530Д Проблем при ускорение.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Ами единият ел.клапан е този,който отваря вакуума към тампоните на мотора.Днес по рано видях,че на единият тампон маекуча за вакуума е прокъсан и го смених като проблема със загубата на мощност от първото ми мнение остана като и мотора започна да вибрира повечко на обороти.Реших да го сменя този клапан както и клапана до него,който прилича на ел.клапана на турбото,но отговаря за егр-а.При откачване от буксата се чу съскане и пукане откъм тампоните.Явен признак,че дори и при загасен мотор,тампоните са били вакуумирани и с две думи са се ствърдили.По пътя на логиката при спокоен мотор,тампоните трябва да са по меки и при подаване на газ да се стягат,за да обират вибрацията на мотора.Та щом са се ствърдили,явно клапана е бил постоянно отворен в следствие на сцепеният маркуч на тампона и се е опитвал да компенсира вакуума.Та за това казах,че се е получил този свръх вакуум,дано си мв разбрал този път 
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Момчета.Нр се оправи проблема.Значи пак се появи и се като гледам по добре грешките..инпа е записала error not present:neg.deviation/air mass too low.Колата и смених преди зимата софт и гледам,че и е зададено air mass 525,а тя отчита 425..това на място/на обороти.Дебитомера не съм го чистил никога и така като погледна през мрежата му,може и да има прашинки,но не е нещо мръсен.Та най вероятно,за това ми се получава тоя лаг по някой път.Възможно ли е,ако дебитомера е мръсен да отчита по ниско ниво на въздуха.Друго,записва ми и грешка на егр,обаче като махна маркуча преди егр-а гледам,че той веднага сработва и си отваря и затваря клапата.Как тогава го записва като грешка като си работи?Грешката му е отчетена три пъти и то все е било в движение,понеже показва,че мотора е бил с 1300 и нещо оборота тогава.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Сигурен ли си, че грешката е точно така записана? Питам, понеже обикновено при изправни други компоненти и проблем с ЕГР, колата записва "negative control deviation/air mass too high" или "positive control deviation/air mass too low". При втория вариант може да има проблеми с ускорението. Ако грешката е записана така, както си написал, виж дебитомера на живи данни или му откачи буксата и покарай, за да видиш ще се прояви ли пак проблемът... Изправен дебитомер на живи данни при около 2000об/мин. трябва да отчита около 1100мг/такт реална стойност.
Re: 530Д Проблем при ускорение.
100% е изписало така.За това жо баписах както е там.ще взема днес един препарат да взема да го почиста за първи път от 5 години
.Междувременно сложих друг ел.вакуум клапан на турбото...взех тоя на егр а и ще я покарам така до довечера да видя как е.Даже като го смених и веднага подадох газ с паленето се получи това замисляне на турбината дето заради него правя тия упражнения.Може би докато се вакуумира системата...сега го няма.Тоя клапан само отваря и затваря или екуто може да си го отваря и в проценти...според иска ият въздух?Имаче с тея занижено стойности...дебитомера сигурно си е за чистене.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Клапанът работи според изискванията на компа - не само на принципа отворено/затворено. През Инпа можеш да тестваш вакуума на турбото на 50% затворена геометрия. Ако пуснеш няколко последователни теста, при наличието на проблем обикновено се вижда, но трябва да наблюдаваш актуаторът дали мърда адекватно. С ръка също можеш да провериш дали лоста се движи свободно при изгасен мотор. Но обикновено при проблем с надув на турбина записва "charge air pressure control/actuator - boost pressure too low", но не във 100% от случаите. За мен в ситуацията ти е най-лесно да се откачи буксата на дебитомера - ако няма лагове, значи иска чистене или подмяна...
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Някой може ли да каже тоя дебитомер за чистене ли е?
http://kalingk.snimka.bg/automobiles/ma ... 6.36629810
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
http://kalingk.snimka.bg/automobiles/ma ... 6.36629810
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Калине гледай вътре датчика, в дебитомера. Със сигурност едно чистене няма да му навреди а може и много да помогне.

Re: 530Д Проблем при ускорение.
Бе аз питам,ма вече го изчистих
.Пръсках го обилно 3 пъти през интервал от 5-10мин.даже напръсках 2-3 пъти и корубата вътре,честно казано направих и клип как се движиат тойностите в движение,ма тъпият тел изгасна за ток и не е запазил какво е записал до момента.Значи като гледам всичко си върви в норми,колко иска екуто да надува турбото,веднага муу го дава,чче и една идея в повече.Същото и с дебитомера.Засега не ми повтори този номер с лага,след като чистих дебитомера,а и грешка на егр-а не ми записа.Почвам да го отдавам на това,че колата почти не се кара,особено сега зимата и може клапана на турбото да е позаяждал поради тази причина.Иначе много съм й врътнал за 6-та година е при мен..вече 32к км 


- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д Проблем при ускорение.
По-скоро дебитомерът е бил зацапан - на затворен ЕГР да не й стига въздух, значи най-вероятно той не е отчитал коректно. Има и др. варианти със спукани турбопътища, но тогава има и др. симптоми... Сега само 

Re: 530Д Проблем при ускорение.
Променям си този пост,за да се не бъркат колегите.Проблема се оказа в новият софт на еку-то.Върнах си моя и край с този бъг.
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани