Съвет за боядисване на джанти
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Съвет за боядисване на джанти
Пръскането със спрей не е толкова лош вариант, но както те посъветва колегата, задължително нанеси лак за да запазиш боята. Важно е да обработиш добре джантата преди боядисването.
Прахово боядисване на джанти не мисля, че е удачен вариант.
Прахово боядисване на джанти не мисля, че е удачен вариант.
- SlavchoSlavchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 19.05.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 3.0D 218 (2008)
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Карал:
520i e39 (97г)
e46 coupe 323 (2.5) 170 HP (2000г)
Re: Съвет за боядисване на джанти
Don_Diego написа:Да не съм лош пророк ама.... няма да се получи. С пръдня, боя не става за съжаление. налягането във флакона е неравномерно, щом започне да привършва боята в него ще започне да "плюе", ще можеш ли да ги обезмаслиш и да ги предпазиш от прах при боядисването и най-вече да не стечеш лака (задължително трябва да пръснеш и лак след боята от флакона, иначе ще седят матови и ще се олюпят за нула време)
Ще опитам и ще ви кажа ефекта, пък каквото стане

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Съвет за боядисване на джанти
... със лака пък ще се олюпят за 6 месеца. Ако е Cosmos де, аз преди 4-5 години така наръсих едни, първо с боя, после с лак и изглеждаха Ок 3-4 месеца, после станаха ......
Сега си ги минах на песъкоструй и ги дадох да ми ги боядисат прахово, утре ще сложа гуми и ще ги снимам. .... малко по-бели отколкото трябва станаха, но пък боята е номер 1.
Така изглеждаха тогава, веднага след боядисването и лакирането:
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=737827
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=737826


Ето ги прахово боядисани.
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=835951
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=835952



Така изглеждаха тогава, веднага след боядисването и лакирането:
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=737827
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=737826


Ето ги прахово боядисани.
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=835951
http://picbg.net/pic.php?u=31895qDXOR&i=835952


Re: Съвет за боядисване на джанти
Откъм здравина на боята, праховото наистина е супер. Относно това, дали е добре джантата да се пече на такива градуси, на каквито се прави праховото боядисване, аз не бих рискувал.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Съвет за боядисване на джанти
Щом стоманени пружини омекнаха като кашкавал от праховото и трябваше да търся нови, защото си бяха загубили напълно функцията, може да се прецени за какви градуси става дума.

- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Re: Съвет за боядисване на джанти
Баси "стоманените" пружини щом на 200 градуса са на кашкавал
Или "майстора" се е престарал със стоманата 


Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Съвет за боядисване на джанти
200 градуса ама в другия живот. Това е легендата за пред клиентите само. Като чакат още 15 комплекта в халето може да врътват леко температурата за по-голяма производителност. 


- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Re: Съвет за боядисване на джанти
Ще ходя да им връщам джантите тогава ......... те само 7 години от както са пръскани ....... ама знаеш ли може да са кашкавалени вече
Явно само един комплект е имало в халето и са го карали на 200
Късметлия съм .


Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Съвет за боядисване на джанти
Много зависи и от джантите. Всеки си има глава и решава как да я ползва. Пружините още ги пазя, имам и едни нетунинговани. Ако имаш желание казваш и ти показвам разликата.
Последна промяна In_Memoriam на 16 Апр 2016, 1:45, променена общо 2 пъти

- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Re: Съвет за боядисване на джанти
Аз говоря за оригинална джанта за Е36 . За неоргинална ....... и аз бих се замислил честно дали да мине процедурата. Всеки сам си решава .
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Съвет за боядисване на джанти
Повечето гумаджии дето викат, че "абсолютно, за всичко е виновно праховото" са със трудно завършен 8-ми клас и най-вероятно повечето не могат да напишат "материалознание" без грешка. И представа си нямат какви процеси протичат в един детайл при закаляване, отвръщане, отгряване, нормализация, какво е легиране и как се променят свойствата, какво значение има периода на охлаждане, какво е "вътрешно напрежение" и .... да не задълбаваме, ама за тая работа има толкова дебели (и скучни) учебници, че не е истна направо. Има алуминиеви сплави на които 200 градуса не им влияят, има такива които стават по-меки или по-твърди - съответно едните са по-качествени, но по-трудни за обработка/изработка, другите обратно. Всичко зависи от състава на джантата (и формата - масивна или с малки/тънки елементи). Теоретично евтините джанти трябва да станат малко по-твърди при една такава обработка, ако приемем, че са "ляти" а не ковани/пресовани. Само завода производител може да ти каже дали може да се боядисват прахово или не. ..... ама те заводски почти всички идват прахово боядисани .... ама и дисковете при дълго спиране нали се сещате, че не се награват до 60 градуса, има не малко клипове в тубата със светещи дискове ...... Вие си решавате, аз тия джанти няма да си ги прибирам в гроба, като се изкривят или пък счупят ще взема някакви други и толкова ....
е тука има нещо по въпроса на който му се размишлява за глупости: http://drugi.dokumentite.com/art/krista ... j/83108/p3

е тука има нещо по въпроса на който му се размишлява за глупости: http://drugi.dokumentite.com/art/krista ... j/83108/p3
- SlavchoSlavchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 19.05.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 3.0D 218 (2008)
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Карал:
520i e39 (97г)
e46 coupe 323 (2.5) 170 HP (2000г)
Re: Съвет за боядисване на джанти


16-ки са. Сигурно ще изглеждат малки на колата, но пък много ми хареса цвета и реших да си ги направя

За хейтърите


- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Съвет за боядисване на джанти
колеги имам едни джанти за боядисване.. спадат много гадно от бордовете където ляга гумата. алуминия е корозирал и надигнал боята
кажете някакви тънкости за да се предотврати това?
как да ги обработя? джантите са оригинални стил 32 имам и 17 и 18 и на всички го има този проблем
кажете някакви тънкости за да се предотврати това?
как да ги обработя? джантите са оригинални стил 32 имам и 17 и 18 и на всички го има този проблем

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Съвет за боядисване на джанти
Навремето като имах гумаджийниците това го лекувах с малък флекс и ламелен диск със шкурка (не помня едрината, но не взимай Р40
)
Едно минаване по ръба е достатъчно, след това е важно гумаджиите да ползват монтажна паста за гуми, а не вода и сапун. Друг вариант е да се намаже с каучуков уплътнител, но при всяка смяна трябва да се повтаря процедурата. Чистенето решава проблема за доста време напред (колкото и варварски метод да изглежда)

Едно минаване по ръба е достатъчно, след това е важно гумаджиите да ползват монтажна паста за гуми, а не вода и сапун. Друг вариант е да се намаже с каучуков уплътнител, но при всяка смяна трябва да се повтаря процедурата. Чистенето решава проблема за доста време напред (колкото и варварски метод да изглежда)

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Съвет за боядисване на джанти
почистиха ги с телена четка и сложиха пастата но след седмица пак пусна..
като се загледаш има много надигнато под боята..
за това с шкуренето си прав и ще стане за някакво време напред, но ги размонтирах за цялостно боядисване вчера
дали да боядисам прахово обаче или да мина на пясък и после пълнител за алуминии, боя и пак? как е по добре според вас
като се загледаш има много надигнато под боята..
за това с шкуренето си прав и ще стане за някакво време напред, но ги размонтирах за цялостно боядисване вчера
дали да боядисам прахово обаче или да мина на пясък и после пълнител за алуминии, боя и пак? как е по добре според вас
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани