Кога трябва да се сменя Катализатора ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Кога трябва да се сменя Катализатора ?

Мнение от El Diablo » 05 Сеп 2007, 19:04

Има ли някаква зависимост м/у години на колата, или е просто от километрите на колата :confused: и как да разберем че тои е за смяна :help: Колеги става дума за 520 98 г /ако е от значение/ ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 05 Сеп 2007, 20:11

Здравей, катализатора се сменя на определен брой километри. Немога да ти кажа точно на колко но моят го изтърбуших на около 170к. Потърси във форума има доста теми точно за катализатора и неговото премахване/заменяне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 05 Сеп 2007, 21:51

катализатора не се сменя ,а се избушва или заменя с резонатор/тръба или каквото има майстора под ръка :)


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Кога трябва да се сменя Катализатора ?

Мнение от ivoo » 05 Сеп 2007, 21:57

BMW-E39 написа:Има ли някаква зависимост м/у години на колата, или е просто от километрите на колата :confused: и как да разберем че тои е за смяна :help: Колеги става дума за 520 98 г /ако е от значение/ ?
Катализаторът е сигурно и просто устройство, което не се нуждае от обслужване, но има неща които собствениците трябва да знаят за да се достигне максималният живот на катализатора.
Не използвайте етилиран /оловен/ бензин в автомобила, защото оловото покрива скъпоценните метали в решетката на катализатора, намалява ефективността и поврежда катализатора.
Горивната система и запалването винаги трябва да бъдат в изправност.
Ако има повреда в управлението на двигателя, то освен увеличен разход на гориво се намаляват динамичните характеристики на двигателя, а може да се повреди и катализатора.
Не палете /пускайте/ двигателя чрез бутане или теглене.
Не изключвайте запалването при високи обороти на двигателя.
Не използвайте добавки към горивото и моторното масло, защото присадките може да съдържат вещества, способни да повредят катализатора.
Помнете, че катализаторът е крехък, затова избягвайте ударите при сваляне на катализатора или изпускателната система.
Катализаторът използван на добре регулиран автомобил трябва да служи от 100 до 160 хил. км. пробег.




Катализаторът намалява токсичността на изгорелите газове. В него отровният въглероден окис се окислява до пасивния въглероден двуокис, въглеводородите се окисляват до вода и въглероден двуокис, а пък азотните окиси се разлагат до безвреден азот.
Всяко препятствие поставено на пътя на изгорелите газове от двигателя, намалява мощността му. Такива препятствия са ауспусните тръби, гърнета, резонатори, бленди, катализатори и др.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 05 Сеп 2007, 23:50

Алекси, далеч съм от мисълта да влизам в спор с теб. Принципно си прав за премахването на катализатора и подмяната му с резонансно гърне от гледна точка на икономия на средства. Несъм съгласен обаче с това че катализатора трябва да се премахва по принцип защото живота на един двигател особено на БМВ е далеч над 150-170к км. Това значи ли че като надхвърлим 150к трябва колата да стане източник на вредни емисии? Също така относно присадките за гориво. Реномираните производителни на присадки се съобразяват с химичните качества на катализатора и адаптират присадките така че да не вредят на катализатора. Веднага се мотивирам. На Другите ми коли зимата използвам присадки за дизелово гориво от доста време и при нито един технически преглед не е констатирано нарушение в работата на катализатора. Аз лично смятам че ако собственика на автомобила има възможност (и желание) да подмени катализатора с нов след неговото износване то трябва да го направи. Това е лично мое мнение разбира се. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 06 Сеп 2007, 8:26

Добре де а как да разбера дали вече е за смяна катализатора и дали това може да ми спъва колата :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Мнение от jivko81 » 06 Сеп 2007, 10:01

Хубав въпрос и аз искам да разбера това. :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 06 Сеп 2007, 10:08

много просто се установява - заставаш зад крайното гърне докато колата ти работи на место и душиш - ако мирише на развалени яйца, значи е заминал. при добре работещия катализатор миризма почти не се усеща ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от BIKA_73 » 06 Сеп 2007, 12:11

Приятелю махай го докато е време! Аз го имах този проблем,ако се интересуваш виж моята тема!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 06 Сеп 2007, 16:13

При старата ми кола (Пежо 605) от катализатора миришеше на сяра (развалени яйца) чак в купето. Когато го свалих се усети подобрение във вървенето на автомобила, но не драстично. Сега при тдс-а въпреки, че не миришеше на нищо след махането на катализатора ускорението на колата се подобри значително - по-бързо и плавно.
Така че, според мен няма точна рецепта кога да си махнеш катализатора, но при положение, че повечето коли в БГ са около и над 200к км, то функцията на катализатора отдавна е спряла да бъде такава, каквато е била проектирана.
Според мен махай смело катализатора - няма да навредиш с нищо на колата си, само на екологията :confused:
Но и това ще е до време, защото до няколко години ще ни задължат и нас като всички нормални страни да караме само с катализатори ;)
Тогава поне темата "Да махам или не катализатора" ще изчезне от форума :lol: :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е60 LCI 530 xd MT

Мнение от sikar » 06 Сеп 2007, 17:51

И аз мисля да го махам.Някой знае ли къде в Пловдив мога да е извърша тази процедура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 06 Сеп 2007, 18:20

принципно съм ЗА подмяната му ,но нов е около 1500-2000 лв :confused:,между другото ако се експлоатира правилно живота му е над 300к

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 07 Сеп 2007, 13:02

Alexi,
Какво значи да се "експлоатира правилно"? Да се кара с читаво гориво или .... :roll:
Защото ако е от горивото ние тук, обикновените шофъори в БГ нищо не можем да направим по въпроса :confused:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook