Голям проблем след опит за обезвъздушаване-със щаслив край!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 01 Дек 2008, 19:42

WALL написа:Поскоро ПРИ ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ ОТВАРЯЙ КАЗАНЧЕТО САМО КОГАТО РАБОТИ ДВИГАТЕЛЯ!

Пробвай си на твоята кола :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Работи не работи, не се отваря!!!

Това важи най-вече за 520i, дизелите са с разширителен съд високо горе, свързан с маркуч към горна точка на радиатора и не е чак такъв проблем, но пак си го правиш на твой риск ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 01 Дек 2008, 21:13

Стана ми ясно . То кой да чете. Аз мисля ,че всички коли са дизел . :uups: и за това се обърках .
    Иначе на дизел съм отварял много пъти . Проблем няма . Даже съм бил на диагностика в сервиз на бмв ,където отварят капачката за да видят дали няма балончета в струйката която връща антифриза.
    Сега си спомних с една моя 525 -ца -бензин какво чудо беше с това объзвъздушаване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: Велико Търново

Мнение от vladi_nn » 02 Дек 2008, 13:34

WALL написа:Поскоро ПРИ ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ ОТВАРЯЙ РАЗШЕРИТЕЛНОТО КАЗАНЧЕ САМО КОГАТО РАБОТИ ДВИГАТЕЛЯ!

Колега грешиш :!: Аз го отворих на работещ двигател когато си докарах този проблем :!:
mad_presley написа:Голяма, ама много голяма грешка е да се отваря капачката при загрял двигател!!!Никога, ама никога не го прави повече.В момента в който отвориш капачката при загрял двигател правиш въздушен джоб и опичането на двигателя ти е гарантирано ако не следиш стрелката.

Това е истината :!: :!: :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Мнение от signala » 03 Дек 2008, 21:40

Аз пък не сам съгласен с вашите мнения че не трябва да се отваря като е загряла и точно от това е направила въздушен джоб.Моята сам я отварял напълно загряла 100-ци пъти и като работи двигателя и без да работи и никога не съм имал проблем!Като ми замерваха антифриза за изгорели газове пак на работещ и загрял двигател го правиха.А другото което ме притеснява при колегата който е писал темата е че като е отворил капачката е изхвърлило вода,това никога няма да се случи ако вече не е имало въздух в системата!Защо поне веднъж при мен не изхвърли водата?И не само при мен ми и при доста приятели които карат Е39 520и.Дано не съм прав но според мен тази кола има друг проблем

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 03 Дек 2008, 21:49

Напротив колега, ако отвориш и не направи възудшен джоб, значи ти имаш проблем, тече ти от някъде и не вдига налягане ;)
Като са ти мерили газовете в охладителната система, първо са отворили капачката и така са запалили двигателя да загрее, тогава няма проблем.
По-горе съм обяснил защо така става, елементарно е, скачени съдове и налягане.Това важи само за 520-ки с казанче на радиатора, дизели и други, на които казанчето е отделно няма такива проблеми ;)

А че колегата @vladi_nn е имал въздух в системата преди това, никой не го отрича, даже той си го е написал в първия пост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Мнение от signala » 03 Дек 2008, 22:00

mad_presley написа:Напротив колега, ако отвориш и не направи възудшен джоб, значи ти имаш проблем, тече ти от някъде и не вдига налягане ;)
Като са ти мерили газовете в охладителната система, първо са отворили капачката и така са запалили двигателя да загрее, тогава няма проблем.
По-горе съм обяснил защо така става, елементарно е, скачени съдове и налягане.Това важи само за 520-ки с казанче на радиатора, дизели и други, на които казанчето е отделно няма такива проблеми ;)

А че колегата @vladi_nn е имал въздух в системата преди това, никой не го отрича, даже той си го е написал в първия пост.

Ако ми тече от някаде нормално е и нивото да пада нали.И ако съответно губи от някаде налягане маркучите ми нямаше да са толкова твърди че да се притесня и да отида да ми замерят изгорелите газове в антифриза ;) И не ми ги замериха както казваш ти а както казвам аз дирекно както си спрях пред сервиза вдигнах капака отвориха капачката и сложиха там уредчето дето незнам как се казва без да сам гасил колата беше супер загряла даже ми казаха че виското ми неработи но това е друга тема.Но не изхвърли вода не направи въздушна възглавница и н ее мърдала никога срелката от 12 часа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 03 Дек 2008, 22:27

signala написа:
mad_presley написа:Напротив колега, ако отвориш и не направи възудшен джоб, значи ти имаш проблем, тече ти от някъде и не вдига налягане ;)
Като са ти мерили газовете в охладителната система, първо са отворили капачката и така са запалили двигателя да загрее, тогава няма проблем.
По-горе съм обяснил защо така става, елементарно е, скачени съдове и налягане.Това важи само за 520-ки с казанче на радиатора, дизели и други, на които казанчето е отделно няма такива проблеми ;)

А че колегата @vladi_nn е имал въздух в системата преди това, никой не го отрича, даже той си го е написал в първия пост.

Ако ми тече от някаде нормално е и нивото да пада нали.И ако съответно губи от някаде налягане маркучите ми нямаше да са толкова твърди че да се притесня и да отида да ми замерят изгорелите газове в антифриза ;) И не ми ги замериха както казваш ти а както казвам аз дирекно както си спрях пред сервиза вдигнах капака отвориха капачката и сложиха там уредчето дето незнам как се казва без да сам гасил колата беше супер загряла даже ми казаха че виското ми неработи но това е друга тема.Но не изхвърли вода не направи въздушна възглавница и н ее мърдала никога срелката от 12 часа.
И на мен така ми го мереха преди година в Мкар :shock:
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 03 Дек 2008, 22:55

Значи, нивото се вдига веднага като отвориш капачката ако има въздух в системата преди това, май го казах на предната страница.

А като ви мериха газовете в охладителната система след това обезвъздушаваха ли?
А вие как въобще сте гледали процедурата в оторизирания сервиз, те не я ли вкарват в сервиза и вие да си чакате отвън :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Мнение от signala » 03 Дек 2008, 23:00

mad_presley написа:А като ви мериха газовете в охладителната система след това обезвъздушаваха ли?
А вие как въобще сте гледали процедурата в оторизирания сервиз, те не я ли вкарват в сервиза и вие да си чакате отвън :roll:

Аз не сам ходил в оторизиран сервиз,и не сам обезвъздушавал след това но и до ден днешен не сам имал проблем нито ми е вадила въздух от пробките.Проверявам ги от време на време за мое спокойствие :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 06 Мар 2009, 14:25

mad_presley написа:Голяма, ама много голяма грешка е да се отваря капачката при загрял двигател!!!Никога, ама никога не го прави повече.В момента в който отвориш капачката при загрял двигател правиш въздушен джоб и опичането на двигателя ти е гарантирано ако не следиш стрелката.


Кое точно имаш предвид под загрял двигател,че на мен сега ми се налага да ровичкам там и да знам кога да отворя??? Загрял двигател е когато стрелката е на 12 часа или просто когато стрелката е на различно място от най-ляво положение(тоест след синйото поле) ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 06 Мар 2009, 14:50

WALL написа:Поскоро ПРИ ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ ОТВАРЯЙ РАЗШЕРИТЕЛНОТО КАЗАНЧЕ САМО КОГАТО РАБОТИ ДВИГАТЕЛЯ!


Отварянето на разширителното казанче (съд под налягане с прегрята пара) при загрял двигател е ОПАСНО и за този който го прави и за двигателя.

От друга страна това не дава никаква информация за състоянието на охладителната система и е напълно безмислен риск.

Слушайте mad_presley и не си правете експерименти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 06 Мар 2009, 14:53

Това е ясно,но мисълта ми беше,трябва ли да го изчакам да изтине напълно или като почне да пада стрелката за темп. тогава да го отварям това казанче?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 06 Мар 2009, 15:03

Нивото на охладителната течност се измерва (съответно положението на маркерите MIN/MAX са валидни) при НАПЪЛНО студен двигател.
Нивото на охладителната течност (макр и трудно при стар автомобил със зацапани стени на разширителния съд) се вижда отвън.
И да се отвори капачката нищо повече няма да се разбере на практика, но това не пречи да се прави САМО ПРИ СТУДЕН двигател.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 23.12.2007
Местоположение: БУРГАС

Мнение от smetkata » 15 Мар 2009, 12:26

колегата mad presley по принцип е прав но сам сигурен 4е при загрят двигател и добре обезвъздушена система да се отвори капачката на разшерителния съд не е проблем и няма да има проблеми освен ако не е добре обезвъздушена тогава ще почне да надува и да хвърля водата от разшерителното казанче но това само при недобре обезвъздушена охладителна система ако всичко е наред като се отвори капачката трябва само да изфъска и нищо пове4е

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 15 Мар 2009, 13:02

и аз не махам капачката на казанчето, лесно се вижда до къде е антифриза. със светкавицата на ГСм-а при напълно студена кола непалена поне 12 15 часа, и оп нивото си е точно на чертата на радиатора, супер така си седи от бая време, ама нещо след като се прибера и го вида пак така със светкавицата на ГСМ-а нивото се е покачило, това нормално ли е, поне с 2-3 пръста над чертата :roll:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook