ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Колега при ниски обороти (на празен ход) VANOS-а не работи. Той се включва при високи обороти, като завърта валовете и увеличава изпреварването (момента на управление) на клапаните.
С изключването на електромагнитния клапан, който управлява VANOS-а, на практика той престава да регулира валовете а ги оставя в първоначално положение, но това пак казавам не касае ниските обороти.
По принцип единичния VANOS не страда от тези проблеми с О-пръстените и те нормално не се предлагат като резервна част. Обикновено този дефект го описват при двойния VANOS и за това този ремонтен комплект е известен най-вече в САЩ, кдето се карат такива мотори ...
Според мен при теб това не може да е причина да мени оборотите на празен ход, още повече на студено.
Ако причината е в него той по-скоро ще се държи неадекватно по всяко време а не само при първоначалното палене. От друга страна най-честата причина за дефекти по VANOS-а е неправилното зацепване. ако не се използва оригинален (или поне точно копиран от оригиналния) инструмент за заключване на валовете и натягане на VANOS-а или просто ако майстора "се учи" вероятноста вместо подобрение след ремонта да има проблеми е твърде голяма.
Съветвам те пак да погледнеш моята тема в линка който ти дадох, защото ако я проследиш във времето ще видиш колко време, нерви и средства загубих в лутане и колебание за нищо
С изключването на електромагнитния клапан, който управлява VANOS-а, на практика той престава да регулира валовете а ги оставя в първоначално положение, но това пак казавам не касае ниските обороти.
По принцип единичния VANOS не страда от тези проблеми с О-пръстените и те нормално не се предлагат като резервна част. Обикновено този дефект го описват при двойния VANOS и за това този ремонтен комплект е известен най-вече в САЩ, кдето се карат такива мотори ...
Според мен при теб това не може да е причина да мени оборотите на празен ход, още повече на студено.
Ако причината е в него той по-скоро ще се държи неадекватно по всяко време а не само при първоначалното палене. От друга страна най-честата причина за дефекти по VANOS-а е неправилното зацепване. ако не се използва оригинален (или поне точно копиран от оригиналния) инструмент за заключване на валовете и натягане на VANOS-а или просто ако майстора "се учи" вероятноста вместо подобрение след ремонта да има проблеми е твърде голяма.
Съветвам те пак да погледнеш моята тема в линка който ти дадох, защото ако я проследиш във времето ще видиш колко време, нерви и средства загубих в лутане и колебание за нищо
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
малко не съм съгласен че в щатите се карат предимно двойни ваноси с оглед на това че след 1998-а всичко 6 цилиндрово бензиново е с двоен ванос така че проблема трябва да е и на нашия континент най малкото защото доста по голям брой коли с двоен ванос има тука .. но това не е по темата , до колегата проблемния ванос не ти прочетох предишните постове ама тая кола закачана ли е на диагностика да се види на колко градуса стои вала на празен ход и има ли записана грешка от сорта Ванос механичен проблем или въобще някаква грешка
Барай шишарката Минкеее ....
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
anzak написа:... след 1998-а всичко 6 цилиндрово бензиново е с двоен ванос така че проблема трябва да е и на нашия континент най малкото защото доста по голям брой коли с двоен ванос има тука...
Факт е че BMW не го предлага като ремонтен комплект (предлага се целия VANOS с електромагнитния клапан или само електромагнитния клапан) а ремонтния комплект и процедурата по смяната са популярни по щатските форуми.
Идеята ми беше, че какъвто и дефект да се появи във VANOS-а, той не би трябвало да се проявява само на студено още повече на ниски обороти
Колкото до диагностиката, тя хваща "механични грешки", във VANOS-а, т.е. позиционирането на валовете и колегата е прав, че би изяснила доста нещата
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
както каза колегата по=горе ваноса на празен ход не работи, неговия диапазон е от 2500 до 5500 об/м. тресене може да имаш от неправилно газоразпределение или от въздух 

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
пичага разбери се с колегата NAPSTERS да ти погледне мотора, знае ги наизус тези моторетки М50/М52
- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
anzak написа:до колегата проблемния ванос не ти прочетох предишните постове ама тая кола закачана ли е на диагностика
Не колега, не съм я закачал на диагностика, но явно проблема ще е от неправилно зацепен ванос защото проблема се появи точно след смяната на О-пръстените т.е. след бъзикането по ваноса.
ще видя тия дни да я кача на диагностика да видя какво ще излезе


- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Абе да питам дали тва тресене на ниски обороти може да е и от сдухала бобина?
Също ми направи впечетление че колата когато я оставя на празен ход да работи за 2-3 мин и оборотите падат до 400-500 и така си ги държи докато не подам газ
Също ми направи впечетление че колата когато я оставя на празен ход да работи за 2-3 мин и оборотите падат до 400-500 и така си ги държи докато не подам газ


- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Все си мисля,че смучиш въздух от някъде ! Когато на мен ми беше заминала бобина ми прекъсваше м/у 1500 и 3000 оборота и на празен ход губеше цилиндър за част от секундата
- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
im0tep написа:Все си мисля,че смучиш въздух от някъде ! Когато на мен ми беше заминала бобина ми прекъсваше м/у 1500 и 3000 оборота и на празен ход губеше цилиндър за част от секундата
И на мен не винаги ми тресе на празен ход, усещането е подобно все едно губи цилиндър само че се задържа за повече от секунда

Тия дни ще ходи на диагностика и ще се види кво я мъчи


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Скоро да си сменял маслото на мотора ?
- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
e39 FEN написа:Преди 2000-2500км някъде
Я си направи една диагностика и ако няма нищо записано си виж свещите... че те правят такива магарии
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- e39 FEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Днес бях на диагностика, ваноса не е зацепен правилно
Сега трябва да намеря човек който 100% ще го зацепи ПРАВИЛНО

Сега трябва да намеря човек който 100% ще го зацепи ПРАВИЛНО


- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Послушаи ме поне този път 

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: ПРОБЛЕМ след смяна на О-пръстени на Ванос-а
Така и така ще го отваряте пак - свалете и ваноса и го проверете пак, буталото трябва да се движи трудно и мазно, не трябва да запира никъде. Внимавайте със зацепванията да не търсиш мотор, защото няма да си заслужава да се прави твоя ако объркате нещо, първите гърбички една срещу друга, горните страни на квадратите на една линия и марката на коляновия вал да си е на мястото, после стягате яко.
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани