ПРОБЛЕМ ЗАДНА ЧИСТАЧКА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 tds

ПРОБЛЕМ ЗАДНА ЧИСТАЧКА

Мнение от enco1977 » 17 Фев 2013, 19:46

Здравейте колеги.Изчетох всички теми във форума но не открих защо не ми пръска задната пръскалка . Значи всички чистачки си работят ,задната също.Предните пръскалки си работят,но задната не пръска течност,не се чува и никакъв звук. ВЪПРОСЪТ МИ Е КОЕ КОМАНДВА ПРЪСКАЛКАТА.ЗА ОТЗАД ДРУГА ЛИ Е ПОМПАТА ИЛИ ДА СВАЛЯМ МОТОРЧЕТО НА ЧИСТАЧКИТЕ.АКО НЯКОЙ МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: ПРОБЛЕМ ЗАДНА ЧИСТАЧКА

Мнение от gentata » 17 Фев 2013, 21:09

Да отделно е моторчето, намира се при другите на казанчето под десния подкалник. По принцип се активира с бутане на ръчката за чистачките напред.
:driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 tds

Re: ПРОБЛЕМ ЗАДНА ЧИСТАЧКА

Мнение от enco1977 » 17 Фев 2013, 21:20

Благодаря колега.Другата събота ще видя какво има в десния калник и ще пиша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: ПРОБЛЕМ с клапанче на ЗАДНА ЧИСТАЧКА

Мнение от dreadx » 12 Апр 2016, 21:42

Темата е стара, но по-добре цялата информация да е на едно място.

E39 Touring - пръскалката на задната чистачка не пръскаше, но моторчето на помпата се чуваше да работи. Течове в купето от спукан маркуч не бяха установени. Бърках с тънко телче в дюзата на самата пръскалка (пръскалката е монтирана отгоре, над стъклото), но се оказа, че не е задръстена.

Прерових целия форум и пак не разбрах от къде точно минава маркучът. (- то до сега не че ми е помогнало нещо от този форум -- напротив, информация колкото и за 2 стотинки не съм успял да получа от тук.)

Но за този маркуч не можах да намеря писано и почти никъде другаде в нет-а. Та реших да напиша за проблема и решението му, за да не се чуди някой друг като мен.

А проблемът беше запушен обратен клапан (- клапанчето, което пречи на водата да се стича обратно в казанчето).

Клапанчето се намира в колонката след задната дясна врата -- (колонката на гърба на задната седалка, последната колонка преди багажника на комбито) -- някъде на височината на ушите на задния десен пасажер.

Трябва да се махне кората, която е между облегалката на седалката и тавана. Кората се държи от една щипка - отгоре.
Трябва да се отмести отстрани гумата, да се подмуши кората, и щипката да се издърпа хоризонтално - може с леко завъртане/усукване на кората, напред-назад спрямо посоката на колата.

Ако счупите щипката не се ядосвайте - кората няма да изпадне (държат я и едни гуми). Но е по-добре да я извадите цяла.
А имайте предвид, че пластмасата влиза дълбоко навътре в щипката и излиза трудно.

След махане на кората, се открива един кабелен сноп, в който е завито и въпросното маркуче. По средата му се вижда възвратният клапан (едно пластмасово - малко, черно и квадратно).

Добре е в този момент да помолите някой да задейства помпата на чистачките, а вие като хванете маркуча под клапанчето да усетите дали вдига налягане.

По този начин установихме, че преди клапанчето се вдигаше налягане, а след него - не. (- някои от стъпките изискват и помощник.)

Издърпва се клапанчето от двата маркуча. Малко трудно излязоха маркучите, затова помогнах с едно ножче - мушнах го под края на маркуча и го повдигнах в посоката на изваждане от щуцерите.

Ако се опитате да духате през него, за да видите дали работи, нищо няма да разберете - клапанчето се отваря при по-голямо налягане.

Клапанчето се състои от две части - сглобено е по средата със зъбчета и щипки, но ви съветвам за сега да не правите опити да го разглобявате.

Устройството на клапанчето представлява нещо подобно на вентил за руски велосипед. Вътре има една задънена тръбичка, от двете страни на която има по един отвор. Отгоре е нанизан един гумен шлаух. Когато моторчето направи налягане, водата разширява шлауха и излиза.

В случая цялата тръбичка, от долната (входящата) страна на клапанчето, беше запушена с някаква "ушна кал" и през нея не можеше да минава водата.

В конструкцията на клапана, тази тръбичка е образувана от входящия щуцер и продължава почти в цялата дължина на тялото на клапана.

Понеже няма какво да повредите ако бъркате в отвора с някакъв тел (тръбичката на края си е задънена - но все пак не ръчкайте много настрани) - то препоръката ми е без да отваряте клапанчето, да се опитате да изгребете, разбутате и изплакнете каквото се е събрало във входящата тръбичка.
След това може да продухате останалото с въздух под налягане, вода от чешмата или др.

Преди да монтирате обратно клапанчето на маркучите, не е лошо да вземете една пластмасова бутилка от половин литър и да изпръскате малко течност в нея, хем ще проверите и работата на помпата. При мен с първите 200 гр. изтече и някаква боза - същата, която е запушила клапанчето - и която не е желателно да остава в системата.

Ако сте почистили клапанчето без да го отваряте, може да го сложите на долния маркуч и да повторите пръскането в бутилката през него, за да се изплакне под налягане (както вече написах, клапанчето не отваря без налягане).

А това, заради което имах предвид да не отваряте клапанчето - освен риска да счупите някоя от щипките е, че гуменият шлаух има едно уширение в долната си част, което при сглобяване на клапана има функцията на уплътнение. (- аз разбира се го разглобих, за да разбера всичко това.)

Но след сглобяването се получи така, че малко капеше от сглобката на клапанчето. Може би гумата вече се е смачкала и е загубила част от своята еластичност - от там и уплътнението не работи ефективно.

Ако при вас се случи нещо подобно, това разбира се не бива да ви отчайва. Взех малко конец, намазах го със силикон и го навих в основата на стъблото (от към входящата част), така че да притиска по-добре гумичката при сглобяването. И проблемът изчезна.

Обяснението щеше да е по-разбираемо, ако бях направил и снимки - и жалко, че не направих. Обаче си казах тогава: - я стига с това престараване -- и без това тук някой като напише подробна статия за ремонт на нещо, само разбира, че си е направил излишен труд, а 100-тина "майстори" дебнат да разберат как се ремонтира и още нещо в Е39-ката, за да се направят на компетентни пред клиентите си. Но после хората като питат във форума - отново никой за нищо не помага.. Поне това показва опитът ми до сега, а и не само моят.. ;)

Обаче след това ме загриза съвестта (естествено) и реших, че може и някой читав човек да се опитва да си ремонтира сам задната пръскалка, пък няма нужда да търси като мен 4 часа, дали някой случайно не е написал от къде минават маркучите. - Аз и след цялото търсене, пак нищо със сигурност не можах да разбера.

Това са общо взето нещата около моя проблем с клапанчето. А ако не се оправи клапанчето, винаги можете да намерите подобно клапанче за чистачки.
Излишно е да уточнявам, че няма значение от каква кола ще е - може и от от някоя ЛАДА, стига да е за маркучи със същия диаметър.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook