Проблем с консумация в покой (утечка) - решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Проблем с консумация в покой (утечка) - решен !
Колеги , става дума за 530д 184кс. седан ръчка , колата почти не се кара (язък за новите зимни гуми
) , установих обаче проблем. След престой от около 5,6 дни без да се кара няма достатъчно ток да запали. Може да е така от както я имам но понеже се караше всеки ден и не е имало проблем до сега. При мерене с мултицет (мерано при заключени врати и бакажник след 16та минута) излезе , 0,66 ампера утечка или 660 мили ампера . По прочетеното от форума разбрах , че трябва да е максимум около 100 мили ампера . Като проблеми няма никакви , всичко си функционира и нямам представа от къде да започна да търся. От Пазарджик съм и нямам довери на тукашните "майстори" . Не е проблем да докарам колата някъде при човек който е запознат с модела и знае какво прави. В момента държа минусовата клема на акумулатора изключена и няма проблем.

Последна промяна dak на 20 Сеп 2016, 23:26, променена общо 2 пъти
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
Щом можеш да боравиш с мултицет закачаш го пак на колата и както така си мери 660 милиампера почваш да вадиш един по един бушоните за различните консуматори. Като падне на 0 или там много под 660, да кажем 100 гледаш на кой консуматор бушона е и намираш къде е проблема. Оттам нататък вече търсиш човек според зависи фар ли е, парно ли е, CD ли е или квото там друго излезе.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
да имам , но като махнах бушона (47 в багажика) пак си имаше утечка !?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
По принцип търсенето на причината за голям ток при покой е доста тягостна процедура. За съжаление в доста малък процент се открива с вадене на бушони. Има неприятни причини от рода на утечка от алтернатора, включване на венилатора на парното да кажем на третият час след заключване на колата, виждал съм подобно отложено включване за СD- то... Към това може да се добави, че обикновено утечката не е само от едно място.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
тя печката сама по себе си не прави консумацията, а просто дава грешни сигнали на някои модули и от там те не могат да заспят коректно след 15-16 тата минута
може да имаш аналоична ситуация. нещо да пречи на ГМ или на друг модул да заспи
може да имаш аналоична ситуация. нещо да пречи на ГМ или на друг модул да заспи
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
Аз да питам как я мери тази утечка, защото аз установих при два различни метода, две различни стойности? Първият, (описан и във форума) вадиш минусовата клема на акумулатора, свързваш мултицет последователно към масата и минуса на акумулатора и мериш. Другия метод, забиваш едната сонда на минуса на акумулатора, предварително си разхлабил клемата, другата сонда на клемата и вдигаш последната нагоре, като не махаш първата сонда. При първия метод, на мен ми показа утечка 0.11. При втория 0,02.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
Elesar74 написа:Аз да питам как я мери тази утечка, защото аз установих при два различни метода, две различни стойности? Първият, (описан и във форума) вадиш минусовата клема на акумулатора, свързваш мултицет последователно към масата и минуса на акумулатора и мериш. Другия метод, забиваш едната сонда на минуса на акумулатора, предварително си разхлабил клемата, другата сонда на клемата и вдигаш последната нагоре, като не махаш първата сонда. При първия метод, на мен ми показа утечка 0.11. При втория 0,02.
Първият е правилния.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
Някакви доводи? Ето къде четох за втория. Според мен, това че се отнася за различни автомобили не променя нещата по същество.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
dak написа:Колеги , става дума за 530д 184кс. седан ръчка , колата почти не се кара (язък за новите зимни гуми) , установих обаче проблем. След престой от около 5,6 дни без да се кара няма достатъчно ток да запали. Може да е така от както я имам но понеже се караше всеки ден и не е имало проблем до сега. При мерене с мултицет (мерано при заключени врати и бакажник след 16та минута) излезе , 0,66 ампера утечка или 660 мили ампера . По прочетеното от форума разбрах , че трябва да е максимум около 100 мили ампера . Като проблеми няма никакви , всичко си функционира и нямам представа от къде да започна да търся. От Пазарджик съм и нямам довери на тукашните "майстори" . Не е проблем да докарам колата някъде при човек който е запознат с модела и знае какво прави. В момента държа минусовата клема на акумулатора изключена и няма проблем.
Пробвай да откачиш буксата на таралежа и премери тогава какво става...
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !

Обяснението за това да ти дава различни стойности е просто. Въпреки, че колата е заспала, след прекъсване на захранването за да свържеш мултицета последователно ( по "първия" метод) - колата се буди и следователно консумацията и се увеличава.
С една дума, трябва да се мери без да се прекъсва захранването по какъвто и да е начин, било то по "втория" метод или с друг акумулатори и прочие...
ПС: Колегата над мен е дал вариант за често срещана утечка. Пробвайте.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
ivailo0 написа::lol: Разбира се, че ще ти дава различни стойности. Метода е един и същ просто идеята е след като е заспала колата да не губи ток и за момент дори, в противен случай се "буди". Като "втория" метод е вариант за това да не се прекъсва постоянното захранване. Другия по-изискваш вариант е да се потдържа напрежение с друг акумулатор.
Обяснението за това да ти дава различни стойности е просто. Въпреки, че колата е заспала, след прекъсване на захранването за да свържеш мултицета последователно ( по "първия" метод) - колата се буди и следователно консумацията и се увеличава.
С една дума, трябва да се мери без да се прекъсва захранването по какъвто и да е начин, било то по "втория" метод или с друг акумулатори и прочие...
ПС: Колегата над мен е дал вариант за често срещана утечка. Пробвайте.
Точно това исках да покажа и аз, но колегата от VW форума и без това го е обяснил доста добре.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
Elesar74 написа:Аз да питам как я мери тази утечка, защото аз установих при два различни метода, две различни стойности? Първият, (описан и във форума) вадиш минусовата клема на акумулатора, свързваш мултицет последователно към масата и минуса на акумулатора и мериш. Другия метод, забиваш едната сонда на минуса на акумулатора, предварително си разхлабил клемата, другата сонда на клемата и вдигаш последната нагоре, като не махаш първата сонда. При първия метод, на мен ми показа утечка 0.11. При втория 0,02.
Благодаря ви за бързата намеса колеги !
Мерено е по първия метод но втория е по правилен. Ще пробвам като махна буксата на таралежката да видим ... само да намеря време и ще пиша за резултата.
Мисля , че е39 правеше проблем по окабеляването в багажника или бъркам ?!
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
dak написа:Elesar74 написа:Аз да питам как я мери тази утечка, защото аз установих при два различни метода, две различни стойности? Първият, (описан и във форума) вадиш минусовата клема на акумулатора, свързваш мултицет последователно към масата и минуса на акумулатора и мериш. Другия метод, забиваш едната сонда на минуса на акумулатора, предварително си разхлабил клемата, другата сонда на клемата и вдигаш последната нагоре, като не махаш първата сонда. При първия метод, на мен ми показа утечка 0.11. При втория 0,02.
Благодаря ви за бързата намеса колеги !
Мерено е по първия метод но втория е по правилен. Ще пробвам като махна буксата на таралежката да видим ... само да намеря време и ще пиша за резултата.
Мисля , че е39 правеше проблем по окабеляването в багажника или бъркам ?!
Първо мери без да махаш нищо. Пробвай и по втория метод. Ако и оттам излезе некоректна стойност, започваш да търсиш и почваш с "таралежа" примерно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Проблем с консумация в покой (утечка) !
И аз имах утечка това лято, прерових цялата кола няколко пъти и при няколко електричари и нямаше хващане. Накрая случайно видяхме, че плюсовия кабел на акумулатора прекъсва, закарах я на електричар да погледне и да го оправи (при пиропатрона, кабела се беше оголил и явно не контактуваше добре). Той каза, че няма как да има утечка от там, но след като го оправи съм нямал проблеми
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани