Почистване на кулера-резултат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Почистване на кулера-резултат
и сега си представи че тоя ми ти перфектно чист кулер външно никога не е свалян за почистване отвътре и с годините маслото по вътрешната му страна е събирало милярди финни частици прахоляк и се е превърнало в добре познатата ни ГНЯС и затапило 80 процента от входовете на ребрата на самия кулер и в момента въздуха през него преминава само през 20 процента от площта му да речем... хем става тапа от към големина на отовра хем се спъва допълнително от това че не се охлажда достатъчно добре от малкото останали ребра.... та тогава от вътрешното почистване ефекта е по голям или равен на това да е чист отвън... затова като се чисти се сваля и се чисти от всякъде дори е добре и турбо пътищата да се свалят и почистят отвътре с обезмаслител ама рядко му се занимава на някой....
инъче на теория е точно така както казваш ти
но в действителност се гледат и други фактори 
инъче на теория е точно така както казваш ти


- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Почистване на кулера-резултат
Благодаря за изчерпателния пост откъм физичната страна на въпроса. Писах за вътрешното почистване, защото натрупаната в кулера мръсотия може да доведе до намаляване на дебита на въздуха във вътрешността на кулера. Аз от моя кулер преди време извадих парчета мръсотия. Не знам въобще някой дали го е чистил някога. Това разбира се, беше при мен, не казвам, че и при други е така.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Почистване на кулера-резултат
Онзи ден трябваше да праа нещо по предницата на ежедневката и гледам от изхода на кулера, капало масло по кората под мотора. Свалих го с права отверка - 2 скоби са. Измих го отвън, но за отвътре нямах с кво.
Може ли да се почисти отвърте с бензин?! Да го напълня и да го шейкна... Цялата хамалогия е с бронята, ама ще го направя 100%. Все едно да дишаш през противогаз...
Може ли да се почисти отвърте с бензин?! Да го напълня и да го шейкна... Цялата хамалогия е с бронята, ама ще го направя 100%. Все едно да дишаш през противогаз...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Почистване на кулера-резултат
Как ги вадите тези парчета мръсотия?
Маслото има свойството да тече, а не да се отлага. Да не говорим, че в кулъра няма как да се отложи толкова много масло при читава турбина. Ако започне да се отлага, то или има 50% присадки или не е точното за този двигател.
Ако 80% от кулъра е затапен, турбо пътищата между него и турбината ще се разходят до купето да проверят кой кара колата.
Относно предния пост, в началото му, аз написах, че подкрепям почистването и отвътре и отвън.
Маслото има свойството да тече, а не да се отлага. Да не говорим, че в кулъра няма как да се отложи толкова много масло при читава турбина. Ако започне да се отлага, то или има 50% присадки или не е точното за този двигател.
Ако 80% от кулъра е затапен, турбо пътищата между него и турбината ще се разходят до купето да проверят кой кара колата.
Относно предния пост, в началото му, аз написах, че подкрепям почистването и отвътре и отвън.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Почистване на кулера-резултат
Не знам колега. Първия път правих операцията преди 4 г. и като го свалих и го плакнах, отвътре изпадна някаква мръсотия, като парцали, парчета. Кой с какво е карал колата, не знам. Аз сипвам само 5W40, преди беше на Chevron, Delo(7 смени). Откакто колата е в мен и след това първо почистване, при последващите(2), не съм наблюдавал такива отложения вътре, само малко масло. Правил съм експеримент, откачам тръбата, която влиза в EGR-a и карам щерката да подаде газ, бая силно духа. Реших, че при такова духане, какво би се задържало в кулера, не знам. Ама знам какво видях първи път, жалко че бях мръсен до ушите за да го снимам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Почистване на кулера-резултат
колега не маслото се натрупва а прахоляка по него...отвори си най лесно маркуча от егр бръкни с пръст и ще видиш ква сган има... говроя за ТДС принципно който смуче директно картерните газовеи колкото и да т ие читава турбината пак омазнява вътре... но в бг кой кара с чисто нова турбина? всичките си духат по малко и това е ... колко му е на маслото да се стече надоло и да се спре в първото удобно място а именно кулера.... от там като влезе и фин прах става повърхностен слой гняс след това тече още масло, с него още прах и накрая става бая дебело...
мръсотията вътре се чисти с обезмаслител!!!
сипваш малко клатиш(шейкваш) и го оставяш с обезмаслитела да си помисли малко.... след това източваш първия обезмаслител и сипваш нов на негово място... би трябвал ода паднат бая лайна... и така повтаряш процедурата докато не почне да излиза що годе чист обезмаслител...
хубаво и да се продухва с компресор обратно на посоката на духане на турбото.... така ще исакра и по големите парчетаци ако има.... и естествено ще изсъхне много по лесно...
ако все още ви се занимава почистете и турбо пътищата и най-вече дебитомера ...пръскате го яко с обезмаслител доакто изпадат всичките налепи по него...
мръсотията вътре се чисти с обезмаслител!!!
сипваш малко клатиш(шейкваш) и го оставяш с обезмаслитела да си помисли малко.... след това източваш първия обезмаслител и сипваш нов на негово място... би трябвал ода паднат бая лайна... и така повтаряш процедурата докато не почне да излиза що годе чист обезмаслител...
хубаво и да се продухва с компресор обратно на посоката на духане на турбото.... така ще исакра и по големите парчетаци ако има.... и естествено ще изсъхне много по лесно...
ако все още ви се занимава почистете и турбо пътищата и най-вече дебитомера ...пръскате го яко с обезмаслител доакто изпадат всичките налепи по него...
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Почистване на кулера-резултат
Искам да споделя, че вчера реших да почистя егр-клапана, той не изглеждаше зле, защото го бях чистил преди 5-6 месеца. Така или иначе в него се натрупват само сухи сажди, които се махат лесно. Бръкнах с пръст в корпуса му, а и в тръбата която е след него и ходи до всмукателния колектор. Неверотна гняс, която мога да сравня само с мазут. Извадих почти половин шепа от тръбата и корпуса - тръбичката е само 45 сантиметра. Изхабих 2 фанелки под формата на парцали, а ръцете ми не са били никога толкова черни, мазни и отвратителни. Автомобила не е БМВ, но не ми се мисли кво е в колектора на ТДС примерно. Отделно по тръбата имаше нагари, които без да ги сръчкваш с отверката не падаха.
Мисълта ми е че: Само човек който не е чистил турбо пътища, може да твърди, че там не може да се натрупва мизерия...
Мисълта ми е че: Само човек който не е чистил турбо пътища, може да твърди, че там не може да се натрупва мизерия...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Почистване на кулера-резултат
Днес свалих и изчистих кулера. Отвътре беше почти като нов. Сипах веднъж обезмаслител, разклатих го, изчаках няколко минути и го източих. и го изплакнах с вода. Отвън имаше дребни камъчета, пясък и всякакви буболечеки. Пръсках го няколко пъти с обезмаслите и го го изпръсках хубаво. Като цяло кулера си беше в доста добро състояние. Даже се очудих че няма нито една изкривена ламелка. Разлика във вървенете почти не се забелязва. 


- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Почистване на кулера-резултат
И при мен беше така , аз го изплакнах с бензин от вътре , излезе някаква лека чернилка но нищо особено , само ми направи впечатление , че една от скобите на турбопътищата беше леко хлабава.
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани