Теч на масло от турбина

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.06.2015
Пол: Мъж

Теч на масло от турбина

Мнение от nikolai777 » 18 Юни 2015, 18:50

Здравейте колеги :wave: ,преди 1000 километра смених маслото на 525 Common rail 163 hp с MOTUL 5W40 8100 x cess,но скоро забелязах,че има теч на масло от турбината...Въпроса ми е дали ако сипя по-гъсто например 15W40 течът ще спре,и каква марка ми препоръчвате? :)

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от Ilko Ivanov » 19 Юни 2015, 8:02

Сложи 75w140 и със сигурност ще спре теча от турбината .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от Z3Ro* » 19 Юни 2015, 9:43

Сваляй турбината и я ремонтирай - колкото по-навреме, толкова по-малко пари ще струва. Течове не се спират с повишаване на вискозитета - още повече, че 5в40 е максималният за този мотор...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от bigdady » 19 Юни 2015, 9:57

първо си смени филтъра на картерните газове, а маслото ако сипеш по гъстото ще я съсипеш, провери аксиалният луфт на турбината и ако е ок и не свири и си върви колата изобшо не я пипай.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от Elesar74 » 19 Юни 2015, 10:09

Аз искам да питам, ти колега как разбра, че има теч на масло от турбината? Това първо. Второ, последвай съвета на bigdady и смени филтъра на картерните газове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.06.2015
Пол: Мъж

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от nikolai777 » 19 Юни 2015, 10:41

Elesar74 написа:Аз искам да питам, ти колега как разбра, че има теч на масло от турбината? Това първо. Второ, последвай съвета на bigdady и смени филтъра на картерните газове.

Закарах я в сервиз и там ми казаха откъде идва течът,но не исках да се занимавам със сваляния и такива простотии,защото 3 дни в сервиза не ми мърдат,ще послушам bigdaddy и ще направя това,което каза.Благодаря за бързите отговори :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от Z3Ro* » 19 Юни 2015, 16:03

Аз да попитам - защо заради филтъра на картерната вентилация ще има омасляване върху турбината....!? Разход на масло заради неизправен клапан знам, че може да има, но омасляване върху турбината... :dunno:
И освен аксиалният трябва да се провери и радиалният луфт...
Последна промяна Z3Ro* на 19 Юни 2015, 22:32, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от racing_team_vidin » 19 Юни 2015, 20:03

Първо: Илко ме разби! Прав е! :mhihi:
Второ: Това омасляване къде е на турбото , на изхода, на входа, високото или ниското на маслото- конкретизирай, за да получиш съвет.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 10.11.2014
Пол: Мъж

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от g0p3to » 19 Юни 2015, 21:53

Ilko Ivanov написа:Сложи 75w140 и със сигурност ще спре теча от турбината .

Не е ли малко рядичко? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от bigdady » 22 Юни 2015, 10:05

Когато кланапана не е наред налягането което създава не е това което трябва да бъде и набива масло от картерната вентилация, има много теми за този филтър прочети и ще ти стане ясно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от Z3Ro* » 22 Юни 2015, 11:05

Не аз трябва да ги прочета... Отвори един клапан, разгледай го, помисли и питай някой, ако трябва - ще ти стане ясно как работи системата и ще разбереш, че от този клапан може да има разход на масло, но не и омасляване по турбината...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от stenlipk » 22 Юни 2015, 11:13

Ilko Ivanov написа:Сложи 75w140 и със сигурност ще спре теча от турбината .


xaaxaxax луд си :D :D :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от racing_team_vidin » 22 Юни 2015, 12:14

Омасляването от клапана се получава на входа на турбото, нали там отива картерната вентилация :roll:

Номер 6- 8-9-10
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от Z3Ro* » 22 Юни 2015, 22:49

racing_team_vidin написа:Омасляването от клапана се получава на входа на турбото, нали там отива картерната вентилация :roll:

Номер 6- 8-9-10
Изображение


Аз доколкото знам, на М57 картерната вентилация влиза към входа на всмукателния колектор към главата - ето от тази схема номер 11: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2316
Това, което си посочил, е оборудване за коли за студен климат - 9 дори е подгряващ елемент, но го няма на всички коли, оборудвани за студен климат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 17.03.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 530D

Re: Теч на масло от турбина

Мнение от bmw20009 » 22 Юни 2015, 23:31

Z3Ro* написа:
racing_team_vidin написа:Омасляването от клапана се получава на входа на турбото, нали там отива картерната вентилация :roll:

Номер 6- 8-9-10
Изображение


Аз доколкото знам, на М57 картерната вентилация влиза към входа на всмукателния колектор към главата - ето от тази схема номер 11: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2316
Това, което си посочил, е оборудване за коли за студен климат - 9 дори е подгряващ елемент, но го няма на всички коли, оборудвани за студен климат.

Аз имам същия проблем, значи маслото капе от малкото маркуче(на някой мотори е е по дълъг ) под дебитомера, от него се извеждат маслените пари и ги засмуква турбината заедно с въздуха и ги нагнетява по кулери АГР-ри прочие!
Направих си проба, изведох този маркуч да не засмуква турбината от него, и го изведох под колата, а входа към турбото го затапих, карах седмица и нямаше течове и омазнявания по турбото, кулера и АГР-бяха сухи на барут.
Върнах всичко обратно и пак се почна, омазняване :mhihi: сега какво направих, сложих скобички на това маркуче, че то фабрично си няма и поне турбото ми е сухо, но АГР-са си е в масло пак :ranting: Забелязах, че клапана изпуска доста пари, което явно не би трябвало да е така, сменян е с ОЕМ и е от новите, и при гасене тези пари се дигат до дебитомера и въздушния филтър, затова са ни черни филтрите, а дебитомерите я бачкат-я не :banghead: Търся решение, но за сега не виждам :ranting:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook