м54 и м52
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
м54 и м52
М54 влиза ли директно без преправяния в моя кош 97 м52б20?Има ли значение дали е 2.5 литровия или 3.0?
Re: м54 и м52
slav4o1 написа:М54 влиза ли директно без преправяния в моя кош 97 м52б20?Има ли значение дали е 2.5 литровия или 3.0?
в чужди форуми прочетох че не е толко лесно плъг енд плеи М52 дори и 2.8 и 2.5 по лесно
ама помогнете хора че кат я запаля прави облак бял пушек ,гори антифриз (макар че не губи

Преди време на E39 '97 смених оригиналния M52B20 с M52B28. Разбира се това включваше и подмяна на инжекторите и на MAF-а. Последното наложи за жалост и подмяна на кутията на въздушния филтър поради по-големия диаметър на MAF-а за 523/528 в сравнение с този на 520. С това обаче проблемите се изчерпаха и колата стана като пушка. Толкова добре вървеше, че я карах с оригиналния мапинг на инжекторите (от 520) почти три месеца преди да тунинговам ECU-то.
Оптимизацията на мапинга на инжекторите се усети единствено в подобряването на въртящия момент между 2000 и 3000 оборота. Не намерих време само да препрограмирам бордовия компютър и сега ми показва любопитни стойности на разхода на гориво. В началото се сепвах от числа като 6 l/100 km, но в последстие си дадох сметка, че това е точно 1.25 пъти по-малко от реалния разход. Толкова е разликата между дебита на инжекторите на 520 (зелени) и тези на 528 (червени).
С две думи, ако останем в рамките на серията на двигателя, не би следвало да се очакват проблеми при подмяната му с по-голям. Дали можем да "прескочим" лесно от М52 на М54 остава интересен въпрос. Като габарити би трябвало да са съвместими, но какво става с допълнителното оборудване като ECU-то, компресора на А/С-то, кабелите и тръбите - нямам представа.
Оптимизацията на мапинга на инжекторите се усети единствено в подобряването на въртящия момент между 2000 и 3000 оборота. Не намерих време само да препрограмирам бордовия компютър и сега ми показва любопитни стойности на разхода на гориво. В началото се сепвах от числа като 6 l/100 km, но в последстие си дадох сметка, че това е точно 1.25 пъти по-малко от реалния разход. Толкова е разликата между дебита на инжекторите на 520 (зелени) и тези на 528 (червени).
С две думи, ако останем в рамките на серията на двигателя, не би следвало да се очакват проблеми при подмяната му с по-голям. Дали можем да "прескочим" лесно от М52 на М54 остава интересен въпрос. Като габарити би трябвало да са съвместими, но какво става с допълнителното оборудване като ECU-то, компресора на А/С-то, кабелите и тръбите - нямам представа.
Inline_6 написа:Преди време на E39 '97 смених оригиналния M52B20 с M52B28. Разбира се това включваше и подмяна на инжекторите и на MAF-а. Последното наложи за жалост и подмяна на кутията на въздушния филтър поради по-големия диаметър на MAF-а за 523/528 в сравнение с този на 520. С това обаче проблемите се изчерпаха и колата стана като пушка. Толкова добре вървеше, че я карах с оригиналния мапинг на инжекторите (от 520) почти три месеца преди да тунинговам ECU-то.
Оптимизацията на мапинга на инжекторите се усети единствено в подобряването на въртящия момент между 2000 и 3000 оборота. Не намерих време само да препрограмирам бордовия компютър и сега ми показва любопитни стойности на разхода на гориво. В началото се сепвах от числа като 6 l/100 km, но в последстие си дадох сметка, че това е точно 1.25 пъти по-малко от реалния разход. Толкова е разликата между дебита на инжекторите на 520 (зелени) и тези на 528 (червени).
С две думи, ако останем в рамките на серията на двигателя, не би следвало да се очакват проблеми при подмяната му с по-голям. Дали можем да "прескочим" лесно от М52 на М54 остава интересен въпрос. Като габарити би трябвало да са съвместими, но какво става с допълнителното оборудване като ECU-то, компресора на А/С-то, кабелите и тръбите - нямам представа.
мерси за полезната информация, предлагат ми м54 с ЕКУ-то компресора на климатика дебитомер стартер алтернатор колектори (испускателни и всмукателни) ... затова питам ще видим какво ще стане иначе с моя днеска сутринта паля никакъв дим, следобед пак я паля от студена пак направи облак бял пушек ... интересно явление ту се появява утре ще видим как е обясни ми тоя от сервиза че това е някакво масло останало и се изгаря като са сменили гарнитурата на капака на клапаните но знам че масло пуши синкаво не бяло , бяло е вода/антифриз...
Като гледам какво ти предлагат, бих казал действай! Не изключвам обаче да ти се наложи допълнително да смениш някои маркучи, макар че е малко вероятно.
Между другото, така като описваш проблема с дима, който излиза се сещам, че преди много години карах един Нисан, който започна по някое време да "гори" антифриз. Освен, че дима беше бял, се усещаше и една особена миризма от основната съставка - етиленгликола. Напомняше нещо на някакъв по-груб сапун или почистващ препарат. Но там нещата бяха ясни.
Ще се радвам ако след смяната на двигателя ни опишеш резултатите (и проблемите, разбира се).
Между другото, така като описваш проблема с дима, който излиза се сещам, че преди много години карах един Нисан, който започна по някое време да "гори" антифриз. Освен, че дима беше бял, се усещаше и една особена миризма от основната съставка - етиленгликола. Напомняше нещо на някакъв по-груб сапун или почистващ препарат. Но там нещата бяха ясни.
Ще се радвам ако след смяната на двигателя ни опишеш резултатите (и проблемите, разбира се).
- ben_g
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
slav4o1 написа:Inline_6 написа:Преди време на E39 '97 смених оригиналния M52B20 с M52B28. Разбира се това включваше и подмяна на инжекторите и на MAF-а. Последното наложи за жалост и подмяна на кутията на въздушния филтър поради по-големия диаметър на MAF-а за 523/528 в сравнение с този на 520. С това обаче проблемите се изчерпаха и колата стана като пушка. Толкова добре вървеше, че я карах с оригиналния мапинг на инжекторите (от 520) почти три месеца преди да тунинговам ECU-то.
Оптимизацията на мапинга на инжекторите се усети единствено в подобряването на въртящия момент между 2000 и 3000 оборота. Не намерих време само да препрограмирам бордовия компютър и сега ми показва любопитни стойности на разхода на гориво. В началото се сепвах от числа като 6 l/100 km, но в последстие си дадох сметка, че това е точно 1.25 пъти по-малко от реалния разход. Толкова е разликата между дебита на инжекторите на 520 (зелени) и тези на 528 (червени).
С две думи, ако останем в рамките на серията на двигателя, не би следвало да се очакват проблеми при подмяната му с по-голям. Дали можем да "прескочим" лесно от М52 на М54 остава интересен въпрос. Като габарити би трябвало да са съвместими, но какво става с допълнителното оборудване като ECU-то, компресора на А/С-то, кабелите и тръбите - нямам представа.
мерси за полезната информация, предлагат ми м54 с ЕКУ-то компресора на климатика дебитомер стартер алтернатор колектори (испускателни и всмукателни) ... затова питам ще видим какво ще стане иначе с моя днеска сутринта паля никакъв дим, следобед пак я паля от студена пак направи облак бял пушек ... интересно явление ту се появява утре ще видим как е обясни ми тоя от сервиза че това е някакво масло останало и се изгаря като са сменили гарнитурата на капака на клапаните но знам че масло пуши синкаво не бяло , бяло е вода/антифриз...
А възможно ли е да е от конденз някакъв - и затова при паленето да припуши бял пушек само, а после да си е наред. Май ако гори антифриз, ще си пуши нон стоп бял пушек...
Inline_6 написа:Като гледам какво ти предлагат, бих казал действай! Не изключвам обаче да ти се наложи допълнително да смениш някои маркучи, макар че е малко вероятно.
Между другото, така като описваш проблема с дима, който излиза се сещам, че преди много години карах един Нисан, който започна по някое време да "гори" антифриз. Освен, че дима беше бял, се усещаше и една особена миризма от основната съставка - етиленгликола. Напомняше нещо на някакъв по-груб сапун или почистващ препарат. Но там нещата бяха ясни.
Ще се радвам ако след смяната на двигателя ни опишеш резултатите (и проблемите, разбира се).
тази сутрин нямаше пушек, следобеда запалих бял облак пак...знам че ми няма едната гаика на всмукателните колектори оттам да не смуче

иначе за двигателя в момента реших че няма да я пипам тои още не е сдал багажа върви на пушка на 170000 е, ако сдаде съвсем тогава...
Иначе, има ли проблеми със запалването особено когато има и бял пушек. Оставам с впечатлението, че дим има когато колата се пали топла. Ако това наистина е така, тогава има някакви основания да се мисли за клапани или за проблеми в горивната система.
Убеден съм, че за конденз не може да става дума. Липсващата гайка на всмукателния колектор също не може да бъде проблем.
Убеден съм, че за конденз не може да става дума. Липсващата гайка на всмукателния колектор също не може да бъде проблем.
Inline_6 написа:Иначе, има ли проблеми със запалването особено когато има и бял пушек. Оставам с впечатлението, че дим има когато колата се пали топла. Ако това наистина е така, тогава има някакви основания да се мисли за клапани или за проблеми в горивната система.
Убеден съм, че за конденз не може да става дума. Липсващата гайка на всмукателния колектор също не може да бъде проблем.
пали и върви перфектно ... само при студен старт го прави това. и то не всеки път и някои път пуши много някои път малко страннооо

нещо от катализатора някои ми говореше..? наи странното е че почна да го прави след намесата на сервиза (смяна на гарнитури на картера и на капака на клапаните)..
re
Inline_6 написа:Не знам, не се чувствам компетентен да коментирам.
Я ходи си махни катализатора(ите) и си караи...

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани