Искам още мощ

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 10.12.2008
Местоположение: ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е39

Мнение от stanimir_hristov » 10 Фев 2009, 0:50

колега благодаря ти ще се свържа с vi-max но за 15 коня разлика мисля че не си струва...но за другите манипулации описани по горе подобре да си сменя колата.....благодаря на всички мисля че ми стана доста ясно относно чип тунинга....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 10 Фев 2009, 0:54

mad_presley написа:Да сложиш чип на 520 е като да сложиш по-големи дюзи на Лада ;)


Че и инжекциони ли имат ладите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2840
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: София

Мнение от ///sasho » 10 Фев 2009, 0:57

Освен чип , може и един спортен филтър да и поставиш и ефекта ще се повиши още малко. Все пак 15 коня си е някаква разлика , променя се и въртящия момент , което също е от значение за желаната малко по голяма мощ в ниските обороти за градско каране. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 10 Фев 2009, 1:06

blacksapphire написа:Че и инжекциони ли имат ладите :mhihi:

Жигльори имах прдвид :D То вече ги забравихме тез карбуратори.

Аз пък искам да видя, поне един дино тест, на който да се види разликата на 520 преди и след чипа.Който ми намери такъв тест, ще го призная.
Такива писаници, че вдигала мощноста с 15 коня...аре нема нужда.Разликата от кола с турбо на 0.6 и кола без турбо е точно 28-30 коня.Това ще е егати чипа, да изимитира турбина Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 10 Фев 2009, 1:49

на горепосочените сайтове пише че обогатяват сместа от 1:14,7 до към 1:13 някъде. също така дават и предварение на запалването малко. от там идат тез 10-15 коня които според мен са някъде в рамките на нормалното след тези две манипулации :roll:
:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 10 Фев 2009, 2:13

Toni Montana написа:на горепосочените сайтове пише че обогатяват сместа от 1:14,7 до към 1:13 някъде. също така дават и предварение на запалването малко. от там идат тез 10-15 коня които според мен са някъде в рамките на нормалното след тези две манипулации :roll:

Toва се опитах да обясня по-горе с примера за ладата.Ако на една Лада сложиш на първа клапа жигльори от втроа, а на втора сложиш още по-големи (не им помня мерките вече) и дадеш предверение като завъртиш делкото правиш ли я от 63кс на 80!?Нищо подобно бих казал, като един бивш пишман рацер, завършил челно в едно дърво на рали Приста през 1994-та :D
Ако ще вкарваш повече гориво и искаш да има ефект, трябва да отвориш клапаните повече, за да влиза това гориво примесено с достатъчно възух в цилиндрите, което означава нов разпределителен вал.В противен случай няма да постигнеш нищо повече от черен дим от ауспуха.
Дори и с по-отворен разпределителен вал, подаване на повече гориво (високо октаново) и поставяне на 4 карбуратора вебер на ладата се постигаше перформънс от 18кс....и така, да не ви занимавам с лади и трошляци :D

Та мисълта ми е, че наистина може да се усети малко по-добро дръпване след подаване на повече гориво, предверение и висок октан бензин (който в случая ще е задължителен заради предверението), конски сили няма да се вдигнат.Ако преди това колата си е качвала даден баир с дадена скорост, след интервенцията ще се държи по абсолютно същия начин на същия баир (така най-лесно се определя мощноста в кс).
Единствената разлика ще е, че ще изтегля маалко по-бързо, но това само рпи положение, че се кара с висок октан.

Въобще темата е много общирна и би била много противоречива, ако се задълбочим в разсъждения :D

И накрая да не заабравяме, че нашите двигатели 1991сс са си достатъчно натопорчени с конски сили като за такава кубатура, което означава, че призводителя е мислил доста как да ги извади тези 150кс без турбина ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 10 Фев 2009, 4:19

да наистина е спорно. но в дебели книги по двигатели пише че максималния момент и съответно мощност (мощността е равна на момента по оборотите) на един двг с вътрешно горене се получава при съотношение бензин въздух около 1:12.5. Наще коли работят заради катализатора с 1:14.7.
аз съм на мнение че ще има минимално покачване на мощността. Но ти си прав че ще е толкова минимално че без замерване няма да се забележи. Но ако се качи на Дино трябва да има разлика преди и след чип, колкото и минимална да е тя. Все пак си мисля че тия дето правят чиповете мерят там нещо, а не определят кой чип каква мощност има като гледат на кафе, боб, зарана и там подобни.... :D

дори и на една ладичка да се обогати сместа от 1:14.7 на 1:12.5 и се ЗАМЕРИ то трябва да има разлика, та дори и тя да е 1-2к.с.
Без замерване това не може да се възприеме от шофиора.
:bchug:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook