520i - 3-та скорост
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
BMW-E39 написа:... ако на 520-та си с такива обороти на тия КМ .. тя требва да гори 5 на 100
По-големия разход на автоматика идва от принципа на предаване на въртящия момент от двигателя към скоростната кутия и колелата. Докато механичния съединител си е един вид твърда връзка (ако е изправен и неомаслен) докато преобразувателя на момента при автоматиците предполага допълнително натоварване на двигателя, което води до по-голям разход и по-малък КПД за сметка на удобството, че не сменяш скорости. Точно поради тази причина няма значение дали сменяш със стептроника или си на директна... разхода е винаги по-голям от на ръчка, дори и с наличието на overdrive, който се явява 5-та скорост на автоматика.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
овърдрайва е 6-та ве колега, 6-та,
стептроника е с 5 скорости които можеш да си ги сменяш в ръчен режим от 1 до 5-та само овердрайва се включва сам след като превключиш на пета и си над 100 км в час като отпуснеш леко газта и се включва овърдрайва. А относно разхода на автомата според мен в града е по-голям заради (доста) по-дългите предавки и диф, погледни само колко голяма разлика има в предавателните числа, КПД-то на кутията едва ли е много по-различно от това на ръчна.

- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
spacepl написа:овърдрайва е 6-та ве колега, 6-та,стептроника е с 5 скорости които можеш да си ги сменяш в ръчен режим от 1 до 5-та само овердрайва се включва сам след като превключиш на пета и си над 100 км в час като отпуснеш леко газта и се включва овърдрайва. А относно разхода на автомата според мен в града е по-голям заради (доста) по-дългите предавки, погледни само колко голяма разлика има в предавателните числа, КПД-то на кутията едва ли е много по-различно от това на ръчна.
Не ти ли се струва, че като караш на 5-та, 4, 3, 2 няма постоянно предавателно число, всякаш автомата боксува лекичко и стрелките на скоростомера и оборотомера не се движат съвсем пропорционално. На овърдрайв колата се дърви като с ръчна кутия със сух съединител. Щом кутията прецени, че караш умерено, не търсиш ускорение а икономия, "зацепва" на 5-та с постоянно предавателно число и на юзерите им се струва че качва още една скорост.
Тези твърдения са на базата на опит с Nissan Pathfinder '07 с CVT кутия и е34 520iA на колегата Djelebov, както и на прочетено в интернет.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Действително има някакво отместване между обороти и скорост, но то е не повече от 100 оборота, става дума за 2-3-4 мм ход на стрелката, незнам даже дали има и 100 оборота, докато при овърдрайв разликата е около 400 оборота. Скоростите винаги са ми се стрували статични, просто някои път от нямане какво да правя по време на шофиране се задълбочвам върху таблото и така открих тази малка разлика иначе е неусетна, докато овърдрайва си се усеща баш като скороост. Утре ще взема да повозя колегата @Sesko, може да каже как му се струва на него, но аз поне толкова мога да го обясня.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Не ми се спори вече с тебе, човече. ако разбираш английски. прочети това - http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... verter.htm и ще разбереш защо на 1, 2, 3, 4-та така "приплъзва" а защо на 5-та OVERDRIVE не "приплъзва". Един джокер - на пета момента идва директно от маховика, а на 1-ва до 4-та чрез вала на турбината, която плува в масло и се задвижва от налягането на маслото, създавано от помпата. Ако и това не можеш да го разбереш, може и за 7-ма скорост да се огледаш 

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
ами да де, нали точно това ти обяснявам че един път сваля обороти като включи на пета и после СВАЛЯ ОЩЕ ЕДИН ПЪТ все едно е включил на 6-та - кое му е статичното, ако във сайта са описали овърдрайва като пета, явно са говорели за 4 скоростен автоматик. Статично става чак след като си включил на пета и след това се е включил овърдрайва, демек статично е само при овърдрайв не при 5-та, тва са различни неща. Айде някои със стептроник да го обясни щото го повтарям в няколко поста вече и се тая.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Ми да, ама НЕ. Не знам какво усещаш като караш, ама ти казвам, че 5-та скорост се явява overdrive. В противен случай щеше да си е 6-степенна кутията. Ето ти ги и предавателните числа:
1. 3,66
2. 2.00
3. 1.41
4. 1.00
5. 0.74
R. 4.1
Както се вижда 5-та е с 0.74 предавателно число и точно затова оборотите на двигателя падат. Не знам как по-добре да се изразя...
1. 3,66
2. 2.00
3. 1.41
4. 1.00
5. 0.74
R. 4.1
Както се вижда 5-та е с 0.74 предавателно число и точно затова оборотите на двигателя падат. Не знам как по-добре да се изразя...
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
bmw_n00b написа:Ми да, ама НЕ. Не знам какво усещаш като караш, ама ти казвам, че 5-та скорост се явява overdrive................
Е ти ме изкара че не мога да броя до 6



- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
в момента този дисплеи не ми работи, затова казвам че ще ги броим,но и на предното ми табло където работеше след като светне пета на дисплея оборотите падат един път (при смяната от 4 на 5) и след няколко секунди спадат с още 400 оборота, а индикацията продължава да си показва 5-та. Най-добре ще го видиш и чуеш на клипчето. Не твърдя че кутията е 6 скоростна - ясно ми е че нашия автомат е 5-ца, тои затова е и 5НР-18 (A5S-310Z) и в двата случая 5-цата в началото е за 5 скорости напред
, но усещането при включването на овърдрайва е 1:1 със превключване на скорост и то е винаги когато колата вече е на 5-та, тоест се явява като 6-та

- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
Все едно да караш кола с ръчна кутия на полусъединител. Като отпуснеш съединителя оборотите пак падат, но не си сменил скорост нали. 

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Дебре дебре
Айде последен напън ше ме разберете. Значи като даде индикация за 5-та скорост, тя е влязла, но конвертора/преобразувателя на момента още не е заключен. Последното става с електронно управление. И тогава вече имаме един вид твърда връзка между маховика и трансмисията. Целта е да се избегне загубата на момент, характерна за автоматичните скоростни кутии. Точно заради това липсва и мърдането на оборотите като при 1-ва до 4-та при подаване на газ. Но въпросното закъснение не означава, че имаш две пети скорости или пета и шеста, а си е просто закъснение поради технологично време. Т.е. не можеш да караш на 5-та без след въпросните 2-3 секунди, за които говориш, да ти паднат оборотите с колкото там падат. А самото допълнително падане на оборотите идва точно от заключването на конвертора, тъй като двигателя вече не се мъчи да върти помпата на същия, и няма загуба на мощност, а предава момента си директно към трансмисията.
Има и още един начин на реализация на горното. Там предавката с overdrive се задвижва от различен вал, който излиза от самата кутия на конвертора, която пък е на твърда връзка с маховика. А предавките от 1-ва до 4-та са на друг вал. който идва от компресора, който пък плува в маслото в конвертора. Статора също плува, докато помпата е част от самата кутия на конвертора.
Ейго кво представлява - http://www.youtube.com/watch?v=MvLoX0z9qoY
ПП Освен това този електронен блокаж на конвертора се износва с времето. Не знам точно как е реализиран, но нещо там се износва. Може би затова при теб закъснява толкова, че чак ти се струва като отделна скорост. Ако имаш теглич и предишния собственик е теглил много, със сигурност е тръгнал да си отива. Аз карам кола с подобна трансмисия - Шкода Суперб типтроник и не съм забелязал чак такова закъснение, но може и да не съм обърнал внимание. Ще видя днес и ще ти кажа. Всички трансмисии по тази технология са по лиценз на Porsche Tiptronic, така че в общи линии са еднакви, въпреки разликата във наименованията.

Има и още един начин на реализация на горното. Там предавката с overdrive се задвижва от различен вал, който излиза от самата кутия на конвертора, която пък е на твърда връзка с маховика. А предавките от 1-ва до 4-та са на друг вал. който идва от компресора, който пък плува в маслото в конвертора. Статора също плува, докато помпата е част от самата кутия на конвертора.
Ейго кво представлява - http://www.youtube.com/watch?v=MvLoX0z9qoY
ПП Освен това този електронен блокаж на конвертора се износва с времето. Не знам точно как е реализиран, но нещо там се износва. Може би затова при теб закъснява толкова, че чак ти се струва като отделна скорост. Ако имаш теглич и предишния собственик е теглил много, със сигурност е тръгнал да си отива. Аз карам кола с подобна трансмисия - Шкода Суперб типтроник и не съм забелязал чак такова закъснение, но може и да не съм обърнал внимание. Ще видя днес и ще ти кажа. Всички трансмисии по тази технология са по лиценз на Porsche Tiptronic, така че в общи линии са еднакви, въпреки разликата във наименованията.
Последна промяна bmw_n00b на 11 Юли 2009, 11:27, променена общо 1 път
- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
на едното малко друса, ама на другото се вижда по-добре ето:
http://www.youtube.com/watch?v=Rb4F9uW-Umk
http://www.youtube.com/watch?v=HZHCkWg7fQE
http://www.youtube.com/watch?v=Rb4F9uW-Umk
http://www.youtube.com/watch?v=HZHCkWg7fQE
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани