голям проблем!!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e39 99'

Мнение от DeLSoL » 18 Юни 2009, 22:33

Стана интересно тема, та да си обясна.Незнам защо но с ключа не се отваря вратата и дъста време не се отваряше и багажника.след 30 мин пробвах пак и багажника се отвори доста лесно....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 18 Юни 2009, 22:34

Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:На моята като няма акумулатор ми работи само ключалката на багажника. На вратата не действа. Ако си с комби - курец.


Има логика в цялата работа,за да можеш поне да си отвориш багажника и да си оправиш акумулатора...ама хайде някой да ми каже защо Ханс е решил да не се отключва с ключа(механично) поне шофьорската врата като няма акумулатор??? По принцип ключалката няма общо с акумулатора...тя си отключва и заключва по механичен път чрез лостова система...но да си призная не съм пробвал дали без акумулатор може да се отключи шофьорската врата.Още утре ще пробвам на моята ,че ме заинтригува :roll:


Нямам представа защо е така. Освен това ключалките на вратата и на багажника са различни. Сервизния ключ (тоя сивичкия) не отваря багажника.


Не са различни колега :) С оригиналния ключ се отваря навсякъде а сервизния е направен умишлено така.С него не можеш да отключиш жабката и багажника с цел когато я оставиш в сервиз да не могат да бъркат там :) За това и се казва сервизен :)



Е то ясно, ама щом единия ключ влиза само в едната, а другия отваря и двете, значи имат някаква разлика. Намам предвид принципа на действие - там не съм компетентен.


Разликата е в ключовете не в ключалките.Забележи ,че при оригиналния ключ има канал по средата а сервизния го няма ,което не му позволява и да влезе

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 18 Юни 2009, 22:40

DeLSoL написа:Стана интересно тема, та да си обясна.Незнам защо но с ключа не се отваря вратата и дъста време не се отваряше и багажника.след 30 мин пробвах пак и багажника се отвори доста лесно....


Тая случка ме озадачи доста...още утре сутринта ще я пробвам на моята как ще реагира,но все си мисля,че акумулатора не трябва да влияе на нито една врата да се отключи механично...както е и при другите коли

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 18 Юни 2009, 22:41

im0tep написа:
DeLSoL написа:Стана интересно тема, та да си обясна.Незнам защо но с ключа не се отваря вратата и дъста време не се отваряше и багажника.след 30 мин пробвах пак и багажника се отвори доста лесно....


Тая случка ме озадачи доста...още утре сутринта ще я пробвам на моята как ще реагира,но все си мисля,че акумулатора не трябва да влияе на нито една врата да се отключи механично...както е и при другите коли
И аз така мисля. :yes:
BMW

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e39 99'

Мнение от DeLSoL » 18 Юни 2009, 22:52

ключа във вратата се върти свободно, личи си,че е само с централното.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 18 Юни 2009, 22:52

То си е написано :idea:

In case of electrical malfunction ....
В случай на дефект на електрическата инсталация ....

Изображение

Изображение

А и за какво са ключалките ако те механично (без връзка с централното или дистанционното) не отключват/заключват колата :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 18 Юни 2009, 23:03

DeLSoL написа:ключа във вратата се върти свободно, личи си,че е само с централното.


Ако ключа се върти безконечно( прави цял оборот в ключалката) и не отключва,значи ключалката не си познава ключа.Тоест или имаш износване в ключа или механичен проблем в ключалката и именно заради това не си успял да отключиш шофьорската врата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 18 Юни 2009, 23:20

Ако причината е в износване на нарезите на ключа, то по-скоро се проявява на патрона на запалването (контакта) където се ползва само ключ, докато вратата и багажника се управляват по-често с дистанционното.

Ако са клеясали пластинките или пружинките на цилиндъра на "патрона" може да се почистят със спрей и да се смажат с литиева грес

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 18 Юни 2009, 23:31

Мойта ключалка като има акумулатор си работи. Като го сваля не работи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 18 Юни 2009, 23:33

im0tep написа:
Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:На моята като няма акумулатор ми работи само ключалката на багажника. На вратата не действа. Ако си с комби - курец.


Има логика в цялата работа,за да можеш поне да си отвориш багажника и да си оправиш акумулатора...ама хайде някой да ми каже защо Ханс е решил да не се отключва с ключа(механично) поне шофьорската врата като няма акумулатор??? По принцип ключалката няма общо с акумулатора...тя си отключва и заключва по механичен път чрез лостова система...но да си призная не съм пробвал дали без акумулатор може да се отключи шофьорската врата.Още утре ще пробвам на моята ,че ме заинтригува :roll:


Нямам представа защо е така. Освен това ключалките на вратата и на багажника са различни. Сервизния ключ (тоя сивичкия) не отваря багажника.


Не са различни колега :) С оригиналния ключ се отваря навсякъде а сервизния е направен умишлено така.С него не можеш да отключиш жабката и багажника с цел когато я оставиш в сервиз да не могат да бъркат там :) За това и се казва сервизен :)



Е то ясно, ама щом единия ключ влиза само в едната, а другия отваря и двете, значи имат някаква разлика. Намам предвид принципа на действие - там не съм компетентен.


Разликата е в ключовете не в ключалките.Забележи ,че при оригиналния ключ има канал по средата а сервизния го няма ,което не му позволява и да влезе


Искаш да кажеш, че ако им разменим местата на ключалките на вратата и на багажника, сервизния ключ пак ще отключва само вратата ? :mhihi: Трябва да имат някаква разлика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 18 Юни 2009, 23:46

tsb_bg написа:Ако причината е в износване на нарезите на ключа, то по-скоро се проявява на патрона на запалването (контакта) където се ползва само ключ, докато вратата и багажника се управляват по-често с дистанционното.

Ако са клеясали пластинките или пружинките на цилиндъра на "патрона" може да се почистят със спрей и да се смажат с литиева грес


Колега,нищо лично ама хайде да съм малко по наясно от теб в тези неща :) Това което казваш не е точно така,но е до някъде вярно. Именно от износването на ключа в контакта се получава това да не си познава ключа самата ключалка на вратата.Принципа е следния: ключалките са направени така,че когато не си познае ключа или се вкара къртач с цел кражба ,ключалката започва да се върти безконечно и не контактува с лостчето което отключва бравата. Когато това износване се получи от честа употреба в контактния ключ,то тогава се износват и самите пластини в контактния ключ и ефекта е точно този...вкарваш износен ключ в ключалка със здрави (неизносени) пластини и тя вече спира да го "познава"

Съгласен съм за пръскането със спрей във клеясала ключалка (аз лично ползвам ВД-40) ,но за литиевата грес която по принцип е за начално вграждане не съм много съгласен.По принцип ключалка се смазва само с графит на прах и обяснявам защо: когато пластините са мазни (от масло,грес,олио,маргарин,,плюнка и какво ли още не съм срещал в практиката си) по тях полепва прах и с течение на времето този прах смесен с мазнотийте става на каша,изсъхва и отново клеясва,особено ако не се ползват често ключалките.Хубаво е да се смаже със грес самото ядро което се върти и се трие в кожуха си,но за това е нужно да се разглоби изцяло ключалката,но за смазването на самите пласните....само графит на прах,това е моя съвет :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 18 Юни 2009, 23:56

Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:
im0tep написа:
Воденичаров написа:На моята като няма акумулатор ми работи само ключалката на багажника. На вратата не действа. Ако си с комби - курец.


Има логика в цялата работа,за да можеш поне да си отвориш багажника и да си оправиш акумулатора...ама хайде някой да ми каже защо Ханс е решил да не се отключва с ключа(механично) поне шофьорската врата като няма акумулатор??? По принцип ключалката няма общо с акумулатора...тя си отключва и заключва по механичен път чрез лостова система...но да си призная не съм пробвал дали без акумулатор може да се отключи шофьорската врата.Още утре ще пробвам на моята ,че ме заинтригува :roll:


Нямам представа защо е така. Освен това ключалките на вратата и на багажника са различни. Сервизния ключ (тоя сивичкия) не отваря багажника.


Не са различни колега :) С оригиналния ключ се отваря навсякъде а сервизния е направен умишлено така.С него не можеш да отключиш жабката и багажника с цел когато я оставиш в сервиз да не могат да бъркат там :) За това и се казва сервизен :)



Е то ясно, ама щом единия ключ влиза само в едната, а другия отваря и двете, значи имат някаква разлика. Намам предвид принципа на действие - там не съм компетентен.


Разликата е в ключовете не в ключалките.Забележи ,че при оригиналния ключ има канал по средата а сервизния го няма ,което не му позволява и да влезе


Искаш да кажеш, че ако им разменим местата на ключалките на вратата и на багажника, сервизния ключ пак ще отключва само вратата ? :mhihi: Трябва да имат някаква разлика.


Не искам да кажа нищо такова :) 1-во това практически е невъзможно да размениш двете ключалки 2-ро Дори и да можеше да стане пак щеше да си отключва ключалката която е БИЛА на вратата :) При положение,че не влиза в една от двете ключалки,това с размяната им какво ще промени,да ми обясниш ако можеш? :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Кара: 530 d touring
Мечтае да кара: някой друг колата и то с шапка с козирка

Мнение от 6iva4a » 19 Юни 2009, 8:41

DeLSoL написа:Стана интересно тема, та да си обясна.Незнам защо но с ключа не се отваря вратата и дъста време не се отваряше и багажника.след 30 мин пробвах пак и багажника се отвори доста лесно....

Правил съм аварийно отваряне(беше ми паднал акумолатора) на старата седмица, сега на Е39 не съм, но последователноста беше следната:

1. Ключа се завърта на 45 градуса в посока на отклчване(не помня на къде);
2. Задържаш ключа в това положение и повдигаш на 45 градуса дръжката;
3. Задържаш и дръжката в това положение и дозавърташ ключа още 45 градуса за отключването.

Опитай.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW E 83 3.0 бензин

Мнение от антон » 19 Юни 2009, 9:06

Имах подобен проблем,паднал акумулатор и ми стигна тока колкото даси отворя вратата с дистанционното.Отворих капака на двигателя и подадох напрежение от външен източник/има изведен + на смук. колектор/.Без ток аз също не успях да отворя ключалката,но пък и нямам сервизен ключ.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 19 Юни 2009, 11:01

При всички положения, с или без акумолатор, трябва да се отключи шофьорската врата или багажника, и изобщо в случая не е виновен Ханс! Явно колегата има някакъв проблем с ключалките, може би!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook