проблем с температура 525д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: проблем с температура 525д
И мен ме човъркат тия термостати от няколко часа - по принцип не е много логично ако термостатът дефектира в отворено положение и така охлажда газовете на ЕГР, в това време моторът да изстива. Нали уж газовете са по-горещи от антифриза и като следствие на контакт между двете, антифризът няма как да се охлади. Според мен по-логичното е, както се спомена, преди да отвори малкият термостат да се върти само малкият кръг - още повече, че в чуждите форуми пишат, че отворен малък термостат действа като байпас на големия термостат, но с по-малък дебит. Което от своя страна обяснява защо при дефектирал отворен малък термостат моторът държи 65-70 градуса.Най-добре някой с два термостата да види какво се върти и какво не като запали колата на студено....
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: проблем с температура 525д
mavro1978 написа:Ivo_Borisov написа:И аз не знам защо е така, но има коли без охладител на егр и съответно без втори термостат.
Загряването без печка зимата си е мъка. Затова стандартно слагат печки на всички д-та при Е39, които да спомагат загряването. При мен когато има истинска зима и когато не ми работеше печката, мн трудно загряваше. С печката съответно загрява бързо.
Братле пишеш глупостиМалкия термостат отваря след 70гр Да защото преди да отвори върти антифриза в малкия кръг Съответно стопля антифриза докато не достигне 70гр Няма нищо общо с охлаждане на ЕГР Я си виж ЕГР дали преминава антифриза през него и тогава пиши глупости
Имам и Опел Зафира 2,2д тя е с електронен ЕГР но той наистина се охлажда от антифриза И за какъв стар мотор говориш че нямал охлаждане на ЕГР като аз съм с фейсова Е39 и нямам малък термостат Имам приятел с Е39 2,0д той има и малък термостат и печка но колата е 2000г набор Не знам явно няма зависимост от това дали имаш печка но съм 100пр сигурен че малкия термостат е не да ти охлажда ЕГР а да загрява по бързо колата
Колега знаеш ли въобще схемата на охладителната система? Знаеш ли какво представлява егр с охладител отвътре, виждал ли си? Къде е логиката да е сложен за да загрява по бързо а в същото време да взима студена течност от радиатора? Това е големия кръг, не малкия, егр-а е вързан за големия кръг не за малкия.
През егр охладителя не минава антифриз докато не загрее мотора, обясни ми как спомага за по бързо загряване? Обясних схемата подробно, но нямам намерение да споря с теб. Ще те помоля да не ми приписваш че пиша глупости а да се обосновеш кое през къде минава и какво охлажда и топли. Ако не, значи си абсолютен лаик!
Пак повтарям. На колите с охладител има термостат за да не циркулира водата през големия радиатор, защото егр охладителя взима вход от долния маркуч на радиатора и ако няма термостат ще загрява по бавно. Когато мотора загрее, термостата отваря ипрез охладителя минава течност и охлажда газовете които минават загрети до към 600 градуса, след охладителя съответно се охлаждат и влизат охладени във всмукателния колектор. Малкия кръг няма нищо общо с охладителя, той е през мотора към парното. Ти като нямаш егр охладител да не би да нямаш малък кръг? ЕГР термостата е на големия кръг, виж схемите. От това по подробно обяснение не мога да дам.
малкия термостат е не да ти охлажда ЕГР а да загрява по бързо колата
Аха, значи тия без термостат на егр-а загряват по бавно защото течността не минава през малкия кръг

Последна промяна Ivo_Borisov на 21 Яну 2014, 10:57, променена общо 3 пъти

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: проблем с температура 525д
Z3Ro* написа:И мен ме човъркат тия термостати от няколко часа - по принцип не е много логично ако термостатът дефектира в отворено положение и така охлажда газовете на ЕГР, в това време моторът да изстива. Нали уж газовете са по-горещи от антифриза и като следствие на контакт между двете, антифризът няма как да се охлади. Според мен по-логичното е, както се спомена, преди да отвори малкият термостат да се върти само малкият кръг - още повече, че в чуждите форуми пишат, че отворен малък термостат действа като байпас на големия термостат, но с по-малък дебит. Което от своя страна обяснява защо при дефектирал отворен малък термостат моторът държи 65-70 градуса.Най-добре някой с два термостата да види какво се върти и какво не като запали колата на студено....
Защото освен че минава през егр.-а, антифриза минава и директно в мотора както е студен от радиатора т.е. върти водата през големия кръг. Маркуча за егр-а идва от долния голям маркуч на радиатора. При мен при неработещ малък термостат, температурата ми падаше до 70 градуса но при спускане, иначе съм нямал проблем.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: проблем с температура 525д
Ето и една илюстрация на казаното от колегата Ivo_Borisov. Охладителя на EGR служи да се намалят последиците от това, че в смукателният колектор се вкарват топли и мръсни газове- да не са толкова топли. Колегата, на когото е двигателя от снимките не го беше виждал нормално загрял около две години, каза, че през зимата колата му била студена и искаше да обсъдим монтаж на допълнителна печка.
След смяна на малкият термостат, който седеше постоянно отворен на 100% се отказа.






- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: проблем с температура 525д
Сега нагледно на мен ми стана ясно - пак е байпас на големия термостат, но на големия кръг.
Колегата Ivo Borisov да ме извини, но докато не ми стана ясно може да съм го подразнил с ината си...
Колегата Ivo Borisov да ме извини, но докато не ми стана ясно може да съм го подразнил с ината си...

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: проблем с температура 525д
Въобще не си ме подразнил, по скоро другия колега, ама карай, живи и здрави! 
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Re: проблем с температура 525д
advokata25 написа:Здравейте на всички!
Горд собственик съм на е39 525д от 2 дни вече. Адски съм доволен от автомобила. Впечатленията са ми, че няма друга такава кола.
За съжаление днес като се прибирах с нея по магистралата установих странен проблем. Парното изцяло липсване, дори и на 31 градуса. Температурата на двигателя започна да пада до синьото, после пак да се вдига. Сутринта като тръгвах да път с нея установих, че беше текък антифриз. Съответно набързо долях, но системата пое едва 500, 600 мл. Парното отново липсваше. От какво може да се получава тая простотия. Оставих колата на майстора ми, но държа все пак да имам малко информация, преди да ми дойде фактурата. Другото което искам да попитам е, защо нямам телевизия на голямата навигация и изобщо. Звукът на колоните е остър като на радиоточка, при все че има усилвател (фабричен) отзад до чейджъра. Какво мога да направия по върпоса със звука, но все пак да е фабричноМоля дайте някъв акъл за горния проблем и после за музиката. Благодаря!
Колеги от скоро и аз имам е39 525д но имам проблем с варвенето до 1900 оборота не се разварта варви като спаната моля помогнете
- zendar
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е39 - 530d
- Мечтае да кара: BMW Е60 - 5++d
Re: проблем с температура 525д
Здравейте, само да спомена тази есен спуках радиатор и реших, че може да ми погледне майстора и двата термостата. 530d вървеше (подчертавам) много по - слабо/бавно + загравяне на всеки наклон от предната ми 525d , че и от по предното 525 tds ми се струва. Резултата двата термостата се разпаднаха при проверката, но по важното 10% от питата на радиатора имаше дупка за въздуха (в общи линии колкото двата "бъбрека" - решетките). След измиването му и смяната на двата термостата колата макар и 1,5 години леко каране, подобри 2 показателя:
1. Тетевенския балкан не е проблем да го изкача на максимална газ и да не мръдна от 12 часа;
2. Започна да развива такава скорост, че установих че ми е залепена некачествено емблемата на предния капак (излетя като А7 за 70 - 80 00 лева) .. така, сменете ги и си изкъпете радиаторите.
П.С. Знам че имате обратния проблем не загрявате, но исках да споделя.
1. Тетевенския балкан не е проблем да го изкача на максимална газ и да не мръдна от 12 часа;
2. Започна да развива такава скорост, че установих че ми е залепена некачествено емблемата на предния капак (излетя като А7 за 70 - 80 00 лева) .. така, сменете ги и си изкъпете радиаторите.
П.С. Знам че имате обратния проблем не загрявате, но исках да споделя.
The best soccer club of the century.
Real Madrid.
Real Madrid.
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани