Проблем с управлението на ел. волана

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Проблем с управлението на ел. волана

Мнение от NAPSTERS » 19 Юни 2011, 0:37

в моторите има потенциометри, които променят съпротивлението си в зависимост от положението на волана.по този начин като си запаметиш настройката контролера вече знае в какво положение да ти настрои волана при следващото палене ;) на схемата която си дал се вижда доста ясно, по кабела който отива от мотора до модула не се променя +/- а върви цифров сигнал. Ако сте решили да побългарите управлението става....,но губите меморито на волана.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем с управлението на ел. волана

Мнение от Retrofit » 19 Юни 2011, 0:55

Виждам един ПНП транзистор в мотора, възможно е да има някаква електроника, но в случая положението на моторите вече е без значение, понеже нямаме мемори модул, който да се интересува от положението на волана и да го мести където трябва.
В случая прескачаме транзистора, и се връзваме директно за клемите на мотора и схемата с релетата ще работи, евентуално може да трябва да се измисли някаква защита за моторите, за да не се изгорят в крайни положения.

Бе мисията не е невъзможна, желание се иска, и две десни ръце :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Проблем с управлението на ел. волана

Мнение от NAPSTERS » 19 Юни 2011, 1:12

Retrofit написа:Виждам един ПНП транзистор в мотора, възможно е да има някаква електроника, но в случая положението на моторите вече е без значение, понеже нямаме мемори модул, който да се интересува от положението на волана и да го мести където трябва.
В случая прескачаме транзистора, и се връзваме директно за клемите на мотора и схемата с релетата ще работи, евентуално може да трябва да се измисли някаква защита за моторите, за да не се изгорят в крайни положения.

Бе мисията не е невъзможна, желание се иска, и две десни ръце :mhihi:

така щестане при всички положения, може да се направи една елементарна защита по ток за да пази моторите, и всичко е наред :yes: въпреки, че не си падам по преправянето по-нашенски , при положение ,че доста по-умни глави от нас са го измислили и направили.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Проблем с управлението на ел. волана

Мнение от Retrofit » 19 Юни 2011, 1:44

Побългаряването в случая не е най-добрия мод на БМВ, но за автора може да е едно от решенията за проблема който си е създал.
Колегата Benzino919 най-лесно ще си реши проблема ако си намери един мемори модул с кабелите от седалка и си го забоде към инсталацията под новия салон, няма да преправя нищо и управлението ще заработи както преди.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 29.08.2013
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с управлението на ел. волана

Мнение от intruderzzz » 08 Яну 2014, 9:59

Модулите на седалките за e53 могат ли да бъдат заменени с такива от друг модел BMW?

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook