E39 TDS тресе волана
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: E39 TDS тресе волана
един приятел имаше такъв проблем на мерцедес от пренатегната рейка
Нз какво и как се случва,но и той мина по твоя път

ТДС - Турбо Див Селянин
Re: E39 TDS тресе волана
martinvn написа:Ще го намерим, едва ли ще я карам така, дразнещо е. Вчера помолих да натегнат и болтовете по окачването. Ще тествам по-късно.
т'ва с болтовете е мижи да те лъжем, че може и по - зле да стане. всички гайки са самозаконтрящи, стягат се един път и толкова. при следващото развиване се сменят с нови.
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Колага беше цяла седмица е сервиз с идеята да се гледа детайлно всичко, днес ми се обадиха и още не съм пробвал лично, но ми обясниха това което са свършили.
Сменили са тампони на кривите носачи с твърди такива, защото старите които сменях много скоро им изглеждали прекалено меки, когато натискат за луфтове. Резултат - единия проблем с вибрациите при плавно натискане на спирачка вече го нямало. Но колата като цяло се носела като "кон", дори при идеален баланс. Сменяли са гуми/джанти но било същото.
Според тях този проблен бил свързан с три възможности, без да се наемат да конкретизират кое точно ще реши проблема:
1. леко изметнати главини (каращи диска да се мести в неправилна посока, поради което и с по меките тампони на криви носачи при лека спирачка се получавали вибрациите във волана, а когато се стъпче по яко спирачката просто натоварването се поемало от всички носачи/тампони по равномерно и затова вибрацията била по незабележима). Съответно с твърдите тампони вибрациите при плавно натискане на спирачка ги нямало понеже върху тях падало първоначалното натоварване. ------> Това ми прозвуча доста логично.
2.преден десен амортисьор изглеждал ок, но се движел необичайно, което не схванах по телефона, но може би ще ми се изясни като отида да си взема колата в понеделник. ------> и това звучи донякъде логично, тъй като при въпросната скорост, при ляво навъртян волан предницата спи, а при средно и най-вече дясно положение започва да тресе ужасно.
3. 17"-ките ми били от 3-ка и нещо не им харесало във формата на самите отвори (спомена се нещо за ексцентрици с които може би са нагаждани за е39-ката ми). Съвета им е да се позиционират максимално точно и да се минат на струг, след което да се направят подходящи втулки за да се изчистят съмненията в тях. -----> това според тях, а и според мен е на последно място като възможност, защото вече са гледани тези отвори и никой не е забелязвал проблем (но си остава теоретично възможно).
Това, което ще направя е в понеделник да тествам лично, какво е моментното положение и смятам да започна от смяна на главини като ще взема от колега от форума. Мисля, че проблема на моите главини е по необичаен и за самия тест да купувам поредните нови и скъпи части ще е проява на лудост след като има 3 възможности водещи към проблема ми.
След това ако отново има проблем ще премина към амортисьора.
Ще пиша пак когато окончалтено изчистя проблема за да стане ясно и да е полезно за в бъдеще като тема.
Сменили са тампони на кривите носачи с твърди такива, защото старите които сменях много скоро им изглеждали прекалено меки, когато натискат за луфтове. Резултат - единия проблем с вибрациите при плавно натискане на спирачка вече го нямало. Но колата като цяло се носела като "кон", дори при идеален баланс. Сменяли са гуми/джанти но било същото.
Според тях този проблен бил свързан с три възможности, без да се наемат да конкретизират кое точно ще реши проблема:
1. леко изметнати главини (каращи диска да се мести в неправилна посока, поради което и с по меките тампони на криви носачи при лека спирачка се получавали вибрациите във волана, а когато се стъпче по яко спирачката просто натоварването се поемало от всички носачи/тампони по равномерно и затова вибрацията била по незабележима). Съответно с твърдите тампони вибрациите при плавно натискане на спирачка ги нямало понеже върху тях падало първоначалното натоварване. ------> Това ми прозвуча доста логично.
2.преден десен амортисьор изглеждал ок, но се движел необичайно, което не схванах по телефона, но може би ще ми се изясни като отида да си взема колата в понеделник. ------> и това звучи донякъде логично, тъй като при въпросната скорост, при ляво навъртян волан предницата спи, а при средно и най-вече дясно положение започва да тресе ужасно.
3. 17"-ките ми били от 3-ка и нещо не им харесало във формата на самите отвори (спомена се нещо за ексцентрици с които може би са нагаждани за е39-ката ми). Съвета им е да се позиционират максимално точно и да се минат на струг, след което да се направят подходящи втулки за да се изчистят съмненията в тях. -----> това според тях, а и според мен е на последно място като възможност, защото вече са гледани тези отвори и никой не е забелязвал проблем (но си остава теоретично възможно).
Това, което ще направя е в понеделник да тествам лично, какво е моментното положение и смятам да започна от смяна на главини като ще взема от колега от форума. Мисля, че проблема на моите главини е по необичаен и за самия тест да купувам поредните нови и скъпи части ще е проява на лудост след като има 3 възможности водещи към проблема ми.
След това ако отново има проблем ще премина към амортисьора.
Ще пиша пак когато окончалтено изчистя проблема за да стане ясно и да е полезно за в бъдеще като тема.
Re: E39 TDS тресе волана
Колега,
като цяло темата ти ми е интересна, ама още от самото начало не успях да схвана дали тези вибрации са само при спиране или ги има и при движение с равномерна скорост.
При мен вече се вижда, че левият тампон на кривият носач е тръгнал и съвсем нормално има вибрации както при движение с равномерна скорост, така и при спиране. Според мен това е и нормалното състояние на нещата.
Всички неща, които си ги изброил като евентуални проблеми при теб би трябвало да водят до вибрации и при движение с равномерна скорост. Главините са си най - обикновени лагери. Те или имат хлабина или нямат. Амортисьорите би трябвало да се хванат ако им се направи тест.
А за последното - лично аз съм твърдо против такива истории - слагане на джанти, гуми и т.н., които не са за модела. Като цяло цялата предница на е39 е доста чувствителна при слагане на само по - широки гуми, камо ли да слагаш джанти, които изобщо не са за е39.
И какво означава колата се носи като кон?
като цяло темата ти ми е интересна, ама още от самото начало не успях да схвана дали тези вибрации са само при спиране или ги има и при движение с равномерна скорост.
При мен вече се вижда, че левият тампон на кривият носач е тръгнал и съвсем нормално има вибрации както при движение с равномерна скорост, така и при спиране. Според мен това е и нормалното състояние на нещата.
Всички неща, които си ги изброил като евентуални проблеми при теб би трябвало да водят до вибрации и при движение с равномерна скорост. Главините са си най - обикновени лагери. Те или имат хлабина или нямат. Амортисьорите би трябвало да се хванат ако им се направи тест.
А за последното - лично аз съм твърдо против такива истории - слагане на джанти, гуми и т.н., които не са за модела. Като цяло цялата предница на е39 е доста чувствителна при слагане на само по - широки гуми, камо ли да слагаш джанти, които изобщо не са за е39.
И какво означава колата се носи като кон?
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Явно имат впредвид че подскача.
А иначе от самото начало пиша че тресе слабо без спирачка и тресе много при натискане на спирачка. (при еднаква скорост)
А за джантите е най малко вероятно, защото карам с тях от 5 години а проблема ми е от около 1 максимум 2 години.
Амортисьора или главините звучат по логично засега.
А иначе от самото начало пиша че тресе слабо без спирачка и тресе много при натискане на спирачка. (при еднаква скорост)
А за джантите е най малко вероятно, защото карам с тях от 5 години а проблема ми е от около 1 максимум 2 години.
Амортисьора или главините звучат по логично засега.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: E39 TDS тресе волана
айде фани накрая охлаби малко рейката,както ти казах и тествай.Няма да загубиш нищо 

ТДС - Турбо Див Селянин
Re: E39 TDS тресе волана
martinvn написа:Явно имат впредвид че подскача.
А иначе от самото начало пиша че тресе слабо без спирачка и тресе много при натискане на спирачка. (при еднаква скорост)
А за джантите е най малко вероятно, защото карам с тях от 5 години а проблема ми е от около 1 максимум 2 години.
Амортисьора или главините звучат по логично засега.
Колега, това са си типични признаци на лош баланс и заминали тампони на "кривите носачи". При тресене до към 100 км/ч дисбаланса е обикновено на предният мост. При скорости след 140км/ч обикновено е на задният мост.
Джантите са на 5г., но предполагам, че гумите си ги сменял. Сигурно не е бил стока баланса.
Лично аз бих настоявал да ми сложат оригинални тампони. Тези измишльотини "твърди" имат повече недостатъци отколкото предимства.
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Ами заедно със смяната на дисковете ги сменях с лемфьордер. То почти не съм карал от тогава.
А за баланса - нали пиша че от една две седмици се изтестваха баланси, смени на гуми и на джанти. Няма ефект.
А за баланса - нали пиша че от една две седмици се изтестваха баланси, смени на гуми и на джанти. Няма ефект.
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Нека да спрем с коментарите, защото станаха доста страниците и колеги които четат за първи път се объркват какво точно става и се дублират като предположения с някой от началните коментари.
Вече имам някаква насока за проблема. В предни сервизи намираха колата за перфектна, а последните пичове поне тръгнаха към нещо една идея по взискателно.
Ще видя дали е амортисьор или главини и ще завършим темата.
Ако се чете внимателно назад е ясно че за проблема ми не помагат баланси / смяна на гуми / джанти / дискове.
Благодаря Ви за споделеното до момента.
Вече имам някаква насока за проблема. В предни сервизи намираха колата за перфектна, а последните пичове поне тръгнаха към нещо една идея по взискателно.
Ще видя дали е амортисьор или главини и ще завършим темата.
Ако се чете внимателно назад е ясно че за проблема ми не помагат баланси / смяна на гуми / джанти / дискове.
Благодаря Ви за споделеното до момента.
Re: E39 TDS тресе волана
Накрая да не се окаже , че с този viewtopic.php?f=35&t=275743&hilit=%D0%A2%D0%A0%D0%95%D0%A1%D0%95%D0%9D%D0%95+%D0%9D%D0%90+%D0%92%D0%9E%D0%9B%D0%90%D0%A2%D0%90 колега сте в един филм
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Може и така да се окаже колега ivoo : )
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Значи единия проблем с тресене при натискане на спирачка при скорост 80 -120 изчезна и решението беше замяна на стандартните тампони на кривите носачи с твърди тампони. Сега вече спирам прекрасно.
От своя страна това явно засили вибрацията в движение 80-120 без спирачка. Дори сега ми прави впечатление, че докато обирам леко със спирачка вибрацията е съвсем минимална.
Вчера пробвах да разменя моите джанти с 16-ките на приятел с чисто нови гуми. Абсолютно по същия начин тресе. Така че гуми джанти и баланси не играят при мен.
И реглаж минах за да съм сигурен че не е от това.
Също натягах и отхлабвах рейката да видя има ли разлика. Единствено с много натегната рейка е по слабо изразено, но по скоро облекчението е само във волана защото е стегнат, иначе си се усеща в купето.
Интересно е също че сега с твърдите тампони вибрацията я има и след 120 , до 140 150.
От своя страна това явно засили вибрацията в движение 80-120 без спирачка. Дори сега ми прави впечатление, че докато обирам леко със спирачка вибрацията е съвсем минимална.
Вчера пробвах да разменя моите джанти с 16-ките на приятел с чисто нови гуми. Абсолютно по същия начин тресе. Така че гуми джанти и баланси не играят при мен.
И реглаж минах за да съм сигурен че не е от това.
Също натягах и отхлабвах рейката да видя има ли разлика. Единствено с много натегната рейка е по слабо изразено, но по скоро облекчението е само във волана защото е стегнат, иначе си се усеща в купето.
Интересно е също че сега с твърдите тампони вибрацията я има и след 120 , до 140 150.
Re: E39 TDS тресе волана
с две думи е станало по - зле...а не по - добре.
Колега,
след толкова много мъки и наливане на пари, може би е най - добре да се откажеш. Проблемът с тресенето изисва доста средства и систематичен подход.
Колега,
след толкова много мъки и наливане на пари, може би е най - добре да се откажеш. Проблемът с тресенето изисва доста средства и систематичен подход.
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Не е по зле колега@2bar. Все пак бях с два проблема и единия е решен. Дори сега покрай твърдите тампони се усеща повече окачването и се насочвам към пасажерската стана отпред тъй като при въпросната скорост ако мина с дясно колело над грапавина или друга неравност по пътя тресенето е много по силно и волана се разклаща здраво, а по същия начин и преминаване с ляво колело не усещам засилване на наличната вибрация.
Понеделник ще се гледа обстойно дясната страна. Няма да я оставя така, ще го намеря. Вече не е въпрос на пари. Няма да се дам на тази кочина
Понеделник ще се гледа обстойно дясната страна. Няма да я оставя така, ще го намеря. Вече не е въпрос на пари. Няма да се дам на тази кочина

- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Вече има развитие по темата.
Припомням, че в началото имах 2 проблема при еднаква скорост - след 80км волана започваше да тресе и се усещаха вибрации в купето, а другия проблем беше, че при спирачка вибрацията се засилваше.
1.Относно проблема при спирачка - реши се чрез смяна с по-твърди тампони на кривите носачи. Възможно е да съм попаднал на менте лемфьордър когато ги сменях предния път. Засега ме устройва да карам с по-твърдите.
2.За другата вибрация в нормален ход след смяна на една камара части и размени на гуми и баланси. Оказва се, че всички гуми, които имам летни/зимни са малко или много криви (въпреки че летните ми са дот12 и са като нови). Днес сложих едни 15ки с хубави гуми и колата не трепва при каквато и да е скорост.
Явно е пълно с кофти части, гуми и т.н. по родните магазини.
Благодаря на всички.
Припомням, че в началото имах 2 проблема при еднаква скорост - след 80км волана започваше да тресе и се усещаха вибрации в купето, а другия проблем беше, че при спирачка вибрацията се засилваше.
1.Относно проблема при спирачка - реши се чрез смяна с по-твърди тампони на кривите носачи. Възможно е да съм попаднал на менте лемфьордър когато ги сменях предния път. Засега ме устройва да карам с по-твърдите.
2.За другата вибрация в нормален ход след смяна на една камара части и размени на гуми и баланси. Оказва се, че всички гуми, които имам летни/зимни са малко или много криви (въпреки че летните ми са дот12 и са като нови). Днес сложих едни 15ки с хубави гуми и колата не трепва при каквато и да е скорост.
Явно е пълно с кофти части, гуми и т.н. по родните магазини.
Благодаря на всички.
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани