Трака двигателя - М52b25

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от spacepl » 27 Яну 2011, 10:42

Да, ако ще я продава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X3

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от astoinov » 29 Яну 2011, 0:35

ilioooo написа:Това масло 5W40 се слага на двигатели които са до 80000км.


Аз може да се изкажа неподготвен, но що си мисля че 5W40 е температурен фактор на маслото и грам няма общо с пробега на автомобила. Със слагане на по-гъсто масло проблеми по двигателя не се решават, а се прикриват.

... може пък и да греша.
Ако планината не отиде при Мохамед, Мохамед ще отиде до тоалетната!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от anzak » 29 Яну 2011, 8:45

Aко вискозитета на маслото се определяше от пробега щеше да има таблица до колко километра със синтетика до колко с полу и до колко с минерално само че нито един производител на коли няма такава практика реално един БМВ мотор на 80к километра той си е като нов вътре няма износване няма нищо стига да е обслужван на време така че и на 200к километра да е пак може да се кара с 5в40 че и с 0в40 и тук искам да спомена моята 728 беше с 10в40 и гореше средно литър на 10000км сега и сложих 0в40 и 4000км е изгоряла 200-300гр така карайте си смело с синтетични масла 0в40 5в40 акон не ви се дават пари 10в40 пак е вариант и си гледайте кефа ако мотора си е изпял песента и с 20в50 да го подкарате или ефекта ще е нулев или временен
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bmw_n00b » 29 Яну 2011, 8:49

@astoinov - Не грешиш изцяло, ама това е една вечна тема като "кокошката или яйцето" . Индекса е за вискозитета на маслото при температура на околната среда и при работна температура на двигателя съответно. А самите добавки в общи линии разреждат или сгъстяват маслото и покриват елементите със защитен слой.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от **Novobraneca » 29 Яну 2011, 16:25

Румба това са повдигачи братле ;) Минавай на 10w40, биела, биелен лагер или основен лагер чукат по съвсем различен начин т.е по-дебело, а не така тънко на звънене. Пробвай все пак с ремъците първо, махни ги и 2-та.
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bmw_n00b » 02 Фев 2011, 19:09

Днес смених маслото с БМВ 0W-40 като преди това му налях една промивка и поработи на обороти 4 мин. За 20-30 км, които минах из града с паузи и постоянно ослушване не чух повече въпросното тракане. Слушах пак със "стетоскопа" по болтовете на капака на клапаните, по маслената помпа, по болта на обтегача на веригата - цъка си като часовник, навсякъде равномерно. Преди на 5-ти и 6-ти цилиндър не беше цъкане, а тракане. Та заключението ми е, че или маслото е било добро и е обрало много утайка или е било пълен боклук и не е удовлетворявало работния режим на двигателя. Също преди имаше много изявено виене откъм двигателя в завои на включена скорост, т.е. високи обороти. Мислех, че е от хидравличната помпа, но този феномен сега също изчезна, та си мисля, че помпата не е изпомпвала достатъчно масло точно към въпросните повдигачи на 5-ти и 6-ти цилиндър и от там празните повдигачи. Та така :yes:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bili1 » 02 Фев 2011, 19:15

И на мен сега ми предстой смяна на масло колега,искам да пробвам от това на BMW бутилираното обаче аз ще си сложа 10W-40 да ми е мирна главата! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bmw_n00b » 02 Фев 2011, 19:50

на база на това, което изчетох, практически 10В40 е значително по-рядко от 0В40 при работна темература на маслото. Да не говорим за над 4000 оборота какво става. Тогава работната температура на маслото, което преминава по стените на цилиндрите значително надхвърля тази, която едно нормално минерално масло може да постигне. В общи линии и 5ВХХ на повечето марки са също минерални, така че единствено 0ВХХ е (почти) със сигурност синтетично масло. Разликата между първия и втория индекс е показател за температурния диапазон, в който маслото запазва работните си показатели, като първия индекс е показател за вискозитета на маслото при възможно най-ниска температура на околната среда, т.е. от каква температура почва на маже както се очаква от него. От там и маслата, които се славят с най-висока темературна устойчивост са 10В60 - 60-10=50. Те не прегарят дори и при над 250 градуса, а запазват вискозитета си и не се изцеждат между сегментите на буталата и цилиндрите и затова вярвам на Преслав, че след като сипа 10В60 на неговата вече не му гори маслото. С други думи 10В40 е по-рядко при работна температура от 0В40, да не говорим за 10В60. Но пък гледах в ТИС - 10В60 дават, че може да се слага на М54 (поправка: грешка съм допуснал, няма отметка и за М54), но на М52 не дават. Затова реших с възможно най-голямата разлика да сложа аз. Има и още едно на Мобил1 - 5В50, но реших да ползвам БМВ 0В40 засега. При сегашното ниво на технологията не може да се създаде масло с по-голяма разлика от 50, т.е. с по-широк диапазон на запазване на вискозитета.

За референция - http://motortalk.vikingsoft.de/oelweisheiten.pdf
Последна промяна bmw_n00b на 03 Фев 2011, 10:01, променена общо 1 път
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bili1 » 02 Фев 2011, 20:00

Ми на компа ми пише,че колата ми е на 110 000...и няколко километра,ама може ли да му се вярва :mhihi: само тя си знае на колко е,а аз съм чувал от майстори прехвърлили 100-150 хиляди километра слагаш 10W-40 до края на дните на съответната баварка :dunno: ,смятам да ги послушам! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bmw_n00b » 02 Фев 2011, 20:14

:bchug: Просто исках да завърша темата, не да убеждавам агресивно :) В случая явно проблема по една или друга причина беше от маслото. Ако не дай Боже пак нещо се разтрака ще информирам :yes:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: СофиJah
Пол: Мъж
Кара: го на М3мицин
Мечтае да кара: Е36 М3

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от Neeky » 02 Фев 2011, 21:14

bmw_n00b написа::bchug: Просто исках да завърша темата, не да убеждавам агресивно :) В случая явно проблема по една или друга причина беше от маслото. Ако не дай Боже пак нещо се разтрака ще информирам :yes:

Колега, ще следя с интерес, защото брат ми кара М52 обаче двулитрова и ми направи впечатление откакто сипах BMW 5W/30 започна леко цъкане от повдигачите(преди това беше с Castrol 5W/30 EDGE и мисля, че не се чуваше :dunno: ) Ако наистина така се реши проблема при теб, ще е супер. :lalala:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bili1 » 02 Фев 2011, 21:18

Той си е решил проблема колега,защо нечетеш! :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bmw_n00b » 02 Фев 2011, 21:30

Neeky написа:
bmw_n00b написа::bchug: Просто исках да завърша темата, не да убеждавам агресивно :) В случая явно проблема по една или друга причина беше от маслото. Ако не дай Боже пак нещо се разтрака ще информирам :yes:

Колега, ще следя с интерес, защото брат ми кара М52 обаче двулитрова и ми направи впечатление откакто сипах BMW 5W/30 започна леко цъкане от повдигачите(преди това беше с Castrol 5W/30 EDGE и мисля, че не се чуваше :dunno: ) Ако наистина така се реши проблема при теб, ще е супер. :lalala:


:yes: Разчитай, колега!
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от plam81 » 03 Фев 2011, 1:18

Колега каква добавка ползва за промивката?
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Трака двигателя - М52b25

Мнение от bmw_n00b » 03 Фев 2011, 9:43

Търсих на ликви моли MOTOR CLEAN, но не намерих и взех CYCLO MOTOR FLUSH от ОМВ - 18 лв.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: StefanG

Последни теми
Facebook