Светна лампата на динамото.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Traian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 13.01.2014
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525D
Re: Светна лампата на динамото.
Ще се търсят май само четките
дано да има същия размер 


- Traian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 13.01.2014
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525D
Re: Светна лампата на динамото.
Проблемът е решен.Свалихме реле-регулатора с четките , едната беше нацяло стопена , другата съвсем леко се подаваше.Процедурата я извърших , само като махнах въздуховода за малкото радиаторче , без да свалям динамото. Поръчах ново реле Английско - 50 лева с отстъпката при клиентска цена 75.Четките които извадихме бяха сменяни , ясно си личеше по спойките и намазаното с черен силикон.Сега колата зарежда 14.0-14.1 със включени дълги светлини. Процедурата е доста пипкава и се искат нерви , поради липсата на видимост в задната част на динамото и липсата на пространство.Роторът имаше износване предимно на външната част (от към купето) , интересно ,че на стопената четка , роторът има по-малко износване.Сега не го смених , дано да издържи още. Ако някой има въпроси и мога да помогна с нещо , ще се радвам.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Светна лампата на динамото.
За следващия път ще знам , при повторно сваляне на реле регулатора и аз ще го направя като теб - на място , но при мен си беше с оригиналните четки и релето беше завито с 4 или 5 болтчета , като три от тях бяха заляти с някакъв силикон и не се виждаха , просто трябваше отблизо да се види разположението им...
така че свалянето беше наложително .
така че свалянето беше наложително .
- Traian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 13.01.2014
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525D
Re: Светна лампата на динамото.
И аз чоплих силикона , с докторско огледалце хахаха и малки клещи. Става , но много "майка" имаше по тоя силикон 

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Светна лампата на динамото.
Между другото четките винаги се износват неравномерно, колекторът също. Но не помня материалът откъм плюсовата ли страна се износваше повече, или откъм минусовата. Аз си го обяснявам с това, че при условията в които работи алтернаторът - влажна среда и т.н. - освен механично, има и електрохимично въздействие - електролиза, която допълнително разгражда метала. Аз си го обяснявам така, но не съм чел никъде за това, може и да бъркам.
(Ще съм благодарен, ако някой, който повече разбира от физика-химия, даде по-конкретно обяснение. Винаги ми е било любопитно за тази работа с четките на алтернатора.)
Не си изхвърляйте старите регулатори, понеже на полупроводниковите елементи по-скоро няма какво да им се развали. Не е нужно регулаторът да се сменява с нов, аз предпочитам да сменя само четките. В повечето случаи регулаторът след профилактика и смяна на четките ще работи по-добре от някое китайско менте.
(един колега си беше купил някакъв китайски регулатор, който се оказа, че не зарежда на 14.2 волта, ами на 14.6 -- и после толкова много ги псува, пък си сваля алтернатора два пъти, а при него беше монтиран на възможно най-завряното място. Питах го защо не си е сменил само четките - ами решил, че е на много години и крайно време било да го смени с нов -> на ти сега..)
За части по стартери-алтернатори имам добри впечатления от един магазин на бул. Сливница, за който научих от гоУф-форума. Понеже са специализиран магазин, имат много добри познания (както и добра база данни), коя част за къде точно е. Но ако си носите регулатора за мостра, в повечето магазини за авто-части може да се намерят подходящи четки и по размер.
(Ще съм благодарен, ако някой, който повече разбира от физика-химия, даде по-конкретно обяснение. Винаги ми е било любопитно за тази работа с четките на алтернатора.)
Не си изхвърляйте старите регулатори, понеже на полупроводниковите елементи по-скоро няма какво да им се развали. Не е нужно регулаторът да се сменява с нов, аз предпочитам да сменя само четките. В повечето случаи регулаторът след профилактика и смяна на четките ще работи по-добре от някое китайско менте.
(един колега си беше купил някакъв китайски регулатор, който се оказа, че не зарежда на 14.2 волта, ами на 14.6 -- и после толкова много ги псува, пък си сваля алтернатора два пъти, а при него беше монтиран на възможно най-завряното място. Питах го защо не си е сменил само четките - ами решил, че е на много години и крайно време било да го смени с нов -> на ти сега..)
За части по стартери-алтернатори имам добри впечатления от един магазин на бул. Сливница, за който научих от гоУф-форума. Понеже са специализиран магазин, имат много добри познания (както и добра база данни), коя част за къде точно е. Но ако си носите регулатора за мостра, в повечето магазини за авто-части може да се намерят подходящи четки и по размер.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани