M52B20 гори масло
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
M52B20 гори масло
Здравейте, колеги проблема е написан в заглавието на темата. Четох почти всички теми по въпроса и някои неща ми останаха неизяснен. Ясно ми е за сегменти и гумички и т.н, но ситуацията при мен е малко по-различна от колегите с подобен проблем.
1- колата пуши само като достигне работна температура
2- само като пускам надолнище и спре горенето (стрлката за моментния разход показва 0) и след това като подам газ изкарва облаци син пушек и явно като изгори маслото попаднало в цилиндрите спира да пуши.(клапана за картерни газове съм го изолирал неможе да го вкарва от там)
3- като карам нагоре или като постоянно давам газ няма следа от пушек
4- двигателя си работи съвсем нормално .
5- нямам катализатори
Та въпросите ми са от къде може да попада това масло в цилиндрите само при посочените по-горе ситуации и какво може да го предизвиква? Дали става въпрос отново за сегменти и гумички или може от някоя гарнитура или незнам от какво друго?
Маслото е Мотул 5в40 взето от колега от форума. Сега съм на 6000км и съм долял 1.5л
1- колата пуши само като достигне работна температура
2- само като пускам надолнище и спре горенето (стрлката за моментния разход показва 0) и след това като подам газ изкарва облаци син пушек и явно като изгори маслото попаднало в цилиндрите спира да пуши.(клапана за картерни газове съм го изолирал неможе да го вкарва от там)
3- като карам нагоре или като постоянно давам газ няма следа от пушек
4- двигателя си работи съвсем нормално .
5- нямам катализатори
Та въпросите ми са от къде може да попада това масло в цилиндрите само при посочените по-горе ситуации и какво може да го предизвиква? Дали става въпрос отново за сегменти и гумички или може от някоя гарнитура или незнам от какво друго?
Маслото е Мотул 5в40 взето от колега от форума. Сега съм на 6000км и съм долял 1.5л
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: M52B20 гори масло
Първо щателно огледай за течове. Провери гарнитурата на капака на главата, и най-вече гарнитурките около свещите. Останалото са гумички на клапаните и сегменти (щом клапана за картерните е изолиран). Почти задължително е и да пробваш с друго масло със същия вискозитет, за да изключиш възможността за кофти партида на това, което си налял.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Гарнитура на капака и свещите съм сменял преди няма и 10к км. Пушенето ясно се изрази, след като ходих и се върнах от морето, тоест по-дълъг път. Факта , че започва да пуши като загрее колата ме навява на мисълта за опечени гумички
. Възможно ли е от гарнитура на главата да се получава това нещо ? И как си го обяснявате , че пуши след спускане, след като е изолиран клапана ?
За течове съм гледал от единия ъгъл на картера таи малко.

За течове съм гледал от единия ъгъл на картера таи малко.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: M52B20 гори масло
Първото, което ми мина през ума е съвсем различно от това, за което вие пишете
Хубаво споменавате сегменти, ама аз мисля, че има шанс проблема да са самите цилиндри и по-конкретно износено Nikasil покритие. В следствие, дори сегментите да не са много износени, ако цилиндровата стена е станала като буре (макар и в доста малки размери), ще гори масло и ще пуши (а и сигурно ще губи компресия в известна степен). Аз лично бих препоръчал (макар да не съм майстор) мерене на компресията на отделните цилиндри. Уж при износване на сегменти/цилиндър, компресията трябва да е по-ниска от нормалното. Това е лесен тест.

BMW only!
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Дори и така да е колега , даже да са и сегментите , немога да си обясня защо при определени условия попада масло в цилиндрите , а не постоянно (тоест да изкарва облаци постоянно ).
За комресията смятам да я замеря, но четох , че ако има масло в горивната камера то уплътнява и може да покаже добра компресия , дори по-голяма от фабричните стойности.
Ще извадя и свещите да ги погледан имат ли нагар по тях и дали е на всички или на някои от тях.
За комресията смятам да я замеря, но четох , че ако има масло в горивната камера то уплътнява и може да покаже добра компресия , дори по-голяма от фабричните стойности.
Ще извадя и свещите да ги погледан имат ли нагар по тях и дали е на всички или на някои от тях.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: M52B20 гори масло
Ако има масло в горивната камера, то не уплътнява, а се пали и изкуствено завишава компресията.
Последна промяна Cyberloner на 09 Сеп 2014, 15:04, променена общо 1 път
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52B20 гори масло
Първия двигател ми го правеше това м52б20 94г и то ми го направи и с оригинално ФВ масло(няма как да е менте, защото го взимам директно от вносителя) и с мотул 5в40, единствено подобрение имаше с масло 10в40, след като смених двигателя и разглобих напълно- не открих нищо по цилиндрите въпреки, че очаквах да видя паднал никасил, сегментите си бяха с добър ключ и нямаше спекли. Моята препоръка е смяна на гумичките на клапаните при доверен човек и отново проба с продължителен принудителен празен ход.
Казвам при доверен човек, който му се занивама, че на задните цилиндри си е кофти и да е наясно как се зацепват тия двигатели, че има особености дето не се спазват от някои "майстори"
Казвам при доверен човек, който му се занивама, че на задните цилиндри си е кофти и да е наясно как се зацепват тия двигатели, че има особености дето не се спазват от някои "майстори"
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Тея гумички са 24лв комплекта хубави , и смяната не им е такава философия, само където трябва инструмент за зацепването на ваноса(понеже съм с един) и някой , който знае как се прави. Колко излиза смяната им в сервиз някой с опит може да сподели?
Другото , което е че на празен ход дори и загряла отново не пуши. Само като пускам надолнище незнам какво се случва точно в този момент , но от някъде и по някаква причина попада масло в горивните камери и като подадеш газ и го изгори (съответно изкара пушаци отзад) спира да кади до следващото спускане и то само на загрял мотор.
Другото , което е че на празен ход дори и загряла отново не пуши. Само като пускам надолнище незнам какво се случва точно в този момент , но от някъде и по някаква причина попада масло в горивните камери и като подадеш газ и го изгори (съответно изкара пушаци отзад) спира да кади до следващото спускане и то само на загрял мотор.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52B20 гори масло
another90sm написа:Тея гумички са 24лв комплекта хубави , и смяната не им е такава философия, само където трябва инструмент за зацепването на ваноса(понеже съм с един) и някой , който знае как се прави. Колко излиза смяната им в сервиз някой с опит може да сподели?
Другото , което е че на празен ход дори и загряла отново не пуши. Само като пускам надолнище незнам какво се случва точно в този момент , но от някъде и по някаква причина попада масло в горивните камери и като подадеш газ и го изгори (съответно изкара пушаци отзад) спира да кади до следващото спускане и то само на загрял мотор.
То не е философия просто е къртовски труд и ще те питам като стигнеш до 5ти и 6ти цилиндър и ми кажи как е, недей ми обяснявай колко е лесно щото съм го правил

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Труда по смяната си е труд и отнема време и знам какво е при 5-ти и 6-ти цилиндър и аз от личен опит, но както и да е .
Въпроса е дали гумичките са причината за това нещо и колко може да е разхода на масло от тях , някак си немога да си обясня защо само тогава го гори пустото масло .
Въпроса е дали гумичките са причината за това нещо и колко може да е разхода на масло от тях , някак си немога да си обясня защо само тогава го гори пустото масло .
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52B20 гори масло
another90sm написа:Труда по смяната си е труд и отнема време и знам какво е при 5-ти и 6-ти цилиндър и аз от личен опит, но както и да е .
Въпроса е дали гумичките са причината за това нещо и колко може да е разхода на масло от тях , някак си немога да си обясня защо само тогава го гори пустото масло .
Защото маслото изтънява понеже е загряло, а и вече не е първа младост и почва да става по неустоичиво когато е загряло, това съпроводено с гумички на 15тина години и силния вакум при смукалтените клапани, който се образува при продължително спускане на принудителен празен ход. Не е гаранция, че е от това, но при условие, че си изкл клапана за картерни газове като възможност това е следващия логичен избор. От там нататък отиваме на такива ремонти, които просто не се икономически оправдани и по добрия избор е смяната на мотора с друг.
Аз пък да питам като изкл клапана за картерните газове как го направи? Да не си оставил долу вързан към щеката и само да си му затапил входа от към цииндровата глава?
Също свали свещите и провери след спускането кои са омаслени всичките или само някои.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Затапих входа към колекторите, тръбата от капака на клапаните е под колата да излизат парите, а маркуча от щеката си стои отворен.
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: M52B20 гори масло
Колеги и аз имам същия проблем.Баварката ми е м52б20 98г. с единичен ванос.Направих основен ремонт на мотора като смених сегментите,пълна ревизия на главата,нови гумички и нов клапан на картерните газове плюс нови гарнитури навсякъде.Е проблема не се реши
по надолнище без газ и после като подам и отзад пропушва яко.На ход топла ,студена колата не пуши.Маслото ми е БМВ 10/40.Единствено на диагностика ми излиза като грешка "механична повреда на ваноса" но колата си върви нормално и незнам този ванос дали има нещо общо с пропушването.

BMW M-POWER
- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
А отчиташ ли загуба на масло. Защото има колеги със същия проблем , но при по-дълги спускания , които не отчитат загуба на масло от смяна до смяна или поне е минимална.
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: M52B20 гори масло
Ами след ремонта сложихме масло БМВ 5/30 наливно за разработка като майстора казваше,че сегментите след 5-6000 км. ще се сносят и пропушването си го имаше.За 4000км с това масло съм долял 1л. като не го изгори целия.След тези 4000км. наляхме вече 10/40 БМВ туба.Проблема с пропушването остана но нямам навъртяни км от смяната му и незнам дали го гори.След 2-3000км ще си проличи но щом пуши сигурно ще го гори.Преди ремонта бях с масло 10/40 Фукс титан и за 4000км ми изгори 3л.Вече незнам кво още да сменям- май вече ще е марката.
BMW M-POWER
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани