Клапани парно, кой за къде е?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Не се отказвай толкова лесно. Аз вече 9 г. я таралянкам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Откачих буксата на клапаните спокойно можеш да си се изпечеш. Обаче... не може да се регулира температурата на въздуха. Някой има ли схема, описание на принципа на действие на клапаните... и т.н. Ако има значение с печка съм.
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Маркучите за радиаторчето на парното са три два входа и един изход проверете температурата им е еднаква ? Аз промивах радиаторче на на Е39 и разликата е в пъти . Иначе само за протокола имам две Е38-ци и две Е39-ки и двете 39-ки нямат и половината на парното на 38-те . Било то като ранно затопляне , като разсейване на температурата в салона и като без проблемност (ако мога така да се изразя) . В Германия съм и съм сменил на 39-та таралежи три , клима управления три ...и пак не е като на седмака чиито блок за управления съм нагласил на 23 градуса и не съм го пипал от ....две години .
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Хрuсто написа:Откачих буксата на клапаните спокойно можеш да си се изпечеш. Обаче... не може да се регулира температурата на въздуха. Някой има ли схема, описание на принципа на действие на клапаните... и т.н. Ако има значение с печка съм.
Това е така,защото сега са отворени напълно и водата си циркулира свободно (което е добра новина - няма запушване)! Доколкото знам,те се управляват,като им се подаде напрежение,за да се затворят! Това става от модула за управление! Не помня дали се пробва с друг модул? Само за пробата,може да се "побългари",колкото за зимата,но не е добра идея!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Свалих ги мойте клапани понеже нямаше грам парно никакво..... Ел помпа, бобинки бачкат, обаче пружинките на буталцата буквално са се разпаднали.... Дайте идея от къде да ги търся и с каква дължина и диаметър са?
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Клапани парно, кой за къде е?
ildivvy написа:Хрuсто написа:Откачих буксата на клапаните спокойно можеш да си се изпечеш. Обаче... не може да се регулира температурата на въздуха. Някой има ли схема, описание на принципа на действие на клапаните... и т.н. Ако има значение с печка съм.
Това е така,защото сега са отворени напълно и водата си циркулира свободно (което е добра новина - няма запушване)! Доколкото знам,те се управляват,като им се подаде напрежение,за да се затворят! Това става от модула за управление! Не помня дали се пробва с друг модул? Само за пробата,може да се "побългари",колкото за зимата,но не е добра идея!
Аз направих две проби. Първата софтуерна, с INPA. Гледах състоянието на клапите, докато карам със 90-100 км/ч. Клапите стояха в положение изкл., парно няма. Втората проба, хардуерна. Имах едни излишни, отворих ги и им отрязах плунжерите, махнах пружините и ги сложих така. Парно има, да ти изгори ръцете. Ако е както казваш, че са отворени, когато са изключени, защо в INPA ги виждам изключени, демек, отворени, пък няма парно? После с другите, които със сигурност са отворени, щото няма какво да спре антифриза да циркулира, има парно, та парно. Интересен ми е принципа на работа на тези клапи, защото получавам противоречиви данни. Когато са изкл. в какво положение са и когато са вкл. също?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Клапани парно, кой за къде е?
По пътя на логиката като са изключени трябва системата да е отворена, защото не се подава електричество, съответно няма магнитно поле, което да ги притисне надолу. Пружинките при това им местоположение според мен са просто да придържат клапна в горно(отворено) положение когато няма електричество. Според мен могат да доведат за запъване ако са омекнали. Другото което е когато ги разглабях никъде не видях датчик за положението на клапанчетата. Това че инпа показва “включено” е индикация, че е подаден сигнал към намотката, но дали тя работи, дали е с достатъчно силно магнитно поле, дали клапана е затворил... няма как да се види с инпа. Та тоя клапн си е пълна мистерия. Пуснах ти клип на който тествха намотката. Не ми е останало време да сменя тоя втора ръка дето имам и дето уж работи.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Пружинките ги държат в отворено положение. Мойте поради буквално разложените пружини бяха плътно долу- затворени и парно на най.Бубинки, помпа работят при мен, тествах ги. Сега и аз карам с махнати котви и не мое да повярвам, че тоя кочин е моя си, свалям джам от жега.... Лошото е, точно такива пружинки не можах да намеря.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Има ремонтни комплекти в които има и пружинки, но на цена от 100лв за нов клапан не виждам смисъл.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Така е колега, това бях и намислил да поръчам от китайците..... За късмет обаче баща ми ми намери пружинки, които паснаха, ще сложа днес клапаните и дано бачкат.....
Такаа.... явно твърдостта на пружините е от голямо значение, клапаните не затварят и е сауна положението. Свалих ги подавам напрежение, мърдат котвите но не до долу.... Ще сложа читави клапани и да се приключва, че ми писна ту студ ту жега.....
Такаа.... явно твърдостта на пружините е от голямо значение, клапаните не затварят и е сауна положението. Свалих ги подавам напрежение, мърдат котвите но не до долу.... Ще сложа читави клапани и да се приключва, че ми писна ту студ ту жега.....

- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Днес смених клапаните с други втора ръка и положението е същото... Направих тест, вързах мултицеда за единия клапан и наблюдавах какво се случва в движение. Когато парното е настроено на 32С към клапана не се подава електричество, мръдна ли градусите на 31-31.5 започва да се подава електричество. Ако в движение настроя температурата на 16С, изчакам да задуха “хладно” и после настроя трмпературата на 28-29С няма промяна в топлината излизаща от духалките, духа си хладно. В същото време през инпа проверихме показанията на датчиците и този мерещ температурата в купето показвале 31С а реално не беше толкова. Утре мисля да го почистя. След като в движение съм настроил температурата на 16С и е задухало хладно, то за да започне да духа топло трябва да спра колата на място и почти веднага задухва адска жега. Според мен клапана, който купих втора ръка е в добро състояние... Надявам се след почистване да сензора да се оправят нещата и да отчита коректно.
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Хрuсто написа:Днес смених клапаните с други втора ръка и положението е същото... Направих тест, вързах мултицеда за единия клапан и наблюдавах какво се случва в движение. Когато парното е настроено на 32С към клапана не се подава електричество, мръдна ли градусите на 31-31.5 започва да се подава електричество. Ако в движение настроя температурата на 16С, изчакам да задуха “хладно” и после настроя трмпературата на 28-29С няма промяна в топлината излизаща от духалките, духа си хладно. В същото време през инпа проверихме показанията на датчиците и този мерещ температурата в купето показвале 31С а реално не беше толкова. Утре мисля да го почистя. След като в движение съм настроил температурата на 16С и е задухало хладно, то за да започне да духа топло трябва да спра колата на място и почти веднага задухва адска жега. Според мен клапана, който купих втора ръка е в добро състояние... Надявам се след почистване да сензора да се оправят нещата и да отчита коректно.
Колега ,мисля че проблема е във вентилаторчето което се намира в управлението на климатроника.Има моменти когато моето не тръгва и тогава парното го има само на 32 градуса.Като се качиш в колата заслушай се дали върти вентилаторчето.То се чува.В управлението е топло и затова на инпата показва 31 в купето.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Хрuсто написа:Днес смених клапаните с други втора ръка и положението е същото... Направих тест, вързах мултицеда за единия клапан и наблюдавах какво се случва в движение. Когато парното е настроено на 32С към клапана не се подава електричество, мръдна ли градусите на 31-31.5 започва да се подава електричество. Ако в движение настроя температурата на 16С, изчакам да задуха “хладно” и после настроя трмпературата на 28-29С няма промяна в топлината излизаща от духалките, духа си хладно. В същото време през инпа проверихме показанията на датчиците и този мерещ температурата в купето показвале 31С а реално не беше толкова. Утре мисля да го почистя. След като в движение съм настроил температурата на 16С и е задухало хладно, то за да започне да духа топло трябва да спра колата на място и почти веднага задухва адска жега. Според мен клапана, който купих втора ръка е в добро състояние... Надявам се след почистване да сензора да се оправят нещата и да отчита коректно.
И при мен е горе- долу така. Преди два дни свалях управлението и духах прахоляка от него, вентилаторчето върти, обаче не съм се заслушвал дали работи като му се подаде напрежение. Не съм го изпробвал на дълъг път. Ако не се намери решение май ще се кара в сауна.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Клапани парно, кой за къде е?
Днес нямах време да се заиграя... Ще сваля управлението и ще почистя сензора и вентилаторчето.
Докато си карах днес се чудех ако пружинките са охлабили дали не бавят контрола на притока на водата... Идеята е че след като гледах в движение какво става с мултицеда(на импулси се подава ток към клапана) си мисля, че пружината може да играе роля и за по-бързото затваряне(да си циркулира водата през казанчето) на клапана.
Докато си карах днес се чудех ако пружинките са охлабили дали не бавят контрола на притока на водата... Идеята е че след като гледах в движение какво става с мултицеда(на импулси се подава ток към клапана) си мисля, че пружината може да играе роля и за по-бързото затваряне(да си циркулира водата през казанчето) на клапана.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Клапани парно, кой за къде е?
dbanchev написа:Пружинките ги държат в отворено положение. Мойте поради буквално разложените пружини бяха плътно долу- затворени и парно на най.Бубинки, помпа работят при мен, тествах ги. Сега и аз карам с махнати котви и не мое да повярвам, че тоя кочин е моя си, свалям джам от жега.... Лошото е, точно такива пружинки не можах да намеря.
Какво стана след като смени пружинките? Днес отворих единия клапан който беше на колата ми до скоро, 14 ома на намотка вади, чистен е... и пак нямам парно с него. По-скоро парното изчезва като се качат оборотитете до 2000 и нагоре. Като откача буксата парно има да те изпече, но не може да се регулира... с инпа гледах датчика в купето, чистих го и пак същата работа. Вече не знам какво да гледам и да правя...
Едит:
Прозвънявам крачетата на буксата на клапана... както и да ги комбинирам все дава връзка. Май ще излезе, че намотките се мокрят и окъсяват...
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани