Двуомение за Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Двуомение за Е39
Здравейте колеги,
темата не е насочена към техническият раздел, но ми се струва най-удачно да я публикувам тука, защото се нуждая от малко акъл
Казуса е следния - имам Е39 с 2.5 TDS двигател от близо 7 години и който беше взет без изобщо никаква напредстава какво всъщност представлява този модел на BMW.
Не мога да крия, че колата е с голяма сантиментална стойност за мен и най-вероятно ще я "зазимя" в гаража за няколко години, но и дума и не може да става да се продаде. Седем години ми служи вярно и съм се отнасял с голяма любов и грижи към нея, но имам чувството, че вече ѝ мина времето или поне на двигателя и като цяло се амортизира колата доста. Купих я на 274 000km, които според мен ми изглеждаха реални, но тогава по онова време не съществуваха кой знае колко майстори в града, които да я диагностицират както трябва и да ми кажат болежките, та общо взето беше купена на късмет. В момента е на 864 934km. По тази кола в момента са наляти между 7.5 и 8.5к лева за всичките тези години. Претърпявала е какво ли не - смяна на глава, вериги, амортисьори, биалетки, носачи, дискове, настройки на ГНП, радиатори, салони, тавани, фарове, стопове, бъбреци и общо взето всичко е бутано по нея.
Питането ми е следното - имам досег и до Е60, но като че ли Е39 си ми е на сърце и не искам да се мятам на Е60ка.
Понеже с моя късмет ударих колата и засега чака ремонта се двуомя между две неща.
Удара беше от една шахта, която беше полузатворена и лявото колело влезе в нея, защото не я видях
по един път, който в момента се ремонтира и общо взето няма път, та тя се обърна и изпоначупи цялата броня от лявата страна, както и масления радиатор отзад зад нея. От тая шахта предната броня е за смяна и г/д цялото ляво колело /цялата карантия към него + амортисьор и изправяне на джанти/. Колата си има и други забележки, но не са по ходовата част, а козметични.
По моѝ груби сметки ремонта ще излезе около 1500 лева (с хубави части, с които винаги е била поддържана), но имам бюджет към 10К и се чудя дали да я прибера в гаража сегашната и да скоча на 525d с ръчни скорости
Нищо против автоматика, но ръчките са ми слабост. Търся що годе нормален разход като цяло и удобство. Ако ще търся нова тя ще е с фейслифта, със щори и кожа (към тях с подгряване), стъклопакет, навигацията + мемори пакет за салона и огледалата. За печка не знам още тъй като гледам времето в нашата страна скоро време ще сме тропическа страна
Общо взето нищо кой знае какво, но за 7.5-8к може да се намери читав екземпляр от Германия. Сегашната освен кожен салон и мулти - друго няма. Точно от тук ми е и двуомението дали да дам 1.5к за ремонт или да се метна на комънрейла, по който едва ли ще е пипано толкова, колкото по тая.
Доста неща разбрах от тая и като цяло тя ми позволи да опозная света на BMW и специално за Е39 модела съм я..поинаизустил
Какъв би бил вашият съвет ? Да оправя сегашната или да скоча на нова количка с екстрите, които търся?
Тук вече съм малко накантар относно ремонтирането на старата и покупка на нова. От гледна точка на това, че имам ремонт за 1.5к на старата и по която знам, че ходова част и двигател са в перфектно състояние и знам, че ще ме изкара още 200-300К без кой знае какви повреди, то и това, че ако скоча на нова, която отначало ще ме плени и кой знае какво ще изкара като грешки и неща за ремонт, защото знаем, че тези коли няма как да са на по 160-180К, както ги пишат. От това се притеснявам - или да си оправя моята или да взема нова и да остава 2К бюджет за отремонтиране и стягане (тука изключвам консумативите, които се правят след покупка и цялостното обслужване). А със старата най-вероятно ще си я прибера в гаража и след няколко годинки ще я реставрирам цялостно и ще си я запазя, защото както казах ми е много сантиментална
А новата ще се търси от Германия и ще ходя лично да си я прибера, но както знаем всички..да не се окаже, че... от двата стола на земята
Та какво е вашето мнение? Как бихте постъпили?
темата не е насочена към техническият раздел, но ми се струва най-удачно да я публикувам тука, защото се нуждая от малко акъл

Казуса е следния - имам Е39 с 2.5 TDS двигател от близо 7 години и който беше взет без изобщо никаква напредстава какво всъщност представлява този модел на BMW.
Не мога да крия, че колата е с голяма сантиментална стойност за мен и най-вероятно ще я "зазимя" в гаража за няколко години, но и дума и не може да става да се продаде. Седем години ми служи вярно и съм се отнасял с голяма любов и грижи към нея, но имам чувството, че вече ѝ мина времето или поне на двигателя и като цяло се амортизира колата доста. Купих я на 274 000km, които според мен ми изглеждаха реални, но тогава по онова време не съществуваха кой знае колко майстори в града, които да я диагностицират както трябва и да ми кажат болежките, та общо взето беше купена на късмет. В момента е на 864 934km. По тази кола в момента са наляти между 7.5 и 8.5к лева за всичките тези години. Претърпявала е какво ли не - смяна на глава, вериги, амортисьори, биалетки, носачи, дискове, настройки на ГНП, радиатори, салони, тавани, фарове, стопове, бъбреци и общо взето всичко е бутано по нея.
Питането ми е следното - имам досег и до Е60, но като че ли Е39 си ми е на сърце и не искам да се мятам на Е60ка.
Понеже с моя късмет ударих колата и засега чака ремонта се двуомя между две неща.
Удара беше от една шахта, която беше полузатворена и лявото колело влезе в нея, защото не я видях

По моѝ груби сметки ремонта ще излезе около 1500 лева (с хубави части, с които винаги е била поддържана), но имам бюджет към 10К и се чудя дали да я прибера в гаража сегашната и да скоча на 525d с ръчни скорости


Доста неща разбрах от тая и като цяло тя ми позволи да опозная света на BMW и специално за Е39 модела съм я..поинаизустил

Какъв би бил вашият съвет ? Да оправя сегашната или да скоча на нова количка с екстрите, които търся?
Тук вече съм малко накантар относно ремонтирането на старата и покупка на нова. От гледна точка на това, че имам ремонт за 1.5к на старата и по която знам, че ходова част и двигател са в перфектно състояние и знам, че ще ме изкара още 200-300К без кой знае какви повреди, то и това, че ако скоча на нова, която отначало ще ме плени и кой знае какво ще изкара като грешки и неща за ремонт, защото знаем, че тези коли няма как да са на по 160-180К, както ги пишат. От това се притеснявам - или да си оправя моята или да взема нова и да остава 2К бюджет за отремонтиране и стягане (тука изключвам консумативите, които се правят след покупка и цялостното обслужване). А със старата най-вероятно ще си я прибера в гаража и след няколко годинки ще я реставрирам цялостно и ще си я запазя, защото както казах ми е много сантиментална



enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Двуомение за Е39
А защо не налееш още 5к. в тази, за двигател който ти е на сърце и екстрите който искаш и да си караш с кеф
?

Re: Двуомение за Е39
Не можах да разбера дали е подигравателен този пост



enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Двуомение за Е39
doomy525 написа:Не можах да разбера дали е подигравателен този пост![]()
Абсолютно не , доколкото аз разбрах от 1-вия ти пост си харесваш колата но вече е амортизирана(двигателя е поизчерпал ресурса си) и малко ти е поомръзнала искаш повече глезотийки. Но пък иначе е в добро състояние и не искаш да дадеш една торба пари за напудрена друга ?
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Двуомение за Е39
Разглоби тдс-а за части и се мятай на 530д.
п.п всяко 525/530д има фабрична печка.
п.п 2 не се навивай толкова с тая "сантиментална стойност" и мойта я карам от 5-години и съм набил не 7-8 а близо 15 така че няма какво да се чудиш!
п.п всяко 525/530д има фабрична печка.
п.п 2 не се навивай толкова с тая "сантиментална стойност" и мойта я карам от 5-години и съм набил не 7-8 а близо 15 така че няма какво да се чудиш!

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Двуомение за Е39
Колега с тези дълги и подробни постове, посред нощ ...
. Как е кучето?
Гледам, че въртиш по 100 000 км. на година. От практична гледна точка - бих си взел "новата" стара кола и с патите от продажбата на катастрофиралата стара, да я обслужа + каско , нови гуми и т.н. Но това от практична гледна точка. Когато човек намесва сантименти пред разума, като теб... абе защо не си вземеш нещо по ново...

Гледам, че въртиш по 100 000 км. на година. От практична гледна точка - бих си взел "новата" стара кола и с патите от продажбата на катастрофиралата стара, да я обслужа + каско , нови гуми и т.н. Но това от практична гледна точка. Когато човек намесва сантименти пред разума, като теб... абе защо не си вземеш нещо по ново...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Двуомение за Е39
Колега, отдели тия пари за F10, а междувременно вземи си оправи колата щом още ти върши работа 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 979
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Двуомение за Е39
Аз бих я оправил. Като цяло може да й вземеш добри части от английски донор например и да не наливаш сумалък ти пари. Може да й направиш едно боядисване след това да изчистиш забележките.
Колкото до мотора - не знам дали има какво да й се прави, все пак не са много км. като за TDS ако са реалните.. но за 1000 лв. може да вземеш добър мотор от донор че дори и за по-малко.
Моят съвет: Търси читав донор.
Колкото до мотора - не знам дали има какво да й се прави, все пак не са много км. като за TDS ако са реалните.. но за 1000 лв. може да вземеш добър мотор от донор че дори и за по-малко.
Моят съвет: Търси читав донор.
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Двуомение за Е39
Nickelback написа:Колега, отдели тия пари за F10, а междувременно вземи си оправи колата щом още ти върши работа
и според мен това е най-добрата стратегия. оправи я, щом ти харесва. има вече доста донори и може да си вземеш салонче и други екстрички да си наслагаш.
и докато се усетиш ще е време за Ф10, щом както мен искаш да пропуснеш Е60

иначе какво ще ги правиш след 2,3 години тия две е39ки на по 20 години?

"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Двуомение за Е39
Оправи я, колега. Все пак ще купиш пак е39, е с малко повече екстри но пак е39. Или я оправи или по-нова
Re: Двуомение за Е39
larry_boy написа:Колега с тези дълги и подробни постове, посред нощ .... Как е кучето?



Благодаря за мненията на всички




Иначе колата си е с нови зимни гуми, имам и летен комплект на 1 сезон са. Единственият минус е, че от две години не правя каско тъй като ми се струва нерентабилно за сумата, на която я оценяват и това, че за 3-4к може да си вземеш същата (като двигател имам впредвид). Всичко си работи и по колата, с нови дискове и накладки е. Голяма хамалогия ще стане, ако тръгна да слагам на новата от старата и реших да се допитам. Най-много ме кара да гледам за нова това, че сегашната просто си се амортизира, но правилно казахте - какво ще ги правя два коша на по 20 години след време

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Двуомение за Е39
Колега и да можеш да вземеш F10, ще можеш ли да я поддържаш, да й плащаш данъците, застраховки, не дай Боже нещо се счупи.... то не е само да я купиш. Бих казал, това е най-лесното по въпроса за една кола. Колата може да ти е такова бреме и товар, че да се видиш в чудо и приказ.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Двуомение за Е39
Аз бих си я оправил - за тия години и километри си е показала всичките магарии, така че ако я оправиш няма да има разни неочаквани изненади.
Ако си вземеш нова(изключвайки чисто нова) е ясно какво те чака - все ще има някакви изненади.
Частите, които ти трябват ще си ги намериш лесно - една тема в търговския раздел + няколко дни чакане и ще има бол оферти, от които да избираш
Даже може и по-евтино да ти излезе отколкото си го смятал.
Ако си вземеш нова(изключвайки чисто нова) е ясно какво те чака - все ще има някакви изненади.
Частите, които ти трябват ще си ги намериш лесно - една тема в търговския раздел + няколко дни чакане и ще има бол оферти, от които да избираш

Re: Двуомение за Е39
Elesar74 написа:Колега и да можеш да вземеш F10, ще можеш ли да я поддържаш, да й плащаш данъците, застраховки, не дай Боже нещо се счупи.... то не е само да я купиш. Бих казал, това е най-лесното по въпроса за една кола. Колата може да ти е такова бреме и товар, че да се видиш в чудо и приказ.
Ами Е39ката е поддържана винаги, както трябва и за въпросният период, от който я имам пет от седем години е била с автокаско и някоѝ неща аз съм си ги сменял или доплащал и винаги е било навреме. А и тогава се оценяваше на по-адекватни цени, а сега е..леко казано смешни пари и си казах, че не е удачно. От тогава до сега освен консумативи и други неща не е бутано по колата, а това ще и е първият по сериозен ремонт. Иначе съм от части съгласен - покупката е едно от лесните неща. Не всеки ден се вадят по 50-60К за нов автомобил /предполага се, че няма да се чупи през ден/ и на месец спокойно да можеш да отделяш за евентуални ремонти около 2К в най-лошият случай. Както се казва ' всяка жаба да си знае гьола'

В момента движа с друга кола (авенсис 2.2 D4D 2010та - теа коли много малко горят бе





относно подръжката..аз лично не намирам кой знае каква разлика в цените на частите между е39 и е60

Важното е да си намериш читав майстор, защото аз лично специално ходех до Добрич при Илко Иванов и винаги съм оставал доволен от качеството и професионализма с който работи.


За F серията не знам как стои положението, но това е съвсем друг клас автомобил..или поне така ми изглежда мен сравнено с предните две версии на 5та серия
Последна промяна doomy525 на 10 Ное 2014, 17:30, променена общо 1 път
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Двуомение за Е39
Колега, ти ако трябва да отделяш по 2к, на месец за нещо по автомобила, значи да си разточително богат и да наливаш пари в една бездънна каца, което пък значи да си глупак. Е39 е масова кола, има много части за различните модели втора употреба, но само започни да пазаруваш от Дарукар например, оригинални части и ще се видиш в чудо с цени и Е39-ката ще ти се види непосилна за поддръжка кола. Особено ако е фейс common rail. Сега това го пренеси към F10 и гледай да си седнал.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани