Какво означават буквите TDS при BMW
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
mad_presley написа:Според този сайт с доста абревиатури на BMW, TDS е: td / tds turbo diesel The "S" at the end indicates an intercooler is fitted to improve performance.
http://www.unixnerd.demon.co.uk/abbrevs.html
За тези, които не знаят английски: TD/TDS турбо дизел. Буквата "С" в края индикира, че е монтиран интеркулер, за да подобри коефицента на полезно действие (в случая така си превеждам performance)
Koлегата даде невероятно правилен отговор, а колкото до "С" при бензинките е по 4 клапана на цилиндър.

- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Айде от мен да мине да Ви помогна...
Ето по-разпостранените означения за дизеловите двигатели на различните марки:
CDI - Common-rail Diesel Injection -MERCEDES;
dCi - diesel Commonrail injection - Renault
dTi - Diesel Turbo intercooler -Opel;
DTI - Diesel Turbo Intercooler
HDi - High-pressure Direct Injection - PSA
JTD - uniJet Turbo Diesel - FIAT GROUP
MultiJet - FIAT GROUP
TDI - Turbo Diesel direct Injection - VW GROUP
SDI - Standard Diesel Injection - VW GROUP
DI-D MP/HP (Direct Injection-Diesel, Multi-point/High Pressure)
Система за директно впръскване на горивото при дизеловите двигатели. Използването на този способ повишава неимоверно ефективността на работа на двигателя при едновременно снижаване на вредните емисии, отделяни в атмосферата. При Mitsubishi двигателите от този тип са съчетани с турбокомпресор и междинен охладител, допринасящи допълнително за повишаване на динамиката и снижаване на разхода. Използват се дюзи, позволяващи впръскване от няколко точки (Multi-point) при извънредно високо налягане (High Pressure), благодарение на което се постигат оптимални условия за смесообразуване и последващо ефективно изгаряне на горивно-въздушната смес.
CDI (Common rail Direct Injection) e съкращението, което Мерцедес (първоначално), а след това и другите марки на концерна Даймлер-Крайслер използват за дизеловите си двигатели с директно впръскване по системата Common Rail.
За същата система на впръскване ПСА (Пежо-Ситроен) използват HDI, Фиат-Алфа-Ланчия JTD, Тойота D-4D и така нататък.
Колкото до TDI, това е съкращение на VW-Audi и то означава Turbo Diesel direct Injection, като по този начин в никакъв случай не показва използваната система за впръскване на горивото в цилиндъра. Нещо повече, въпреки че всички турбодизелови двигатели на VW-Audi носят въпросното означение, част от тях работя като обикновенни двигатели с директно впръскване, други използват системата Помпа-Дюза, а трети (от тази година, Audu A-6) системата Комън рейл.
Преди доста години VW и БМВ са стигнали до съд за абревеатурата TDI, в момента тя е запазена търговска марка на VW груп и никой освен тях няма право да я използва.
Така,че Волво TDI, Фиат TDI,Рено TDI, Пежо TDI няма, има го само във фолклора на горубленските търговци!
Ето по-разпостранените означения за дизеловите двигатели на различните марки:
CDI - Common-rail Diesel Injection -MERCEDES;
dCi - diesel Commonrail injection - Renault
dTi - Diesel Turbo intercooler -Opel;
DTI - Diesel Turbo Intercooler
HDi - High-pressure Direct Injection - PSA
JTD - uniJet Turbo Diesel - FIAT GROUP
MultiJet - FIAT GROUP
TDI - Turbo Diesel direct Injection - VW GROUP
SDI - Standard Diesel Injection - VW GROUP
DI-D MP/HP (Direct Injection-Diesel, Multi-point/High Pressure)
Система за директно впръскване на горивото при дизеловите двигатели. Използването на този способ повишава неимоверно ефективността на работа на двигателя при едновременно снижаване на вредните емисии, отделяни в атмосферата. При Mitsubishi двигателите от този тип са съчетани с турбокомпресор и междинен охладител, допринасящи допълнително за повишаване на динамиката и снижаване на разхода. Използват се дюзи, позволяващи впръскване от няколко точки (Multi-point) при извънредно високо налягане (High Pressure), благодарение на което се постигат оптимални условия за смесообразуване и последващо ефективно изгаряне на горивно-въздушната смес.
CDI (Common rail Direct Injection) e съкращението, което Мерцедес (първоначално), а след това и другите марки на концерна Даймлер-Крайслер използват за дизеловите си двигатели с директно впръскване по системата Common Rail.
За същата система на впръскване ПСА (Пежо-Ситроен) използват HDI, Фиат-Алфа-Ланчия JTD, Тойота D-4D и така нататък.
Колкото до TDI, това е съкращение на VW-Audi и то означава Turbo Diesel direct Injection, като по този начин в никакъв случай не показва използваната система за впръскване на горивото в цилиндъра. Нещо повече, въпреки че всички турбодизелови двигатели на VW-Audi носят въпросното означение, част от тях работя като обикновенни двигатели с директно впръскване, други използват системата Помпа-Дюза, а трети (от тази година, Audu A-6) системата Комън рейл.
Преди доста години VW и БМВ са стигнали до съд за абревеатурата TDI, в момента тя е запазена търговска марка на VW груп и никой освен тях няма право да я използва.
Така,че Волво TDI, Фиат TDI,Рено TDI, Пежо TDI няма, има го само във фолклора на горубленските търговци!
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани