М62ТУ44 проблем с цилиндри

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от omegaart » 05 Окт 2013, 13:47

gentata написа:По принцип този двигател има 4 катализатора и 4 ламбда-сонди. Те са както следва:
По един малък катализатор от двете страни веднага след изпускателните колектори и по една ламбда-сонда преди катализатора;
По един голям катализатор преди да се съберат двете тръби в Y-ка и по една ламбда-сонда след катализатора.
Та от двата големи катализатора (големи прасета) някой се е облАжил (ма..а им и автоджамбази :bang: ) и в крайна сметка са останали само двата малки колкото да работи някак си компа без да се бърка. Но единия съм го издухал - останала е само тръбата без никакви следи че е имало нещо вътре :mhihi:. Оказа се вярно предположението за катализатора за което споменах преди.
Катализатора на 1-ва банка (1-4 цилиндри) няма го никакъв издухан е тотално. От там втората сонда (тази която е след празното място на големия катализатор на 1- ва банка) показва богата смес, компа се сбърква защото не може да направи смесите че да дойде в норми показанието от ламбда-сондата и в крайна сметка изключва цилиндри, като почва от 1-ви и нататък 2-ри, 3-ти и т.н. Та поне се изясни проблема до някъде да видим каква ще я свършим.
:driving:


Не всички сме с 4 катализатора и 4 сонди ... :Р

аз бях с 2 катализатора ( преди Y гърнето ) и 2 сонди само. Вземи ходи да ти я програмират за евро2 и да спреш да се занимаваш с 4 сонди ами да си минеш на 2 като това са тия задните. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от turbo » 06 Окт 2013, 0:00

Сондите след катализаторите служат за мониторинг на катализаторите. Според мен може да се заменят катализаторите с резонаторни гърнета, за да не издава странни звуци колата и да се запази работата на предните сонди, които са за смесообразуването. Това с гърнетата - при човек, който си разбира от работата. След това към компа вместо задните сонди се връзва по едно стабилизирано напрежение от 0,45V и трябва да заработи.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 06 Окт 2013, 16:01

Лошото е че предните малки катализатори са част от изходните колектори и там малко ще се филмира работата. А и като гледам по моргите като пристигне някаква кола с катализатори (в частност 540-ка) първото което изчезва от нея са точно катализаторите и М-ковите брони :mhihi:. За справка само погледнах колко биха стрували ако се вземат нови оригинални 4 катализатора, сумата беше около 8500лв. (аз за толкова я взех цялата кола) :shock: Така че ще се търси друг вариант, както предлагате с резонатори и да видим какво ще се получи. Че гледах колеги са споделили че нещо вървежа не е както с катализаторите а и звука е странен.
Да е жив и здрав ТДС-а че носи защото без кола си е.... :yes:
:driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от omegaart » 06 Окт 2013, 16:39

gentata написа:Лошото е че предните малки катализатори са част от изходните колектори и там малко ще се филмира работата. А и като гледам по моргите като пристигне някаква кола с катализатори (в частност 540-ка) първото което изчезва от нея са точно катализаторите и М-ковите брони :mhihi:. За справка само погледнах колко биха стрували ако се вземат нови оригинални 4 катализатора, сумата беше около 8500лв. (аз за толкова я взех цялата кола) :shock: Така че ще се търси друг вариант, както предлагате с резонатори и да видим какво ще се получи. Че гледах колеги са споделили че нещо вървежа не е както с катализаторите а и звука е странен.
Да е жив и здрав ТДС-а че носи защото без кола си е.... :yes:
:driving:


Без катализатори поне при мен вървежа се отпуши с една идея и звука ми хареса още повече ( сложих тръби не гърнета ) , но пък аз имам само задните и не мога да кажа как е при следващия тип.

п.с.

Вижа дали ако препрограмираш ЕКУ-то дали няма ползва само задните и ако ползва само тях можеш да си вземеш изходящ колектор от по-стария модел и да се освободиш от тия предните катализатори + предните 2 сонди.

В момента има една горяла 540ка в Пловдив със стария матор само с 2та катализатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 20 Окт 2013, 0:35

Аз продължавам с моята тема.
Противоположно на досегашните диагнози, за да ми замине катализатора е имало причина т.е. не добре работеща 1-ва банка (1-4 цилиндри) на двигателя. Сурово гориво в изпускателния колектор и поразиите (в случая разрушаването на катализатора), които причинява от високата температура там. След обстойна проверка на инсталацията (от моя страна) и на компютъра (от човек занимавщ се само с това) нещата отиват на "главите долу" в буквалния и преносния смисъл :mhihi: . Като се види крайния резултат ще пиша по отношение на "причина и следствие".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 11 Окт 2014, 21:07

И след повече от година завършека на одисеята с двигателя :mhihi: :
Двигателя е сменен с "нов". Почти потвърдената причина за описания проблем по-горе е некачествено поставен газов инжекцион от някой поляк или германец (с газовото я взех колата нов внос от Германия). По-точно, направени са големи отвори във всмукателния колектор за инжекторите и съответно до като е уплътнявано със някакъв вид горещ силикон надолу към клапаните са се образували висулки от този силикон. Тези висулки са уститскали на зора известно време (повече от година) и в последствие са се отчупили и преминали през леглата на клапаните а този силикон като се изпече е доста твърд. От там клапаните не затварят добре - наранени са им леглата, няма компресия (на два от цилиндрите компресията беше с 3-4 бара по-малка от другите) и цилиндъра не работи.
Да му се учуди човек на това М62ТУ44, дори и на 4-5 цилиндъра от 8 пак я бута каляската :smoke:
А сега вече с новия матор си върви подобаващо за 40-ка :driving:.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от turbo » 08 Дек 2014, 22:19

Колега, сетих се да питам дали "новият" мотор има газ, или ще се слага такава, или тотално не?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 08 Дек 2014, 22:51

Има газ, със всмукателния колектор от "стрия" е, каквото е имало да пада от него е заминало. Сега проблеми няма освен с адаптациите на компютъра на газта, тъй като сега работи с тези направени за стария двигател и малко тресе на газ до като загрее но и това ще се оправи стига да намеря тук из Варна някой дето знае какво прави. Въпреки това и на вървеж и на разход е биващо положението :driving: :smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 14 Дек 2014, 20:49

Днес цял ден се занимавах с махане и слагане на газови инжектори. След почистването им на ултразвук мотора направо заспа и на газ, ама беше топъл та остава да го видя и студен как ще се държи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от turbo » 15 Дек 2014, 1:10

Какви са инжекторите на газта? По принцип се води, че има отваряеми, които могат да се разглобят и почистят и неотваряеми, които нищо не могат да се правят... май...
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: М62ТУ44 проблем с цилиндри

Мнение от gentata » 15 Дек 2014, 19:42

И студен двигателя е мъртвец (работи равномерно) :lalala: . Няма никаква разлика в работата на двигателя на газ и на бензин. Да видим и това как ще се отрази на разхода. Така че ако имате проблеми с работата на двигателя на газ а на бензин всичко е наред и не е ясно от къде точно е проблема, почнете с тази процедура :yes:
turbo написа:Какви са инжекторите на газта? По принцип се води, че има отваряеми, които могат да се разглобят и почистят и неотваряеми, които нищо не могат да се правят... май...

Изображение
Такива са инжекторите, мисля че могат да се разглобяват но в случая нямаше нужда.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook