Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от BT9028BA » 01 Фев 2015, 0:11

dicho0o написа:А на какви километри се сменя и има ли някакви признаци когато дойде време за смяната му?


На всяка смяна на маслото се сменя. Около 10 000 - 15 000км. Пластмасовия го дават като вечен, но трябва да се чисти през известно преме.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от (bubsa) » 01 Фев 2015, 1:02

BT9028BA написа:
dicho0o написа:А на какви километри се сменя и има ли някакви признаци когато дойде време за смяната му?


На всяка смяна на маслото се сменя. Около 10 000 - 15 000км. Пластмасовия го дават като вечен, но трябва да се чисти през известно преме.

Нещо си се заблудил ;)

ПС Някой знае ли кой модел е по-хубав,този дунапренения или другия подобен на "мече" за боядисване?(като памучен)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от kalingk » 01 Фев 2015, 2:12

BT9028BA написа:
kalingk написа:K&N,вече 20к километра/2 смени на филтъра,ако ги сменяте на всяко масло/ още 10к и съм си му върнал парите.За оригинален ми искат 40-50лева,тоя с отстъпка ми излезе 140лева.дават му чистене на 80к мили,така,че никога няма да го и чистя.А дали има файда от к.с. и да няма и така съм доволен,но ако има...е добре дошло.


Едва ли ще има повече коне с обикновен или КН филтър. Просто искам да е вечен и да не го мисля на всеки 10 000км.
Иначе те съветвам да го переш на 8000-10 000км. На старата кола имах КН и на 7000-8000км се зацапваше доста.

Не знам въобще защо си пуснал тази тема като ги разбираш толкова тези филтри.Явно някой си чеша клавиатурата само.И да не съм офф,по това дето пуше,че се пере на 80к мили ака около 110к км,а ти ми казваш,че в БГ се пере на 8-10км.Искаш да ме убедиш,че в БГ,въздуха е поне 11 пъти пи замърсен от Германия примерно.Това е най якото обяснение дето съм чувал,но като видях,че съветваш хората да сменят филтър,който се сменя обичайно на 50км,а ти им казваш на 10км,явно или си някой дистрибутор на консумативи или човек,който те го боготворят като им влезе в магазина.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от kalingk » 01 Фев 2015, 2:13

BT9028BA написа:
kalingk написа:K&N,вече 20к километра/2 смени на филтъра,ако ги сменяте на всяко масло/ още 10к и съм си му върнал парите.За оригинален ми искат 40-50лева,тоя с отстъпка ми излезе 140лева.дават му чистене на 80к мили,така,че никога няма да го и чистя.А дали има файда от к.с. и да няма и така съм доволен,но ако има...е добре дошло.


Едва ли ще има повече коне с обикновен или КН филтър. Просто искам да е вечен и да не го мисля на всеки 10 000км.
Иначе те съветвам да го переш на 8000-10 000км. На старата кола имах КН и на 7000-8000км се зацапваше доста.

Не знам въобще защо си пуснал тази тема като ги разбираш толкова тези филтри.Явно някой си чеша клавиатурата само.И да не съм офф,по това дето пуше,че се пере на 80к мили ака около 110к км,а ти ми казваш,че в БГ се пере на 8-10км.Искаш да ме убедиш,че в БГ,въздуха е поне 11 пъти пи замърсен от Германия примерно.Това е най якото обяснение дето съм чувал,но като видях,че съветваш хората да сменят филтър,който се сменя обичайно на 50км,а ти им казваш на 10км,явно или си някой дистрибутор на консумативи или човек,който те го боготворят като им влезе в магазина.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от Don_Diego » 01 Фев 2015, 13:36

Не знам защо толкова сляпо вярвате на всичко дето пише по кутиите. Изпери го след 20к км (нали зора е да е над 10к км) и виж какво ще падне от него - повярвай ми като видиш ще започнеш на 5 да го переш. Филтъра се зацапва от твърди частици - прах и подобните му, а по тоя показател май няма страна дето да е с по-кофти въздух в Европа :yes:
Колкото до филтъра за картерните газове и смяната му - идея си нямам, мойте коли нямат такива, но винаги съм бил на мнение, че ако нещо не е безбожно скъпо може да се сменя на 25-30к км
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от Elesar74 » 02 Фев 2015, 10:47

Филтъра на картерните газове се сменя на 30 000 км. обичайно. Може да се вземе само филтриращият елемент, без цялото тяло.
http://olx.bg/filtr-masleni-pari-bmw-la ... -i39655339
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 13.12.2013
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: e39 530d
Мечтае да кара: e39 M5
Детайли за колата: 98''

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от L0wTeCh » 25 Юни 2015, 20:02

Колеги, смених филтъра на картерните газове, зех само филтриращия елемент, (колата е 98''), но се оказа, че е с този пластмасовия дето го водят вечен.Кое е по-добре да го оставя така или да върна пластмасовия ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 30.11.2007
Местоположение: У нас....
Пол: Мъж
Кара: 8,5&10X17 Keskin KT1
Мечтае да кара: Само Мки.

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от bobi 318 is » 02 Юли 2015, 22:20

Когато се запуши филтъра на картерните газове при мен колата ми почна да пуши ужасно много бяло,викам си край, този мотор си замина,колкото до самия филтър ме посъветва човек който доста разбира от БМВта да си сложа този дето е с дунапреновия елемент.А за въздушния и аз съм с КН и нямам никакви ядове.
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 29.01.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от levent81 » 16 Юли 2015, 11:06

Здравейте колеги,

От скоро съм с 525д и още като я закупих направих цялостно обслужване. Бях помолил изрично сервиза да сменят и филтър картерни газове, но за съжаление в сервиза не знаеха за неговото съществуване. Та така си остана без да бъде сменян. След време видях, че има теч на масло и след като се загледах теча беше от турбото. Водих я на няколко сервиза и всички казаха, че турбото трябва да се прати за ремонт в спец. сервиз(Русе или Варна). Понеже нямам много доверие на нашите сервизи се порових в форума и разбрах, че теча може да се дължи и на въпросния филтър за картерни газове. Реших да отворя и да го проверя. Помолих приятел, който е запознат с тези коли и той ми каза, че направо са го махнали филтъра и колата е без такъв в момента.
Външната част на кулера от към входа е много омаслена.
Въпроса ми е дали тези симптоми са породени от липсата на въпросния филтър?
Иначе нямам никакви други проблеми с колата.

Благодаря предварително за отговорите,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от bigdady » 17 Юли 2015, 9:59

Много вероятно е ако тече от предната страна на турбото реално от трубата за картерната вентилация която влиза в него. Ако не е от там е за ремонт турбото. Но при всички положения трябва да си сложиш този филтър защото той регулира налягането в картерната вентилация сега като го няма един вид няма налягане.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 1.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 525d Touring
Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
Детайли за колата: М пакет

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от fissikela » 20 Юли 2015, 3:02

За филтъра за картерните газове разбрах ,ама за тоя К&Н не разбрах...?
По добре ли е за колата с него при по често пране или оригиналния си?
Последна промяна fissikela на 08 Юни 2016, 0:39, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от kalingk » 21 Юли 2015, 11:56

Понеже ми вкарахте тази муха с прането на к и н филтъра,та да кажа мое мнение.Преди да го сваля,колата се реже с лекота до 4500об.По време на обцеждането(прекалих с олиото и оставих филтъра седмица време да отече олиото),сложих обикновен филтър(бях си го запазил при монтажа на к и н филтъра за такива случай),колата особено след 4000об. се набира или по точно се опитва да докосне тези 4500об.Това на 530д.Не знам колко е ограничителя,но и не съм пробвал над 4.5к.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от BT9028BA » 24 Май 2016, 17:42

Който има желание да си слага вечния филтър за картерните газове, това му е оригиналния номер - 11127799366. Пробван и става на 525д-163кс и 530д-193кс

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от kalingk » 24 Май 2016, 19:16

Колко пари излезе колега?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Мнение за филтър картерни газове и К&Н - 530д

Мнение от BT9028BA » 07 Юни 2016, 19:24

kalingk написа:Колко пари излезе колега?


Оригинален около 80лв. Но го има и на други марки на много по ниска цена.

При мен смяната му имаше голяма разлика, вече колата и грам не изпушва дори и на 4500 оборота. Преди с нормалния филтър си пушеше винаги след 3000 оборота, а при 4500 оборота отзад всичко ставаше черно.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook