Съвет - 525d няма мощност като загрее

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Съвет - 525d няма мощност като загрее

Мнение от hafte » 15 Юни 2009, 23:15

Здравейте колеги.

От извесно време имам проблем но не знам с кое. Затова моля за помощ и ако може да споделите по симптомите къде да се насоча.
Колата е на 177000 по всички модули. Дали е на толко няма 100% гаранция.

Както и да е, та на проблема, както се появи откакто се постопли времето.
Когато я запаля сутрин студена, и дам леко газ чувам как надува турбината. Колата върви като луда, независимо от предавката. На първа DSC премигва при подаване на газ.
След извесно време каране (30 мин.) и когато на вън е повече от 24 градуса, колата умира. Все едно влача 3 тона каравана. При подаване на газ турбото го чувам съвсем леко след 3500 оборота, и колата чади яко черно.

На диагностиката не дава грешки.

Кулера е външно мръсен и леко е омаслена питата от едната страна но ще го чистя другата седмица.

Генерацията изглежда по този начин http://static.bmwfans.info/images/epc/NzU1ODJfcA==.png
В сервиза ми твърдят, че съм без катализатор но всичко изглежда като на схемата.

А сега къжете кулер или катализатора е проблема, че не мога да спя от яд.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Съвет - 525d няма мощност като загрее

Мнение от Пресиян Василев » 15 Юни 2009, 23:21

На диагностиката не дава грешки.

Сигурен ли си,?ако са сьщите тия дето са ти казали че няма катализатор ,представям си как няма грешки.мога да те посьветвам преди да правиш каквото и да било да загрееш хубаво колата ,да седне до теб човек дето разбира от ДИЗЕЛ с лаптопчето,да покараш и тои да гледа какво се случва

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 15 Юни 2009, 23:29

Съмнява ме, че са гледали дали има или няма катализатор. Отговорили са ми наизуст, което не ме учудва, но сервиза си е надежден.

Лаптопчето го имам но незнам какво да гледам, или по точно нямам кой да гледа.

Освен да питам дали имам катализатори другаде и колко са на тази схема 2 или 4?
Въпроса е какво е поведението на колата при запушен катализатор и мръсен или евентуално спукан кулер?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Юни 2009, 23:33

Твърдят, че е изтърбушен, може би? Като почукаш по катализатора, ако дрънчи значи е изронен. Но при запушен катализатор симптомите са същите и при студен и топъл мотор. По-скоро с изгорелите газове или турбото е проблема.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 15 Юни 2009, 23:38

Виж колега ,мисля чв изпадаш в заблуда ако мислиш че колата ти няма кат. ако е така няма да я пускат в европата в никои град защо мислиш има ЕГР ?има ли ЕГР има и КАТ.нали еко изисквания ала бала,няма как .ако КАТ е запушен топла студена все тая няма да вьрви ако кулера е спукан пак сьщото ще пущи чернилка като за последно а мощност няма да има .като загрее и се запуши ,щом имаш диагностична апаратура ,гледаи стоиностите на дебитомер ,налягане в реила,температура (всички темп.) и изобщо на мен ми прилича на електронен проблем свьрзан с дебитан на вьздуха .ЗАТАПИ егр.и може сьщо насила дая вкараш в сервизен режим ако проблема е ел. ще трьгне да бяга но по малко (откачи дебитомера)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 15 Юни 2009, 23:44

Утре ще закача латопа на път за работа. Като загрее и почне да не върви ще откача чакума на AGR клапана да видим.

Скоро го чистих и ми изглеждаше в добро състояние ама ще пробвам и утре ще пиша какво съм установил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Юни 2009, 23:53

Според мен е твърдо турбото, за съжаление... По описаните симптоми просто няма какво друго да е. Когато моторът е студен перките на турбото имат определен ъгъл на атака, при постигане на работна температура ъгълът се изменя. При теб случаят е такъв, че при студен двг всичко е ок, но при топъл се изявява дефекта. Това е вследствие на ръчкане при студен свигател и изгасяне на мотора веднага след динамично каране, т.е. некоректно отношение към автомобила. Не казвам, че ти си отговорен, но това е рискът при дизеловите двигатели. И все пак, дано не съм прав :confused:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 16 Юни 2009, 0:05

bmw_n00b написа:Според мен е твърдо турбото, за съжаление... По описаните симптоми просто няма какво друго да е. Когато моторът е студен перките на турбото имат определен ъгъл на атака, при постигане на работна температура ъгълът се изменя. При теб случаят е такъв, че при студен двг всичко е ок, но при топъл се изявява дефекта. Това е вследствие на ръчкане при студен свигател и изгасяне на мотора веднага след динамично каране, т.е. некоректно отношение към автомобила. Не казвам, че ти си отговорен, но това е рискът при дизеловите двигатели. И все пак, дано не съм прав :confused:
знаеш ли мисля че си прав ,но дано не си че ще го озори колегата турбинка за Д мотор скьпичка е ,но нека утре да пробва да но му залепва ЕГР-а

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 16 Юни 2009, 9:26

И аз мисля, че е турбото и определено не е от катализаторите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Мнение от eddy » 16 Юни 2009, 9:47

Еми много е възможно да е турбината, но все пак колата ти е с 4 катализатора и ако 2 са махнати, а 2 не са може и тези 2 да са се задръстили и точно това да се случва, защото когато катализатора е студен пропуска повече, а когато загрее спира да пуска. Виж ако си от Сф има един сервиз на околовръстното, като идваш от България посока Цар Борис 3 малко преди Борис на спускането мисля Walker беше. Приемчика се казва Цецо, поне до преди год бачкаше там. Ще отидеш при него и ще го помолиш да ти ИЗБУШАТ катализаторите, а не да ти слагат резонатори и ще ти излезне някакви дискотечни пари, дори и резонатори да сложиш, пак ще са диско пари, защото те връщат питите на катализаторите. След като направиш това упражнение, може да търсиш причината в турбото, ако продължава тоя проблем, но задължително отиди при хора които се занимават с гърнета, а не при някой си майстор, които прави всичко, да не говорим пък как изпъва тотални щети :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 16 Юни 2009, 10:12

Значи на идване към работа вързах комп и резултата е следния:

DME/DDE ERROR
0404 Exhaust gas feedback 2

От живите данни забелязах тази аномалия:

При празен ход и форсиране до 3000 оборота данните са нормални
Charge pressure 987
Normal pressure 1006

При натоварване обаче нешо куца:
Charge pressure 1000
Normal pressure 2300

Някой може ли да обясни тази грешка от какво е?
Махнах вакума на AGR и запуших маркуча с един болт. Резултата в показанията и вървежа е същият. AGR го чистих преди 2 седмици и се движеше свободно без да блокира.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Мнение от eddy » 16 Юни 2009, 10:47

hafte написа:Значи на идване към работа вързах комп и резултата е следния:

DME/DDE ERROR
0404 Exhaust gas feedback 2

От живите данни забелязах тази аномалия:

При празен ход и форсиране до 3000 оборота данните са нормални
Charge pressure 987
Normal pressure 1006

При натоварване обаче нешо куца:
Charge pressure 1000
Normal pressure 2300

Някой може ли да обясни тази грешка от какво е?
Махнах вакума на AGR и запуших маркуча с един болт. Резултата в показанията и вървежа е същият. AGR го чистих преди 2 седмици и се движеше свободно без да блокира.


http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... c&start=15

Иначе виж отговора от чужд форум за твоята грешка

"I don't have too much info on BMW diesels but from the fault description I would say that the exhaust gas feedback code relates directly to the EGR having been disabled."

http://bmw.startpagina.nl/prikbord/4098 ... rt-carsoft

Има и още доста други, но виж през Гоогъл да не ти копвам всички линкове които описват дадения проблем :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 16 Юни 2009, 11:14

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 17:22, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 16 Юни 2009, 13:01

Колеги проблема е установен.
Маркуча за вакума на турбото направо се е разпаднал. Скъсан е на 2 места и ми остана в ръцете.
Оставих колата да го сменят и после ще споделя крайния резултат като я взема. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 16 Юни 2009, 19:22

атака ,стискам ти палци,видиш ли сега за какво става реч,туи онуи,и накрая 1 скапано маркуче от 3 левчета метьра кви мизерии прави.успех

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook