смяна на амортисьори- какво е необходимо
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- naseto1969
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: pamplona. espana
- Пол: Мъж
- Кара: 525 d a
- Мечтае да кара: 535 d
- Детайли за колата: 525 d с чип
смяна на амортисьори- какво е необходимо
здравеите колеги, вчера видях че ми е протекьл преден ляв , та се налага да ги сменя, но не сьм в момента в бг . ако някои си ги е сменял сам моля за малко помощ. какво ще ми е необходимо за смяната и има ли някакви тьнкости. мерси предварително. 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Скоби, ключове и майсторлък. Не е трудна работа, ако го правиш за първи път ще ти отнеме повече време, но няма страшно, действай! 
Само трябва да внимаваш за поставянето на ляв и десен че има разлика при завъртането. Като разгледаш как са поставени ще разбереш. Има си едни обозначения.

Само трябва да внимаваш за поставянето на ляв и десен че има разлика при завъртането. Като разгледаш как са поставени ще разбереш. Има си едни обозначения.

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
всичко е много лесно,но с пружината ще имаш много ядове.по добре отиди в сервиз,или гараж с подходящ инструмент.аз при смяна пружината я слагам с три скоби.трудничко е и опасно.
успех.
успех.
- naseto1969
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: pamplona. espana
- Пол: Мъж
- Кара: 525 d a
- Мечтае да кара: 535 d
- Детайли за колата: 525 d с чип
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
мерси, аз ще пробвам . да видим какво ще се получи. ще пиша.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Зависи и каква е скобата, аз съм се оправял с един к-т скоби.

- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Ivo_Borisov написа:Скоби, ключове и майсторлък. Не е трудна работа, ако го правиш за първи път ще ти отнеме повече време, но няма страшно, действай!
Само трябва да внимаваш за поставянето на ляв и десен че има разлика при завъртането. Като разгледаш как са поставени ще разбереш. Има си едни обозначения.
Ще добавя и подемник за вдигане на колата, иначе е много тегаво.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Да, по удобно е с подемник. Но става и само на крик пред блока. 


- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Но е тегаво, както казах! 

Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
колега най лесно ще стане ако ги вземеш право с прожините.Отвиваш горе от ботуша трите болта и от долната част на амортесъора болта и слагаш другия,според мен това е най лесния начин,успех
- naseto1969
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: pamplona. espana
- Пол: Мъж
- Кара: 525 d a
- Мечтае да кара: 535 d
- Детайли за колата: 525 d с чип
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
мерси за сьвета за подемник, има тука един по 6 euro на час, ще пробвам , но за скобите незнам дали ще се прецакам.
- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Да не забравиш след това да си направиш реглажа,че ще ти тресе после предницата!Не вярвам да ти вземат много пари за това испанците!
Така и така ще се мъчиш и цапаш,хвърли едно око и на лагерите(макферсон)в какво състояние са.Те се разбиват най-вече след като колата се кара дълго време с повредени(изтървали)като твоя,амортесьор.Предполагам,че ще ги смениш и двата,както се прави?!Пък за смяаната им ще се справиш няма нищо сложно,освен пружините.
Така и така ще се мъчиш и цапаш,хвърли едно око и на лагерите(макферсон)в какво състояние са.Те се разбиват най-вече след като колата се кара дълго време с повредени(изтървали)като твоя,амортесьор.Предполагам,че ще ги смениш и двата,както се прави?!Пък за смяаната им ще се справиш няма нищо сложно,освен пружините.
Последна промяна dmx_525 на 27 Авг 2012, 13:20, променена общо 1 път





- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
тука гледам доста сте наясно как се сменят амортесьори искам да попитам колко от вас са ги сменяли собственоръчно 

Барай шишарката Минкеее ....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
Аз
Не е трудна смяната, но честно казано на човек, който никога не го е правил, може да му се види малко сложно (което е нормално). Важно е скобите да са хубави. Като съвет мога да посоча да се оборудвате с американски клещи (или друг вид, с който може да се стегне яко), защото съм работил само с гайковерт. Ама като се случи стержена да се върти става трудно да се развие гайката горе. Затова трябва да се хване стержена с нещо и така. С ключове вероятно ще е по-трудничко, но всичко става.

- dmx_525
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39'97 525 tds M51
- Мечтае да кара: Карал съм X6 искам да го притежавам:))
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
anzak написа:тука гледам доста сте наясно как се сменят амортесьори искам да попитам колко от вас са ги сменяли собственоръчно
Ето как на повече хора да стане ясно смяната на предните амортесьори,без много приказки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна dmx_525 на 26 Авг 2012, 10:07, променена общо 6 пъти





- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: смяна на амортисьори- какво е необходимо
dmx_525 написа:anzak написа:тука гледам доста сте наясно как се сменят амортесьори искам да попитам колко от вас са ги сменяли собственоръчно
Лично за мен не беше голяма философия смяната.Само дето нямаше кой да снима.Ето какво ти трябва:
1.шплент,гаика главина(ключ 30)
2.спирачен апарат(шестограм 10)
3.накраиник(здрава скоба с 2 рамена,ключ 19)
4.шплент,гаика на шарнира(ключ 18,19)
5.вадене на шарнира(с щанга натискаш по стаб. щанга,с чук удряш по ушето на шенкела.)
6.гаиките отгоре(13мм ключ)
7.пада марферсона
8.със скоби за пружини стягаш пружината
9.развърташ гаиката отгоре(19мм ключ)
10.вадиш пружината и прахоуловителите
11.на менгеме с тръбен ключ развиваш(навиваш)амортесиьора.
Просто трябва да разполагаш с време и търпение,също така и с гайковерт с 2 накраиника-13мм.(от горната част на амортесьора) и 18мм.или 19мм.мисля беше(от долната част към колелото),американски клещи или в краен случай и обикновен тръбен ключ става(за контра) и 2бр.скоби за натягане на пружината,че да можеш спокойно да освободиш чашката с макферсона(която е под напрежение от пружината) и от там след това спокойно да изкараш амортесьора от леглото му.
Като цяло имаш да развиеш 6 болта при свалянето и една гайка в горната част+шарнир.Внимателно като сваляш датчика на АБС-а(още в самото начало)напръскай болтовете първо със спрей за ръжда.Добре е да има още някой да помага,че да стане по бързо.Това е,не е кои знае какво.
това описание което си дал за Е39 ли е .......................... че нещо по предницата ключ 30 и шестограм 10 май никъде не се ползват да не говорим че шплентове никъде няма а гайките на шарнирите към шенкела за 22 или 21
Барай шишарката Минкеее ....
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани