Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Съвсем наскоро се присъедних и в този клуб е39
и веднага вкарах колата да се боядисва преди каско и накупих куп циганиики, с които най вероятно ще имам премеждия. Затова в тази тема искам да се обобщят проблемите и начините за разрешаване. И да го има написано поне на едно място черно на бяло, мисля че ще е полезната информация.
1 Първата покупка Бизнес CD ,което се оказва различно не само по производители през годините, но и в управленията и броя и вида на буксите на гърба им. Скоро ще направя снимки на двете за да покажа, но за момента основната разлика при мен е : Няма втората малка букса от (10 пина) която явно управлява долната част (дисплея) и чакаме кабела - който обаче не се знае къде отива. Ако някой има идея, ще съм много благодарен да я сподели.
2 Втората покупка Мулти волан М5 2002, който също ще се монтира на кола 1998 г и от тук написаното разбрах, че модела има разлика в кормилният прът преди и след 99г в лостовете за мигачите, патрона за стартиране и кутията оклоло него. Ако това е така, смяната на волан от 150лв с волан от 700лв става общо над 1000лв .....
3 Третата драма, колата няма, поне до момента волан с Мулти функции. Каква е схемата за връзването им, съвсем не ми е ясно, но това предстой да разебера от някой тук евентуално или от някой луд жичкаджия.
4 Четвъртата неизяснена ситуация е със Салона с подгрев, който купих и неоговото връзване. Има датчици за Air bags има и кабели за подгряване, също както и бутоните, които се оказаха релета за системата, в тях са степените съпротивленията и всичко останало за монтиране и доколко разбрах, при тях ще имам зайгравка само със поставянето на реле при останалите оригинални релета на колата, защото те неизсикват друго.
5 Соларно огледало, което имам и искам да сложа, също няма изкарана инсталация за него и всичко трябва да се връзва допълнително, и въпреки че е само с четири кабела, не съм сигурен че му е нужен само ток за да стартира...
Отделно от всичките простотиики се сдобих и със частичен М-пакет, който също си има схема на слагане. Ето и една любопитна информация : когато купувате предна М-броня, трябва задължително да си намерите халогени, защото са дефицит, и струват една шапка пари. Подкалниците (долните малки парчета) са различни (имат триъгълници под основата) предлагат само оригинални и струва 155лв бройката. Задната броня след монтаж на кола която е нямала М-броня, открива красива гледка към приведеният като на дизел ауспух на колата. Интеркар предлага Фарове и стопове Хелла на цена от 416лв фара и 135лв стопа. Както и електрически М-Огледала и М-брони.

1 Първата покупка Бизнес CD ,което се оказва различно не само по производители през годините, но и в управленията и броя и вида на буксите на гърба им. Скоро ще направя снимки на двете за да покажа, но за момента основната разлика при мен е : Няма втората малка букса от (10 пина) която явно управлява долната част (дисплея) и чакаме кабела - който обаче не се знае къде отива. Ако някой има идея, ще съм много благодарен да я сподели.
2 Втората покупка Мулти волан М5 2002, който също ще се монтира на кола 1998 г и от тук написаното разбрах, че модела има разлика в кормилният прът преди и след 99г в лостовете за мигачите, патрона за стартиране и кутията оклоло него. Ако това е така, смяната на волан от 150лв с волан от 700лв става общо над 1000лв .....
3 Третата драма, колата няма, поне до момента волан с Мулти функции. Каква е схемата за връзването им, съвсем не ми е ясно, но това предстой да разебера от някой тук евентуално или от някой луд жичкаджия.
4 Четвъртата неизяснена ситуация е със Салона с подгрев, който купих и неоговото връзване. Има датчици за Air bags има и кабели за подгряване, също както и бутоните, които се оказаха релета за системата, в тях са степените съпротивленията и всичко останало за монтиране и доколко разбрах, при тях ще имам зайгравка само със поставянето на реле при останалите оригинални релета на колата, защото те неизсикват друго.
5 Соларно огледало, което имам и искам да сложа, също няма изкарана инсталация за него и всичко трябва да се връзва допълнително, и въпреки че е само с четири кабела, не съм сигурен че му е нужен само ток за да стартира...
Отделно от всичките простотиики се сдобих и със частичен М-пакет, който също си има схема на слагане. Ето и една любопитна информация : когато купувате предна М-броня, трябва задължително да си намерите халогени, защото са дефицит, и струват една шапка пари. Подкалниците (долните малки парчета) са различни (имат триъгълници под основата) предлагат само оригинални и струва 155лв бройката. Задната броня след монтаж на кола която е нямала М-броня, открива красива гледка към приведеният като на дизел ауспух на колата. Интеркар предлага Фарове и стопове Хелла на цена от 416лв фара и 135лв стопа. Както и електрически М-Огледала и М-брони.
Последна промяна Shondy на 20 Апр 2010, 12:49, променена общо 5 пъти



- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Кормилен прът преди и след 99г
В кормилния прът няма разлика, но ако знаеш в какъв филм се вкарваш...Аз вече минах по този път. Трябват ти ключовете за мигачи и чистачки, нов патрон за запалването, кори около волана и най-накрая трябва да си кодираш LCM-а на фейс лифтова кола, защото иначе няма да имаш мигачи и дълги.
@ivanov 530d май откри вариант да ти работят мигачите и дългите, без да си кодираш LCM-а на фейс лифтова кола, ама е голяма играчка. С две думи, филма е голям
@ivanov 530d май откри вариант да ти работят мигачите и дългите, без да си кодираш LCM-а на фейс лифтова кола, ама е голяма играчка. С две думи, филма е голям

Re: Кормилен прът преди и след 99г
предполагам че ще имам и солидни проблеми с другите неща който съм приготвил за смяна:
салон с подгрев
Buisnes CD и мулти функции
Соларно огледало

салон с подгрев
Buisnes CD и мулти функции
Соларно огледало




- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Кормилен прът преди и след 99г
Значи колега тва с волана е играчка на 100% и много пара трябва. Един познат се захвана, ама не му издържаха нервите и се отказа.Иначе колкото за бизнес cd-то с мултифунция не е толкова сложно и невъзможно колкото тва с волана. Огледалото също не е чак такава играчка. Само мерак да имаш и да си напорист.
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
е както обикновновенно, щом аз съм се хванал, всичко ще е жмел....
написах нещо интересно горе, ако на някой му се чете, да съдейства ще съм много благодарен




- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Колега то при е39 нема такова понятие като става бързо или ей ся тука два кабела връзвам малко ток и айде. Слагах един телефон в мойта е39 и треа да ти кажа че нервичките ми изпи. Колко псувни и поздрави към тия дето са го произвели. Ама щом си се хванал успех
. Па с квото може ще съдействаме 


- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Относно халогените, защо не провериш в "Аутопартс", преди време имаше М-кови и бяха някъде около 60-70лв. бройката?
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Брато от по-сериозните работи, наи-лесно ми се вижда свързването на рекарото т.е подгрева, познах ли
(за него ще ти каже точно как се връзва ИЛКО (иванов 530д) )
Халогени за М бронята ли си търсиш?
Що не каза вчера за проблема с радиото и буксата, знам и как да се свърже, на доста е39ки е свързвано пред очите ми.
Пък имам и тази букса която ти нямаш.. да не поверваш, ако нямаш звънкаи
Маи точки 1 и 4 са решени..
Колата ти е супер и ще стане една от наи хубавите е39ки

Халогени за М бронята ли си търсиш?
Що не каза вчера за проблема с радиото и буксата, знам и как да се свърже, на доста е39ки е свързвано пред очите ми.
Пък имам и тази букса която ти нямаш.. да не поверваш, ако нямаш звънкаи

Маи точки 1 и 4 са решени..
Колата ти е супер и ще стане една от наи хубавите е39ки

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Начи, батка, всичко това го сложих вече на моята кола, с изключение на това, че волана си е за кола от преди 03.99. та там поне спестих малко от труда, който ти предстои.
По ред на номерата:
1. Ще ти трябва преход от кръгли към плоски пинове, ако бизнеса е от новата генерация - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=07 За да свържеш МИД ще трябва да си купиш кабел с номер 65129405409
2 и 3. Волана ще му мислиш как да го натъкмиш. Колкото до мултифункцията - за радиото ти трябват 2 жици - IBus и подсветка, за темпомата - 1 жица към модула за управление, отделно всички чаркове за темпомат.
4. Подгрева - по една маса пускаш под мокета под седалките, по 2 жици (управление и захранване) отиват към модулите (копчетата), по 3 жици от копчетата към жабката. Захранването го дават от 32-ри бушо, който примен се оказа празен - без захранване. Другите 2 жици от всеки модул са за подсветка и маса - отиват в гребените зад жабката. Точно там отива и масата и подсветката на кабела за МИД-а. Аз още се чудя на кой бушон да вържа захранването на отоплението. В ДИС не дават релета отделни преди 32-ри бушон, а идват некаде от релето на контактния ключ. По грешка го вързах на 28-ми, който естествено се оказа постоянен + и ако се забравят включени най-малко акумулатора ще падне, за другото не ми се мисли. Засега изкормих бушона да съм спокоен, а по-нататък мисля да ги вържа на 17-ти или 19-ти, които са свободни при мен, тъй като захранващите кабели идват от същото реле след контактната ключалка. Моля, Пресли или Илко да се изкажат по въпроса, дали е удачен избор и дали ще има нужда от допълнително реле!!! Разбира се и другите да се чувстват свободни за отговор и помощ
5. Огледалото зависи дали е с лампа за аларма... Ако не е, за да работи ти трябва само захранване и маса. Повечето така го върват. Естествено аз моето го вързах и към лайт модула за да се изключва затъмнението като вкараш задна/ Отделно ако има диод и на него му трябва захранване и управляващ сигнал, който пък го взимаш от основния модул (Grundmodul), като трябва да се кодира колата с ДИС примерно все едно има аларма и си светка гада и без аларма.
Значи това е в общи линии, за конкретните работи питай, имам материали, но не мога така на куп всичко да снеса - един по една както се казва
Ще помагаме. Дай някакъв имейл да ти пратя малко .ПДФ-и довечера. Много са полезни за да започнеш да се ориентираш В WDS. А там ориентираш ли се - нема да има тайни за теб.
ПП Абе има некъв бъг във форума.. пада ми г.за да пиша дълги мнения - връща ме автомантично нагоре и не виждам кво пиша....
По ред на номерата:
1. Ще ти трябва преход от кръгли към плоски пинове, ако бизнеса е от новата генерация - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=07 За да свържеш МИД ще трябва да си купиш кабел с номер 65129405409
2 и 3. Волана ще му мислиш как да го натъкмиш. Колкото до мултифункцията - за радиото ти трябват 2 жици - IBus и подсветка, за темпомата - 1 жица към модула за управление, отделно всички чаркове за темпомат.
4. Подгрева - по една маса пускаш под мокета под седалките, по 2 жици (управление и захранване) отиват към модулите (копчетата), по 3 жици от копчетата към жабката. Захранването го дават от 32-ри бушо, който примен се оказа празен - без захранване. Другите 2 жици от всеки модул са за подсветка и маса - отиват в гребените зад жабката. Точно там отива и масата и подсветката на кабела за МИД-а. Аз още се чудя на кой бушон да вържа захранването на отоплението. В ДИС не дават релета отделни преди 32-ри бушон, а идват некаде от релето на контактния ключ. По грешка го вързах на 28-ми, който естествено се оказа постоянен + и ако се забравят включени най-малко акумулатора ще падне, за другото не ми се мисли. Засега изкормих бушона да съм спокоен, а по-нататък мисля да ги вържа на 17-ти или 19-ти, които са свободни при мен, тъй като захранващите кабели идват от същото реле след контактната ключалка. Моля, Пресли или Илко да се изкажат по въпроса, дали е удачен избор и дали ще има нужда от допълнително реле!!! Разбира се и другите да се чувстват свободни за отговор и помощ

5. Огледалото зависи дали е с лампа за аларма... Ако не е, за да работи ти трябва само захранване и маса. Повечето така го върват. Естествено аз моето го вързах и към лайт модула за да се изключва затъмнението като вкараш задна/ Отделно ако има диод и на него му трябва захранване и управляващ сигнал, който пък го взимаш от основния модул (Grundmodul), като трябва да се кодира колата с ДИС примерно все едно има аларма и си светка гада и без аларма.
Значи това е в общи линии, за конкретните работи питай, имам материали, но не мога така на куп всичко да снеса - един по една както се казва

ПП Абе има некъв бъг във форума.. пада ми г.за да пиша дълги мнения - връща ме автомантично нагоре и не виждам кво пиша....
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Първо искам да ти благодаря искрено за написаното, защото това си е безкрайно полезно инфо.
За първото, надявам се да има къде да го plug-на тоя кабел ако го намеря, Тоеа е кабел номер 3 от схемата предполагам и дано да запали.
За волана, нека дойде и дано да стане, защото по незнайни причини, колата е феис лифтов цвят, шадоу лаин, феис лифт бъбреци и т.н, тайно се надявам да нямам занимания с нея. Ако трябва да купувам и кормилен прът, проекта отива на майка си и татко си. IBus незная какво е но ще го видиме и него какво е, и ще го направиме.
За подгрева и огледалото се надявам да нямам проблеми и да минат безаварийно, но всичко зависи от това кой ще го прави. Разчитам силно на Лъчко да помогне, а той спомена нещо за WDS, и дано да е наясно. Аз не съм технически запознат с електорниките, но и това предстой така като гледам
.
Благодаря искрено още веднъж
За първото, надявам се да има къде да го plug-на тоя кабел ако го намеря, Тоеа е кабел номер 3 от схемата предполагам и дано да запали.
За волана, нека дойде и дано да стане, защото по незнайни причини, колата е феис лифтов цвят, шадоу лаин, феис лифт бъбреци и т.н, тайно се надявам да нямам занимания с нея. Ако трябва да купувам и кормилен прът, проекта отива на майка си и татко си. IBus незная какво е но ще го видиме и него какво е, и ще го направиме.
За подгрева и огледалото се надявам да нямам проблеми и да минат безаварийно, но всичко зависи от това кой ще го прави. Разчитам силно на Лъчко да помогне, а той спомена нещо за WDS, и дано да е наясно. Аз не съм технически запознат с електорниките, но и това предстой така като гледам

Благодаря искрено още веднъж




- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Вързах днес захранването на 19-ти бушон. Всичко е точно, отоплението бачка само на контакт. От 14-ти до 21-ви захранването на бушоните е от една шина, която идва от същото реле както за 32-ри бушон. По принцип 17-ти е 5 ампера, а 19-ти 10 - общо 15А, колкото е и за отоплението. Така че няма опасност да се претовари веригата.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Ето малко по-подробно и за огледалото с диода, поради интереса и на други колеги:
По ред на номерата на пиновете от буксата на огледалото,
Пин 1. Сигнал задна скорост от лайтмодула - Пин 39 на средния щекер на ЛМ
Пин 3. Контактен плюс (за затъмняването) - бушон 21 (над жабката)
Пин 8. Постоянен плюс (за диода) - трябва да погледна на кой бушон го вързах аз, щото оригинално го дават на 48-ми, който е в багажника. На 42 го вързах аз май)
Пин 9. Сигнал от основния модул - Пин 19 на средния щекер на основния модул (зад/под жабката се намира).
Пин 10. Маса - гребена зад жабката, точно над основния модул в една черна пластмасова кутия са всички гребени.
За свързването ще ви трябват контакти от тези видове:
1. За гребените, номер 8 от схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
2. За лайтмодула, номер 1, за основния модул номер 5 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
3. За бушоните, номер 2 от схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
Или втора употреба.
По ред на номерата на пиновете от буксата на огледалото,
Пин 1. Сигнал задна скорост от лайтмодула - Пин 39 на средния щекер на ЛМ
Пин 3. Контактен плюс (за затъмняването) - бушон 21 (над жабката)
Пин 8. Постоянен плюс (за диода) - трябва да погледна на кой бушон го вързах аз, щото оригинално го дават на 48-ми, който е в багажника. На 42 го вързах аз май)
Пин 9. Сигнал от основния модул - Пин 19 на средния щекер на основния модул (зад/под жабката се намира).
Пин 10. Маса - гребена зад жабката, точно над основния модул в една черна пластмасова кутия са всички гребени.
За свързването ще ви трябват контакти от тези видове:
1. За гребените, номер 8 от схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
2. За лайтмодула, номер 1, за основния модул номер 5 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
3. За бушоните, номер 2 от схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
Или втора употреба.
Последна промяна bmw_n00b на 01 Май 2010, 22:14, променена общо 1 път
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
bmw_n00b написа:Ето малко по-подробно и за огледалото с диода, поради интереса и на други колеги:
По ред на номерата на пиновете от буксата на огледалото,
Пин 1. Сигнал задна скорост от лайтмодула - Пин 39 на средния щекер на ЛМ
Пин 3. Контактен плюс (за затъмняването) - бушон 21 (над жабката)
Пин 8. Постоянен плюс (за диода) - трябва да погледна на кой бушон го вързах аз, щото оригинално го дават на 48-ми, който е в багажника. Ще редактирам после)
Пин 9. Сигнал от основния модул - Пин 19 на средния щекер на основния модул (зад/под жабката се намира).
Пин 10. Маса - гребена зад жабката, точно над основния модул в една черна пластмасова кутия са всички гребени.
За свързването ще ви трябват контакти от тези видове:
1. За гребените, номер 8 от схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
2. За лайтмодула, номер 1, за основния модул номер 5 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
3. За бушоните, номер 2 от схемата - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=15
Или втора употреба.
Да видим дали правилно съм разбрал за огледалото.
Плюсът е постоянен (чакам за номерче на бушон)
Пин 9. Сигнал от основния модул - Пин 19 на средния щекер на основния модул. Това не ми е ясно къде се намира при мен Е46 и какво представрява основния модул
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Ааа.. аз не разбрах че си с е46
там са малко по-различни нещата - сигнала за управление на диода идва от левия щекер на модула при е46 и е пин 23. Ето тук има малко снимки и става въпрос точно за е46 - http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... id=1754238 . А при мен нещата изглеждат така при демонтирана жабка:



- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Мулти волан, Соларно огледало, Салон с подгрев и Buissnes CD
Не ми е ясно хич
Няма ли някой колега от Бургас да удари едно рамо за това огледало

Няма ли някой колега от Бургас да удари едно рамо за това огледало
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани