525d въпрос за МАФ + ИНПА
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
525d въпрос за МАФ + ИНПА
Здравейте,
От известно време имам проблем с ускорението до ~2500-3000 оборота. До тези обороти колата е като охлюв, а след тези обороти се изтрелва доволно. Реално има нещо като 2 режима на вървене - супер мудно или "изтрелване", плавното и хубаво ускорение го няма. Имаше и нещо като слабо тресене на ниските обороти, въпреки че самите обороти не играеха.
Изчетох доста по темата из различните форуми и повечето мнения бяха за МАФ сензора. Препоръчваха да се извади буксата и да се провери дали ще има разлика във вървенето. Преди да извадя буксата, закачихме колата с ИНПА, за да видим какви са живите данни. Направих малко разпечатки на проблемните екрани:





Също така преди да разкача букста проверих и колата за грешки - нямаше нищо записано.
След като смъкнах буксата и ускорението до 3000 оборота се върна и колата започна да набира сравнително добре. Казвам сравнително добре защото не е като едно време, но е по-добре от както имам този проблем. Четох че в режим без МАФ трябва да има подобрение, но колата няма да работи както със здрав МАФ сензор.
Ето и въпросите ми:
1. Мислите ли че МАФ-а е заминал? Какви са опциите - почистване?, втора ръка?, нов? (в Дару за цифра), ....
2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Soll-Air mass
-Desired rate from cruise control
-Friction torque
-pulse duty factor i.s. controler 1
3. Докато гледахме живите данни видяхме, че има 2 температури - на охладителната течност и на двигателя. Направи ми впечатление, че температурата на охладителната течност беше ~90 градуса, но тази на двигателя беше ~45 градуса. Това така ли трябва да е или този температурен датчик е заминал. Ако е за смяна какви проблеми може да причини докато е неизряден.
4. След като разкачих МАФ сензора се появиха 3 грешки:
-Грешка за МАФ-а, което е нормано след като е разкачен
-Грешка за температурния датчик на двигателя (грешката я нямаше преди да се разкачи МАФ-а)
-Грешка че няма power за радио антената
Ще съм много глагодарен ако някой може да внесе малко яснота за това поведение и как да процедирам с МАФ сензора.
Благодаря предварително.
От известно време имам проблем с ускорението до ~2500-3000 оборота. До тези обороти колата е като охлюв, а след тези обороти се изтрелва доволно. Реално има нещо като 2 режима на вървене - супер мудно или "изтрелване", плавното и хубаво ускорение го няма. Имаше и нещо като слабо тресене на ниските обороти, въпреки че самите обороти не играеха.
Изчетох доста по темата из различните форуми и повечето мнения бяха за МАФ сензора. Препоръчваха да се извади буксата и да се провери дали ще има разлика във вървенето. Преди да извадя буксата, закачихме колата с ИНПА, за да видим какви са живите данни. Направих малко разпечатки на проблемните екрани:





Също така преди да разкача букста проверих и колата за грешки - нямаше нищо записано.
След като смъкнах буксата и ускорението до 3000 оборота се върна и колата започна да набира сравнително добре. Казвам сравнително добре защото не е като едно време, но е по-добре от както имам този проблем. Четох че в режим без МАФ трябва да има подобрение, но колата няма да работи както със здрав МАФ сензор.
Ето и въпросите ми:
1. Мислите ли че МАФ-а е заминал? Какви са опциите - почистване?, втора ръка?, нов? (в Дару за цифра), ....
2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Soll-Air mass
-Desired rate from cruise control
-Friction torque
-pulse duty factor i.s. controler 1
3. Докато гледахме живите данни видяхме, че има 2 температури - на охладителната течност и на двигателя. Направи ми впечатление, че температурата на охладителната течност беше ~90 градуса, но тази на двигателя беше ~45 градуса. Това така ли трябва да е или този температурен датчик е заминал. Ако е за смяна какви проблеми може да причини докато е неизряден.
4. След като разкачих МАФ сензора се появиха 3 грешки:
-Грешка за МАФ-а, което е нормано след като е разкачен
-Грешка за температурния датчик на двигателя (грешката я нямаше преди да се разкачи МАФ-а)
-Грешка че няма power за радио антената
Ще съм много глагодарен ако някой може да внесе малко яснота за това поведение и как да процедирам с МАФ сензора.
Благодаря предварително.
- s.nikov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 28.12.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - М57 - 01'
- Мечтае да кара: Shelby GT500 - 67'
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Провери си вакум пътищата на турбината и ако може вземи от някой колега здрав дебитомер.
- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
L_G написа:2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Friction torque
и мен това ме интересува...
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
tazzboy написа:L_G написа:2. Какво представляват грешките от екраните:
-UB operating hours
-Friction torque
и мен това ме интересува...
-UB operating hours, за тях тук viewtopic.php?f=35&t=215476
-Friction torque - това мисля че е свързано с торк конвертора на автоматиците, аз съм с ръчка и ми казаха че няма значение за моята кола
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Friction Torque е загубата в двигателя от триенето на елементите. Няма значение ръчка/автомат.
А така на празен ход има да гледаш до утре и пак нищо няма да разбереш. В движение има да гледаш точно 2 стойностти - надува на турбото над 2200мбар-а(1.2бара) трябва да показва в ИМПА-та и количеството въздух от дебитомера над 1050-1100мг/такт . Това са приблизителни стойностти, ся данеме нападнете кое колко. Но тези стойностти правиш лиги при 2000-2200оборота значи е наред работата.
А така на празен ход има да гледаш до утре и пак нищо няма да разбереш. В движение има да гледаш точно 2 стойностти - надува на турбото над 2200мбар-а(1.2бара) трябва да показва в ИМПА-та и количеството въздух от дебитомера над 1050-1100мг/такт . Това са приблизителни стойностти, ся данеме нападнете кое колко. Но тези стойностти правиш лиги при 2000-2200оборота значи е наред работата.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Това са стойности на колата на едно място, но правихме засичане и в движение. Там Soll-Air mass i Ist-Air mass стигаха доста над стойноста 500 (700-800 по спомени). На празни обороти Soll-Air mass показва към 450, но веднага след малко подаване на газ - отива на >500.
Колега DiGital - тези стойности 1050-1100мг/такт не са ли много при условие че скалата е до 500? Или аз нещо се бъркам....
Колега DiGital - тези стойности 1050-1100мг/такт не са ли много при условие че скалата е до 500? Или аз нещо се бъркам....
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Не са много 1100мг. Скалата е до 500 защото програмата е проста. Ако стига само до 800мг а надува е 2200мбар-а поне значи дебитомера нее наред. Ако няма и надув значи някой вакумм е заминал. Нее нужно дае вакуума на турбото. Провери ги тези неща.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Колега, за да проверя дали съм те разбрал напълно ще повторя малко с мой думи:
Закачам пак ИНПАта и потеглям, за да измеря в движение какво покязва Soll-Air mass (или Ist-Air mass?). Доколкото разбрах за 2000-2200 оборота стойността за този показател трябва да е ~1100мг.
За същите обороти и за тази стойност на дебитомера ~1100мг, турбото Soll-Charge-Air pressure( или act. Charge-/Air mass flow?) трябва да показва стойност >2200 мбар-а.
Сори че пак задавам въпроси, но съм сравнително нов в клуба на Е39 проблемите и все още са ми малко мъгла нещата. Ще съм ти благодарен ако може да ми посочиш точните полета, които трябва да гледам.
Друг въпрос - може ли да ме насочиш как точно да проверя вакума и кое да гледам по колата?
Благодаря преварително.
Закачам пак ИНПАта и потеглям, за да измеря в движение какво покязва Soll-Air mass (или Ist-Air mass?). Доколкото разбрах за 2000-2200 оборота стойността за този показател трябва да е ~1100мг.
За същите обороти и за тази стойност на дебитомера ~1100мг, турбото Soll-Charge-Air pressure( или act. Charge-/Air mass flow?) трябва да показва стойност >2200 мбар-а.
Сори че пак задавам въпроси, но съм сравнително нов в клуба на Е39 проблемите и все още са ми малко мъгла нещата. Ще съм ти благодарен ако може да ми посочиш точните полета, които трябва да гледам.
Друг въпрос - може ли да ме насочиш как точно да проверя вакума и кое да гледам по колата?
Благодаря преварително.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
На Analog Values 2 от дясно които са, тях гледай. Първата снимка.
Другото за вакуумите ето ти снимка да добиеш представа. Общо взето на турбото и егр-а вакуумите проверяваш.
Другото за вакуумите ето ти снимка да добиеш представа. Общо взето на турбото и егр-а вакуумите проверяваш.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Мерси Колега.
Ако е вакум не трябва ли да изпише някаква грешка или не е задължително?
Ако е вакум не трябва ли да изпише някаква грешка или не е задължително?
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Привет,
Днес поразгледах малко колата и забелязах следните неща:
1. Видимо или поне доколкото се вижда с фенерче, маркучите нямаха спукано или нещо друго, което да подсказва за проблем. Въпреки това ми се струва че има някакво свистене когато двигателя работи (немога да бъда на 100% сигурен - двигателя издава доста звуци и трудно се различават страничните звуци). Направих експеримент и махнах маркучето на ЕГР-то, но там нямаше вакум нито на ниските обороти, нито при 2000-2500 оборота.
Може ли да се съди по това че има проблем с вакумите? Или е свързано с клапана на ЕРГ-то?
2. Интеркулера, погледнат през предната броня отдолу в ляво(от страната на турбото) е доста задръстен. Това, което се е наслойло има вид като на кал с примес на вода и малко масло.
Може ли да се съди по това, че има проблем с интеркулера? Ако да, как се сваля този интеркулер?
3. С фенерчето надникнах откъм задната част на двигателя и се видя, че на последната пеперудка има омасляване + капчица масло, което не ми е ясно откъде може да дойде на тази височина. Колата не гори масло и за 8-9000 км маслото е спаднало с има-няма милиметър два (спрямо пръчката).
Някакви мнения или съвети?
Днес поразгледах малко колата и забелязах следните неща:
1. Видимо или поне доколкото се вижда с фенерче, маркучите нямаха спукано или нещо друго, което да подсказва за проблем. Въпреки това ми се струва че има някакво свистене когато двигателя работи (немога да бъда на 100% сигурен - двигателя издава доста звуци и трудно се различават страничните звуци). Направих експеримент и махнах маркучето на ЕГР-то, но там нямаше вакум нито на ниските обороти, нито при 2000-2500 оборота.
Може ли да се съди по това че има проблем с вакумите? Или е свързано с клапана на ЕРГ-то?
2. Интеркулера, погледнат през предната броня отдолу в ляво(от страната на турбото) е доста задръстен. Това, което се е наслойло има вид като на кал с примес на вода и малко масло.
Може ли да се съди по това, че има проблем с интеркулера? Ако да, как се сваля този интеркулер?
3. С фенерчето надникнах откъм задната част на двигателя и се видя, че на последната пеперудка има омасляване + капчица масло, което не ми е ясно откъде може да дойде на тази височина. Колата не гори масло и за 8-9000 км маслото е спаднало с има-няма милиметър два (спрямо пръчката).
Някакви мнения или съвети?
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
За EGR-a щом няма вакуум, значи има проблем! Клапана му се намира под смукателният колектор, светкай си и ще видиш къде върви маркуча! Аз още на първите картинки видях, че не работи но си мълчах с мисълта, че може дае изолиран. Утре виж това обстойно и след това ще продължиш нататък.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Така....след доста събиране на информация и поради причината, че искам да махна пеперудите, реших да мина с едно разглабяне.
Като цяло идеята ми е с махането на пеперудите да изчистя ЕГР-а и колекторите и да подменя и вакум маркучите.
Намерих една доста подробна тема за М57 525da в един чужд форум:
http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... da-107087/
За целта искам да сменя и гарнитурите и съответно искам да ги взема предварително. Предполагам, че №2 и №3 на тази картинка е това което ми трябва:

Има ли други гарнитури, които пропсукам за тази интервенция?
Видях, че в Дару ги има за по ~8 и 6 лв. Продават ли се на друго място в София?
Относно вакум маркучите - може ли да ми кажете откъде мога да си купя? В една тема се обясняваше, че има някакви силиконови, които се използват, но не пишеше откъде се купуват.
Като цяло идеята ми е с махането на пеперудите да изчистя ЕГР-а и колекторите и да подменя и вакум маркучите.
Намерих една доста подробна тема за М57 525da в един чужд форум:
http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... da-107087/
За целта искам да сменя и гарнитурите и съответно искам да ги взема предварително. Предполагам, че №2 и №3 на тази картинка е това което ми трябва:

Има ли други гарнитури, които пропсукам за тази интервенция?
Видях, че в Дару ги има за по ~8 и 6 лв. Продават ли се на друго място в София?
Относно вакум маркучите - може ли да ми кажете откъде мога да си купя? В една тема се обясняваше, че има някакви силиконови, които се използват, но не пишеше откъде се купуват.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
N2 и N3 ти трябват, а за маркучите - по добре да изглежда като оригиналните с оплетка. 3мм маркучи бяха по спомен. Има ги по магазините дори и в практикер и такива места ги има. Виждал съм такъв маркуч на Continental сигурно ще са хубави предвид репутацията на фирмата, 7лв/м по спомен мисе върти в главата. Като си тръгнал може да смениш и за излишната нафта маркучите и да погледнеш да нямаш някакъв теч от дифтунгите на дюзите.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- L_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 13.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525д 2003 Автоматик
Re: 525d въпрос за МАФ + ИНПА
Тези на Continental къде си ги виждал? Търсих и единствено намерих представител в Ихтиман
.
Предполагам ще е добре да са маслоустойчиви, които издържат на температура до 100-110 градуса?

Предполагам ще е добре да са маслоустойчиви, които издържат на температура до 100-110 градуса?
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани