За задното предаване на BMW
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
VILIBAL написа:Kолеги, ето ви и още мнения по същият въпрос, и то от другата страна на "барикадата".Считам, че подобни обсъждания, когато са направени компетентно и без излишни емоции могат да бъдат само от полза за всички. С уважение към БМВ - форума и участниците в него:
http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=5710
Никак не на място!
Когато имаш марка автомобил при които задното предаване е традиция не може да го сравняваш с марка автамобил при които предното (или 4х) са традиция.Автомобилите се правят според това с какво задвижване са

- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
ICE написа:МОМЧЕТАааааа, някой да разкаже на колегата за събирането на Банско..... и за дрифтовете на пистата (на Шилигарника)....Само като се сетя и .....![]()
![]()
![]()
Някой да даде и линка със снимките и филмчетата.
Това трябва да се види на место и да си в колата по време на дрифта иначе с приказки и некви снимчици не ставааааааааааа. Знам че там дето менах с баварката кото слезнах пеша щех да се утрепа
SlipKnoT написа:VILIBAL написа:Kолеги, ето ви и още мнения по същият въпрос, и то от другата страна на "барикадата".Считам, че подобни обсъждания, когато са направени компетентно и без излишни емоции могат да бъдат само от полза за всички. С уважение към БМВ - форума и участниците в него:
http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=5710
Никак не на място!
Когато имаш марка автомобил при които задното предаване е традиция не може да го сравняваш с марка автамобил при които предното (или 4х) са традиция.Автомобилите се правят според това с какво задвижване саТа затова не може да се сравнява предното на Ауди (или други марки) с задното на БМВ!
Явно не си прочел нищо повече от първият постинг - не става въпрос за традиции, а за закони на физиката. И не се сравняват марки, а начин на задвижване...ама то четенето верно е трудна работа.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
При задното предаване има разпределение на работата - задните гуми задвижват, предните управляват. Плюс равномерното разпределение на масата върху преден и заден мост, което при БМВ е 50/50 (статично, разбира се) дават огромно предимство в прецизността на управление на задното предаване. Но трябва да свикнеш и усетиш баланса между задвижване и управление, заради което масовото схващане е че "задното съкс"... Предното е доста по-евтино и не изисква толкова задълбочаване при опознаване реакциите на колата. С една дума юзърско. Каквито за наистина 90% от шофьорите, ползващи колата за придвижване от т. А до т. Б. Отделно електрониката е съвременните коли доста размива разликата между двата вида, така че ако ще се придвижваш без да се задълбочаваш, не му мисли много. АСЦ-то включено и няма да разбереш какво предаване караш
Пък ние без електрониката нека се мъчим с гадното задно предаване, еба си и ужаса...





Never mistake motion for action...
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
абе чак 50:50 разпределение на тежестта няма при БМВ(поне не серийно)
тия шестаци(каквито са повечето) със скоростите в никой случай не тежат колкото диференц(а)яла!
И хубаво си контролираш колата ама ако нещо малко се изпусне много по-трудно се вкарва в пътя отколкото с предно, то си те дърпа и ти си караш, а отзад само се търкалят гумите и т'ва е...
всичко си има + и -
дори 4Х4...
тия шестаци(каквито са повечето) със скоростите в никой случай не тежат колкото диференц(а)яла!
И хубаво си контролираш колата ама ако нещо малко се изпусне много по-трудно се вкарва в пътя отколкото с предно, то си те дърпа и ти си караш, а отзад само се търкалят гумите и т'ва е...
всичко си има + и -
дори 4Х4...
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
ataman написа:абе чак 50:50 разпределение на тежестта няма при БМВ(поне не серийно)
тия шестаци(каквито са повечето) със скоростите в никой случай не тежат колкото диференцяла!
Точно при сериини автомобили и то на възраст

Стандартна Е34 520-ка М50 двигател
Разпределение на теглото отпред/отзад 50.4%/49.6
Нестандартна

Разпределение на теглото отпред/отзад 50.6%/49.4
И двете се произвеждат серийно! Тестове и замервания на Ауто Билд потвърждават данните изнесени от производителя БМВ АГ
Нямам данни за други модели, но щом са го направили при 5-ците вероятно ще могат и при другите модели

May the BMW force be with you!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Опаа, много се бъркаш ако си представяш баланса като равно тегло на двигател и диф
Става дума за статичното разпределение на масата на колата между предния и задния мост. Точно с тази цел най-тежкия агрегат в колата - двигателя, е изтеглен максимално към купето, даже имаш усещането,че влиза в центр. конзола. И точно такова балансирано съотношение преследват дизайнерите от доста години насам. Именно с такъв баланс е известен модела Е36 и от тогава това е нещо като закон в БМВ. Даже на късата единица са й докарали 51/49 %. Е, за тази с осмака вътре не съм сигурен 


Never mistake motion for action...
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Ми не знам тогава един от най-запалените БМВ ентусиасти, които познавам...(всъщност най-големия, който познавам лично) се кефеше на завиването на Шкода 120л...
Един тиквеник се кефеше на Омега,че завивала повече от предишното му БМВ...
верно,че Омегата е със задно, Шкодата има двигател отзад даже ама...
Абе верно,че завиват...трябва да направим едно сравнение с някои други каручки да видим как точно стоят нещата...
и ако толкова лесно с епостига 50:50 защо Алфа 75 с 4 цилиндров мотор има скорости чак отзад?
Някои пък даже лепят целия мотор в средата
абе...за мен в двата(трите)вида задвижване има + и -...като един харесва БМВ дръг МБ...мда:)
чао от мен
Един тиквеник се кефеше на Омега,че завивала повече от предишното му БМВ...
верно,че Омегата е със задно, Шкодата има двигател отзад даже ама...
Абе верно,че завиват...трябва да направим едно сравнение с някои други каручки да видим как точно стоят нещата...
и ако толкова лесно с епостига 50:50 защо Алфа 75 с 4 цилиндров мотор има скорости чак отзад?
Някои пък даже лепят целия мотор в средата

абе...за мен в двата(трите)вида задвижване има + и -...като един харесва БМВ дръг МБ...мда:)
чао от мен
Последна промяна ataman на 09 Юни 2005, 17:47, променена общо 1 път
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Завиват повече, щото отпред няма полуоски да пречат
Ама това пак няма нищо общо с баланса...
А Шкода 120 не е най-добрия пример за добре балансирана кола... 



Never mistake motion for action...
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
задно
Нещо изпростя темата - виждам че се постват свободни съчинения без никакви фактически основания.
На мен лично ми беше полезно да прочета следното http://www.autozine.org/technical_school/handling/tech_handling_5.htm
Там + и - на предното, задното и куатрото са доста добре теоретично и практически обяснени.
Силно Ви препоръчвам да го прочетете преди да пишете.
Не е редно да се сравнява бмв 5 с шкода, орел омега и тям подобни "коли" от по-нисък клас.
В крайна сметка ако обичаш да шофираш - караш бмв, ако искаш да се возиш си зимаш друга кола. Айде
На мен лично ми беше полезно да прочета следното http://www.autozine.org/technical_school/handling/tech_handling_5.htm
Там + и - на предното, задното и куатрото са доста добре теоретично и практически обяснени.
Силно Ви препоръчвам да го прочетете преди да пишете.
Не е редно да се сравнява бмв 5 с шкода, орел омега и тям подобни "коли" от по-нисък клас.
В крайна сметка ако обичаш да шофираш - караш бмв, ако искаш да се возиш си зимаш друга кола. Айде
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Доста добра тема според мен се получи. И искам да използвам момента да кажа, че много приятно ме изненадаха колегите от ауди форума, защото стана дискусия, а не безсмислен спор...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: задно
Georgieff написа:....
Колега евала за смисления пост

ICE-a правилно спомена за зимната сбирка на Банско и по-специално за изпълненията на "Шилигарника' .
Две зими имам зад волана на моя Touring Е34,ами мога да кажа,че зимните ми гуми дори не са 205 а 215 размер и не ми се е случвало да закъсам,така че да се чудя как да я изкарвам тая кола ! Нямам вериги,лопати и такива "екстри",няма и да имам

След като съм карал предни предавания достатъчно,сега за такива автомобили не бих дал и стотинка !!! Мое лично мнение (да не се обиждат колегите от другите форуми,уважавам всички и всички мнения

Избора ти за Е39 е много точен !!! А за автомобил в този клас с FWD е просто абсурдно да става дума дори

П.С. Виждам че темата "завива" към "задно vs. предно" отново.
Нека всички знаят едно : до момента в който производството/предлагането и адекватно на това търсенето са се движили в едни по-умерени величини през годините на 20-ти век,почти всички автомобили са произвеждани с класическата компоновка - предно разположен двигател - заден задвижващ мост !
Годините за които всички ние знаем с добро,в смисъл изработка/квалифицирана работна ръка и контрол (стриктен при това).Не става въпро само за автомобилостроенето,говорим за техниката в най-общ аспект.Времента в които се е търсило качеството и дълговечноста.В последствие времената започват да се променят,всички процеси трябва да стават "по-стегнато',време няма,търсенето се покачва,пласмента на новата продукция нараства,трябват нови методи чрез които да се улеснят производствата.Едно от нещата е навлизането,масово,на предното задвижване.Какво по-лесно,по-бързо за производството ? Ами нищо ...
Старите майстори си държат на традициите,познанията събирани св продължение на години та даже и векове ! Много хора се опитват с лека ръка да махнат и кажат "абе бъдещето е в другата посока",но дали е така,сами виждаме,че е не малко а много спорно в редица отношения ! Благодаря
Георги Пенчев
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
не е баш от най смислените особено с това
В крайна сметка ако обичаш да шофираш - караш бмв, ако искаш да се возиш си зимаш друга кола. Айде
верно,че е БМВ форум ама...айде малко толерантност,а? и да с емисли...
значи спираме до тук
БМВ са автомобилите,които завиват най-много! и то всички БМВ без изключение!
Край!
В крайна сметка ако обичаш да шофираш - караш бмв, ако искаш да се возиш си зимаш друга кола. Айде
верно,че е БМВ форум ама...айде малко толерантност,а? и да с емисли...
значи спираме до тук
БМВ са автомобилите,които завиват най-много! и то всички БМВ без изключение!
Край!
ataman написа:
и ако толкова лесно с епостига 50:50 защо Алфа 75 с 4 цилиндров мотор има скорости чак отзад?
Някои пък даже лепят целия мотор в средата![]()
Абе пич много си упорит
човека ти обяснява че при БМВ
е традиция разпределението на масите
между двете оси 50/50 а на теб някой ти е
казал че задницата била лека и айдееее

без лоши чувства, но при БМВ няма
модел от последните генерации който
да е над съотношението 51/49...
Дори на Е60 направиха алуминиев
кош и го завариха за стоманено купе
само и само да запазят иделаното
разпределение на масите

Задното предаване не е за всеки
но умееш ли да се оправяш с него
както каза Кирчо то може да ти е
много голям приятел

70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани