Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 10.01.2010
Местоположение: София <> Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от Night_Wolf » 16 Сеп 2013, 18:14

"Малкият" алтернатор по-бавно ще "пълни" акумулатора. Но не значи, че няма да му ползва капацитета.
Все едно си зареждаш телефона от запалката на колата - става по-бавно, но пак я зарежда на 100% ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от gentata » 16 Сеп 2013, 20:35

Големия акумулатор ще се изтощи по-малко при старт на двигателя за разлика от един такъв с по-малък капацитет. До колкото знам зарядния ток осигурен за акумулатора е до 10A и се подава около 10 секунди след като стартира двигателя. Нормалния заряден ток за стартов акумулатор е 10% от капацитета му, което ще рече че ще се зарежда нормално и 100Аh-ов акумулатор. Ако се хване и някоя промоция може да се намери и 3 годшна гаранция.
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от nightdriver » 18 Сеп 2013, 16:42

здр. колеги ,
да ползвам темата , за да сравним два акумулатора - бош силвер 100ам и варта 95ам пак силвер технология и двато са оригинални и двата са по 830ам стартов ток
имам възможност да взема вартата много изгодно , но клоня повече към боша ...
колата е 530д , като оригиналния акумулатор беше 90ам .
моля ви за мнения...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от gentata » 18 Сеп 2013, 20:45

Като този Бош го ползвам вече 4-та година в тдс проблеми никакви и зима и лято. Имаше разни лоши отзиви за силвър серията на Bosh но явно проблема е отстранен. Варта ползвам 100Ah в 540-ката с тригодишна гаранция го взех, до сега никакви проблеми. Така че за избора както казах по-горе определяща е продължителността на гаранцията и двата акумулатора са качествени и несъмнено ще вършат работа.
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от nightdriver » 18 Сеп 2013, 21:35

Ами в събота ще видя вартата , дано тези пет ампера по-малко не са от голямо значение , понеже зимата си програмирам печката редовно...иначе в момента съм с един ментак и зимата проблеми с паленето съм нямал , но печката го мореше на няколко пъти - четвърта зима не го искам вече :nono:
Мерси колега !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от mishoval » 20 Сеп 2013, 0:40

gentata написа:Големия акумулатор ще се изтощи по-малко при старт на двигателя за разлика от един такъв с по-малък капацитет. До колкото знам зарядния ток осигурен за акумулатора е до 10A и се подава около 10 секунди след като стартира двигателя. Нормалния заряден ток за стартов акумулатор е 10% от капацитета му, което ще рече че ще се зарежда нормално и 100Аh-ов акумулатор. Ако се хване и някоя промоция може да се намери и 3 годшна гаранция.
:driving:


Ееее, тука вече има значение стартовия ток, а не амперчасовете! Моя стария "Varta" на незнайно колко годни, 85 Ah, има по-малък стартов ток от новия, 74 Ah? Не ми се слиза до гаража да взема гаранционната карта, за да цитирам дословно......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от gentata » 20 Сеп 2013, 21:06

Мощността на стартера при моделите от 520i до 530i мисля е 1.4kW. Номиналния му ток за тази мощност при 12V е 117А. Стартовия ток на един ел.двигател е около 2-3 пъти номиналния му т.е за този стртер е около 350А. Този ток е пиков за около 1 секунда и половина до развътрането на ел.двигателя (стартера). Стартовия ток пък на акумулатора е максималния ток , който може да се черпи за кратко време (да речем около минута) от акумулатора без той да се повреди при външна температура -18 градуса до като напрежението му падне да речем до 8-9V.
От всичко това следва че за стартирането на тези двигатели ще е необходим акумулатор който е способен да осигури в продължение на 2-3 секунди ток около 350A. Такъв ток може да бъде осигурен от всеки един съвременен акумулатор с капацитет дори и 44Ah. Но за тези двигатели се препоръчват акумулатори с капацитет превишаващ 2-3 пъти необходимия с цел при неуспешен опит за старт да може да има 2, 3, 4... и т.н. опити ако не му се работи на двигателя сутрин рано :). А и когато един акумулатор се натоварва далеч под възможностите си многократно му се удължава експлоатациаонния период.
На кратко казано взимайте си възможно най-големия акумулатор че да ви кара повече време. Е зависи от джоба и мястото осигурено за акумулатора :yes: А както стана ясно стартовия ток на акумулатора при нас е най-малко интересуващия ни параметър защото дори и най-малкия използван (препоръчан) акумулатор може да осигури необходимия стартов ток (че и два три пъти по-голям) за да завърти стартера (двигателя).
:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 27.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 52Oi

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от Николай К » 21 Сеп 2013, 16:22

gentata написа:Мощността на стартера при моделите от 520i до 530i мисля е 1.4kW. Номиналния му ток за тази мощност при 12V е 117А. Стартовия ток на един ел.двигател е около 2-3 пъти номиналния му т.е за този стртер е около 350А. Този ток е пиков за около 1 секунда и половина до развътрането на ел.двигателя (стартера). Стартовия ток пък на акумулатора е максималния ток , който може да се черпи за кратко време (да речем около минута) от акумулатора без той да се повреди при външна температура -18 градуса до като напрежението му падне да речем до 8-9V.
От всичко това следва че за стартирането на тези двигатели ще е необходим акумулатор който е способен да осигури в продължение на 2-3 секунди ток около 350A. Такъв ток може да бъде осигурен от всеки един съвременен акумулатор с капацитет дори и 44Ah. Но за тези двигатели се препоръчват акумулатори с капацитет превишаващ 2-3 пъти необходимия с цел при неуспешен опит за старт да може да има 2, 3, 4... и т.н. опити ако не му се работи на двигателя сутрин рано :). А и когато един акумулатор се натоварва далеч под възможностите си многократно му се удължава експлоатациаонния период.
На кратко казано взимайте си възможно най-големия акумулатор че да ви кара повече време. Е зависи от джоба и мястото осигурено за акумулатора :yes: А както стана ясно стартовия ток на акумулатора при нас е най-малко интересуващия ни параметър защото дори и най-малкия използван (препоръчан) акумулатор може да осигури необходимия стартов ток (че и два три пъти по-голям) за да завърти стартера (двигателя).
:driving:

Евала за изчерпателното обяснение, че бях почнал да се филмирам... :bchug:
Поздрави!
Николай Кадийски

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от mishoval » 22 Сеп 2013, 23:32

Добре, всичко е логично и ясно, съгласен съм, но тогава защо заводските препоръки не са за максимален по Ah акумулатор? Не вярвам да нямат комерсиален интерес!
Примерно, на 520 може да се събере и 100 Ah акумулатор, а заводската препоръка е 70-75 Ah?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 285
Регистриран на: 10.01.2010
Местоположение: София <> Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от Night_Wolf » 23 Сеп 2013, 14:04

Печалбата от по-големия и по-малкия е еднаква или е с малка разлика.
По-малките имат по-малък живот - следователно по-честа покупка.
Всяка фирма се стреми главно към повече и по-честа покупка/транзакции пред това да взема по-рядко по-голяма сума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от gentata » 23 Сеп 2013, 23:22

За тези двигатели Ханс е решил (не точно, всичко се изчислява) че акумулатор с капацитет 70-75 Ah ще е достатъчен за да се покрият изискванията за надеждност на този възел от автомобила. Друга причина пък е пазара, все пак нали е трябвало да се определи и пазарна цена за модела на Е39. Ако се вгражда сериино по-големия акумулатор цената ще е по-висока така че това е един от възлите от които също е изпилена цената че да е приемлива. Не са един или два тези възли от които е икономисано при е39 за съжаление.
По-големия акумулатор поне лично за мен е като гаранция че ако неще да запали колата зимата по една или друга причина със сигурност няма да е от паднал акумулатор. Или пък ако ти изгасне колата пак по незнайни причини и неще да запали на средата на кръстовището или пък на жп-прелез дето се казва на стартер ще я изместиш (това не важи за автомата).
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от nightdriver » 25 Сеп 2013, 18:58

След последните два поста на gentata , взех varta silver 110 ah с пет г. гаранция и да видим...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от patkana1 » 02 Окт 2013, 18:38

Много филми много нещо колеги,карах повече от година 520и със акумулатор 55ah кой знае преди това и колко е каран така,днес се прееба и си взех 65ah със 2 години гаранция за 136лв.Смятам че за този мотор е достатъчно,преди няколко дена си взех 528и и видях че той е с акумулатор 85ач,пък колкото изкара...като цяло на бензиновите мотори не им трябват толкова много ампери защото не се изисква голям стартов ток както при дизелите.Така че вземайте да има ток там и карайте с кеф :yes: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от ares2 » 05 Окт 2013, 14:36

проблем ли е като съм с 110А? пак е М52 мотора.. онзи ден си отворих багажника и погледнах батерията.. някакво грамадно чудо..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Акумулатор?Колко ампера и какъв стартов ток?bmw e39 528i

Мнение от Cyberloner » 05 Окт 2013, 17:51

ares2 написа:проблем ли е като съм с 110А? пак е М52 мотора.. онзи ден си отворих багажника и погледнах батерията.. някакво грамадно чудо..

Не - проблем е, че си прочел първото мнение, не си проследнил темата и задаваш въпрос, на който е отговорено ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook