Употреба на kickdown
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- simeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 11.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535dA LCI
tsb_bg написа:Колега заблуждаваш се и при Е34 и при Е36 и при Е39 (коли с които имам личен опит) kik-a връща САМО 1 предавка надолу, но го прави веднага (user request) ...
ако си с 60 на 5та и настъпиш докрай педала - демек кикдауна - ти връща на 2ра, дали е на кола, джип, сув, сав... е все тая. в момента карам голф с "dsg" като карам с 60 на 6та и дам газ връща на 2ра. голфа е дизел, ако имаше 7 скорости щеше да прескача по 5 скорости наведнъж предполагам, демек от 7ма на 2ра.

карам от 7г. 525i автомат (купена като нова), постянно я "тормозя" с кикдауна - е досега не ми е дала дефект по скорости или по мотор. даде какви ли не други дефекти, но това няма общо с кикдауна. е, "дефекта" го пише на бордовия комп - 18/100

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
simeon написа:...."дефекта" го пише на бордовия комп - 18/100



Готино казано и си е самата истина.С кикдауна освен да си потрошиш джоба, друго няма какво да счупиш

DAEL написа:Колега 99ufo99, естествено при Х5 скоростната кутия се натоварва повече, защо изобщо ги сравняваш двата модела Х5 и Е39, и друго, при тръгване от светофар не можеш да използваш кикдауна,смисъл няма на къде по-надолу да смъкне предавка!
П.С. И какво общо има кубатурата на мотора, или искаш да кажеш, че по-мощия мотор "удря" по-яко върху скоростите?
Ами аз несъм специалист, и немога да ти дам адекватен отговор, но предполага че е именно заради по-мощия двигател, и съответно въртящия момент който се предава по веригата...
Тази "теория" съм я чувал от майстор на скоростни кутии.. думите му бяха буквално " Внимавай с кикдау-на, че и Х5-те с тоя двигател трошат скоростната кутия, щот много са стрялкат " ...

То вярно че Х5 е и по-тежка.. но както каза.. тука не става въпрос за тръгване от място.. а в движение.Ставаше дума за 3.0 комън-рейл.
Като с всяко нещо, ако не се прекалява.. няма да има проблем.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
99ufo99 написа:.. думите му бяха буквално " Внимавай с кикдау-на, че и Х5-те с тоя двигател трошат скоростната кутия, щот много са стрялкат " ...
Те Х5-ците и без кикдаун пак си трошат скоростни кутии като за добър ден

- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
tsb_bg написа:simeon написа:[... ако си с 60 на 5та и настъпиш докрай педала - демек кикдауна - ти връща на 2ра, дали е на кола, джип, сув, сав...
Не знам с какви обороти и с колко газ караш с 60 км/ч на 5-та и как автоматика от 5-та връща на 2-ра, но щом казваш ......
На DSG може.
gazi написа:... Аз мисля , че смъква максимално най-ниска предавка , имам Е36 318ИС при мен с 80кмч на 4 ако бия kick-a ми връща втора предавка . Мисля че при Е39 също трябва да върне максимално най-ниска , защото ако подадеш по-рязко газ без кик-а връща една на доло .
Воденичаров написа:tsb_bg написа:simeon написа:... ако си с 60 на 5та и настъпиш докрай педала - демек кикдауна - ти връща на 2ра, дали е на кола, джип, сув, сав...
Не знам с какви обороти и с колко газ караш с 60 км/ч на 5-та и как автоматика от 5-та връща на 2-ра, но щом казваш ......
На DSG може.
Аз ли греша или темата беше за автоматик, а и до тук говорим за Е36 и Е39

- simeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 11.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535dA LCI
DSG е автоматик с двоен съединител, демек с 2 амбриажа - DoppelSchaltGetriebe, някъде съм го виждал и DirektSchaltGetriebe, като първото ми звучи по-правдоподобно.
1ви съединител е на 1ва, 3та, 5та и задна предавка,
2рия е на 2ра, 4та и 6та, не съм сигурен, може и обратното да беше
темата е за кикдаун, а и както писах по-горе карам е39 525i автомат от 7 години, при него е същото, но понеже е само с 5 скорости не може да прескочи 4, поне досега не ми се е случвало да карам на 5та с 50 и да го настъпя и да ми върне 1ва. на този мотор 1ва е до около 60 по километраж, 2ра до около 105... и т.н. разликата с 520ката е огромна. та по темата - ако имаш желание мога да ти покажа как прескачам по 4 скорости на dsg-то.
1ви съединител е на 1ва, 3та, 5та и задна предавка,
2рия е на 2ра, 4та и 6та, не съм сигурен, може и обратното да беше

темата е за кикдаун, а и както писах по-горе карам е39 525i автомат от 7 години, при него е същото, но понеже е само с 5 скорости не може да прескочи 4, поне досега не ми се е случвало да карам на 5та с 50 и да го настъпя и да ми върне 1ва. на този мотор 1ва е до около 60 по километраж, 2ра до около 105... и т.н. разликата с 520ката е огромна. та по темата - ако имаш желание мога да ти покажа как прескачам по 4 скорости на dsg-то.

Идеята ми беше, че до тук темата се въртеше около kick-down-a управляващ автоматична скоростна кутия Е36 и Е39 и нищо свързано с DSG (Direct-Shift Gearbox)....
Колкото до двойния съединител (Twin-clutch), той единствено осигурява по-добър контрол спрямо традиционната автоматична скоростна кутия и по-бързо действие спрямо традиционната механична скоростна кутия и на практика не влияе на избора на съотношението обороти/скорост/ускорение ...
Колкото до двойния съединител (Twin-clutch), той единствено осигурява по-добър контрол спрямо традиционната автоматична скоростна кутия и по-бързо действие спрямо традиционната механична скоростна кутия и на практика не влияе на избора на съотношението обороти/скорост/ускорение ...
- simeon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 11.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535dA LCI
добре де да говорим само за е39, въпреки, че темата е за кикдауна - за n-ти път казвам, че карам такава кола от 7 години и нещо, е39 525i автомат, и тя ми прескача с по 2-3 скорости - това което твърдиш по-горе, че сваля само 1 предавка - е не е вярно. сваля само 1 предавка, ако лееееко натиснеш газта.
Още 1 пример - колата ми е с темпомат, като карам да кажем с 160 с пуснат темпомат и съм съответно на 5та скорост, ако се наложи да намаля и да речем падна до 70км/ч, след като чукна копчето, което връща последната запаметена скорост на темпомата (или както казваме в БГ - автопилота), в зависимост от наклона на който съм в момента, ми връща 2ра, (да втора) или 3та предавка - т'ва е.
5-х=2
колко е х?
решение:
х=5-2
отговор:
х=3
демек, колата сваля 3 предавки. по-подробно, не мисля, че мога да го обясня.
Още 1 пример - колата ми е с темпомат, като карам да кажем с 160 с пуснат темпомат и съм съответно на 5та скорост, ако се наложи да намаля и да речем падна до 70км/ч, след като чукна копчето, което връща последната запаметена скорост на темпомата (или както казваме в БГ - автопилота), в зависимост от наклона на който съм в момента, ми връща 2ра, (да втора) или 3та предавка - т'ва е.
5-х=2
колко е х?
решение:
х=5-2
отговор:
х=3
демек, колата сваля 3 предавки. по-подробно, не мисля, че мога да го обясня.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
simeon написа:...да говорим само за е39, въпреки, че темата е за кикдауна - за n-ти път казвам, че карам такава кола от 7 години и нещо, е39 525i автомат, и тя ми прескача с по 2-3 скорости - това което твърдиш по-горе, че сваля само 1 предавка - е не е вярно. сваля само 1 предавка, ако лееееко натиснеш газта...
Колега и аз говоря от опит (от 10-11 години карам само автомтици и напоследък само BMW) и ако при ~80 км/ч от 5-та се опитам да включа 2-ра (при режим типтроник) електрониката не позволява ...
Как при автоматичен режим става тази работа за мен не е ясно но щом казваш ...
Иначе сметката е вярна 5-3=2
Прелагам да не задълбаваме повече

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
При автоматичен режим е възможно прескачането на предавки и при конвенционалните и при ДСГ трансмисиите. При ръчен режим не е възможно, винаги се минава последователно през предавките за да се избегне човешката грешка.
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани