530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?) Решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира !
утре ще видя на ИНПА как надува турбината и ще пиша. Катализаторите не са махнати!
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира !
Както обещах това са стойностите измерени с ИНПА в движение
Нека по запознатите да ме насочат в правилната посока
Струва ми се , че act. Charge-Air-mass flow трябва да отива над 2 бара към 3000 оборота
Нека по запознатите да ме насочат в правилната посока

Струва ми се , че act. Charge-Air-mass flow трябва да отива над 2 бара към 3000 оборота

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Привет, колега!
На първо четене се вижда, че турбото ти не надува достатъчно и дебитомерът ти е малко извън нормата. Причините може да са много, но най-лесно е както по-нагоре ти казах, да смениш всички вакуми покрай турбото. Ако няма подобрение, вземи от някой колега, който ти е наблизо, работещ дебитомер за проба.
Можеш да провериш дали клапанът разтоварва турбото нормално като го изолираш и видиш дали ще успееш да накараш турбината да пренадува. Това става като вържеш на турбото директен вакум от вакумния резервоар и караш малко пак на живи данни. Тогава при натоварване в движение трябва да записва "Boost pressure to high" и налягането спокойно да минава 2200mbar/hub. Ако правиш този тест внимавай да не гръмнеш турбината само че - даваш рязко газ за 5-7 секунди и пускаш. Ако не успееш да накараш така турбото да пренадува, търсиш къде е проблема с него. Пренадува ли - клапанът е за смяна. За всеки случай, преди да мислиш за ремонт на турбо не дай боже, свали маркуча дето влиза в EGR-а, някой да запали на място и виж дали духа силно от него. Ако колата ти не пуши обаче, най-вероятно имаш за смяна някой маркуч на вакум. Да знаеш, че при задръстен кулер маркучът преди EGR-а се свива от вакума на двигателя, когато моторът се натовари дори и на място.
Според мен обаче, трябва да тръгнеш от вакумите, и то не само около турбото, а всичките. Сваляй колектора и ги сменяй, само може да се подобри колата от това. Аз като смених моите вакуми, усетих подобрение в ускорението. Също така и разтоварването на турбото започна да се чува доста по-отчетливо, така че няма ли вакум, няма надув на турбото.
Успех ти пожелавам!
На първо четене се вижда, че турбото ти не надува достатъчно и дебитомерът ти е малко извън нормата. Причините може да са много, но най-лесно е както по-нагоре ти казах, да смениш всички вакуми покрай турбото. Ако няма подобрение, вземи от някой колега, който ти е наблизо, работещ дебитомер за проба.
Можеш да провериш дали клапанът разтоварва турбото нормално като го изолираш и видиш дали ще успееш да накараш турбината да пренадува. Това става като вържеш на турбото директен вакум от вакумния резервоар и караш малко пак на живи данни. Тогава при натоварване в движение трябва да записва "Boost pressure to high" и налягането спокойно да минава 2200mbar/hub. Ако правиш този тест внимавай да не гръмнеш турбината само че - даваш рязко газ за 5-7 секунди и пускаш. Ако не успееш да накараш така турбото да пренадува, търсиш къде е проблема с него. Пренадува ли - клапанът е за смяна. За всеки случай, преди да мислиш за ремонт на турбо не дай боже, свали маркуча дето влиза в EGR-а, някой да запали на място и виж дали духа силно от него. Ако колата ти не пуши обаче, най-вероятно имаш за смяна някой маркуч на вакум. Да знаеш, че при задръстен кулер маркучът преди EGR-а се свива от вакума на двигателя, когато моторът се натовари дори и на място.
Според мен обаче, трябва да тръгнеш от вакумите, и то не само около турбото, а всичките. Сваляй колектора и ги сменяй, само може да се подобри колата от това. Аз като смених моите вакуми, усетих подобрение в ускорението. Също така и разтоварването на турбото започна да се чува доста по-отчетливо, така че няма ли вакум, няма надув на турбото.

Успех ти пожелавам!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: 530D 184 кс. тромаво набира !
tiho_madjarov написа:Колега махни си катализаторите и няма да си познаеш колата-гаранция. (освен,ако не си ги премахнал вече де)
Чак да не си я познае...

По-добре е с премахнати катализатори но разликата не е каквато я описваш!

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Z3Ro* написа:Привет, колега!
На първо четене се ........
1.Колега какви трябва да се стойностите на дебитомера ?
2.Възможно ли е заради дебитомера да не надува турбината ?
3.Ако клапана за разтоварване на турбото не е изправен няма ли да запише грешка ?
4.В ЕГР-а има 2 маркуча единия е малък за вакума а другия е метален със скоба , къде точно се свива ?
5.Възможно ли турбото да не надува достатъчно от запушен катализатор ?
Момчето което обслужи колата гледа турбината за луфтове и омасляване и каза че е идеална. Дюзите са в норми (пуснал съм ги в една друга тема) , колата не пуши и работи равномерно и топла и студена и не харчи масло. Теста с турбото и вакумите не ми се рискува да го правя за да не стане беля ! Освен това и много неща не са ми ясни по тази кола т.е. незнам къде се намират по мотора ! Ако имаш тел. нещо прати ми го на ЛС . Лошото е че няма доверие на майстори а и в близост до мен няма такива

Дай някъв тел. на ЛС или ме насочи мъм някой който да е в час с този мотор от Пазарджик или Пловдив.
Сега изгледах пак записа и тук за момент турбината е надула доволно и в следващия кадър БУМ , няма налягане ! По някога колата върви както трябва но това е за кратко и само в отделни моменти.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Вчера откачих буксата на МАП сензора и пробвах как е. Колата стана много бавна в ниските обороти и турбото не се чуваше. Някой ако знае как се сваля тоя сензор да сподели да взема да го почиста за всеки случай !
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Сензорът се държи на един болт еврейска звезда, но без да свалиш колектора според мен трудно ще успееш - мястото е доста малко. Сваляй колектора според мен, тъкмо ще смениш и вакумите отдолу под него. Ако го свалиш, напръскай го с обезмаслител Meglio отвътре и го остави да се накисне, след което го изплакни с вода - това можеш да го повториш няколко пъти за по-добър резултат, като накрая го оставиш да изсъхне хубаво и при нужда, може да го подсушиш със сешоар. Със сигурност ще се впечатлиш какво ще излезе от колектора. Само внимавай при свалянето нещо да не падне в цилиндрите - ако все пак се случи, помага в такъв случай прахосмукачката. 

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
MAP сензора го остави за сега ами пробва ли да покараш без дебитомер, за да видиш разлика дали ще усетиш в поведението на колата?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Преди малко карах на откачен дебитомера , никаква разлика , даже като че малко по добре , но може и да си внушавам , по скоро никаква разлика няма. Каква е връзката на дебитомера с налягането на турбината ?
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Дебитомерът казва, че влиза малко въздух, компютърът кара дюзите да пръскат по-малко гориво и в резултат колата не пуши ама и не върви.
Щом разликата без дебитомер е малка, остава да се възползваш от съвета на колегата за вакуумите и дори от теста за пренадуването на турбото, който той предложи, но внимателно, както той предложи.
Щом разликата без дебитомер е малка, остава да се възползваш от съвета на колегата за вакуумите и дори от теста за пренадуването на турбото, който той предложи, но внимателно, както той предложи.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Ами възможно ли е тогава да е от дебитомера ?
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
На един приятел на 530д-то "със" и "без" дебитомер разликата беше много малка и в последствие се оказа, че е имало проблеми с вакуумите на турбото. При него освен, че беше тромава колата и се усещаше някакво тръгване чак към 2500-2600 оборота.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
При мен се получава обратното , до 3300 оборота си дърпа доволно (поне така си мисля) и до 4500 оборота набира равномерно. Забелязах също че при изключена букса на дебитомера турбото надува с около 200 mbar пове отколкото при включена. Тоест с изключен дебитомер има малко по голямо налягане 
п.п. ако има проблем с вакумите няма ли да запише грешка ?

п.п. ако има проблем с вакумите няма ли да запише грешка ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Здравейте!
Теста с байпас-а на турбо-то ще ти е от полза в случай, че клапанът му не е наред, което в 99% от случаите записва грешка на Инпа-та. Ти казваш, че грешка от сорта "charge air control/charge air actuator" не ти записва колата.
Ако без дебитомер подобрението е почти никакво, но го има и ти можеш да го усетиш, 90% дебитомерът ти дава грешни стойности и е за смяна. Към това ако се добави и някое вакумче, може да се получи не чак умряла кола, но мудна в определени режими на работа.
Най-евтино в случая ти е да започнеш от вакумите. Плюс това ще можеш и сам да се справиш, иска се само търпение. За смяна на дебитомер както ти казах, на този мотор трябва адаптиране на новия, което аз не знам как става. Знам, че ако не се адаптира софтуеърно, все едно караш без дебитомер. А и дебитомер си е доста дебело сравнено с 4 метра маркуч за вакумите и 2 часа време......
Успех и лека!
Теста с байпас-а на турбо-то ще ти е от полза в случай, че клапанът му не е наред, което в 99% от случаите записва грешка на Инпа-та. Ти казваш, че грешка от сорта "charge air control/charge air actuator" не ти записва колата.
Ако без дебитомер подобрението е почти никакво, но го има и ти можеш да го усетиш, 90% дебитомерът ти дава грешни стойности и е за смяна. Към това ако се добави и някое вакумче, може да се получи не чак умряла кола, но мудна в определени режими на работа.
Най-евтино в случая ти е да започнеш от вакумите. Плюс това ще можеш и сам да се справиш, иска се само търпение. За смяна на дебитомер както ти казах, на този мотор трябва адаптиране на новия, което аз не знам как става. Знам, че ако не се адаптира софтуеърно, все едно караш без дебитомер. А и дебитомер си е доста дебело сравнено с 4 метра маркуч за вакумите и 2 часа време......

Успех и лека!

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Благодаря за отзивчивостта колега. А как точно става смяната на вакумите , от къде да започна и какво ми е необходимо + 4 метра маркуч 3,2 мм ?
Като се сваля колектора не трябва ли да се смени гарнитурата ?
Като се сваля колектора не трябва ли да се смени гарнитурата ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани