530d внезапна загуба на мощност
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
530d внезапна загуба на мощност
Здравейте колеги. Колата е 530d 2002-a и до днес си вървеше съвсем нормално. От по някое време не съм забелязал съвсем колата е все едно няма турбо. Двигателя работи гладко, при ниски обороти ускорява като преди, на място си се форсира нормално, но в движение там когато турбото трябва да сработи и колата да ускори сега върви едва едва, все едно е 70 коня. Настъпвам я до край, а тя едва върви и не пуши нищо. Закачих я на INPA и ми показа следната грешка :
Някакви идеи от какво може да е ?
Някакви идеи от какво може да е ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- shmotza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Виж тръбичките за вакуума и разтоварващия клапан на турбото.
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Циркулационната помпа или турбина.Провери си дали са ти здрави турбо пътищата.При мен нещата са по същия начин-имам същия проблем.Помпата се оказа здрава .Турбо пътищата -също.Сега ми предстои почистване на геометрията на турбината.
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- mirosk
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 21.06.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Вакумните пътища ,клапан на турбото и все пак виж турбото и тогава пак кажи
- mirosk
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 21.06.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Незнам от къде си , вариянта е общо да извадиш маркучите да видиш дали има луфт голам и ако има дали е напред назад наляво на дясно
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Проблема е решен. Оказа се сцепен и откачен маркуч на вакума на турбото. Благодаря на отзовалите се ! Темата може да се затвори.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: 530d внезапна загуба на мощност
И при мен проблема е същият. Колата пали перфектно, на празен ход работи перфектно. Но като потегля все едно е без турбо. Започва да се усеща че набира както трябва след 2200- 2300 оборота, че и по нагоре даже. Прекъсва на 4800- 5000 оборота, не пуши. Смених горивния филтър- пак същата работа. Продадох лаптопа и кабелите, иначе щях да я закача. Къде са тези вакум пътища и циркулацианна помпа. Ако някой постне снимка и да каже- тове е такова, това е цирк. помпа ще съм му много благодарен.
ПП Мотора е М57D30 184 к.с.
ПП Мотора е М57D30 184 к.с.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Маркучите за управлението на турбината тръгват от вакуумната магистрала под всмукателния колектор, минават над мотора и слизат от другата страна към турбината. Като махнеш предната кора и тази с емблемата, се виждат. Оцветения в жълто.
Маркуча е с външна оплетка и евентуално сцепване трудно може да се хване. А там, където минава над мотора често е прегорял и лесно се чупи. Моя съвет е, смени целия маркуч, но имай в предвид, че малко трудно ще го нанижеш на входа на магистралата под колектора, просто няма място, маркуча е 3.5мм по принцип, но на нашия пазар са най-много 3.2 и малко трудно влиза. Също така огледай и входовете на вакуумния резервоар и актуатора на турбото. Външно маркучите изглеждат добре, но може да са хлабави и като ги дръпнеш леко и да излизат лесно.
Маркуча е с външна оплетка и евентуално сцепване трудно може да се хване. А там, където минава над мотора често е прегорял и лесно се чупи. Моя съвет е, смени целия маркуч, но имай в предвид, че малко трудно ще го нанижеш на входа на магистралата под колектора, просто няма място, маркуча е 3.5мм по принцип, но на нашия пазар са най-много 3.2 и малко трудно влиза. Също така огледай и входовете на вакуумния резервоар и актуатора на турбото. Външно маркучите изглеждат добре, но може да са хлабави и като ги дръпнеш леко и да излизат лесно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Благодаря ти, колега! А трябва ли да се свалят колекторите за да се наниже маркуча и лесно ли се свалят?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530d внезапна загуба на мощност
За да си сигурен, че проблемът е в маркучите на вакуума или управлението на турбото, накарай някой да запали. През това време гледаш между въздуховодите на въздушния филтър, които тръгват към него от десния калник. Та между тах с фенерче се вижда лостът на актуатора на турбото, разположен е вертикално. Когато запали моторът, вакуумът трябва да издърпа това лостче докрай надолу, към земята. Така трябва да стои лостчето, докато моъорът работи на празен ход. Не стои ли така, няма вакуум до актуатора.
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: 530d внезапна загуба на мощност
Днес остана малко време и поразглобих колата да видя тези маркучи. Че оня ден едно Пежо 206 ме направи луд. Дръпна като болид от формула 1 на баира
. Аз със старото Е36 1.8i на газ можеше по вече да му се противопоставя...Беше се протъркал маркуча там, където минава под колекторите. Нещо много терсене мястото, та махнах колекторите и смених маркуча до средата, понеже бях взел само метър и половина. Взех един щуцер и с голям зор нанизах новия маркуч, Стария влезна по лесно. А на магистралата дето е тройник влезна по лесно, отколкото очаквах. Сега колата е самолет, колкото може да са едни 184 к.с. самолет де. Този с Пежото може да ме пробва пак
Замислям се за един чип при колегата от Русе


Re: 530d внезапна загуба на мощност
Същият проблем не ми даваше сън от 2 седмици...
Оказа се, че маркучето за вакум, отиващо към клапана на турбото, се беше сцепило точно на клапанчето и от оплетката не се виждаше. Сега ми е по-добре, на колата също, само на задните ми гуми не... 
Маркучетата за вакум ги сменях преди няколко месеца, но явно са кофти качество...




Маркучетата за вакум ги сменях преди няколко месеца, но явно са кофти качество...


14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани