М52Б20 Прекъсва при топло време

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от kluna_ » 03 Юни 2016, 15:49

Здравейте,
не знам вече от къде да започна но проблема ми задълба и е следния:
Когато времето се стопли над 25 градуса и колата е загряла на работна температура се започва едно прекъсване за около секунда.
Оборотомера пада до нула после всичко е ок. На диагностика излиза датчик КОЛЯНОВ вал. Първо купих от моргата проблема остана.
След това взех нов от Дару за 270лв. и проблема пак остана. Щом загрее и е топло на диагностика набива датчик колянов вал и това е.
Не ми се дават още 270лв. за трети датчик. Кабела на датчика е добре укрепен и не се нагрява никъде.
Пробвах с други кабели директно от датчика до компютъра - пак същото.
Започвам да си мисля, че проблема е в компа и по точно в блока, който отчита импулсите от датчика на Хол(коляновия).
Вече съм шах ако някой е срещал нещо подобно нека да пише ще съм благодарен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от zvetiko » 04 Юни 2016, 9:49

Колега, проверете сигнала на датчика на буксата на DME- ако е правилен и пиновете на буксата и DME са без корозия, голяма е вероятността проблема да е в DME. Ако сигнала е неправилен, липсва и т.н. като вероятни причини са проводници, букси, закрепване на датчика, инкрементното колело, което формира сигнала.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от dreadx » 05 Юни 2016, 13:06

kluna_ написа:Започвам да си мисля, че проблема е в компа..
Напълно възможно - разглоби и огледай.
viewtopic.php?f=8&t=384094&start=15#p4056390
- виж дали не е нещо такова.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от kluna_ » 21 Юни 2016, 20:12

Така малко развитие има ама не в положителна посока.
Пуснах нов кабел между компа на двигателя и датчика за да елиминирам лоши връзки в съединителната букса или изгорял кабел.
Колата продължава да прекъсва като загрее при топло време и да набива грешка колянов вал - с новия датчик съм оригинален от дару.
Излизат няколко въпроса пред мен на които нямам отговор:
1.Щом съм сигурен в датчика и кабела да посегна ли към смяна на компа?
2.Ако взема компютър с ews и чипове за ключове от същият двигател трябва ли нещо да се кодира по него?
3.Мога ли да вярвам на ИНПА за показващата се грешка - или може да е от друго?
4. Да се занимавам ли с компа или да инвестирам още пари в нов 4-ти датчик?
5.WTF?
Ако някой има някаква идея ще съм благодарен... :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от dreadx » 22 Юни 2016, 1:01

Както го описваш с изчезване на запалването и оборотомера до нула, най-вероятно прекъсването наистина да е от датчик колянов вал.
Обаче няма смисъл да купуваш 4-ти датчик. Най-добре е да се види сигналът от датчика с осцилоскоп, или от някъде да се намери друго DME за проба.
Общо взето нещата, които zvetiko ти изброи по-горе.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от spacepl » 22 Юни 2016, 8:29

kluna_ написа:Така малко развитие има ама не в положителна посока.
Пуснах нов кабел между компа на двигателя и датчика за да елиминирам лоши връзки в съединителната букса или изгорял кабел.
Колата продължава да прекъсва като загрее при топло време и да набива грешка колянов вал - с новия датчик съм оригинален от дару.
Излизат няколко въпроса пред мен на които нямам отговор:
1.Щом съм сигурен в датчика и кабела да посегна ли към смяна на компа?
2.Ако взема компютър с ews и чипове за ключове от същият двигател трябва ли нещо да се кодира по него?
3.Мога ли да вярвам на ИНПА за показващата се грешка - или може да е от друго?
4. Да се занимавам ли с компа или да инвестирам още пари в нов 4-ти датчик?
5.WTF?
Ако някой има някаква идея ще съм благодарен... :bowdown:


Няма смистъл от 4-ти датчик. Компа можеш да го смениш без да сменяш имобилайзера и ключовете, ще ми пишеш да мина да го подкарам. Имам комп за проба, но е за автоматик кола и няма да ти се форсирва ако го сложим, но все пак можем да пробваме за да видим дали ще продължи да прави глупости.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от kluna_ » 22 Авг 2016, 14:58

малко развитие по темата - за съжаление не в положителна посока .
Сменихме компютъра с колега от форума, за което му благодаря но проблема остана.
Решихме, че единственото нещо, за което не сме сигурни е демпферната шайба и по точно металните зъби, от които чете датчика на коляновия вал (съмнявахме се че е превъртяла шайбата) . Сменихме и демпферната шайба но уви нещата не се промениха. Пак датчика се обажда на диагностиката. Започвам да си мисля, че грешката се записва по друга причина/събитие или диагностика нещо ме лъже (ИНПА 5.03)
Вече тотално се изчерпах от към този датчик на колянов вал ... (до тук е сменено: датчик 3 пъти различен, кабели до компа, компа и демпферната шайба)
:help:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от kluna_ » 27 Сеп 2016, 8:30

За да не отварям нова тема искам да попитам:
Нормално ли е датчика за входяща температура в смукателния колектор преди да запаля показва колкото е външната температура, а след като колата загрее на работната темп. стойностите са около 50 градуса, че и повече.
Това няма ли да пообърка сместа или е нормално?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от zvetiko » 27 Сеп 2016, 8:40

kluna_ написа:За да не отварям нова тема искам да попитам:
Нормално ли е датчика за входяща температура в смукателния колектор преди да запаля показва колкото е външната температура, а след като колата загрее на работната темп. стойностите са около 50 градуса, че и повече.
Това няма ли да пообърка сместа или е нормално?


Нормално е- имайки в предвид къде се намира.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 14.02.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от kluna_ » 12 Окт 2016, 9:02

продължават мъките с датчика на колянов вал (CPS).
времето захладня и при каране на къси разстояния или извън града няма проблеми. Обаче когато колата загрее до 98гр. по борд се започва отново: CPS спира да работи и започва да взима инф. от разпределителния датчик, колата работи зле, не върви, тресе и ...
Когато се охлади всичко е ОК не е същата...
Преди време смяних термостата и си мисля дали не съм попаднал на ментак, който да отваря на повече от 92 градуса и от там да идва всичките ми проблеми.
Дали има термостат, който да става за м52 и да е за 88 или по-малко градуси 82 примерно? :help:
Вече не се сещам какво може да причини всичко това но проблема определено има температурна зависимост
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: М52Б20 Прекъсва при топло време

Мнение от dreadx » 13 Окт 2016, 20:39

Дали ще са 95 или 100 градуса, не е кой-знае какво за авто-електрониката, но проблемът явно е температурно зависим. Огледай и за разни други глупости - маси и захранвания към ЕКУ-то, но май все пак ще е най-добре някой да измери реално какъв сигнал идва от датчика.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook