Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от El Diablo » 09 Фев 2010, 11:42

е тоя новия автомат типтроника си е модерен, ама тоя преди него с всички букви и цифри от азбуката :lol:

нали говорите специално за е39 модела... иначе на новите коли си е по яко автомат ест, ама на тоя стар кош..

LUCIFER'S а ти са ми кажи, що като е толко модерен автомата на е39,
е39 м5 е с ръчни скорости, прати едно писмо до BMW AG да разбереме що така са се минали :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от nightdriver » 09 Фев 2010, 12:47

[quote="miroalpina"]колега какво общо имат пеперудките относно спортното каране :ok: при автомата ги слагат заради еко нормите нищо повече...


При аутоматика на ниски обороти / потегляне и градско / се губи въртящ момент , ето защо бмв и мерцедес компенсират загубата на този въртящ момент с поставянето на пеперудите вакумно регулирани , спомагащи за образуването на оптималната горивна смес :!:

Но , понеже с времето осите им се напукват и причиняват големи щети след счупване , махането им е повече от препоръчително...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от LUCIFER'S » 09 Фев 2010, 13:03

nightdriver написа:
miroalpina написа:колега какво общо имат пеперудките относно спортното каране :ok: при автомата ги слагат заради еко нормите нищо повече...


При аутоматика на ниски обороти / потегляне и градско / се губи въртящ момент , ето защо бмв и мерцедес компенсират загубата на този въртящ момент с поставянето на пеперудите вакумно регулирани , спомагащи за образуването на оптималната горивна смес :!:

Но , понеже с времето осите им се напукват и причиняват големи щети след счупване , махането им е повече от препоръчително...


:roll: странно, аз пък друго нещо знам.... сложени са там за да ограничават въртящия момент, освен по ел път от ел модулите двигател и ск кутия, а и по механичен, чрез тях като запушват притока на въздух и когато се отнеме педала на газта!!!, което общо взето е свързано с превкл на автоматика. От човек на който му е засмуквала клапа 2 пъти знам, че това става когато караш с много голяма скорост( около 200) и отнемеш напълно газта и хоп.... и той си е карък защото и на Е39 525д и на Е60 530д му се чупят и после ремонти. Но за Е60 Иванов в последствие ми каза, че го прокълнал... 8)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от nightdriver » 09 Фев 2010, 13:30

:mhihi: не споря , това за пеперудите съм го чувал от ентусиаст и ми се стори логично , а не съм го черпил от някоя техническа литература и се извинявам ако не е така !
наскоро на един познат на е-60 218к.с едната пеперуда отлетяла при градско каране /спортно/ и след като си свършила работата в единия цилиндър , продължила пътя си към турбото и добре че БМВ поели 70% от ремонта...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от mad_presley » 09 Фев 2010, 14:01

Пеперудите колеги са поставени с една единствена цел и това е по-добра двигателна спирачка при връщане на газта. Няма такива филми за въртящ момент, икономия на гориво или спомагане образуване на горивна смес.
Единствената им идея е, като върнеш газта, клапите се затварят и в двигателя става вакуум, следователно - двигателна спирачка.

Точно заради това се късат при висока скорост и рязко връщане на газта.

Лично съм карал Е39 с махната клапи и такава с клапи и освен разликата при връщане на газта няма никаква друга.Тази с клапите, като върнеш газта по баир на долу започва да спира, а тази без клапи започва да се движи все едно по инерция.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от nightdriver » 09 Фев 2010, 14:38

А бе мад пресли , ако идеята беше бмв-то да е с моторна спирачка , то клапата щеше да е една и щяха да я сложат на изспускателните колектори преди турбото както е при автобусите и камионите , да си върти вътре изгорелите газове :mhihi:

истината е някъде по средата :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от mad_presley » 09 Фев 2010, 14:51

nightdriver написа:А бе мад пресли , ако идеята беше бмв-то да е с моторна спирачка , то клапата щеше да е една и щяха да я сложат на изспускателните колектори преди турбото както е при автобусите и камионите , да си върти вътре изгорелите газове :mhihi:

истината е някъде по средата :mhihi:

Същата работа е, само че не върти изгорелите газове вътре, а създава вакуум в мотора.

Явно са сметнали, че не не е нужна чак толкова силна двигателна спирачка като при камионите и автобусите, а се опитват да постигнат ефекта от ръчните скорости ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 4.11.2007
Местоположение: city of СТАРА ЗАГОРА
Пол: Мъж
Кара: E53 3.0D

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от CHUKANSKI » 09 Фев 2010, 16:28

колего тея пеперуди на тдс автомат има ли ги,или само на д?
Последна промяна CHUKANSKI на 09 Фев 2010, 16:57, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от Ivo_Borisov » 09 Фев 2010, 16:54

Само на Д-то.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от 99ufo99 » 09 Фев 2010, 19:34

Аз мойте си ги махнах, разлика няма никва, само дето спя спокойно :)
А отностно автомата и 194 к.с , моята е и автомат и 194 к.с, повече от доволен съм !
Даже сега се чудя как преди съм карал само с ръчни !?! :)

А отностно вървенето, на S веднага те залепя за седалката, дори и от място, но с пуснато DSC иначе върти яко отзад :)
Пробвал съм няколко пъти на светофар, е няма такъв кеф, само се опъваш назад от ускорението и се чува едно ууууУУУУ.. и литва :)

Най-добре вземи пробвай на някой от колегите, сам ще се убедиш, с автомата е по-комфортно и не е за сметка на динамиката.
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: русе
Пол: Мъж
Кара: Х5 Е70-3.0D
Мечтае да кара: BMW X6M

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от bad_bad_boy » 10 Фев 2010, 14:00

е автомата е много яка екстра, бъди убеден :yes: Имам опит с 525dA и трябва да ти кажа, че е нещо страшно, още повече когато колата е мощно някак си е неудобно да се кара с ръчни скорости, от тази гледна точка имам лека забележка към типтроника в Е39, тъй като +-а е напред и е доста тъпо като те залепя на седалката да ръчкаш напред-НЕУДОБНО Е! Това е премахнато в следващите модели и +-са си е назад. Но за 530дА съм с две ръце за автоматик с уговорката да е читава колата и кутията иначе е главоболие :driving:
ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от Ilko Ivanov » 11 Фев 2010, 8:38

Това дали "+" ти е напред или назад на стептроника зависи от годината на производство.До 2002г. "+" е напред а след тази година е назад. Ако ти е неудобно да е напред "+" се сменя блендата около скоростния лост с такава за коли след 2002г. Проблема е че е малко скъпичка :mhihi:
Мисля че беше около 170лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от bera » 11 Фев 2010, 23:17

mad_presley написа:Пеперудите колеги са поставени с една единствена цел и това е по-добра двигателна спирачка при връщане на газта. Няма такива филми за въртящ момент, икономия на гориво или спомагане образуване на горивна смес.
Единствената им идея е, като върнеш газта, клапите се затварят и в двигателя става вакуум, следователно - двигателна спирачка.

Точно заради това се късат при висока скорост и рязко връщане на газта.

Лично съм карал Е39 с махната клапи и такава с клапи и освен разликата при връщане на газта няма никаква друга.Тази с клапите, като върнеш газта по баир на долу започва да спира, а тази без клапи започва да се движи все едно по инерция.

Там е екологичния момент да не се правят излишни обороти на двигателя и да се изпускат по-малко вредни газове.
Тук идва моя въпрос...защо са пластмасови?! Къде е инженерната мисъл тук? Как ще сложиш нещо дето се държи на 2 пластмасови крачета по 2мм?! може би са си мислили ,че ако са метални ще нанесе повече повреди по двигателя като влетят вътре, а ако са пласмасови ще трябва да сменяш само: бутала, мотовилки,глава, основни и мотовилкови, бутални лагери, а ако бяха метални трябва да се сменя целия двигател....верно БМВ са невероятно умни.....тцтцтцтц

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от mad_presley » 12 Фев 2010, 0:01

bera написа:Там е екологичния момент да не се правят излишни обороти на двигателя и да се изпускат по-малко вредни газове.
Тук идва моя въпрос...защо са пластмасови?! Къде е инженерната мисъл тук? Как ще сложиш нещо дето се държи на 2 пластмасови крачета по 2мм?! може би са си мислили ,че ако са метални ще нанесе повече повреди по двигателя като влетят вътре, а ако са пласмасови ще трябва да сменяш само: бутала, мотовилки,глава, основни и мотовилкови, бутални лагери, а ако бяха метални трябва да се сменя целия двигател....верно БМВ са невероятно умни.....тцтцтцтц

Колега, мисля, че не знаеш как работи ДВГ :D
Като върнеш газта, гориво не влиза така или иначе и не ти трябват никакви клапи, за да го спират.Още повече, по твоята логика, колата с ръчни скорости трябва да има пеперудки, а не автоматика, защото ръчната можеш да я пуснеш по баир надолу с 3000 оборота на скорост, а при автоматика на положение D малко ще ти е трудно да го направиш и тогава ръчната скоростна кутия трябва да е по неикономична и по-не екологична.

И пеперудките не са пластмасови:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: Плюсове и минуси на 530д-Е39/184к.с.

Мнение от bera » 12 Фев 2010, 0:14

mad_presley написа:
bera написа:Там е екологичния момент да не се правят излишни обороти на двигателя и да се изпускат по-малко вредни газове.
Тук идва моя въпрос...защо са пластмасови?! Къде е инженерната мисъл тук? Как ще сложиш нещо дето се държи на 2 пластмасови крачета по 2мм?! може би са си мислили ,че ако са метални ще нанесе повече повреди по двигателя като влетят вътре, а ако са пласмасови ще трябва да сменяш само: бутала, мотовилки,глава, основни и мотовилкови, бутални лагери, а ако бяха метални трябва да се сменя целия двигател....верно БМВ са невероятно умни.....тцтцтцтц

Колега, мисля, че не знаеш как работи ДВГ :D
Като върнеш газта, гориво не влиза така или иначе и не ти трябват никакви клапи, за да го спират.Още повече, по твоята логика, колата с ръчни скорости трябва да има пеперудки, а не автоматика, защото ръчната можеш да я пуснеш по баир надолу с 3000 оборота на скорост, а при автоматика на положение D малко ще ти е трудно да го направиш и тогава ръчната скоростна кутия трябва да е по неикономична и по-не екологична.

И пеперудките не са пластмасови:
Изображение


Не колега, имам представа как работи ДВГ дори в момента правя основен ремонт на един V20 бързооборотен, ,но от това което знам за тея пеперудни е ,че са сложени поради същата причина поради която се слага и АГР клапана ,а именно регулиране на порцията въздух постъпваща в цилиндъра. По-малко въздух на ниските обороти където изгарянето не е пълно - по-малко Азотни окиси...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook