Компресора и вентилатора на климатика работят с прекъсване.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Компресора и вентилатора на климатика работят с прекъсване.
Колеги, от миналото лято вентилатора на климатика ми се държи доста странно и сега вече с идването на лятото се замислих да го отстраня тоя проблем.
Проблема се състои в следното - вентилатора се включва веднага щом пусна климатика, както и трябва да е, но след като поработи известно време - минута, 5, 10, всеки път различно и спира да се върти изобщо за около 10-15 секунди, след което тръгва пак. Не съм проверявал резисторите, където е най-често срещаната повреда, но пък и симптомите са съвсем различни от тези на прецакани резистори.
Сблъсквал ли се е някой с подобен проблем или да има някаква идея, преди да тръгна по майстори.
Проблема се състои в следното - вентилатора се включва веднага щом пусна климатика, както и трябва да е, но след като поработи известно време - минута, 5, 10, всеки път различно и спира да се върти изобщо за около 10-15 секунди, след което тръгва пак. Не съм проверявал резисторите, където е най-често срещаната повреда, но пък и симптомите са съвсем различни от тези на прецакани резистори.
Сблъсквал ли се е някой с подобен проблем или да има някаква идея, преди да тръгна по майстори.
Последна промяна badsharki на 12 Май 2009, 13:05, променена общо 1 път
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 576
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Някой знае ли дали могат да се сменят само резисторите и ако могат от къде да ги купя и с какви параметри да търся резистори, че при мен точно там е проблема.Не ми работи първата скорост на вентилатора, а включва само като вдигне голямо налягане.Sorry че ползвам темата на колегата, но да не пускам нова че ще станат няколко поредни за климатици.Иначе до въпроса на badsharki и аз си мисля че това е нормалната работа на вентилатора.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
емhrpopov217 написа:Някой знае ли дали могат да се сменят само резисторите и ако могат от къде да ги купя и с какви параметри да търся резистори, че при мен точно там е проблема.Не ми работи първата скорост на вентилатора, а включва само като вдигне голямо налягане.Sorry че ползвам темата на колегата, но да не пускам нова че ще станат няколко поредни за климатици.Иначе до въпроса на badsharki и аз си мисля че това е нормалната работа на вентилатора.
Колега,правилно си написал,че не искаш да стават много теми за климатици а не потърси с търсачката за твоя проблем!!! Чел съм го поне в 3 теми това за резисторите.Да могат да сме сменят само резисторите,но точно за параметрите потърси с търсачката
- don_mimo
- ентусиаст
-
- Мнения: 837
- Регистриран на: 1.08.2006
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
- Мечтае да кара: bmw x5 '11
а когато бучи много перката на климати какво се прави сменя се с нова или? всичко си работи при мен но бучи и вие все едно някой лагер се е разбил ... а понякога се 4ува все шум все едно перката се удря в пластмаса ,като подам гас се оправя ... това днес го забелязах
някакви идеи и предположения?

някакви идеи и предположения?
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Re: Вентилатора на климатика работи с прекъсване.
badsharki написа:Колеги, от миналото лято вентилатора на климатика ми се държи доста странно и сега вече с идването на лятото се замислих да го отстраня тоя проблем.
Проблема се състои в следното - вентилатора се включва веднага щом пусна климатика, както и трябва да е, но след като поработи известно време - минута, 5, 10, всеки път различно и спира да се върти изобщо за около 10-15 секунди, след което тръгва пак. Не съм проверявал резисторите, където е най-често срещаната повреда, но пък и симптомите са съвсем различни от тези на прецакани резистори.
Сблъсквал ли се е някой с подобен проблем или да има някаква идея, преди да тръгна по майстори.
Колега при мене дори не се пуска вентилатора ами изчаква да се вдигне налягането в системата евентуално и тогава се пуска. Гледал съм го като е закачен на тия машините за диагностика как работи. И наистина в началото след пускане на климатика перката е неподвижна. Чак след време се пуска на доста бързи обороти за малко и пак спира и така работи маи. До колкото разбирам наи вероятно първата степен не ми работи и имам 2ра и 3та само може би е от резисторите на перката, но не съм сигурен може да каже някои по запознат.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Мерси на отговорилите дотук, само да добавя, че днес го загледах пак, и всъщност забелязах че спира самия компресор, с което и перката.
Незнам дали е нормално, но мисля че не е, защото четох и инструкцията за работа на IHKA - ТУК - и там пише условията при които спира - като повишение на температурата на охл. течност над 117 гр., или рязко подаване на газ до дупка пак спира за 10 сек. Проверих температурата на охл. течност не мърда от 93-94 гр.
Иначе си духа студено, но неприятното е че постоянното спиране и тръгване на климатика влияят на работата на двигателя, т.е. играят оборотите и е доста дразнещо особенно като работи на място в задръстванията...така че приемам още предположения
Незнам дали е нормално, но мисля че не е, защото четох и инструкцията за работа на IHKA - ТУК - и там пише условията при които спира - като повишение на температурата на охл. течност над 117 гр., или рязко подаване на газ до дупка пак спира за 10 сек. Проверих температурата на охл. течност не мърда от 93-94 гр.
Иначе си духа студено, но неприятното е че постоянното спиране и тръгване на климатика влияят на работата на двигателя, т.е. играят оборотите и е доста дразнещо особенно като работи на място в задръстванията...така че приемам още предположения

Последна промяна badsharki на 15 Яну 2012, 12:35, променена общо 1 път
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
WALL написа:много интересно...., а при теб със сигурност ли няма датчик за високо налягане... дават че 99г имат но... може би трябва да се закачи на комп за АС.
Ами май става въпрос за някакъв "presure switch" 16 стр., но той май влияе на перката да вдигне скоростта. Къде има такъв комп, освен оторизираните сервизи разбира се.

WALL написа:Това на нормално загрята кола ли го прави само или примерно още като я запалиш и пуснеш АС и почва да вкл и изкл?
Постоянно го прави, но колкото по студена е зададена температурата, толкова по-рядко го прави.
WALL написа:Аз не можах да разбера обаче откъде взима инфо за температурата на антифриза за това пробвай!
От датчика който е на радиатора, но мисля че след '99 е на друго място поставен.
WALL написа:П.С. другото което разбрах е че ако напрежението падне под 11,4 V също изкл. Замери го като бачка на место или аз нещо грешно си превеждам
Хм...ще прочета и аз отново, защото все се чудех дали не е от спад в напрежението, защото от известно време нещо ми стърже алтернатора и като го гледам на меню 9 от борда, ту държи 14-14,2V, ту падне на 12-13V. Къде точно го прочете, защото със сигурност напрежението влияе на оборотите на вентилатора за парното.
П.С. Сега пак разгледах кнжката, и тези 11.4V са за REST функцията и за подгряването на пръскалките, не работят когато напрежението е под това. Освен това на стр. 14 на схемата личи, че има датчик за налягането който включва и изключва компресора, и вече все повече си мисля че той ще е проблема.

Благодаря ти @WALL за насоката.

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Колега да си дам и аз мнението.Според мен е нормално да спира от време на време.За пример ще ти дам хладилника.Компресора не работи постоянно.Спира,после пак се включва.Като зададеш по ниска температура в колата иска повече охлаждащ въздух и затова по рядко изключва компресора и перката.Така мисля аз 


- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Ivo_Borisov написа:Колега да си дам и аз мнението.Според мен е нормално да спира от време на време.
Ти усещаш ли го това спиране и тръгване на компресора докато седиш на светофара.

Лелелеее ... не мога да заспа с тоя проблем. Сега се сетих друго, след работа като се връщах днес, бях включил тест 7 да видя температурата на двигателя, там са и оборотите и външната температура. Направи ми впечатление, че когато съм на място, датчика който чете външната температура (предполагам не е този който е под калника на дясната гума) отчиташе стойности до 42 градуса, при което на борда беше 26. Като тръгна температурата рязко спадаше и се изравняваше с тази която нормално си се показва на борда. Дали и това няма някаква връзка с проблема.

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Докато си се ровя за проблема ми в нета, попаднах на една тема в друг авто-форум, която мисля ще е много полезна за всички ... но прочетете сами:
"Здравейте колеги, лятото наближава, температурите се дигат, климатиците ще трябват. Много спорове изникват, за тези климатици, при някои даже неискам да се включвам щото няма смисъл от спор. Май е по-добре да напиша това онова, пък може и да е от полза на някой.
1. Как работи хладилната машина - това което наричаме климатик, е термопомпа, хладилна машина, но не и климатик. Климатика трябва да контролира освен температура, трябва да контролира и влажността на въздуха. Но както и да е, казвам го да имате в предвид.
Когато имаме две тела с различна температура, и има контакт между тях, имаме топлообмен от тяло с по-висока темп. към това с по ниска. Е, термопомпата прави обратното - влагаме енергия която да придвижи топлината в обратна посока. Има различни начини да става това, но аз в този текст ще говоря само за термопомпите с хладилен агент Фреон.
Когато материя от течна фаза преминава в газ, тя отнема топлина. Примерно защо водата при 1 атм. никога не може да мине 100 оС. Когато кипи, водата отнема от топлината, и така колкото и топлина да влагате, водата кипи по-бързо, и така и не може да мине 100 оС. По този начин и човека регулира температурата си - когато имаме нужда от охлажадене, кожата отделя вода, която когато се изпарява от кожата, отнема топлина или т.е. охлажда.
Друг важен факт - при различно налягане, се променя точката на кипене на течността. Когато повишим налягането, течностите се изпаряват при по висока температура, и обратното.
И така, теоретично хладилната машина представлява обратен цикъл на Карно. Практически как е устроен климатика, както и хладилника.
Компресорът, повишава налягането на фреона (газ), фреона с повишено налягане примерно 120 бара, е горещ. Когато от компресора, преминава през кондензатора, се охлажда до температура близка на околната среда,и от високото налягане, кондензира във течност. От там преминава във дроселиращия елемент (ще го разясня в точка 2), където се намалява налягането, близко до атм. Тогава, фреона започва да кипи. За разлика от водата която кипи при 100 оС, фреона кипи примерно при -20 оС, при атм. налягане, според зависи от фреона. Процеса на кипене на фреона е в изпарителя, от където се отделя студ. От изпарителя, компресора засмуква парите, и ги нагнетява наново.
Разбирам че някои неща е трудно да се асимилират, но се опитвам по най-простият начин да го обясня.
2. Дроселиращ елемент - това е частта от системата която намалява налягането на фреона, за да може да се изпари при желаната ни температура. Видовете дроселиращи елементи са капилярни тръби, термо регулиращ вентил и детандер. Детандера е машина която да превръща енергията от дроселирането в механична, но на всички в бранша е ясно, че е безсмислено. Използват се другите два начина.
Капилярните тръбичики, всички сте ги виждали, на гърба на хладилника до компресора, една много тънка тръбичка, но не се бъркайте с кондензатора. При капилярите, сечението е толкова малко, за да се намали налягането. При този вид дроселиращи елементи, в автомобилите се поставя и акумулатор, между изпарителя и компресора. Основна цел на акумулатора е да задържа фреона, докато се изпари напълно. ""Забравих да спомена, че за правилна работа на компресора абсолютно е задължително, той да бъде във изцяло газова фаза. Затова също на сплит системите има ограничение за минимума тръбен път. Отплеснах се.""
Другия вариант е със терморегулатор на налягането. Променя се налягането, при който се дроселира фреонът, по този начин се променя и температурата на изпарение, затова няма нужда компресорът да спира работа (по тази тема прочетете точка 3).
Има такива също които са със регулиращ вентил, във дехидратора. Има и други видове, но са рядко срещани.
3. Компресорът - Компресорите разбира се са много видове. Ако тръгна да ги изброявам, ще отиде до утре, и пак ще забравя нещо. Най-използвони са циклоидни, лопатко-роторни и разбира се моя фаворит, бутален компресор с променлива изместимост.
Циклоидните, или още спиралните представляват две спирали, от които едната е статична, а другата прави едно ротационно движение, което е трудно да се обясни, но близък принцип до вибрационните горивни помпи.
Лопатко роторните, пък приличат много на хидравличните помпи.
Буталният компресор с променлива изместимост, има един контролен клапан, който определя нужното налягане което трябва да бъде създадено в системата, и променя ъгъла на задвижване на буталата, и по този начин променя дебита на нагнетявания фреон.
Фреони - това са хладилни агенти, които имат ниска температура на кипене, и ниско налягане на кондензация. За автомобилите се използват 2 вида фреон R12 и R134a. Няма други в автомобилната индустрия. R12 съдържа хлор, и то в два пъти по-голямо количество от R22, затова има забрана за произвеждането на техника използваща този фреон. Дори вече и трудно се намира самия фреон. За разлика от него обаче, R134a е по-труден за обслужване. Маслото е само PAG масло, и то е силно хигроскопично. Затова се използват и дехидратори. Но поне този фреон не съдържа хлор, и не е вреден за озоновия слой. Никога не трябва да се смесват или заместват двата фреона. По принцип дори за това преходниците за връзване на сервизната машина са различни за двата фреона, за да няма вероатност да се объркат.
Електроника - на всички им е ясно че компресорите са свързани към двигателя посредством електромагнитен съединител. Този електромагнитен съединител, далеч не му свършва работата само когато въртим копчето. Има много защитни функции, кжито привидно може да ви се струват нормални, но всъщност това да не е така.
Ако кол. фреон е малко, т.е. от някъде изфирясва фреон, налягането в НН (ниско налягане) ще е по ниско от колкото трябва, и датчика ще изключи компресора.
Ако имате много фреон (единствено при калпазан-майстор), друг датчек пък постоянно ще отчита високо налягане, и ще спира компресора а пък студено така и няма да задуха като хората.
Ако кондензатора е запушен, или пък поради каквато и да е причина, няма добър топлообмен отново друг датчик, ще отчита тръде голямо налягане, и ще спира компресора - хладното пак ще е малко. Този симптом може да го разберете, ако пролетта примерно работи гладко системата, а в големите жеги компресора спира по-често, може да има запушване в кондензатора или лош топлообмен.
Ако изпарителя има същия проблем - нямаме добро кипене на хладилния агент, влиза недоизпарен във филтъра или акумулатора, и проблем само, че тогава може да направи хидравличен удар. Лошо. За това, пак има датчик който тоново спира компресора, за да може да се доизпари фреона.Всяка климатична инсталациа трябва да има почистен филтър. Ако не осигуряваме достатъчно количество въздух на изпарителя, пак няма да работи добре системата. Запушване може да се получи ако има въздух и разбира се и влага, защото при изпарението на фреона, достига минусови температури, и влагата замръзва, запушва тръбите.
Има и още много симптоми, но това са основните.
Относно въпроса за спирането и тръгването на компресора, бях с вепечтеление, че са доста малко колите със тази система. Знаех само за Крайслер и някои стари модели на GM. Но явно съм бил в грешка. Все пак автомобилите са само хоби, а се занимавам с домашни климатични и отоплителни инсталации. Но излезе, че са малко повече автомобилите с тази система. И въпреки това, те са проектирани така че, в нормални условия да работят в баланс, без спиране и тръгване. Всяко учестено спиране и тръгване си е симптом за някакъв проблем и тогава най-добре да се обърнете към специалист. Той има манометрите, което когато закачи, и може да диагнистицира в (повечето случаи правилно) проблема. Проверявайте си инсталациите, на пролет, защото като дойде лятото и всички се сещат че имат проблем с климатика, и се сърдят на майсторите, че нямат време за тях."
"Здравейте колеги, лятото наближава, температурите се дигат, климатиците ще трябват. Много спорове изникват, за тези климатици, при някои даже неискам да се включвам щото няма смисъл от спор. Май е по-добре да напиша това онова, пък може и да е от полза на някой.
1. Как работи хладилната машина - това което наричаме климатик, е термопомпа, хладилна машина, но не и климатик. Климатика трябва да контролира освен температура, трябва да контролира и влажността на въздуха. Но както и да е, казвам го да имате в предвид.
Когато имаме две тела с различна температура, и има контакт между тях, имаме топлообмен от тяло с по-висока темп. към това с по ниска. Е, термопомпата прави обратното - влагаме енергия която да придвижи топлината в обратна посока. Има различни начини да става това, но аз в този текст ще говоря само за термопомпите с хладилен агент Фреон.
Когато материя от течна фаза преминава в газ, тя отнема топлина. Примерно защо водата при 1 атм. никога не може да мине 100 оС. Когато кипи, водата отнема от топлината, и така колкото и топлина да влагате, водата кипи по-бързо, и така и не може да мине 100 оС. По този начин и човека регулира температурата си - когато имаме нужда от охлажадене, кожата отделя вода, която когато се изпарява от кожата, отнема топлина или т.е. охлажда.
Друг важен факт - при различно налягане, се променя точката на кипене на течността. Когато повишим налягането, течностите се изпаряват при по висока температура, и обратното.
И така, теоретично хладилната машина представлява обратен цикъл на Карно. Практически как е устроен климатика, както и хладилника.
Компресорът, повишава налягането на фреона (газ), фреона с повишено налягане примерно 120 бара, е горещ. Когато от компресора, преминава през кондензатора, се охлажда до температура близка на околната среда,и от високото налягане, кондензира във течност. От там преминава във дроселиращия елемент (ще го разясня в точка 2), където се намалява налягането, близко до атм. Тогава, фреона започва да кипи. За разлика от водата която кипи при 100 оС, фреона кипи примерно при -20 оС, при атм. налягане, според зависи от фреона. Процеса на кипене на фреона е в изпарителя, от където се отделя студ. От изпарителя, компресора засмуква парите, и ги нагнетява наново.
Разбирам че някои неща е трудно да се асимилират, но се опитвам по най-простият начин да го обясня.
2. Дроселиращ елемент - това е частта от системата която намалява налягането на фреона, за да може да се изпари при желаната ни температура. Видовете дроселиращи елементи са капилярни тръби, термо регулиращ вентил и детандер. Детандера е машина която да превръща енергията от дроселирането в механична, но на всички в бранша е ясно, че е безсмислено. Използват се другите два начина.
Капилярните тръбичики, всички сте ги виждали, на гърба на хладилника до компресора, една много тънка тръбичка, но не се бъркайте с кондензатора. При капилярите, сечението е толкова малко, за да се намали налягането. При този вид дроселиращи елементи, в автомобилите се поставя и акумулатор, между изпарителя и компресора. Основна цел на акумулатора е да задържа фреона, докато се изпари напълно. ""Забравих да спомена, че за правилна работа на компресора абсолютно е задължително, той да бъде във изцяло газова фаза. Затова също на сплит системите има ограничение за минимума тръбен път. Отплеснах се.""
Другия вариант е със терморегулатор на налягането. Променя се налягането, при който се дроселира фреонът, по този начин се променя и температурата на изпарение, затова няма нужда компресорът да спира работа (по тази тема прочетете точка 3).
Има такива също които са със регулиращ вентил, във дехидратора. Има и други видове, но са рядко срещани.
3. Компресорът - Компресорите разбира се са много видове. Ако тръгна да ги изброявам, ще отиде до утре, и пак ще забравя нещо. Най-използвони са циклоидни, лопатко-роторни и разбира се моя фаворит, бутален компресор с променлива изместимост.
Циклоидните, или още спиралните представляват две спирали, от които едната е статична, а другата прави едно ротационно движение, което е трудно да се обясни, но близък принцип до вибрационните горивни помпи.
Лопатко роторните, пък приличат много на хидравличните помпи.
Буталният компресор с променлива изместимост, има един контролен клапан, който определя нужното налягане което трябва да бъде създадено в системата, и променя ъгъла на задвижване на буталата, и по този начин променя дебита на нагнетявания фреон.
Фреони - това са хладилни агенти, които имат ниска температура на кипене, и ниско налягане на кондензация. За автомобилите се използват 2 вида фреон R12 и R134a. Няма други в автомобилната индустрия. R12 съдържа хлор, и то в два пъти по-голямо количество от R22, затова има забрана за произвеждането на техника използваща този фреон. Дори вече и трудно се намира самия фреон. За разлика от него обаче, R134a е по-труден за обслужване. Маслото е само PAG масло, и то е силно хигроскопично. Затова се използват и дехидратори. Но поне този фреон не съдържа хлор, и не е вреден за озоновия слой. Никога не трябва да се смесват или заместват двата фреона. По принцип дори за това преходниците за връзване на сервизната машина са различни за двата фреона, за да няма вероатност да се объркат.
Електроника - на всички им е ясно че компресорите са свързани към двигателя посредством електромагнитен съединител. Този електромагнитен съединител, далеч не му свършва работата само когато въртим копчето. Има много защитни функции, кжито привидно може да ви се струват нормални, но всъщност това да не е така.
Ако кол. фреон е малко, т.е. от някъде изфирясва фреон, налягането в НН (ниско налягане) ще е по ниско от колкото трябва, и датчика ще изключи компресора.
Ако имате много фреон (единствено при калпазан-майстор), друг датчек пък постоянно ще отчита високо налягане, и ще спира компресора а пък студено така и няма да задуха като хората.
Ако кондензатора е запушен, или пък поради каквато и да е причина, няма добър топлообмен отново друг датчик, ще отчита тръде голямо налягане, и ще спира компресора - хладното пак ще е малко. Този симптом може да го разберете, ако пролетта примерно работи гладко системата, а в големите жеги компресора спира по-често, може да има запушване в кондензатора или лош топлообмен.
Ако изпарителя има същия проблем - нямаме добро кипене на хладилния агент, влиза недоизпарен във филтъра или акумулатора, и проблем само, че тогава може да направи хидравличен удар. Лошо. За това, пак има датчик който тоново спира компресора, за да може да се доизпари фреона.Всяка климатична инсталациа трябва да има почистен филтър. Ако не осигуряваме достатъчно количество въздух на изпарителя, пак няма да работи добре системата. Запушване може да се получи ако има въздух и разбира се и влага, защото при изпарението на фреона, достига минусови температури, и влагата замръзва, запушва тръбите.
Има и още много симптоми, но това са основните.
Относно въпроса за спирането и тръгването на компресора, бях с вепечтеление, че са доста малко колите със тази система. Знаех само за Крайслер и някои стари модели на GM. Но явно съм бил в грешка. Все пак автомобилите са само хоби, а се занимавам с домашни климатични и отоплителни инсталации. Но излезе, че са малко повече автомобилите с тази система. И въпреки това, те са проектирани така че, в нормални условия да работят в баланс, без спиране и тръгване. Всяко учестено спиране и тръгване си е симптом за някакъв проблем и тогава най-добре да се обърнете към специалист. Той има манометрите, което когато закачи, и може да диагнистицира в (повечето случаи правилно) проблема. Проверявайте си инсталациите, на пролет, защото като дойде лятото и всички се сещат че имат проблем с климатика, и се сърдят на майсторите, че нямат време за тях."
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
евала на колегата и аз бях решил да пускам подобна тема, но тази е доста изчерпателна, наистина една много полезна тема. Не е лошо да си я прочете всеки и да е наясно с някой неща а не майстора да чупи пръсти и да вика лоша работа ще се ръсиш яко 

30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани