Проблем с диодни стопове
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- huger
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 17.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D XD
Проблем с диодни стопове
Здравейте!
Доскоро карах само с един стоп, понеже другия не светеше, но сега изгоря и левият.
Минах през 2-3 сервиза, но ми казаха, че не подлежат на ремонт и направо да съм си купувал нови.
Всичко по тях си работи вкл и габаритите, които са диодни, но стоповете отказаха.
Та въпросът ми е има ли някой сервиз или човек, който може да ги поправи, или наистина да взимам нови?
За София става въпрос.
Благодаря!
Доскоро карах само с един стоп, понеже другия не светеше, но сега изгоря и левият.
Минах през 2-3 сервиза, но ми казаха, че не подлежат на ремонт и направо да съм си купувал нови.
Всичко по тях си работи вкл и габаритите, които са диодни, но стоповете отказаха.
Та въпросът ми е има ли някой сервиз или човек, който може да ги поправи, или наистина да взимам нови?
За София става въпрос.
Благодаря!
- Nikito 7301
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 1.12.2015
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530D
Re: Проблем с диодни стопове
Колега и моите стопове са такива и аз имах проблеми със тях.Гледах фасонките уж са наред сменям крушки и пак не искаха да светват.Пуснах нови кабели на фасонките и ги вързах направо към кабелите след буксата основната .И така реших проблема за сега
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с диодни стопове
Преди време ремонтирахме на един приятел на колега някакъв диоден стоп -- не си спомням от каква марка кола, пък може и от BMW да е бил.
Отвън пишеше "Made in Germany", а вътре имаше една платка със светодиоди, на която пишеше "Made in China". (познайте къде е концентрирано световното производство на светодиоди..)
Не работеше мигачът. Закупихме от близкото магазинче хубави светодиоди с цвят "amber" - сменихме ги и стана идеално.
В тази връзка огледай дали е предвиден начин за разглобяване на твоите стопове, дали са на винтове, или нещо трябва да се реже. Ако се разглобяват, то не би трябвало ремонтът да е някакъв особен проблем. А ако не се разглобяват, то трябва да се измисли начин как да се отворят и затворят после (пак трябва да има начин, ама ще е по-сложно).
А колко би трябвало да струва цялата работа, не знам. -- Ако например стопът струва 500 лв. и "не се ремонтира" може в някой сервиз да ти вземат 100 лв. за 5-6 светодиода от по 70 стотинки. Но не защото колегите от автомобилния бранш са прекалено алчни, ами защото ако ти вземат само 25 лв., ще си помислиш, че ремонтът е несериозен .. ;)
Отвън пишеше "Made in Germany", а вътре имаше една платка със светодиоди, на която пишеше "Made in China". (познайте къде е концентрирано световното производство на светодиоди..)
Не работеше мигачът. Закупихме от близкото магазинче хубави светодиоди с цвят "amber" - сменихме ги и стана идеално.
В тази връзка огледай дали е предвиден начин за разглобяване на твоите стопове, дали са на винтове, или нещо трябва да се реже. Ако се разглобяват, то не би трябвало ремонтът да е някакъв особен проблем. А ако не се разглобяват, то трябва да се измисли начин как да се отворят и затворят после (пак трябва да има начин, ама ще е по-сложно).
А колко би трябвало да струва цялата работа, не знам. -- Ако например стопът струва 500 лв. и "не се ремонтира" може в някой сервиз да ти вземат 100 лв. за 5-6 светодиода от по 70 стотинки. Но не защото колегите от автомобилния бранш са прекалено алчни, ами защото ако ти вземат само 25 лв., ще си помислиш, че ремонтът е несериозен .. ;)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с диодни стопове
Проблема при колегата предполагам е че са нагорели пластините с които контактува фасунгата на крушката на стопа, това е по-тежкия вариант или другия вариант - не добър контакт пак защото са нагорели пиновете в буксата. И в единия и в другия случай си е занимавка да се прави и за това е трудно да намери "майстор" който да я свърши работата защото отнема много време. Решението (освен ако не се ремонтира) е друг стоп в по-добро състояние. Явно на фейсовите стопове това им е слабо място.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с диодни стопове
За нещо такова ли става въпрос?:
http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... stcount=22 - хареса ми начинът с винтчетата. :)
- само ако завивате рапидни винтчета в пластмаса, слагайте и по една федер-шайба, за да натиска и да прави по-добър контакт. Понеже винтчето в пластмасата поддава и може да се разхлаби обувката. Но може и доста да изкара преди това.
Веднъж псувах едни японци, че са спестили от федер-шайба на точно такава връзка в един стоп, а после си казах: - абе тя колата верно, че е изкарала 20 год.. ;)
p.s. А за безнадеждно нагоряла фасонка пак има варианти, но всичките водят до това, че за смяна на крушка ще ви трябва и поялник. (Ако не горят често и ако не мислите да ги сменявате по пътя - защо не.)
http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... stcount=22 - хареса ми начинът с винтчетата. :)
- само ако завивате рапидни винтчета в пластмаса, слагайте и по една федер-шайба, за да натиска и да прави по-добър контакт. Понеже винтчето в пластмасата поддава и може да се разхлаби обувката. Но може и доста да изкара преди това.
Веднъж псувах едни японци, че са спестили от федер-шайба на точно такава връзка в един стоп, а после си казах: - абе тя колата верно, че е изкарала 20 год.. ;)
p.s. А за безнадеждно нагоряла фасонка пак има варианти, но всичките водят до това, че за смяна на крушка ще ви трябва и поялник. (Ако не горят често и ако не мислите да ги сменявате по пътя - защо не.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- huger
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 17.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D XD
Re: Проблем с диодни стопове
Проблемът е, че наистина се режат, няма отвиване и за това поредния сервиз не се нае и каза направо нови фарове 
Моля ако наистина някой го е правил това с рязането или знае такъв сервиз в София, да ме насочи.
Благодаря!

Моля ако наистина някой го е правил това с рязането или знае такъв сервиз в София, да ме насочи.
Благодаря!
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с диодни стопове
Да това от линка ще реши проблема с буксата но нагорелите пластини за които споменах се лекуват или с запояване на допълнителна пластина доизграждаща игорялата защото реално ламарините които служат за опроводяване липсват на мястото където оригиналната фасунга контактува с основната платка на стопа. Друг вариант е да се вгради друга фасунга от някакъв друг стоп подходяща за такава крушка че поне да се запази вида на крушката. По този начин се избягва нуждата от твърдата връзка с кабели между крушката и стопа т.е. запояването.
- huger
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 17.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D XD
Re: Проблем с диодни стопове
Последно един пич се нави да ги отвори и се оказа, че самите диоди не са изгорели, а някакъв микроконтролер с 18 крачета на самата платка.
Някой с решение или да се взимат направо нови обикновени стопове?
Някой с решение или да се взимат направо нови обикновени стопове?
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с диодни стопове
huger написа:....Всичко по тях си работи вкл и габаритите, които са диодни, но стоповете отказаха...
От написаното останах с впечатлението, а като гледам коментарите не само аз, че проблема не е в габаритите а в стоповете. Фейсовите габарити (светлините) са със светодиоди и съответно платка на която са светодиодите, всички останали светлини (стоп, мигач, мъгла, задна скорост) са с крушки (ЛНЖ - лампа с нажежаема жичка). И съответно няма никакви интегрални схеми освен на платката на габаритите (светодиодите).
- huger
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 17.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D XD
Re: Проблем с диодни стопове
Стоповете са китайски някакви, така съм я купил.
Габарита и стопа са на едно, т.е стопа усилва интензитета на диодите.
Именно този микроконтролер играе тази роля, просто пуска повече напрежение, поне така разбрах от майстора.
Това са стоповете:


Габарита и стопа са на едно, т.е стопа усилва интензитета на диодите.
Именно този микроконтролер играе тази роля, просто пуска повече напрежение, поне така разбрах от майстора.
Това са стоповете:
Последна промяна huger на 10 Юни 2016, 9:08, променена общо 1 път
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с диодни стопове
Това, че самите стопове не работят, а светодиодната част е наред, явно ми е убягнало при първоначалния прочит.
Значи трябва някой по някакъв начин да осигури връзка от крушките до кабелите на инсталацията.
Може да реставрира нещо по контактните пластини и буксата - а може и направо да запои едни жици от крушките до кабелите и да ползва фасонката на крушката само за крепеж. Щом дават толкова проблеми, аз точно така бих направил.
(След това няма да можеш да си сменяш крушките сам, с голи ръце и без поялник на пътя - ама колко често ще ти се налага..?)
- твърдата връзка, без букси и глупости, в известен смисъл е предимство.
edit: Сега като показа снимките - ако така работи, че модулира яркостта на диодите, вместо да светят отделни диоди за габарит и за стоп, може би ще е по-сложно (не чак невъзможно). Но едва ли някой може да ти помогне с готово решение. Ако ти падне случай снимай и платката, и чипа - да ги мислим.
Хрумна ми, че може временно да закачиш крушките за мъгла да светкат вместо стопове.
Значи трябва някой по някакъв начин да осигури връзка от крушките до кабелите на инсталацията.
Може да реставрира нещо по контактните пластини и буксата - а може и направо да запои едни жици от крушките до кабелите и да ползва фасонката на крушката само за крепеж. Щом дават толкова проблеми, аз точно така бих направил.
(След това няма да можеш да си сменяш крушките сам, с голи ръце и без поялник на пътя - ама колко често ще ти се налага..?)
- твърдата връзка, без букси и глупости, в известен смисъл е предимство.
edit: Сега като показа снимките - ако така работи, че модулира яркостта на диодите, вместо да светят отделни диоди за габарит и за стоп, може би ще е по-сложно (не чак невъзможно). Но едва ли някой може да ти помогне с готово решение. Ако ти падне случай снимай и платката, и чипа - да ги мислим.
Хрумна ми, че може временно да закачиш крушките за мъгла да светкат вместо стопове.
Последна промяна dreadx на 11 Юни 2016, 1:52, променена общо 5 пъти
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с диодни стопове
huger написа:Стоповете са китайски някакви, така съм я купил.
Габарита и стопа са на едно, т.е стопа усилва интензитета на диодите.
Именно този микроконтролер играе тази роля, просто пуска повече напрежение, поне така разбрах от майстора.
...
Аха ясно. Явно не са сполучлива изработка щом дават фира, а са сравнително нови. Лоши китайчета.
По добре не се занимавайте ами си вземи едни фейсови.
- huger
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 17.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D XD
Re: Проблем с диодни стопове
Колата не е фейсова.
Ще станат ли фейсови с обикновени крушки?
Доколкото знам се сменял модул на светлините?
Ще станат ли фейсови с обикновени крушки?
Доколкото знам се сменял модул на светлините?
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани