Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типтрони
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
Този диференциал ли блокира: http://www.youtube.com/watch?v=uh0Cbv4fmFA... 

- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
ок а като сме на светофар който е по дълъг,натоварва ли се кутията ако стоим на спирачка или е хубаво да слагаме на неутрална
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
Мое мнение е, че дългото стоене на спирачка и на позиция D, малко или много съкращава живота на "турбината" на кутията - принципно е същото, като държането на полусъединител...
Друг е въпросът, кой какво разбира под "дълъг престой"!?
Аз лично, при дълъг светофар минавам на N.

Аз лично, при дълъг светофар минавам на N.
- svetliol
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: X5 40d
- Мечтае да кара: Всички коли на света!
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
Чувал съм от майстори, че е много по-лошо да изключваш от скорост на светофар, отколкото да оставиш на D и да държиш спирачка. Проблема се получава от това, че непрекъснатото спиране и стартиране на турбината е много по-лошо от това да работи непрекъснато.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
svetliol написа:Чувал съм от майстори, че е много по-лошо да изключваш от скорост на светофар, отколкото да оставиш на D и да държиш спирачка. Проблема се получава от това, че непрекъснатото спиране и стартиране на турбината е много по-лошо от това да работи непрекъснато.
Абсолютно , много по-добре е да се върти макар и бавно отколкото да получава "удар" всеки път като се минава от Н на Д или Р ...
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
Има писано много из форума по този въпрос и общо взето е ясно че на сфетофар се стои на D, не се минава на N
Това не е ръчна кутия, за да минаваш на "изключена от скорост"


- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
По принцип и аз съм съгласен, че това не е ръчна кутия и не трябва да се превключва на всяко спиране...
Доколкото обаче съм чел ръководства, навсякъде казват при престой по-дълъг от "a few minutes", да се минава на N - иначе температурата в кутията се покачва, особено в горещо време.
Също така, на моята кола ако съм бил на D, мина през N и пак на D, не се усеща никакъв "удар" - ако под "удар" колегата има предвид само усилието върху частите вътре в кутията, съгласен съм...

Доколкото обаче съм чел ръководства, навсякъде казват при престой по-дълъг от "a few minutes", да се минава на N - иначе температурата в кутията се покачва, особено в горещо време.
Също така, на моята кола ако съм бил на D, мина през N и пак на D, не се усеща никакъв "удар" - ако под "удар" колегата има предвид само усилието върху частите вътре в кутията, съгласен съм...

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
Z3Ro* написа:По принцип и аз съм съгласен, че това не е ръчна кутия и не трябва да се превключва на всяко спиране...![]()
Доколкото обаче съм чел ръководства, навсякъде казват при престой по-дълъг от "a few minutes", да се минава на N - иначе температурата в кутията се покачва, особено в горещо време.
Също така, на моята кола ако съм бил на D, мина през N и пак на D, не се усеща никакъв "удар" - ако под "удар" колегата има предвид само усилието върху частите вътре в кутията, съгласен съм...
Удар е образно казано.
Few minutes са си дълго време , отделно имаш охлаждане на маслото което се намира м/у климатичния и водния радиатор ( 1 на автомата ) и ако стане много топло маслото се пуска перка и го охлажда, така че това с дигането на температура не е вярно

Торк конвертора ( кекса или както му викате ) си е ебана работа за ремонт и е хубаво да не се налага.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
Няколко минути престой са дълго време, но зависи за къде става въпрос - в Истанбул плимерно, в час пик може да се стои на място до към 10 мин...
Според мен, охлаждането на кутията на място не би било толкова ефективно, колкото ако колата се движи...
В крайна сметка всичко е много относително, но при престой на светофари тук и аз не бутам китията.

Според мен, охлаждането на кутията на място не би било толкова ефективно, колкото ако колата се движи...
В крайна сметка всичко е много относително, но при престой на светофари тук и аз не бутам китията.
- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Въпрос относно автоматична скоростна кутия E39 525и типт
да и аз съм на мнението че е по добре да стои на Д отколкото да се минава на неутрална и после пак на Д
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани