Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
boksioraE39 написа:meha написа:Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!
Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
Много си прав че човека се е постарал и подробни снимки да сложи но "тузарите" трябва да се включат..
Боксьора да веднага обяснявам за 'клошарите' както казах момчето си го е направило на собствен риск
първо течноста вътре нито знаете точното количество нито състава нито качествата
второ прекомерната работа на виското товари водната помпа за която е захванато
трето не се знае кога ще ви изиграе лоша шега когато най нетрябва примерно в задръстване лятото тузарско ли не е ли да си поддържаш колата незнам ама аз освен на закс и бер на друго виско не се доверявам.
И нека автора не ме разбира погрешно нищо против него нямам колата си е негова може да прави каквото си и иска както и да сподели опита си поста ми е насочен към ония големия капацитет дето до скоро си почина от форума
Барай шишарката Минкеее ....
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
cod-cdbp написа:Всъщност аз не съм съгласен с колега Пресли, защото единствената разлика е точно в биметалната пластинка, според мен.
Точно там е работата, че разликата не е само в биметалната пластина, а и в самото масло във виското. Най-близко сравнение мога да ти дам с S62 двигател, който трябва да се кара с 10w60 масло, точно защото това масло не променя вискозитета си при различни температури. Същото е и с виското при високо температурни двигатели, като М62, които работят на 107*С. Просто ако не е правилното масло, перката няма да се върти с нужните обороти. Дали ще са повече или по-малко, никой не знае, лошото е, ако започне да се върти с повече от предвиденото (не че обратното пак не е лошо).
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
anzak написа:boksioraE39 написа:meha написа:Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!
Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
Много си прав че човека се е постарал и подробни снимки да сложи но "тузарите" трябва да се включат..
Боксьора да веднага обяснявам за 'клошарите' както казах момчето си го е направило на собствен риск
първо течноста вътре нито знаете точното количество нито състава нито качествата
второ прекомерната работа на виското товари водната помпа за която е захванато
трето не се знае кога ще ви изиграе лоша шега когато най нетрябва примерно в задръстване лятото тузарско ли не е ли да си поддържаш колата незнам ама аз освен на закс и бер на друго виско не се доверявам.
И нека автора не ме разбира погрешно нищо против него нямам колата си е негова може да прави каквото си и иска както и да сподели опита си поста ми е насочен към ония големия капацитет дето до скоро си почина от форума
Големия капацитет си ти попринцип,5-човека казаха че карат с години така което е показателно,никой не те кара да го правиш,доверявай си се там на каквото прецениш.
И защо реши че хората не си подържат колите?!
В друга тема пак се изхвърли какво си карал/караш и подържаш..

П.П Незнаеш кой за какво е почивал такаче ае мери си приказките малко че нещо почна да се изхвърляш повечко....
П.П2 Както казвам за пореден път тая интервенция си заслужава ако ти се занимава да го правиш защото както каза автора не става за 10-минути.


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Със 100% сигурност мога да кажа, че няма да има проблеми виското, ако се напълни с правилното масло!
Може по-бавно да загрява през зимата колата, но поне никога няма да прегрее!
Ако се уцели точния вискозитет на маслото вътре, перката ще се върти с идеалната скорост и никога няма да има риск да се "пръсне" от оборотите.
Бих искал да споделя, че 10 000 cst е много гъсто и създава голям коефициент на "зацепване".
Ако се сложи 7 000 cst или 5 000 cst според мен ще бъде перфектно!
Не знам обаче самия механизъм вътре във виското дали работи изобщо, защото няма разлика във "зацепването" при нагрята и студена пластина.
Или поне аз така си мисля
Уж съм чел принципа на действие на виско-то, но ми се струва че това на BEHR е различно...
Биметалната пластина като се нагрее се изкривява навън, не натиска пирончето, а го връща навън... странно...
Ако някой може да качи принципа на действие или напречен разрез на това виско ще помогне много
Може по-бавно да загрява през зимата колата, но поне никога няма да прегрее!

Ако се уцели точния вискозитет на маслото вътре, перката ще се върти с идеалната скорост и никога няма да има риск да се "пръсне" от оборотите.
Бих искал да споделя, че 10 000 cst е много гъсто и създава голям коефициент на "зацепване".
Ако се сложи 7 000 cst или 5 000 cst според мен ще бъде перфектно!
Не знам обаче самия механизъм вътре във виското дали работи изобщо, защото няма разлика във "зацепването" при нагрята и студена пластина.
Или поне аз така си мисля

Уж съм чел принципа на действие на виско-то, но ми се струва че това на BEHR е различно...
Биметалната пластина като се нагрее се изкривява навън, не натиска пирончето, а го връща навън... странно...
Ако някой може да качи принципа на действие или напречен разрез на това виско ще помогне много

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
колега, със сигурност не се пълни до горе... работната течнсост е с определено количество и качества... по схемата ти, си си направил виското фиксирано и почти изцяло и винаги работещо
...
пластината също е важна, понеже тя отваря отворите за постъпване на маслото в работната камера... при тебе няма значение, защото вероятно си напълнил работната камера така или иначе... същото е и за колегата без пластина, неговата камера си е пълна също.
достигането до работна температура няма отношение към виското... то охлажда радиатора, а не двигателя с въртенето си... загряването си е функция от работещ правилно термостат.
товаренето на водната помпа е друг мит... товари се лагера вярно, но проблемите обикновено са при онези, споменати вече случаи, дето се фиксира виското механически, и това води до дисбаланс, и при високи обороти може много и все лоши неща да станат... ако фиксирането е с хидравличната теност както подозирам е при колегата, дисбаланс няма, щото течността се само балансира при въртене...

пластината също е важна, понеже тя отваря отворите за постъпване на маслото в работната камера... при тебе няма значение, защото вероятно си напълнил работната камера така или иначе... същото е и за колегата без пластина, неговата камера си е пълна също.
достигането до работна температура няма отношение към виското... то охлажда радиатора, а не двигателя с въртенето си... загряването си е функция от работещ правилно термостат.
товаренето на водната помпа е друг мит... товари се лагера вярно, но проблемите обикновено са при онези, споменати вече случаи, дето се фиксира виското механически, и това води до дисбаланс, и при високи обороти може много и все лоши неща да станат... ако фиксирането е с хидравличната теност както подозирам е при колегата, дисбаланс няма, щото течността се само балансира при въртене...

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
boksioraE39 написа:anzak написа:boksioraE39 написа:meha написа:Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!
Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
Много си прав че човека се е постарал и подробни снимки да сложи но "тузарите" трябва да се включат..
Боксьора да веднага обяснявам за 'клошарите' както казах момчето си го е направило на собствен риск
първо течноста вътре нито знаете точното количество нито състава нито качествата
второ прекомерната работа на виското товари водната помпа за която е захванато
трето не се знае кога ще ви изиграе лоша шега когато най нетрябва примерно в задръстване лятото тузарско ли не е ли да си поддържаш колата незнам ама аз освен на закс и бер на друго виско не се доверявам.
И нека автора не ме разбира погрешно нищо против него нямам колата си е негова може да прави каквото си и иска както и да сподели опита си поста ми е насочен към ония големия капацитет дето до скоро си почина от форума
Големия капацитет си ти попринцип,5-човека казаха че карат с години така което е показателно,никой не те кара да го правиш,доверявай си се там на каквото прецениш.
И защо реши че хората не си подържат колите?!
В друга тема пак се изхвърли какво си карал/караш и подържаш..![]()
П.П Незнаеш кой за какво е почивал такаче ае мери си приказките малко че нещо почна да се изхвърляш повечко....
П.П2 Както казвам за пореден път тая интервенция си заслужава ако ти се занимава да го правиш защото както каза автора не става за 10-минути.
ти ли ще ми кажеш.. къде и какво да пиша кой беше че не мога да се сетя ...... а интервенцията както казах всеки да си я прави на собствен риск .... да си позагреее мотора и да ако е изхвърляне това че си поддържам колите .... нека да съм изхвъргач и то голям ... нищо че не си играя на направи си сам
Барай шишарката Минкеее ....
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Колеги не знам вие какво мислите и смятате за това виско,но аз от личен опит мога да кажа,че на моето М52 от две години не му работи виското и перката на климатика ми върши отлична работа.При мен и трите степени на перката работят перфектно и смея да твърдя,че август месец съм попадал в брутални задръствания в Бургас и нямам проблем със загряването.На магистралата в района на Пазарджик при външна температура 40гр. и при скорост от 130км/ч и включен климатик абсолютно никакъв проблем- стрелката от 12 часа не мърда.Не,че виското не трябва да работи,но перката на климатика също помага много и аз лично съм го пробвал. 

BMW M-POWER
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
По принцип и моята перка си работи на климатика 
Аз просто искам да се "подсигуря" за всеки случай.
Ако някой може да каже какво е точното количество масло и с какъв вискозитет трябва да бъде то, ще свърши доста добра работа
:):)
Разликата между новото и старото виско е маслото вътре в него. То незнайно как и къде, изчезва с времето...
То задължително трябва да бъде силиконово, понеже сииликоновото масло не променя вискозитета си при високи температури.
Въпросът е какъв е идеалния вискозитет и какво количество....

Аз просто искам да се "подсигуря" за всеки случай.
Ако някой може да каже какво е точното количество масло и с какъв вискозитет трябва да бъде то, ще свърши доста добра работа

Разликата между новото и старото виско е маслото вътре в него. То незнайно как и къде, изчезва с времето...
То задължително трябва да бъде силиконово, понеже сииликоновото масло не променя вискозитета си при високи температури.
Въпросът е какъв е идеалния вискозитет и какво количество....

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
E тук вече ще те оборя (донякъде) Пресли, с техническа документация:

Да, определено от маслото също зависи какъв % ще е зацепването, но определено температурата се задава изключително от биметалната пластинка.
Което ме води до следния извод - да възможно е при М62 и подобните мотори виското да е различно, но според мен то е различно заради по-високата работна температура на мотора, от което следва и по-късно зацепване на виското - значи просто друга биметална пластина.
Иначе лично при мен - по-спомен сипах масълце с вискозитет около 7-8000cts, играх си да го пълня като след всяко "преливане" го развъртах на мотора, и накрая тестово проверих на място кога зацепва и кога не. За огромно ваше разочарование, при демонтажа на пластинката, нейната кривина се променя, така че трябва да се борави внимателно и при необходимост да се коригира опитно, НО със участието на термометър или поне мултицет закачен на един от термодатчиците. За хората с климатици, а тук масово колите са такива - знаете, че ел.перката е спомагателна, а при работещо виско в жегите тя НЕ трябва да се включва с цел да спомага, при изключен климатик, така че правете си изводите какъв е работния температурен диапазон подходящ за вашите мотори.
Успех

Да, определено от маслото също зависи какъв % ще е зацепването, но определено температурата се задава изключително от биметалната пластинка.
Което ме води до следния извод - да възможно е при М62 и подобните мотори виското да е различно, но според мен то е различно заради по-високата работна температура на мотора, от което следва и по-късно зацепване на виското - значи просто друга биметална пластина.
Иначе лично при мен - по-спомен сипах масълце с вискозитет около 7-8000cts, играх си да го пълня като след всяко "преливане" го развъртах на мотора, и накрая тестово проверих на място кога зацепва и кога не. За огромно ваше разочарование, при демонтажа на пластинката, нейната кривина се променя, така че трябва да се борави внимателно и при необходимост да се коригира опитно, НО със участието на термометър или поне мултицет закачен на един от термодатчиците. За хората с климатици, а тук масово колите са такива - знаете, че ел.перката е спомагателна, а при работещо виско в жегите тя НЕ трябва да се включва с цел да спомага, при изключен климатик, така че правете си изводите какъв е работния температурен диапазон подходящ за вашите мотори.
Успех


- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
cod-cdbp написа:E тук вече ще те оборя (донякъде) Пресли, с техническа документация:
Да, определено от маслото също зависи какъв % ще е зацепването, но определено температурата се задава изключително от биметалната пластинка.
Което ме води до следния извод - да възможно е при М62 и подобните мотори виското да е различно, но според мен то е различно заради по-високата работна температура на мотора, от което следва и по-късно зацепване на виското - значи просто друга биметална пластина.
Иначе лично при мен - по-спомен сипах масълце с вискозитет около 7-8000cts, играх си да го пълня като след всяко "преливане" го развъртах на мотора, и накрая тестово проверих на място кога зацепва и кога не. За огромно ваше разочарование, при демонтажа на пластинката, нейната кривина се променя, така че трябва да се борави внимателно и при необходимост да се коригира опитно, НО със участието на термометър или поне мултицет закачен на един от термодатчиците. За хората с климатици, а тук масово колите са такива - знаете, че ел.перката е спомагателна, а при работещо виско в жегите тя НЕ трябва да се включва с цел да спомага, при изключен климатик, така че правете си изводите какъв е работния температурен диапазон подходящ за вашите мотори.
Успех
Колега, прав си че трябва много внимателно да се борави с пластината при демонтаж и монтаж, но искам да отбележа, че ако тя се свали и сложи по начина, който описах в началото, тя НЯМА да се деформира, така е направено самото гнездо на пластината, че може да я изкараш без изобщо да я кривиш!
Просто пластината влиза в единия край навътре в ребрата на корпуса и просто се плъзга в страни без да се криви.
Може би пластината е най-важна от всичко.
И още нещо да споделя, след процедурата с маслото виското ми работи като ново, обърках се преди като казах, че е постоянно зацепено.
НЕ Е постоянно зацепено, просто аз съм се заблудил, защото маслото още не се беше наместило в началото.
Първия път като запалих мотора, перката замете улицата


Само, че след като поработи известно време, маслото отиде където му е мястото вътре във виското и перката намали оборотите си, виското отпусна.
След като загрее мотора, виското си зацепва както трябва и си охлажда перфектно.
Тоест, това което казвам е, че това "рециклиране" си е доста добър вариант и няма опасности, ако се направи качествено...
Но трудно се прави като хората.
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Порових се малко и открих тази снимка, разрез на виско (явно някой доста се е нервирал
)

Та, това е цялата история с виското, няма нищо в него, освен масло и диск, който се върти в средата, нищо което се разваля, освен лагера (ама той е доста як).
За мен да си смениш виското е все едно да си смениш двигателя, като дойде ред за смяна на масло
:):)
Като може да сложиш масло и да си работи перфектно, защо да купуваш ново?
(Който има излишни пари и не му дреме къде ги дава, нека си купи ново, по-добре е от пълнене, ама тези като мен на които не им се дават излишни пари и ги ценят... може да се пробват с пълнене, мога да помогна при нужда...)

Та, това е цялата история с виското, няма нищо в него, освен масло и диск, който се върти в средата, нищо което се разваля, освен лагера (ама той е доста як).
За мен да си смениш виското е все едно да си смениш двигателя, като дойде ред за смяна на масло

Като може да сложиш масло и да си работи перфектно, защо да купуваш ново?

(Който има излишни пари и не му дреме къде ги дава, нека си купи ново, по-добре е от пълнене, ама тези като мен на които не им се дават излишни пари и ги ценят... може да се пробват с пълнене, мога да помогна при нужда...)
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
И аз съм се дзверил с часове в едно строшено виско, ама ефект нямаше. Е поне докато не попаднах на схемата, после доразкъртихме счупеното виско и теорията блесна 


Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Според това тук маслото за Тойота е с вискозитет 3000 cst , Възможно ли е и при бмв да е със същия вискозитет или е по добре да се заложи на по- гъсто, ако някой има наблюдения нека сподели
Toyota Part:
SILICONE, VISC=3000C
Part NO.: 08816-03001
http://www.toyotapartszone.com/oem/08816-03001.html

Toyota Part:
SILICONE, VISC=3000C
Part NO.: 08816-03001
http://www.toyotapartszone.com/oem/08816-03001.html
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Toyota silicon oil е точното масло.Продава се в ампули по 18мл.Две са напълно достатъчни.
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани