E39 TDS тресе волана

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от ivoo » 01 Юни 2013, 22:13

martinvn написа:
По отношение на джанти и гуми: Джантите са 17'' с гуми 235/45/17

Джантите оригинални ли са ? Нещо по центр. отвор да е правено ? Преди да похарчиш поредния стотак , защо не вземеш за проба от някой колега едни ориг. 15- ски или 16 -ски

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Elesar74 » 04 Юни 2013, 10:41

Това да ли са оригинални и ли не, няма никакво значение, ако са криви. Аз карам само с оригинални джанти и съм вдигнал ръце от криви. Към колегата с проблема. Аз реших подобен проблем, за който също писах във форума пространно, с оригинални дискове и накладки. Преди това с нарязани, надупчени и какво ли не, вкл. и от чужбина закупени. Тук няма момент с криви гуми и джани. Нещо по спирачната система и окачването е, то е и логично да е така.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Bavarishe » 04 Юни 2013, 22:39

ако не са с точен централен отвор,дори и с малко става страшно.Да го погледне колегата на предните
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Юни 2013, 6:32

Понякога изглежда че няма нужда от втулки, но хлабината е достатъчна, за да се затегне джантата накриво. Особено в сервиза като действат с гайковерти. Пробвай да разхлабиш болтовете и след това внимателно да обереш всеки един по равно. Тъкмо лично ще усетиш джантата играе ли на главината или не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 05 Юни 2013, 11:53

Направих проба със смяна с други гуми. На същите километри същата вибрация. Към 80 започва да клати волана, до 100-110 започва да клати по осезаемо и след 120 по скоро се усеща като много интензивна вибрация в купето, а не във волана, и след 140 150 не се усеща проблем.

Гумаджията усети някакво престъргване при въртене на главините, като от дясно е по изразено на интервали докато от ляво само за момент и по плавно. Това го изпробва при леко отворени спирачни апарати за да няма връзка с накладките.
Иначе за хлабини мериха отворите и няма, също и затягаха на ръка внимателно, както съветвате.

П.С. Вчера бях при колегата Илко от Добрич и на връщане за Варна направих следната проба. При плавен наклон и завой наляво при проблемната скорост 80-100 км не усетих нито вибрация при движение, нито при натискане на спирачка. При огледалния вариант надясно както и при волан в права посока имаше биене.
Нямах опции да го пробвам много пъти, но ми направи впечатление и го споделям.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Elesar74 » 05 Юни 2013, 12:27

Колега, от написаното по горе, излиза че имаш биене във волана при движение с определена скорост, без да натискаш спирачка. Това ли казваш? Защото ако е така, да, гумите или джантите са проблем. Което обаче не е същото като да натиснеш спирачката и да ти бие волана.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 05 Юни 2013, 12:41

Проблема е че при скоростта, при която волана бие при спирачка, точно там немогат да ми балансират добре и гумите. А пробвам с различни гуми и при 3 различни гумаджийници.
Все някой от тях трябваше да забележи крива джанта или разлика в отворите, след като изисквам да го видят.

Това с главините е интересно дали може да предизвиква проблем, но как да си правя подобни проби :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Юни 2013, 19:50

Как така в тоя скоростен диапазон не могат да ги балансират? Машината върти гумата, казва къде да се сложат баланси и това е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 05 Юни 2013, 20:00

Да правят го идеален баланса, но в този диапазон си тресе. Нали това е проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Bavarishe » 05 Юни 2013, 20:59

като гумаджия ти го казвам.Баланса няма как да не го уцелиш в диапазон.Или го има или го няма.Пробвай с 2 други джанти отпред,оригинални 39-кови и ако го няма тресенето е ясен проблема :D
ТДС - Турбо Див Селянин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 09 Юни 2013, 22:47

Петък бях във ВарнаКарс отново.
Взеха гуми с джанти от друга Е39. Тресе по същия начин в нормален ход а в комбинация със спирачка тресе ужасно.
Някой би предположил, че си измислям и преувеличавам, но момчето във ВарнаКарс покара и се убеди.
Последва пак пълна проверка на ходова част, рейка и т.н. Всичко здраво. Дисковете не ги гледаха защото както писах нагоре са сменяни във ВарнаКарс и то преди 1000км.
Вдигат рамене.

Съвет от ВарнаКарс - да свикна и да си карам така.

/не ми се свиква а и не мисля че е нормално : ) /

След ВарнаКарс отново в сервиз за оглед ходова част. Всичко здраво.
Допълнително я минахме на канал за сходимост на спиране. Перфектно.

Утре ще носим предни и задни дискове за проверка като предварително ще маркираме преден ляв, десен, задни... да се види ако някой е по крив и да се наблегне на тази страна за нещо нередно.
:banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 10 Юни 2013, 16:41

Носих дисковете за проверка в Кортех Варна.

2 предни + 1 заден без никакви отклонения. Единият от задните само 5 стотни (0.05).

:shock: :shock: :shock: Шах и мат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от @2bar » 10 Юни 2013, 23:43

според мен, ако наистина вибрациите на волана са само и единствено при спиране проблемът е в спирачната уредба. малко общо звучи, но освен спирачни дискове има и спирачни апарати. може те да не са наред. може някой да засяда.

не виждам голяма връзка между баланс и вибрации само при спиране. ако има дисбаланс е без значение дали при спиране или при ускоряване вибрациите все ще си ги има.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от E30_DK » 11 Юни 2013, 9:26

martinvn написа:Петък бях във ВарнаКарс отново.
Взеха гуми с джанти от друга Е39. Тресе по същия начин в нормален ход а в комбинация със спирачка тресе ужасно.
:banghead:

До колкото разбирам волана тресе в движение и без да е натисната спирачката, а когато се натисне спирачката напрежението по възела наречен "предно окачване" се увеличава... това напрежение си е намерило отдушник в някой тампон, които не е разбит, а само поомекнал - това ми се струва най-логично. Бях чел тук из форума за някакви тампони, на които местоположението било по-навътре към купето и много трудно се хващали какво им е състоянието - не ги знам кои са и дали е вярно това, но за мен ти имаш някъде слобо изразена хлабина, която се появява при скоростта която си описал т.е. при точно определено ниво на напрежение по окачването. При по-висока скорост т.е. по-голямо напрежение, то с смачква достатъчно хлабината в евентуално омекналия тампон, хлабината изчезва с което и тресенето - звучи малко научно-фантаснично, но при такъв неразрешим казус мисля, че трябва да се смени посоката на търсене на проблема.
Аз вече загубих следата какво си сменял и какво не, но обърни по-обстойно внимание на несменяните стари "здрави" части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 11 Юни 2013, 9:54

Ще го намерим, едва ли ще я карам така, дразнещо е. Вчера помолих да натегнат и болтовете по окачването. Ще тествам по-късно.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook