Звук/катализатор

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 22 Апр 2009, 7:40

Колеги при премахването на катализатора се монтира или катализатор или катализаторно гърне (не друг вид тенекиена бръмчалка) за да се запази оригиналната шумност и параметри за даденият тип ДВГ. Що се отнася до преработката на оригиналният катализатор след неговото отваряне и изчистване на запушеният елемент в корпуса се изгражда нова инсталация от неръждавейка, изработена аналогично на оригиналният катализатор за да няма шумове, звънтене, вибрации и т.н. Относно тунинг или гърнета със спининг инсталация и вградена турбина кликнете по долу на профилът ми на снимки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 22 Апр 2009, 15:19

ауспуси Лазаров написа:Колеги при премахването на катализатора се монтира или катализатор или катализаторно гърне (не друг вид тенекиена бръмчалка) за да се запази оригиналната шумност и параметри за даденият тип ДВГ. Що се отнася до преработката на оригиналният катализатор след неговото отваряне и изчистване на запушеният елемент в корпуса се изгражда нова инсталация от неръждавейка, изработена аналогично на оригиналният катализатор за да няма шумове, звънтене, вибрации и т.н. Относно тунинг или гърнета със спининг инсталация и вградена турбина кликнете по долу на профилът ми на снимки.

Ако ми кажеш какво е налягането при 3000rpm на една 520 след изпускателните колектори, ще те призная, ако не можеш, значи просто забавляваш хората.Още по интересно ми е, как се изгражда същата структура от неръждавейка в избушен катализатор, която да имитира керамичната "пчелна пита" (защото в оригиналния катализатор няма тръби) и как се постига същата абсорбция на резонанса с различен материал :roll:
Казвам ти ги тези неща, защото съм завърши 2 университета със специалност, която изучава тези явления.

Ако искаш да потвърдиш по някакъв начин твърденията си, покажи данни от измервания на сила и честота на звука с оригиналния катализатор и сила и честота на звука след премахването му и слагане на предлаганото от теб катализаторно гърне.Аз лично гарантирам, че границите в измерванията ще са от земята до небето ;)

Не се сърди, но това, което твърдиш в много форуми е абсолютно аналогично като тези, които предлагат магичните таблетки за резервоара или магнитчетата за пестене на гориво и дразни, защото няма нищо общо с реалността, а само цели подлъгване на хора незапознати с материята.
И преди съм ти те молил, моля те и сега, дай някой сайт или въобще информация, която да потвърди думите ти.Аз лично не съм открил нищо подобно, освен твоите твърдения!

Докато не потвърдиш думите си по научно обоснован начин, си оставаш човек, който предлага нещо, което нормално струва 50лв на двойна и тройна цена, защото си има странното име "катализаторно гърне" ;)

Обосновка като "Този е много доволен","Оня е много доволен" е абсолютно несериозна!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 22 Апр 2009, 16:12

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 30 Юли 2009, 21:41, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 22 Апр 2009, 18:57

WALL написа:mad_presley аз съм ползвал резонатор JMJ на Опел Вектра купих го преди 4г. от " Косер" за 35лв. Незнам колегата с ауспусите ли ги произвежда, но това което купих по същия начин вътр има такива " шипове" разположени въртеливо но много по-малки от тези кито се виждат на снимката четирите и много повече... Еми на Опелчето нямах гаден звук метален и с още малко игра си направих добра спортна генерация...
Проблем е след премахването на катализатора е, че задното гърне изгаря много по-бързо.... и то при бензина повече... заради по-бързото движение/излизане на газовете и по-голямата им топлина.... това съм го забелязал на практика. Може и да не съм прав, незнам.

Мерси колега :yes:
Снощи доста се зачетох в официалния сайт на JMJ http://www.jmj.com.pl/?lang=en и за катализатор е ясно, че няма да е дори близо до оригиналния, но тези резонатори мисля, че ще са читави.За звука, едва ли ще е същия, като както си е била колата със здрав католизатор, но да не изпадаме в подробности.По-важното е, че се набляга на входящото налягане, което ме интересува.

Върти ми се из главата нещо, че за правилната работа на ваноса трябва изходящото налягане от изпускателните колектори да е в някакви точни граници, но още чета и се информирам по въпроса.За това и след премахването на катализатора от бензинка с ванос не се чувства никакво подобрение, като при другите коли, като малко по-нисък разход и по дибър ряз на двигателя.

Ако има някой по-запознат с материята, може а се чувства свободен да изрази мнение по горната теория :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 23 Апр 2009, 7:34

Да кажа и аз нещо по темата. Моя катализатор го махнах прди около 2 месеца. Само да кажа, че трудно се реших на тази интервенция понеже бях чел доста във форума за гадния звук, който се появява. Значи сложиха ми резонаторно гърне, незнам каква марка е, но формата му е като на горното легнало от ляво на снимката по-горе. Само да уточня и че не беше ново гърнето, понеже майстора тръгна да търси някакво което уж било много добро, ама бяха свършили и накрая извади това което ми сложи и разбира се първоначално ми се изправиха косите като разбрах че ще ми слага някакво старо гърне, но след като даде гаранция за гърнето му разреших. Значи самото гърне вътре имаше нещо като прегрди с дупки, явно да забавя малко газовете и другото което ми направи впечатление е, че не беше изработено от някаква тънка ламарина, а метала беше плътен и дебел около 1мм, което може би също има значение за звука. Впечатленията ми от това гърне са: никаква промяна на звука, единствено на 4000 rpm, се чува едно свистене, което не е дразнещо, но в никакъв случай не е дрънчене или други такива дразнещи звуци. Усети се малко подобрение в динамиката на колата, особенно в по-ниските обороти. Разхода падна с около 5%. Извода ми е че преди, както и каза самия майстор, са се правели по-качествени резонаторни гърнета.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook