Въпрос за реле
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Въпрос за реле
може ли да каже някой от какво точно е релето?
дали е въпросното реле за ел. салоните? имам го и не помня от къде съм го свалил.. зная че беше 540 с ел. седалки само
дали е въпросното реле за ел. салоните? имам го и не помня от къде съм го свалил.. зная че беше 540 с ел. седалки само
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Въпрос за реле
Това не е ли K72, което стои при GM модула и отговаря за изключването/заспиването на модулите?
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Въпрос за реле
dankata написа:отговаря за изключването/заспиването на модулите?

Към автора,толкова ли не можа просто да пуснеш номера на релето в гугъл и да видиш за какво е, вместо да качваш снимки, пускаш тема...някак си по-лесно ми се вижда...

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Въпрос за реле
boris написа:dankata написа:отговаря за изключването/заспиването на модулите?
![]()
Към автора,толкова ли не можа просто да пуснеш номера на релето в гугъл и да видиш за какво е, вместо да качваш снимки, пускаш тема...някак си по-лесно ми се вижда...
и ако присто търисм в гугъл тогава за какво е този технически раздел? да четем спорове и истории как някой е надбягал голф 4?
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Въпрос за реле
Аз ти посочвам по-лесния начин, пък като имаш мерак, си прави теми, снимай, качвай снимките, чакай някои да ти отговори, твоя си работа... 


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за реле
ares2 написа:boris написа:dankata написа:отговаря за изключването/заспиването на модулите?
![]()
Към автора,толкова ли не можа просто да пуснеш номера на релето в гугъл и да видиш за какво е, вместо да качваш снимки, пускаш тема...някак си по-лесно ми се вижда...
и ако присто търисм в гугъл тогава за какво е този технически раздел? да четем спорове и истории как някой е надбягал голф 4?
Между темата за релето и спорове и истории как някой е надбягал голф 4- не виждам съществена разлика. Не виждам с какво ни обогати тази тема. Пишеш в Google, както казва колегата, 4 101 608 и излиза:
Relay, consumer shutdown K72

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Въпрос за реле
издирвам релето което е на автомобили с ел. седалки и силно се надявах, че е това
проклетия ми вдс не работи от около месец обаче
проклетия ми вдс не работи от около месец обаче

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Въпрос за реле
И като заговорихме за wds:
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/en/
Closed-circuit (standby) current cutout
The electrical closed circuit cutout function switches off loads which consume closed circuit (standby) current at terminal 30. The closed circuit current cutout is controlled by the load cutout relay K72.
A voltage filter is additionally integrated in the relay K72 to filter the ripple of the electrical system. This filter is necessary for the motors of the steering column and seat memory.
The following systems are connected to the closed circuit current cutout:
7 series, E38, up to model year 1996: Seat adjustment, rear head restraint adjustment, steering column adjustment and sun shade.
7 series, E38, as of model year 1996: Seat/steering column memory
5 Series, E39: Seat/steering column memory
The relay K72 is driven via terminal 15 and the "load cutout" signal from the general module of the ZKE III
Load cut-out signal
The load cutout signal is switched by the general module of the ZKE III.
When terminal R is switched on, B+ is switched from the general module to the relay K72. The general module switches off the B+ supply 16 minutes after switching off terminal R.
The relay is switched on again together with switching on terminal R or terminal 15 or, when a signal change takes place at an input of the ZKE III; e.g. opening a door, opening the front lid, unlocking a door.
When terminal 15 is switched on (signal at Pin 8 of relay K72) the closed circuit current cutout relay switches on the B+ supply for the connected loads irrespective of the status of the load cutout signal.
Въпросното реле служи и за ел.седалките
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/en/
Closed-circuit (standby) current cutout
The electrical closed circuit cutout function switches off loads which consume closed circuit (standby) current at terminal 30. The closed circuit current cutout is controlled by the load cutout relay K72.
A voltage filter is additionally integrated in the relay K72 to filter the ripple of the electrical system. This filter is necessary for the motors of the steering column and seat memory.
The following systems are connected to the closed circuit current cutout:
7 series, E38, up to model year 1996: Seat adjustment, rear head restraint adjustment, steering column adjustment and sun shade.
7 series, E38, as of model year 1996: Seat/steering column memory
5 Series, E39: Seat/steering column memory
The relay K72 is driven via terminal 15 and the "load cutout" signal from the general module of the ZKE III
Load cut-out signal
The load cutout signal is switched by the general module of the ZKE III.
When terminal R is switched on, B+ is switched from the general module to the relay K72. The general module switches off the B+ supply 16 minutes after switching off terminal R.
The relay is switched on again together with switching on terminal R or terminal 15 or, when a signal change takes place at an input of the ZKE III; e.g. opening a door, opening the front lid, unlocking a door.
When terminal 15 is switched on (signal at Pin 8 of relay K72) the closed circuit current cutout relay switches on the B+ supply for the connected loads irrespective of the status of the load cutout signal.
Въпросното реле служи и за ел.седалките


Re: Въпрос за реле
Колеги къде точно се намира това реле? Имам проблем със заспиването на навигацията и борд компа ми не иска да изгасне, като изкарам ключа от контакта и се налага постоянно да вадя клемата на акумулатора защото черпи и ми пада нацяло акумулатора като го оставя за повече време.
Дали проблема ще е точно в това реле? ( Отзад на навигацията намерих подобно дълго реле - 1 383 417 , това му е номера, то за какво е?)
Търсих релето отпред,където са модулите, има три релета но не са същите като това. ( колата е 528i )
Благодаря.
Дали проблема ще е точно в това реле? ( Отзад на навигацията намерих подобно дълго реле - 1 383 417 , това му е номера, то за какво е?)
Търсих релето отпред,където са модулите, има три релета но не са същите като това. ( колата е 528i )
Благодаря.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за реле
da, ама а после натискаш: Gоогле транслате --> и ти излиза:zvetiko написа:Пишеш в Google, както казва колегата, 4 101 608 и излиза:
Relay, consumer shutdown K72
"Реле за потребителите изключване K72"

- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Въпрос за реле
dreadx написа:....Relay, consumer shutdown K72....
Така го кръстил Ханс. Така или иначе това му е работата на това реле.
Последна промяна gentata на 05 Сеп 2016, 22:58, променена общо 1 път
Re: Въпрос за реле
Навсякъде съм търсил, и до GM модула под жабката намерих това реле 1 383 417, същото но в син цвят и номер. Същото реле го имам и отзад където е навигацията. Всички релета по колата съм ги вадил и пробвал дали ще изгасне борд-а ми отвътре - няма и няма, не гасне..
Някакви идеи защо стоят постоянно включени, навигацията и борда? отиват му постоянно 12в, не би ли следвало като изкарам някое реле да изчезва сигнала? На пин 1 и 2 има 12в за борд-а буксата, а на навигацията буксата на пин 1 има 12в. постоянни. Вече се замислям дали да не си сложа едно реле с 12в от някъде да крадна, като дам на контакт да му идват 12-те.
Идеи от какво може да е?
Някакви идеи защо стоят постоянно включени, навигацията и борда? отиват му постоянно 12в, не би ли следвало като изкарам някое реле да изчезва сигнала? На пин 1 и 2 има 12в за борд-а буксата, а на навигацията буксата на пин 1 има 12в. постоянни. Вече се замислям дали да не си сложа едно реле с 12в от някъде да крадна, като дам на контакт да му идват 12-те.
Идеи от какво може да е?
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Въпрос за реле
Пробвай с друг компютър (навигационен). Много е вероятно да е наводняван някога напред във времето, обикновенно виновник за това е уплътнението на стопа. До компютъра има винаги постоянен "+" който никога не се изключва, както е и до други модули в колата. Командата да "заспи" идва от GM по Ibus-а и ако има някаква активност по нея пак се "събужда".
ПП. Какво имаш в предвит с "борда" - таблото или монитора?
ПП. Какво имаш в предвит с "борда" - таблото или монитора?
Re: Въпрос за реле
Монитора не изгася, също и самата навигация отзад и като престои една вечер на сутринта акумулатора го няма..
И това не го прави всеки път, а един ден ще изгасне, друг ден не изгася и постоянно вадя клемата на акумулатора, иначе няма начин...
Ако му прекъсна този постоянен + към навигацията и компютъра за монитора, дали ще има все още консумация?
Като разкача минуса на акумулатора, идват 12в на други пинове, много странно.Като е закачен акумулатора на пин1 и 2 , като е разкачен минуса, идват 12в на пин 3 и 4. и ме притеснява да няма все още някакъв товар да черпи.
И това не го прави всеки път, а един ден ще изгасне, друг ден не изгася и постоянно вадя клемата на акумулатора, иначе няма начин...
Ако му прекъсна този постоянен + към навигацията и компютъра за монитора, дали ще има все още консумация?
Като разкача минуса на акумулатора, идват 12в на други пинове, много странно.Като е закачен акумулатора на пин1 и 2 , като е разкачен минуса, идват 12в на пин 3 и 4. и ме притеснява да няма все още някакъв товар да черпи.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани