Съединител боксува

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Съединител боксува

Мнение от Воденичаров » 01 Дек 2007, 14:04

Преди няколко дена си пътувам за Варна и като дам газ на 5-та да изпреварвам и като влвзе в турбо колата се форсира, но не ускорява. Забелязах, че го прави и на 4-та, но на 1, 2 и 3 никакъв проблем. Ако е съединител нетрябва ли да има проблем при тръгване? При бързо тръгване боксуват гумите, а не съединителя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D
Мечтае да кара: E36 M3

.

Мнение от JayCutler » 01 Дек 2007, 14:07

провери дали нети е запушен катализатора...
повярваи ми 75% мисля че е това!!!
като я вкараш в оборот неиска да набира нали??само рамжи?
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Съединител боксува.

Мнение от ivan. » 01 Дек 2007, 14:35

Воденичаров написа:Преди няколко дена си пътувам за Варна и като дам газ на 5-та да изпреварвам и като влвзе в турбо колата се форсира, но не ускорява. Забелязах, че го прави и на 4-та, но на 1, 2 и 3 никакъв проблем. Ако е съединител нетрябва ли да има проблем при тръгване? При бързо тръгване боксуват гумите, а не съединителя.
да не би марку4а на клапана за разтоварване на турбината да се скъсал или измъкнал :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Съединител боксува.

Мнение от pazokolarov » 02 Дек 2007, 1:44

Воденичаров написа:Преди няколко дена си пътувам за Варна и като дам газ на 5-та да изпреварвам и като влвзе в турбо колата се форсира, но не ускорява. Забелязах, че го прави и на 4-та, но на 1, 2 и 3 никакъв проблем. Ако е съединител нетрябва ли да има проблем при тръгване? При бързо тръгване боксуват гумите, а не съединителя.

Ако съединителя отделя съвсем горе (още като започваш да натискаш педала), може да е това причината. А може и да имаш повреден семеринг на коляновия вал и да омаслява съединителя и маховика, но тогава при тръгване би трябвало да претриса.
За ускорението, не знам какво имаш предвид форсиране, колко обората? По принцип компютъра следи дали оборотите на маховика съответстват на скоростта на движение, чрез датчиците на АБС-а. Ако обгоротите на маховика нарастват, а скоростта - не, компа въвежда автоматично корекция и намалява оборотите, без значение дали натискаш газта до край.
Може да се поразсъждава по въпроса :roll:
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 02 Дек 2007, 2:35

При висока предавка (скорост) двигателя си е развъртян и има мощ,но ако няма съединител,моща се губи в триене и бяга...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 02 Дек 2007, 17:02

Когато се преебе съединителя започва да буксува от 5-та надолу... В началото само 5-та, после 4,3,2 и...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 02 Дек 2007, 20:14

Ами пробвай го. Помъчи се да тръгнеш на 5-та няколко пъти - с различна газ. Ако е в ред съединителя, колата трябва винаги да изгасва.
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 05 Дек 2007, 19:20

Примерно карам с 110-120 на 5-та с 2200 оборота, давам газ, скоростта остава същата, оборотите отиват на 3500-4000 и след известно време почва да зацепва (някой път). Но интересното е, че сега пак пътувах извънградско и нямаше никакъв проблем. Честно казано съм малко объркан. Ако съединителят се омаслява възможно ли е от време на време да изсъхва и да няма проблем? Също трябва да се отбележе че педалът на съединителя е по-твърд от на другите БМВ-та които съм карал.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 05 Дек 2007, 22:05

Чудя се далие е възможно да ти прави проблем хидравличната система чрез която се контролира съединителя (помпата на съединителя или задействания от нея хидравличен цилиндър). Ако например цилндъра здържа поради някаква причина.. това може да е предпоставка и за по тежко натискане на педала. Чувал съм че има някакъв клапан в тази система (най-вероятно дросел), идеята на който е при рязко отпускане на съединителя изпълнителното бутало да се върне плавно, и така по малко да си късаме гумите, плавно натоварване на трансмисията и т. н (какъв ли би бил ефекта ако този клапан се позапуши?). Според мен една профилактика на тази система няма да навреди, дакажем смяна на спирачна течност и там каквито има други процедури.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 05 Дек 2007, 23:52

То е ясно, че трябва да се разглобява и да се види какво е. Дано да не трябва да сменям маховик само.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 07 Дек 2007, 22:56

Ами да си кажа при мен е същото... То с 2 думи каза точно това което се случва и при мен... Понякога е нормално, а понякога изтървава... И педала на съединителя ми е по тегав като при теб... Аз скоро ще сменям целия комплект маховик и съединител щото са заминали... А принципно чух, че трябва да се сменя и маховика при смяната на съединителя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 09 Дек 2007, 12:53

Колега ти мислил ли си за някаква алтернатива за тоз маховик, че в БМВ е 1600лв.?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 10 Дек 2007, 8:29

Във "Вари 2000" маховика за М51 е 1100 лева някъде... Иначе съм помислил и за алтернатива и търся тук там нещо по евтино, но днес (понеделник) очаквам да ми кажат цена от едно място и ако е на далавера ще споделя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 10 Дек 2007, 11:54

Аз намерих от катастрофирала кола за 350 лв, майсторът ми твърди че е много запазен, ама то маховикът е като консуматив и незнам дали си струва да е втора ръка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 10 Дек 2007, 12:18

а някои да даде инфо за автоматик типтроник колко ще струва съединителя и труда + масло

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook