528i - как да преправя генерацията

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 20.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 3.0 218 hp

528i - как да преправя генерацията

Мнение от radik » 21 Юли 2015, 15:30

Здравейте колеги,
В събота премахнах средните катализатори и сложих тръби. Звука е оооотврат!!!!
Мисля да сложа резонаторни гърнета на тяхно място, защото към 2600-300 оборота работи като 1.6с.с.
Въпросът ми е, ако сложа резонаторни гърнета и премахна последните гърнета как ще се получи? И на тяхно място какво да сложа? Не целя да вдигам мощност, а по плътен звук - евентуално да го докарам на V8.
П. С. Прочетох една тема тук във форума, но не ми стана ясно...

Sent from my HTC One using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от бмв е30 » 21 Юли 2015, 15:54

и 8 гърнета да сложиш на в8 няма да го докараш :lol: на в8-ка звука му е такъв заради режима на работа на 8-те цилиндъра....
Отделно от това на тоя мотор като му сложиш правя генерация с резонатори мощноста освен че не се покачва ами и спада значимо! губиш въртящ момент в ниските колкото си искаш... слагай някакво качествено средно гърне минимум 50 см дълго и се наслаждавай на тишината защото дори и да успееш да изкараш някакъв звук то ще е за сметка на мощност в ниските и естествено ще си дал и пари за цялата преебавка :) единствения вариянт да не се губи мощност (и то пак ще се загуби в ниските но за сметка на високите) е да се сложи всмукателен колектор от 2,5 м50 с дросела + валове + правав генерация и спортен филтър... и наркая да се ремапне читаво от някой който знае какво прави.. тогава става към 230-40 коня (зависи от валовете) ама парите за тая галимация са колкото за мотор от м3 :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 20.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 3.0 218 hp

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от radik » 21 Юли 2015, 16:07

Мерси колега...явно само ще си сложа гърне вместо тръби /на мястото на катализаторите/.
Мерси много
П.с. така така спомена спортен филтър...има ли смисъл от k&n примерно на 2.8i?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от Vanqu1sh » 21 Юли 2015, 16:39

radik написа:така така спомена спортен филтър...има ли смисъл от k&n примерно на 2.8i?

Зависи от изпълнението. Ако питаш за конусен филтър и си мислиш да го сложиш директно в дебитомера, по-добре недей. А с панелен спортен просто ще имаш филтър който може да се чисти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от бмв е30 » 21 Юли 2015, 19:50

Ами и спортния филтър при тоя мотор много трудно се нацелва... аз смених 8 доакто намеря правилния :) тествах всякакви оригинални и китайски и накрая най-добре вървеше с един китайски... идеята е пак същата че повечето са прекалено отворени (хем съм с кутия и вход директно от отвънка) и отново губиш яко въртящ момент :) на мене тоя мотор ми е в е30 и на лекото купе всяка една промяна (дори лека) се усеща качествено... та осеен китаеца останах доволен и от един конусен АЕМ ама оригинален :)
съвета ми е да вземеш панелен за оригиналната кутия... аз просто не успях да събера ориигналната кутия в тесния кош на 30-ката инъче ако я отвориш ще видиш колко тесничка е входящата тръба от която филтъра смуче въздух... ако я разшириш дори и с 1 см в диаметър колата се спъва доволно в ниските :) освен всичко това тая тръба е конусна (мисля обратен конус :roll: ) и отпред е като тромпетка... и всичко това е отново от значение... просто тая работа не е като оная работа дето колкото повече толкова по добре... точно този мотор е много смятан от към всмукателна и изпускателна система :yes:
Та отново да повторя взимай един панелен к§н и спи спокойно че си направил най-добрия избор ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 20.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 3.0 218 hp

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от radik » 21 Юли 2015, 20:25

Евала колега,
мерси много за изчерпателния отговор.
Вече сложих резонатори и съм доволен как се получи / почтииии не се усеща разлика от катализаторите - поне на звук/

Sent from my HTC One using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 24.08.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е46 М3-Manual, е36 328 Hamann
Мечтае да кара: кара ги вече

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от lagoon82 » 22 Юли 2015, 21:01

Ето една 528 ца която е със съперчарджър и едва ли тоз звук е само от чарджъра но и от генерацията, така че звучи леко на над 6 цилиндъра :mhihi:

https://www.youtube.com/watch?v=opJacBVuoxY

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 11.01.2006

Re: 528i - как да преправя генерацията

Мнение от Vladko » 23 Юли 2015, 14:06

Аз карам със спортен филтър jr air filter и съм доволен, панелен е, променя звука малко :yes: . Като го слагах не мислех че ще има някакъв ефект, освен че може да се пере, но е факт че звука е леко променен сега.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook