За задното предаване на BMW

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 09 Юни 2005, 15:33

VILIBAL написа:Kолеги, ето ви и още мнения по същият въпрос, и то от другата страна на "барикадата".Считам, че подобни обсъждания, когато са направени компетентно и без излишни емоции могат да бъдат само от полза за всички. С уважение към БМВ - форума и участниците в него :D :

http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=5710


Никак не на място!
Когато имаш марка автомобил при които задното предаване е традиция не може да го сравняваш с марка автамобил при които предното (или 4х) са традиция.Автомобилите се правят според това с какво задвижване са :!: Та затова не може да се сравнява предното на Ауди (или други марки) с задното на БМВ!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 09 Юни 2005, 15:44

ICE написа:МОМЧЕТАааааа, някой да разкаже на колегата за събирането на Банско..... и за дрифтовете на пистата (на Шилигарника)....Само като се сетя и ..... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Някой да даде и линка със снимките и филмчетата. ;)


Това трябва да се види на место и да си в колата по време на дрифта иначе с приказки и некви снимчици не ставааааааааааа. Знам че там дето менах с баварката кото слезнах пеша щех да се утрепа

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 14.04.2005
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от VILIBAL » 09 Юни 2005, 15:49

SlipKnoT написа:
VILIBAL написа:Kолеги, ето ви и още мнения по същият въпрос, и то от другата страна на "барикадата".Считам, че подобни обсъждания, когато са направени компетентно и без излишни емоции могат да бъдат само от полза за всички. С уважение към БМВ - форума и участниците в него :D :

http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=5710


Никак не на място!
Когато имаш марка автомобил при които задното предаване е традиция не може да го сравняваш с марка автамобил при които предното (или 4х) са традиция.Автомобилите се правят според това с какво задвижване са :!: Та затова не може да се сравнява предното на Ауди (или други марки) с задното на БМВ!


Явно не си прочел нищо повече от първият постинг - не става въпрос за традиции, а за закони на физиката. И не се сравняват марки, а начин на задвижване...ама то четенето верно е трудна работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 09 Юни 2005, 16:07

При задното предаване има разпределение на работата - задните гуми задвижват, предните управляват. Плюс равномерното разпределение на масата върху преден и заден мост, което при БМВ е 50/50 (статично, разбира се) дават огромно предимство в прецизността на управление на задното предаване. Но трябва да свикнеш и усетиш баланса между задвижване и управление, заради което масовото схващане е че "задното съкс"... Предното е доста по-евтино и не изисква толкова задълбочаване при опознаване реакциите на колата. С една дума юзърско. Каквито за наистина 90% от шофьорите, ползващи колата за придвижване от т. А до т. Б. Отделно електрониката е съвременните коли доста размива разликата между двата вида, така че ако ще се придвижваш без да се задълбочаваш, не му мисли много. АСЦ-то включено и няма да разбереш какво предаване караш ;) Пък ние без електрониката нека се мъчим с гадното задно предаване, еба си и ужаса... :twisted: :help: :mhihi:
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 09 Юни 2005, 17:09

абе чак 50:50 разпределение на тежестта няма при БМВ(поне не серийно)
тия шестаци(каквито са повечето) със скоростите в никой случай не тежат колкото диференц(а)яла!
И хубаво си контролираш колата ама ако нещо малко се изпусне много по-трудно се вкарва в пътя отколкото с предно, то си те дърпа и ти си караш, а отзад само се търкалят гумите и т'ва е...
всичко си има + и -
дори 4Х4...

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 09 Юни 2005, 17:18

ataman написа:абе чак 50:50 разпределение на тежестта няма при БМВ(поне не серийно)
тия шестаци(каквито са повечето) със скоростите в никой случай не тежат колкото диференцяла!

Точно при сериини автомобили и то на възраст ;)
Стандартна Е34 520-ка М50 двигател
Разпределение на теглото отпред/отзад 50.4%/49.6
Нестандартна :mhihi: Е34 М5
Разпределение на теглото отпред/отзад 50.6%/49.4
И двете се произвеждат серийно! Тестове и замервания на Ауто Билд потвърждават данните изнесени от производителя БМВ АГ
Нямам данни за други модели, но щом са го направили при 5-ците вероятно ще могат и при другите модели :mhihi:
May the BMW force be with you!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 09 Юни 2005, 17:21

Опаа, много се бъркаш ако си представяш баланса като равно тегло на двигател и диф :mhihi: Става дума за статичното разпределение на масата на колата между предния и задния мост. Точно с тази цел най-тежкия агрегат в колата - двигателя, е изтеглен максимално към купето, даже имаш усещането,че влиза в центр. конзола. И точно такова балансирано съотношение преследват дизайнерите от доста години насам. Именно с такъв баланс е известен модела Е36 и от тогава това е нещо като закон в БМВ. Даже на късата единица са й докарали 51/49 %. Е, за тази с осмака вътре не съм сигурен ;)
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 09 Юни 2005, 17:32

Ми не знам тогава един от най-запалените БМВ ентусиасти, които познавам...(всъщност най-големия, който познавам лично) се кефеше на завиването на Шкода 120л...
Един тиквеник се кефеше на Омега,че завивала повече от предишното му БМВ...
верно,че Омегата е със задно, Шкодата има двигател отзад даже ама...
Абе верно,че завиват...трябва да направим едно сравнение с някои други каручки да видим как точно стоят нещата...

и ако толкова лесно с епостига 50:50 защо Алфа 75 с 4 цилиндров мотор има скорости чак отзад?
Някои пък даже лепят целия мотор в средата :mhihi:
абе...за мен в двата(трите)вида задвижване има + и -...като един харесва БМВ дръг МБ...мда:)
чао от мен
Последна промяна ataman на 09 Юни 2005, 17:47, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 09 Юни 2005, 17:45

Завиват повече, щото отпред няма полуоски да пречат :mhihi: Ама това пак няма нищо общо с баланса... ;) А Шкода 120 не е най-добрия пример за добре балансирана кола... :roll:
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

задно

Мнение от Georgieff » 09 Юни 2005, 18:25

Нещо изпростя темата - виждам че се постват свободни съчинения без никакви фактически основания.
На мен лично ми беше полезно да прочета следното http://www.autozine.org/technical_school/handling/tech_handling_5.htm
Там + и - на предното, задното и куатрото са доста добре теоретично и практически обяснени.
Силно Ви препоръчвам да го прочетете преди да пишете.
Не е редно да се сравнява бмв 5 с шкода, орел омега и тям подобни "коли" от по-нисък клас.
В крайна сметка ако обичаш да шофираш - караш бмв, ако искаш да се возиш си зимаш друга кола. Айде

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Юни 2005, 18:52

VILIBAL написа:Kолеги, ...

http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=5710


Доста добра тема според мен се получи. И искам да използвам момента да кажа, че много приятно ме изненадаха колегите от ауди форума, защото стана дискусия, а не безсмислен спор...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: задно

Мнение от Penchev » 09 Юни 2005, 19:08

Georgieff написа:....


Колега евала за смисления пост :yes:

ICE-a правилно спомена за зимната сбирка на Банско и по-специално за изпълненията на "Шилигарника' .

Две зими имам зад волана на моя Touring Е34,ами мога да кажа,че зимните ми гуми дори не са 205 а 215 размер и не ми се е случвало да закъсам,така че да се чудя как да я изкарвам тая кола ! Нямам вериги,лопати и такива "екстри",няма и да имам :!: Хубави гуми+ниски обороти (за тяга) и нищо повече ...
След като съм карал предни предавания достатъчно,сега за такива автомобили не бих дал и стотинка !!! Мое лично мнение (да не се обиждат колегите от другите форуми,уважавам всички и всички мнения :D )

Избора ти за Е39 е много точен !!! А за автомобил в този клас с FWD е просто абсурдно да става дума дори :!:


П.С. Виждам че темата "завива" към "задно vs. предно" отново.
Нека всички знаят едно : до момента в който производството/предлагането и адекватно на това търсенето са се движили в едни по-умерени величини през годините на 20-ти век,почти всички автомобили са произвеждани с класическата компоновка - предно разположен двигател - заден задвижващ мост !
Годините за които всички ние знаем с добро,в смисъл изработка/квалифицирана работна ръка и контрол (стриктен при това).Не става въпро само за автомобилостроенето,говорим за техниката в най-общ аспект.Времента в които се е търсило качеството и дълговечноста.В последствие времената започват да се променят,всички процеси трябва да стават "по-стегнато',време няма,търсенето се покачва,пласмента на новата продукция нараства,трябват нови методи чрез които да се улеснят производствата.Едно от нещата е навлизането,масово,на предното задвижване.Какво по-лесно,по-бързо за производството ? Ами нищо ...
Старите майстори си държат на традициите,познанията събирани св продължение на години та даже и векове ! Много хора се опитват с лека ръка да махнат и кажат "абе бъдещето е в другата посока",но дали е така,сами виждаме,че е не малко а много спорно в редица отношения ! Благодаря

Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 09 Юни 2005, 20:38

не е баш от най смислените особено с това
В крайна сметка ако обичаш да шофираш - караш бмв, ако искаш да се возиш си зимаш друга кола. Айде
верно,че е БМВ форум ама...айде малко толерантност,а? и да с емисли...
значи спираме до тук
БМВ са автомобилите,които завиват най-много! и то всички БМВ без изключение!
Край!

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 10 Юни 2005, 0:21

ataman написа:..........БМВ са автомобилите,които завиват най-много! и то всички БМВ без изключение!
Край!

Абе може и да не завиват най-много , но завиват колкото ТИ ИСКАШ , а не колкото на ТЯХ ИМ СЕ ИСКА 8) Ако обаче задното ти е приятел , щото иначе не ми се мисли :mhihi:
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 10 Юни 2005, 9:38

ataman написа:
и ако толкова лесно с епостига 50:50 защо Алфа 75 с 4 цилиндров мотор има скорости чак отзад?
Някои пък даже лепят целия мотор в средата :mhihi:


Абе пич много си упорит
човека ти обяснява че при БМВ
е традиция разпределението на масите
между двете оси 50/50 а на теб някой ти е
казал че задницата била лека и айдееее ;)
без лоши чувства, но при БМВ няма
модел от последните генерации който
да е над съотношението 51/49...
Дори на Е60 направиха алуминиев
кош и го завариха за стоманено купе
само и само да запазят иделаното
разпределение на масите :!:

Задното предаване не е за всеки
но умееш ли да се оправяш с него
както каза Кирчо то може да ти е
много голям приятел ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook