а са де ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 10 Апр 2008, 11:18

които е слагал ментета на "Сонар" сигурно е забелязал че когато колата е с работещ двигател и изключени фарове - ангелските очи мигат през около 3 сек. а та са диодиии - такааааа значи системата тества за изгоряла крушка не по ватовете а по съпротивлението на крушката: http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon - някои да погледне крушката долу в дясно и да предположи какво съпротивление има: жокер - като на изгоряла щото е на принципа на волтовата дъга, затова и трябва и стартер (баласт) :) залъгалката явно не е съпротивление а някаква системка със диоди която пуска импулса да мине :)

и в тоя рeд на мисли ми идва една идея - не гарантирам че ще работи на 100% но вероятността е огромна - преди баластите на ксенона, на кабела на който се захранват самите балсти (не ксеноновите лампи) вържете по една крушка 12V / 2-3W - по една преди баласт и я увийте с изолирбан ако ви пречи че свети. Според мен ще излъже системата че има здрава нормална крушка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 10 Апр 2008, 13:59

spacepl написа:които е слагал ментета на "Сонар" сигурно е забелязал че когато колата е с работещ двигател и изключени фарове - ангелските очи мигат през около 3 сек. а та са диодиии - такааааа значи системата тества за изгоряла крушка не по ватовете а по съпротивлението на крушката: http://en.wikipedia.org/wiki/Xenon - някои да погледне крушката долу в дясно и да предположи какво съпротивление има: жокер - като на изгоряла щото е на принципа на волтовата дъга, затова и трябва и стартер (баласт) :) залъгалката явно не е съпротивление а някаква системка със диоди която пуска импулса да мине :)

и в тоя рeд на мисли ми идва една идея - не гарантирам че ще работи на 100% но вероятността е огромна - преди баластите на ксенона, на кабела на който се захранват самите балсти (не ксеноновите лампи) вържете по една крушка 12V / 2-3W - по една преди баласт и я увийте с изолирбан ако ви пречи че свети. Според мен ще излъже системата че има здрава нормална крушка

Колега, нещо логиката ти не е правилна според мен!
1.Оригиналните Angel Eyes не са диодни, а обикновена крушка 10w, диодните или CCFL, са си ментета и премигването се дължи точно на този факт
2.Ксенонът е газ, който започва да свети при определено начално напрежение (в случая 18 000в).Същото е като с луминисцентната лампа, там си има стартер, който подава моментно високо напрежение, а след това си кара на нормално 220в.
Ксенонът, при запалване са му нижни ~18 000в за части от секундата или повече, което напрежение се подава от баластите, след това си харчи 35w от 12v и компютъра си го отчита хем като изгоряла крушка, хем като консуматор и не знае какво да прави, защото няма зададено такова положение в софтуера му.От там се натрупват странни грешки и е възможно да възникнат проблемите описани в първото мнение.
Та за целта си се слага точно едно съпротивление, което да компенсира липсващите 20w и се елиминира един проблем.

Не казвам, че проблемите не може да се дължат и на дефектен баласт, но все от някъде трябва да се започне и това е най-логичното начало ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 10 Апр 2008, 14:25

абсолютно вярно колега - благодарение на ментетата (с диоди) установих че компютъра на всеки 3 сек. пуска импулс към всички крушки на фаровете (последователно - ефекта е готин между-другото) системата е на принципа на съпротивлението - пуска се импулс ако има съпротивление 9К Ом-а (примерно) и по-малко всичко е ОК, ако е по-голямо или безкрайно голямо - светка лампа (100% съм убеден че баластите имат голямо съпротивление)
Последна промяна spacepl на 10 Апр 2008, 14:36, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 10 Апр 2008, 14:31

spacepl написа:абсолютно вярно колега - благодарение на ментетата (с диоди) установих че компютъра на всеки 3 сек. пуска импулс към всички крушки на фаровете (последователно - ефекта е готин между-другото) системата е на принципа на съпротивлението - пуска се импулс ако има съпротивление 9К Ом-а (примерно) и по-малко всичко е ОК, ако е по-голямо или безкрайно голямо - светка лампа (100% съм убеден че баластите имат голямо съпротивление)

Значи, така обяснено, излиза че проблемът не е само в китайския ксенон, а в комбинацията от китайски ксенон и CCFL габаритни.Така напълно отговаря на проблемите на @BMW-E39 в първия пост.

Аз не съм много на "ТИ" с електриките, всичко което знам, го знам от обща култура, така че не държа мненията ми да се вземат за чиста монета ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 10 Апр 2008, 14:43

по-скоро проблема е само в "не-оригиналния" да го кажем ксенон - диодните очички само показват принципа на работа на системата - не я бъркат - бърка я това че ксеноновата крушка няма жица и не може да затвори кръга за проверката на компютъра (да не говорим че този кръг се прекъсва още при намотките за повдигане на напрежението в баласта). При оригиналните системи всичко това е изчислено и компютъра следи не има ли връзка през крушката, а колко е товара на ксенона.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 11 Апр 2008, 2:03

аз нямах оплаквания не ми мигат еинджъл аиса /и тои менте :mhihi: / ..
ама така как е подкарано и фарове менте и ксенон менте нали да се върже едното с другото :uups:
скоро ше ходим при тоя да ми направи там некво съпротивление каквото казвате вие и да си е 55 W а не 35 W
много рядко ми дава че ми е изгоряла само едната крушка на борд Комп.. нямах оплаквания но ето че след половин година и това доиде :evil:
мерси за респективните мнение 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 11 Апр 2008, 10:07

я все-пак довечера дай колата на контакт (даже запали), не пускай фаровете и излез пред нея - и се загледай няколко секунди :) може пък и да не мигат де да знам. Кви са твойте - сонар, депо ? Моите преммигват много бързо и последователно все едно са блицове :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 28.08.2007
Местоположение: София
Кара: Рейдж Ровър 4,4

Мнение от Mitaran » 12 Апр 2008, 1:25

ми са жените сложиха късите поли и колата ти се чуди на коя да мигне и премигва направо :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 12 Апр 2008, 18:01

и аз сложих първо полата на колата отзад на задните седалкии за Женките абее много се лЪзГа :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 12 Апр 2008, 19:56

E па дай да скиваме салончето ..... :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от slav4o1 » 12 Апр 2008, 20:33

BMW-E39 написа:и аз сложих първо полата на колата отзад на задните седалкии за Женките абее много се лЪзГа :mhihi:


днеска моргата затвори и утре ще хода ... :( ще се обзаведа с кожичка за 60 паунда всички седалки (предните нямат подглавниците) даже е и сивичка кат моя стария интериор ..да се пофалим само 8) :mhihi:

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 13 Апр 2008, 0:54

lakmus написа:Колеги аз съм с 50 ватов ксенон и също ми изписва на компютъра, че са изгорели крушките на фаровете! Тези 5 вата разлика дали го бъркат незная :roll: ?
Засега да чукна на дърво нямам проблеми!

Не, трябва ти едно устройство, което лъже Check-a и си ОК. Обади се да ти кажа повече инфо!
ПП. И да махнеш тези 50W и да си сложиш 35W, че на някой срещу теб ще му се разтече ретината! :mhihi:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook