук не включвам разхода.

На някой да му е протичал водният радиатор? :angel:

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от Ilko Ivanov » 29 Дек 2013, 19:27

Ако решиш ,че 535 те устройва ,можем да измислим нещо : viewtopic.php?f=46&t=358668

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от Alexch » 29 Дек 2013, 20:10

anttonev написа:За 500лв, все си мисля че за маслото ще ми стигне. А какви друго обслужване да е че да гълта всеки месец по толкова? Ремонт като дойде, ок, но периодично по толкова? :conf:

На Е39 частите, ако струват от 1 порядък, то дали е 520, 523, ..., 540, все ще се хвърлят пари, и по-приятното би било да е за 40-ка. Тук не включвам разхода.

На някой да му е протичал водният радиатор? :angel:


Само първоначалното обслужване ще е по-скъпо, защото включва освен маслото и всички филтри (маслен, бензинов, въздушен, на купето), всички течности (спирачна, хидравлична, антифриз, на скоростна кутия, на дифа), клапан картерни газове, спирачни маркучи, накладки и евентуално дискове, ремъци и ролки. Сигурно пропускам нещо. Приготви си поне 1000-1500 лева. И това е ако не излезе нещо непредвидено за ремонт...

...след това както вече писах 500 кинта на месец ще са предостатъчно.

Има няколко места от които може да протече охладителната система. Някои от тях са по-тегави за локализиране и отстраняване, но не е нещо скъпо. Самият радиатор много рядко теква, ако е оригинален.

За цените на частите и консумативите можеш да се ориентираш в специалната тема в подфорума. :yes:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от iliew » 29 Дек 2013, 20:42

Има много забавни типове вьв този форум..... Като почнете да се изхвьрляте като ч..ия на пяськ с тези 500 ...1000лв на месец... Колко от вас отделят по 500лв на месец за обслуване? Смяна на масло 5/40 с маслен вьздушен излиза 200лв... Смяна масло скорости...около 400лв... (а маслото не бих го сменил ако скоростите са перф) Мисля че най-голямия разход(в зависимост от изминатите км ) е разхода за гориво.... Не плашете момчето.. :!:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от gentata » 30 Дек 2013, 0:30

Alexch написа:...
Само първоначалното обслужване ще е по-скъпо, защото включва освен маслото и всички филтри (маслен, бензинов, въздушен, на купето), всички течности (спирачна, хидравлична, антифриз, на скоростна кутия, на дифа), клапан картерни газове, спирачни маркучи, накладки и евентуално дискове, ремъци и ролки. Сигурно пропускам нещо. Приготви си поне 1000-1500 лева. И това е ако не излезе нещо непредвидено за ремонт...

...след това както вече писах 500 кинта на месец ще са предостатъчно.....:

За обслужването след покупката - да ще е необходима по-голяма сума, както и при евентуален ремонт в последствие. Но какво обслужване би се правило ВСЕКИ месец че и суми от порядъка на 500лв. че и по-малко, да гълта :dunno: Ако говорим за месечен разход по колата - има месеци в които разхода е само горивото и нищо друго. Има други месеци в които опре ли до плащане боли сърцето :mhihi: но това не се отнася само за 540i.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от Giovanni » 30 Дек 2013, 0:32

Аз имам читава, правих и мотора при Кольо в люлин и реглаж окачване и някои други дреболии при Милен в суходол в първото тримесечие на годината.
Черна, пълен М-пак(като изключим декоративни лайстни) оригинален с генерацията.
Исках да си взема М5 но не успях да си намеря, а намерих тази 540, почнах да си я правя и тогава си намерих М5, което от скоро вече не притежавам.
Тия 500лв къде са писали по-горе са си доста пари на месец, това е повече от 2 резервоара. Но според зависи кой как и колко кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от Alexch » 30 Дек 2013, 1:17

Не сте чели темата по-назад :mhihi: Автора пита дали 500 лв. средно месечно (без горивото!) ще му стигат за поддръжката. Просто трябва да знае, че само първоначално ще трябва да се бръкне повече. То е ясно, че после няма да гълта по толкова.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от Giovanni » 30 Дек 2013, 1:51

ок 500лв месечна поддръжка :) да не е жена да му купуваш превръзки всеки месец.
Това не е правилен въпрос, инъче би следвало всеки месец да сменяш/ремонтираш нещо. Би трябвало да пита за годишна, която оценка(парична стойност) ще е индивидуална при всеки екземпляр, дори при всеки собственик ако екземпляра е един и същ.
Каквато и сметка да си правиш едва ли ще се доближи до реалната, като вариацията може да е положителна(да имаш по-малки разходи от очакваните) или отрицателна.
Както колегите са отбелязали по назад автомобила е здрав като модел. Много хора са на мнение че е39 си е последния истински авомобил, нагоре са лукс ама алуминки. Общо взето оригиналните части не са скъпи, но някои са попаднали под ударите на активния маркетинг, като например свещите. Понеже са сложили щампа БМВ на НГК/Бош свещ и я продават за 45лв/бр.
Не всички части оправдават цените си в зависимост кой ги продава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от Bavarishe » 30 Дек 2013, 2:26

синята на обявата е на мой приятел,а предишния и собственик ми е комшия.Колата от много много години се гледа като дете.Но хората имат възможности и им дреме.Момчето я продава,защото му е омръзнала,а не че му трябват пари и затова цената е такава :yes: Реално тя май има всичко
ТДС - Турбо Див Селянин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от larry_boy » 30 Дек 2013, 15:20

Следя темата с интерес,защото от скоро имам 540, по което единствените ми разходи са 2*4 Евро за течност на чистачките - ОСВЕН ГОРИВОТО!!!А вече имам над 3000км! От Портсмут до Бг и малко в БГ.

Очаквах да разбера колко ще ми струва обслужването и какво се сменя. Забелязвам че в темата пишат малко хора имащи V8,(2) което не означава че, другите не са запознати, разбира се :D

Ако тази - или която и да е друга кола преди 2000г. - се поддържа с 500лв. на месец...направо я натоварвам на рогата на някой мотокар и в дерето. 6000 на година за поддръжка :shock: ... алоо

Някоко думи към колегата който търси V8 - с каквото и перце да я галиш няма да свалиш разхода под 12!!! Звукът в колата предразполага да я натискаш - едва ли нормално ще имаш и този разход.

12/100 - извънградско, 20+/100 градско, ако някой ден се събудиш с адски махмурлук от морето и решиш да се прибираш на автопилот с 100км. -110км. по Бойковата магистрала към София тогава може и да даде този така мечтан 8,9/100 който го пише на книга.

Ръчка или автомат?? +1 за Автомат - особено ако е 5 скоростния.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от @2bar » 30 Дек 2013, 19:40

Колега, то ти си минал само 3к км и то магистрала - какво очакваш, че трябва да смениш? Това със сменянето е и доста относително и много зависи от това, кой колко разбира и колко пари му се дават за колата.

Аз лично си го признавам, че прекалявам с подръжката, но 6000 лв на година не е нищо нереално.

За има, няма 1г. (около 20к км) съм налял следното:

Гумено каре
Щанги преден мост (задните)
Гумени тампони на щангите (предните) преден мост
Спирачки - дискове и накладки (преден и заден мост)
на задният мост (буренца или както там му се казва)
странични огледала - бяха започнали да потъмняват

до тук съм грубо около 1,1к (и това са само части).

задават се:
лагер (предно дясно колело) - брой ги два
сваляне на ск.кутия - акс. лагер вече е пътник, ама като се свалят скоростите, по - добре да направя и съединителя
задният мост го усещам, че се "носи" - 4те тампона задължително, сигурно има и още нещо
има и леки вибрации по купето - тампони на мотора и тампони на ск. кутия

и сигурно ще стигна 2к (и това са пак само пари за части).

Да не говорим за оправяне на ръждата - има на няколко места леки наченки, праговете на вратите, самите прагове

Разходите за полиране, чистене на кожата и т.н. изобщо не ги броя, както и разходи за смяна на ремъци, свещи, масла, сп. течност, филтри и т.н.

Е мога да ги пиша за другата година ама са си разходи. И всичко това за едно уж запазено е39.

Така, че всичко е относително и много зависи от това, колко ти се налива в колата. А цените са в....€.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от turbo » 31 Дек 2013, 0:41

Ще объркате човека (хората) и съвсем няма да знаят какво гледат по тия коли. Автоматът на този модел Е39 е само 5-степенен, а ръчната скоростна кутия е само 6-степенна. Няма разновидности.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от xela » 02 Яну 2014, 16:04

Искам само да кажа, на тези които имат мерак да си взимат V8, ПОМНЕТЕ че веригата също е консуматив! И като си вземете една 12-18 годишна кола, тя е карана преди вас. И не е карана само 150х км. Особено ако е пълна с екстри. Те хората не си купуват такива коли да им правят по 2-3х км на година, веднъж до морето и на ски.

За това, че не смених веригата с ролките и обтегачите, дадох още 6к лева!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: 540i - от къде да търся?

Мнение от omegaart » 02 Яну 2014, 18:43

xela написа:Искам само да кажа, на тези които имат мерак да си взимат V8, ПОМНЕТЕ че веригата също е консуматив! И като си вземете една 12-18 годишна кола, тя е карана преди вас. И не е карана само 150х км. Особено ако е пълна с екстри. Те хората не си купуват такива коли да им правят по 2-3х км на година, веднъж до морето и на ски.

За това, че не смених веригата с ролките и обтегачите, дадох още 6к лева!


Е то е задълже да смени гарнитурите капаци на клапаните и от там може се поотвори се видят веригите и бананите , за да се знае дали е сменяно някога :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook