За даването и взимането на ток

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

За даването и взимането на ток

Мнение от Karlo » 09 Дек 2007, 17:58

Наскоро разбрах, че с колите ни трябва да сме много внимателни по
отношение на фината електроника, и че подаването или приемането с кабели
на ток при паднал акумулатор може да е фатално за комп, евс, и др., както
стана при мен...
Нека тези, които са по-наясно с тоците да разяснят въпроса и всички да
имате предвид тази опасност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 10 Дек 2007, 1:22

В ръководството на потребителя пише:

1. Check that the other vehicle's
battery has a voltage of 12 Volt.
This should be printed on the
battery cover
2. Do not disconnect the batteries
when jump-starting. Switch off any
consumers in both vehicles
3. The bodies of the two vehicles must
not make contact – risk of short-
circuit
4. Run the engine of the donor vehicle
5. With the jump lead marked (+),
establish a connection between the
positive terminal of the battery in
the other vehicle and the jump-
starting connection in the engine
compartment of the BMW. The cap
over this connection on the BMW is
marked "+" (see illustration). Fold
open the cap (arrow)
6. With the jump lead marked ( - ),
establish a connection between
the negative terminals of the two
vehicles. First connect it to the
negative battery terminal or to earth
(ground) on the engine or body of
the donor vehicle
, then to the nega-
tive battery terminal or to earth
(ground) on the engine or body of
the vehicle which you wish to start.
On your BMW a special nut is
provided for this purpose on the
suspension strut housing; see
arrow in illustration
Always connect the jump leads in
the correct order, so that no
sparks which could cause injury occur
at the battery.
7. Run the engine of the donor vehicle
at higher than idle speed for a few
minutes, then start the engine of the
other vehicle in the usual way. If an
initial attempt to start the engine
fails, wait several minutes until the
flat battery has been recharged to a
slightly greater degree
8. Allow both engines to run for a few
minutes before disconnecting the
jump leads
9. Disconnect the jump leads in the
opposite order from that in which
they were originally attached.
Have the battery recharged by BMW
Service if necessary.

На български на кратко:
1.Пали двигателя занхранващия автомобил.
2. Съединяваш плюсовата клема (извод) на захранващия автомобил с твоя плюсов извод върху двигателя.
3. Съединяваш 1- минусовата клема (извод) на захранващия автомобил с 2 - твоя минусов извод до калпачето на амортесьора.
4. Палиш твоя двигател. Ако не ти се чакат няколкото минути съвместна работа на двигателите, включваш максимален бой ел. консуматори и пак процедираш на татък.
5. Отсъединяваш кабела 1 - от твоя минус, 2 - после от минуса на другата кола. Следва отсъединяване на плюсовия кабел в същия порядък.
6. В "бокса" си зареди акумулатора или го смени с нов :!:

Златно правило № - от първите кяколко: Като си купиш някаква техника, първо се запознай внимателно с инструкцията й за ползване, за да си спестиш няколко преждевременни ремонта!
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 10 Дек 2007, 11:12

Мерси за отговора, имах спомен, че не се прави като на другите коли...
но след препрочитане се светнах.
Значи, когато се дава ток на специално обозначените за това места:
джъмп-старт-пойнтс, няма никакъв риск за електрониката, така ли?
При условие, че изискванията са спазени, разбира се.
Не знам дали и на други марки го има това, но като цяло всеки знае,
че ток се дава от акумулатор на акумулатор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 10 Дек 2007, 15:03

Малко бавно зацепвам тези ел. работи ама:
Остава големия важен въпрос, част втора: как да даваме ток?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 10 Дек 2007, 15:33

по обратния ред, постави твоята кола на мястото на тзи която дава :) можеш да даваш и от акумолатора можеш и от клемата на мотора (+) и от бомбето (-)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 10 Дек 2007, 15:42

Karlo написа:Малко бавно зацепвам тези ел. работи ама:
Остава големия важен въпрос, част втора: как да даваме ток?

Слагаш кабелите, палиш колата, от която земаш ток и чакащ 5-10 мин да ти натъпче първо малко в твоя акумолатор, после въртиш, палиш и тогава разкачаш кабелите.
Това е за дизел.
:!: :!: :!: НЕ ВЪРТЕТЕ В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ без да изчакате да се позареди малко вашия акумолатор - рискувате да прее..те оня скъпия модул дето управлява една камара щуротии по колата.
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 10 Дек 2007, 15:52

Добре, иначе казано няма риска да се пре... нещо ако давам ток от
мотора си... Малко съм изненадан, че и даването става оттам, ама в
упътването на бмв май нищо не пише по въпроса...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 10 Дек 2007, 16:28

Karlo написа:Добре, иначе казано няма риска да се пре... нещо ако давам ток от
мотора си... Малко съм изненадан, че и даването става оттам, ама в
упътването на бмв май нищо не пише по въпроса...

Е нали сме демоккрация, :mhihi: :mhihi: :mhihi: ко те интересува к`во си пише, ти си пробай, по мое и да те огрее :mhihi: :mhihi: :mhihi: , само гледай да не грейнеш генератора на мотора :mhihi: , че е смятан за къде в пъти по-малко тоци. То ко беше толко лесно за к`во ни е АЕЦ, едно колело с динамо у хола на стойка и жената да върти :lol:
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 10 Дек 2007, 16:29

Да не пускам нова тема ще попитам тук, така и така за акумулатори се говори. Нормалка ли е от тези тайните менюта на километража (с малкия БК съм) на теста за бордово напрежение ми показва 13,8 Волта (в движение - градско, преди да запаля - 11, 9). Не би ли трябвало да е 14,4V? Нямам проблеми с паленето, но пък фаровете ми примигват ако има препятствие при тръгване от място (като вкарвам колата в гаража примерно) Да го сменявам ли? Има ли отношение към свещите напрежението??? Бах се у тъпия, не се смейте... много! Мерси!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 10 Дек 2007, 19:13

мдааа 14.3 съсвсички консуматори 14.7 без нищо ми дава на мен

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 1.02.2007

Внимание

Мнение от dian_car » 12 Дек 2007, 0:12

Искам да уточня малко нещата при подаване на ток.
Генератора на Е39 е с мултифункционално реле което за разлика от по старите е много по прецизно, и при подавне на ток се опитва бързо да навакса резкия пад на напрежени и при запален двигател когато подавате ток на др. автомобил може да си по йзпържите някоя електроника. За това препоръчвам когато правите подаване на ток от една кала на друга не оставяйте подаващата кола да работи. Може само да я оставите да работи докато повъзбуди изтощения акумулатора но не и при палене. Все пак внимавайте до колкото знам в една Е39 има около 5-10 електронни блока. И друго: когато се правят някакви заваръчни дейноси по колата се изключва акумулатора и се дават двата кабела + и - на късо.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook